Tips på överaskning till sin flickvän?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

mjo choklad e gott :P
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

phastas wrote:
lither wrote:Det värsta är att du skulle köra det där på varenda tjej du träffade. Lyssna på vad fisk sade och behandla en tjej unikt, inte speciellt.
Men trådskaperen ville ha råd på vad han skulle göra för han visste inte. Så jag gav honom ett knippe råd så han kanske kunde välja ett som han tror passar.
Eller kanske ska trådskaprens flickvän inte få något alls efter som han inte vet vad det skulle kunna vara, och eftersom vi inte känner hans flickvän så är ingen av oss i position att ge råd överhuvudtaget.

Personligen så kör jag med några saker som jag skrev, inte alla, för dom skulle inte funka på min nuvarande flickvän. Jag köper blommor till henne för att visa att jag älskar henne på ett annat sätt än att bara säga det. Visst, blommor är gammalt och utprövat, hon har säkert räknat ut att jag har gett många andra tjejer blommor tidigare, men betyder det att jag inte ska göra det till just den här tjejen?
Knappast, eftersom jag vet att det gör henne otroligt glad, trots att hon tycker det är lite fånigt och är av den åsikten att hon inte borde bli glad av det.
Men strunta i att köpa blommor till din tjej lither, eftersom det är speciellt och inte unikt, så blir hon säkert jätteglad.

/phastas - för gammal för att komma på något nytt och unikt till sin flickvän jämnt.
Om du tolkade mitt inlägg som att jag aldrig skulle ge en tjej en blomma, så har tolkade du det ganska fel.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

lither wrote:Om du tolkade mitt inlägg som att jag aldrig skulle ge en tjej en blomma, så har tolkade du det ganska fel.
Nej, jag tolkade det som att du tyckte jag inte visste hur man ska behandla en flickvän och att jag skulle lyssna mer på fisk, som i ett underbart upprörande Bret Easton Willis light sätt fick det till att man skulle tänka till vad just den här personen i fråga skulle bli lycklig av.
Men, eftersom fler tjejer över lag tycker mer om att få blommor än fälgkors, så är det nog säkrast att gå på blommorna. Fast fälgkors kan funka. Men jag skulle inte rekommendera det till en kille som vill ha tips om att överraska sin tjej. Överraskad skulle hon ju bli förstås, men kanske inte som det var tänkt.

/phastas - som gav sin flickvän en mp3 spelare som överraskning.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Annars kan man ge något som är varaktigt och inte är konsumerat efter 2 veckor, kanske en fin vas till blommorna eller nåt annat. Har man då gjort ett bra intryck så lär den vasen vara något som kommer styra tankarna till dig vid kommande tillfällen den ses. Eller annars en bruksartikel man har nytta av, kanske en motorsåg, skruvmejselset, kastrull eller flugsmälla såhär till sommaren.
Kan inget om mycket
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

phastas wrote:
lither wrote:Om du tolkade mitt inlägg som att jag aldrig skulle ge en tjej en blomma, så har tolkade du det ganska fel.
Nej, jag tolkade det som att du tyckte jag inte visste hur man ska behandla en flickvän och att jag skulle lyssna mer på fisk, som i ett underbart upprörande Bret Easton Willis light sätt fick det till att man skulle tänka till vad just den här personen i fråga skulle bli lycklig av.
Men, eftersom fler tjejer över lag tycker mer om att få blommor än fälgkors, så är det nog säkrast att gå på blommorna. Fast fälgkors kan funka. Men jag skulle inte rekommendera det till en kille som vill ha tips om att överraska sin tjej. Överraskad skulle hon ju bli förstås, men kanske inte som det var tänkt.

/phastas - som gav sin flickvän en mp3 spelare som överraskning.
Du lät mest som en "hej, ska vi gå på bio?"-romantiker, vilket jag kastar bajs på med en gång. Förlåt för misstolkningen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Rensat.
föredettamixbox: du vet att du ligger nära gränsen, varför snava på den i onödan? Snyt dig.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

.veronica. wrote:(Nästan) alla kvinnor älskar hudvårdsprodukter.
Ta reda på hennes hudtyp och köp en lyxig serie från t.ex Lancôme eller Biotherm. Sånt är underbart kul att få.
inte jag! inte jag! inte jag!
syntetisk wrote:Baka muffins (och krydda med något brunt om du vill ge henne den där lilla extra överaskningen).
såååå bra!
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

gummiboll wrote:
syntetisk wrote:Baka muffins (och krydda med något brunt om du vill ge henne den där lilla extra överaskningen).
såååå bra!
Skulle du bli glad och överaskad :D :-*
jon_bodybuilder
Posts: 101
Joined: 2005-06-29 18:45:35

Post by jon_bodybuilder »

En MP3 skulle jag verkligen uppskatta att få av min brud, men att som kille ge en MP3 te en brud skulle nog väldigt sällan funka....

De flesta tjejer jag stött på (iaf dem snygga) har inte det intresset för teknik o föredrar pyssel och blommor framför MP3:or, men e det någon som har en snygg brud som uppskattar att få en mp3, säger jag abra en sak:

Behåll henne, sånna finner man inte många av...
User avatar
aeg
Posts: 10
Joined: 2005-05-18 14:58:50

Post by aeg »

Sov över hos henne natten innan, Ha Vild Sex, När hon är helt utmattad och somnar packar du en väcka med hennes kläder. Nästa morgon kommer 3 stora jugoslaver och "kidnappar" henne. Hon förs till ett lyxigt hotell där du sitter och väntar med hennes kläder och en röd ros.

Förhoppningsvis förstår hon att kidnappningen bara var på skoj och blir kåt som ett djur. Nu kastar du ut jugoslaverna och har vild sex med henne. Eventuella nackdelar: Hon har ingen humor och dumpar dig. Hon har PMS och blir arg så in i helvete.
"Det är löjligt att påstå att tv-spel påverkar barn. Om t.ex pacman påverkade barn födda på 80-talet skulle vi idag ha en massa ungdomar som sprang runt i mörka rum, åt konstiga piller och dansade till monoton och enformig musik." skrivet av: syntetisk.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

En gång gav jag jag min flickvän en bamse pysselbok.

Hon gjorde slut.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

syntetisk wrote:En gång gav jag jag min flickvän en bamse pysselbok.

Hon gjorde slut.
That's because you're a fucking fag, FAG!!!!1


Also, jon bodybuilder, vakna. Verkligheten är inte sådär längre. Jag känner tio jättesnygga tjejer som spelar world of warcraft, och de gillar mp3or också. Så nigga plz.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

lillis wrote:
syntetisk wrote:En gång gav jag jag min flickvän en bamse pysselbok.

Hon gjorde slut.
That's because you're a fucking fag, FAG!!!!1


Also, jon bodybuilder, vakna. Verkligheten är inte sådär längre. Jag känner tio jättesnygga tjejer som spelar world of warcraft, och de gillar mp3or också. Så nigga plz.
Känner du 10 kickor som spelar Wow, ganska extremt, jag 'kanske' känner en tjej som spelat ett datorspel någon gång i hela sitt liv... underligt.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Att spela WoW är väl ingen merit, i alla fall så som jag har förstått det.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Hipshot wrote:Känner du 10 kickor som spelar Wow, ganska extremt, jag 'kanske' känner en tjej som spelat ett datorspel någon gång i hela sitt liv... underligt.
Well, jag är ju lite coolare än du... ;)
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

jon_bodybuilder wrote:En MP3 skulle jag verkligen uppskatta att få av min brud, men att som kille ge en MP3 te en brud skulle nog väldigt sällan funka....

De flesta tjejer jag stött på (iaf dem snygga) har inte det intresset för teknik o föredrar pyssel och blommor framför MP3:or, men e det någon som har en snygg brud som uppskattar att få en mp3, säger jag abra en sak:

Behåll henne, sånna finner man inte många av...
Hehe...har precis köpt ett hus med henne, så behållas ska det göras.
Största problemet med henne just nu är hon har tagit mitt Lego Star Wars...hon fick ju klara instruktioner att det skulle tränas på Splinter Cell så jag kunde köra co-op med henne! ARGH!! ;D
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

lillis wrote:Jag känner tio jättesnygga tjejer som spelar world of warcraft, och de gillar mp3or också. Så nigga plz.
Hey, snackar ni mp3:or eller mp3-spelare?

...att få en mp3:a i present är nog ungefär lika kul som att få en pappersbåt vikt av ett kvitto.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

lillis wrote:
Hipshot wrote:Känner du 10 kickor som spelar Wow, ganska extremt, jag 'kanske' känner en tjej som spelat ett datorspel någon gång i hela sitt liv... underligt.
Well, jag är ju lite coolare än du... ;)
Well, jag kanske känner fler som spelar tennis och seglar än du.... mmm, brudar i tenniskläder mmmmmm ;)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Hipshot wrote:Well, jag kanske känner fler som spelar tennis och seglar än du.... mmm, brudar i tenniskläder mmmmmm ;)
...finns det någon som inte spelar tennis och/eller seglar i danderyd? ::)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

syntetisk wrote:
Hipshot wrote:Well, jag kanske känner fler som spelar tennis och seglar än du.... mmm, brudar i tenniskläder mmmmmm ;)
...finns det någon som inte spelar tennis och/eller seglar i danderyd? ::)
ZING!

syntetisk: De gillar mp3or, och då antar jag att de gillar mp3-spelare också, eftersom alla (i princip) gillar musik. Men det kanske inte är den mest romantiska presenten, nej. Jag skulle väl bli glad om en tjej gav mig en dyr mp3-spelare, men det är knappast så att jag skulle bli mer kär i henne/få hennes känslor bekräftade.. snarare tvärt om.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

*host* *harkel* en sexig plånis löser alla problem *host* *host*

Förmodligen anledningen till att jag lever i min ensamhet i en liten etta :]
Kan inget om mycket
jon_bodybuilder
Posts: 101
Joined: 2005-06-29 18:45:35

Post by jon_bodybuilder »

Citat från lillis
Citat från Hipshot
Känner du 10 kickor som spelar Wow, ganska extremt, jag 'kanske' känner en tjej som spelat ett datorspel någon gång i hela sitt liv... underligt.
Well, jag är ju lite coolare än du... ;)


Well, jag kanske känner fler som spelar tennis och seglar än du.... mmm, brudar i tenniskläder mmmmmm ;)
mmm, brdar i tennis kjolar, det e fan respekt.... :P


lillis har ett bra självförtroende får man juh säga... Har sett ett få brudar i mitt liv som spelar mycket data, o jagh anser att det utseendemässigt inte är eliten som sitter framför en data, snarare ugly biatches som hänger framför datan.... Undantag finns med all säkerhet, så ta inte illa upp alla som har en flickvän som hänger framför burken...
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Komigen, håll tråden på en seriös nivå. Den började så, kan den inte få fortsätta så?

Gör spontana grejer, ser du något på stan som du tror att hon skulle tycka om. Köp det direkt och ge! Man behöver inte ha en julafton, en födelsedag eller en årsdag för att ge något fint (man måste inte ens göra det då).

Rita en teckning i paint där det står något fint, lägg det i autostart eller skriv ut och lägg innanför dörren. Det är en kul och en söt grej.

Låt viljan och känslorna styra.

Men du känner väl din tjej? Du vet väl vad hon tycker om? :)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Det sötaste att ge bort är en tom ask, som är inklädd i jättefint (helst rött) tyg/papper, och med massor av fluff och mjuff inuti, men ingen faktiskt present. Sen när hon börjar öppna den och inte hittar något så säger man att man har fyllt asken med kärlek och att hon kan öppna den när hon känner sig ensam eller ledsen och behöver tröst.
*Sniff*
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

jon_bodybuilder wrote:
mmm, brdar i tennis kjolar, det e fan respekt.... :P


lillis har ett bra självförtroende får man juh säga... Har sett ett få brudar i mitt liv som spelar mycket data, o jagh anser att det utseendemässigt inte är eliten som sitter framför en data, snarare ugly biatches som hänger framför datan.... Undantag finns med all säkerhet, så ta inte illa upp alla som har en flickvän som hänger framför burken...
Är du lika ful som de tjejer du vet sitter mkt framför datorerna?
Om jag skulle tro på myten om hur datorkåta killar ser ut så är du antagligen en väldigt finnig, runkmissbrukande, undernärd eller fläskfet, illaluktande, utstött och en socialt missanpassad pojke.
Locked