Nickname...?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
jon_bodybuilder
Posts: 101
Joined: 2005-06-29 18:45:35

Nickname...?

Post by jon_bodybuilder »

Vad ska man ha för coolt nickname på nätet när man lirar typ Battlefield 2, och dylikt...?

Vill inte ha något skit namn med massa paranteser, siffror och slashar högt och lågt, det ska vara ett namn, ett coolt namn...

Behöver hjälp, då min fantasi har samma potenial som en sönderbänd pentium 2....

TACK

// Jon
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

samma här.. behöver nått coolt nick.. men jag kan ha ett krångligt nick ingen fara :D ;D
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Marabou_Man
Posts: 1328
Joined: 2002-03-08 14:07:58
Location: Henån

Post by Marabou_Man »

Jak_er_snel_hest
(19:31:08) <Punisher> argh. satans buggigt bajs..
(19:31:41) <Marabou_Man> :(
(19:33:18) <Punisher> *svär*
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Välj nåt som är helt tokigt.

Brukar köra med nåt i stil med "böjd gurka", "trasig kondom" osv.
DDS for life!
User avatar
Jonas Lundh
Hedersbit
Posts: 2513
Joined: 2002-03-07 22:43:22
Contact:

Post by Jonas Lundh »

Ta något personligt. Namn i sig är sällan "coola" utan det är vad man gör dem till och vem personer bakom namnet är som bestämmer coolhetsfaktorn. Inte tvärt om. Det är i alla fall min uppfattning om namn.
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

I.C. Wiener....där har du ett koolt namn. Andvänder det själv som trashkonto i americas army, men annars är det fritt fram att sno det ;D

Bonuspoäng till den som vet var jag har knyckt det.
KTM + Akrapovic = [love]
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

phastas wrote:I.C. Wiener....där har du ett koolt namn. Andvänder det själv som trashkonto i americas army, men annars är det fritt fram att sno det ;D

Bonuspoäng till den som vet var jag har knyckt det.
Futurama?

edit: Glömde mina nickförslag..

Stig_Helmer och Evil_Monkey (se avatar (!) )
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Rock_Strongo
Lance_Uppercut
Max_Power
Trent_Steele
Dirk_Diggler
Chest_Rockwell
Brock_Landers
Reed_Rothchild
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Pontarius wrote:
Stig_Helmer
Olsson!!
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

din mamma?
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Nickname...?

Post by Dissident »

jon_bodybuilder wrote:sönderbänd pentium 2....
Där har du det.
User avatar
Lord^Airow
Posts: 200
Joined: 2005-06-28 13:00:03

Re: Nickname...?

Post by Lord^Airow »

Dissident wrote:
jon_bodybuilder wrote:sönderbänd pentium 2....
Där har du det.
Ah,där slog du huvuded på spiken...eller så pekar han på himlen och rabblar en massa om att man inte kommer till himlen om man är "AMD-fantast" ;D

PS.För dom som har låg klockhastighet kombinerat med ett för högt blodtryck bör titta på Dissidents avatar för att fatta.DS
OBS: NO OFFENSE OCH SORRY om nån tog åt sig!! :-/
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Re: Nickname...?

Post by lillis »

Lord^Airow wrote:
Dissident wrote:
jon_bodybuilder wrote:sönderbänd pentium 2....
Där har du det.
Ah,där slog du huvuded på spiken...eller så pekar han på himlen och rabblar en massa om att man inte kommer till himlen om man är "AMD-fantast" ;D

PS.För dom som har låg klockhastighet kombinerat med ett för högt blodtryck bör titta på Dissidents avatar för att fatta.DS
OBS: NO OFFENSE OCH SORRY om nån tog åt sig!! :-/
What in the nine blazing hells menar du, människa?
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

Ta gärna och håll förslagen på en seriös nivå...

Själv kör jag med tkh var jag än befinner mig i princip. Inte i WoW dock, det kändes verkligen inte passande där. Man får nog anpassa sig lite till var det ska användas. Tycker bara det är trist att se folk som heter något fjantigt där.

Men spelar jag något nätverksspel mot polare är det mitt vanliga som gäller. Jag har kommit fram till det genom att ta ett gammalt nick och förnya det. Göra det lite lagom mystiskt (det är en förkortning). Du får prova dig fram... gör en variant på ditt vanliga namn (rätt vanligt) eller ta ett gammalt smeknamn du haft och gör det nyare.

Nicknamesens värld äro outgrundliga! ;)
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Mitt nick i WoW är antingen Somrigsostsås eller Agentgördis. Båda har fått kanonrespons.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Även om någon skulle komma med seriösa förslag till er som söker nick's så måste ni ju inse att det inte är "rätt" att ta ett nick från någon annan, möjligtvis om man blir tilldelad nicket. Nej, man ska nog ta och komma på det själv så tycker man att det kan vara häftigt...
tkh wrote: Själv kör jag med tkh var jag än befinner mig i princip. Inte i WoW dock, det kändes verkligen inte passande där.
Ja du, i ett så kallat MMORPG så kanske man skulle hålla sig till namn som passar in på dom tre sista bokstäverna i förkortningen?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Andrej wrote:
tkh wrote: Själv kör jag med tkh var jag än befinner mig i princip. Inte i WoW dock, det kändes verkligen inte passande där.
Ja du, i ett så kallat MMORPG så kanske man skulle hålla sig till namn som passar in på dom tre sista bokstäverna i förkortningen?
Säg det till Somrigostsås.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

mitt nick kommer från "smurf" från början, med lite sjuk fantasi och en gnutta för lite sömn för en sisådär 9år sen blev det smorgar :]!
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Nej, man ska klart hålla sig till tyska namn när man rollspelar. Dom är häftigast.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Lundh wrote:Ta något personligt. Namn i sig är sällan "coola" utan det är vad man gör dem till och vem personer bakom namnet är som bestämmer coolhetsfaktorn. Inte tvärt om. Det är i alla fall min uppfattning om namn.
Håller med. I FPS-spel brukar jag kalla mig för "Kanonmat" av förklarliga anledningar. :)

Annars blir det linc vilket det även blev på min huvudkaraktär i WoW, som jag ångrar nu även om det underlättar för folk man känner som ska hitta en. I just WoW är det nog ganska besvärligt för engelsmän att prata eller bjuda in folk med åäö i nicket till parties t ex.
hej.
User avatar
tkh
Hedersbit
Posts: 3901
Joined: 2002-03-08 0:41:22
Location: Landskrona (Umeå)
Contact:

Post by tkh »

linc wrote:I just WoW är det nog ganska besvärligt för engelsmän att prata eller bjuda in folk med åäö i nicket till parties t ex.
Jag känner igen det där. Min karaktär heter Thélad, inte Thelad som jag hetter förr - för då trodde alla att jag hette The Lad. Dock har ett fåtal personer haft problem med att skriva é:et, så det kan vara värt att fundera en extra gång med hur många éèë (osv) man tar med i sitt namn.
"Just because you are unique does not mean you are useful."
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

borz wrote:Välj nåt som är helt tokigt.

Brukar köra med nåt i stil med "böjd gurka", "trasig kondom" osv.
Dubbelt chipsmongo

eller när man spelade dod brukade det bli Shaving private ryan eller Shaving ryans privates, beroende på humör.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Hildegard_Superstar
KennyStarfighter
Baconost
Wärschpolisen
Kan inget om mycket
User avatar
Lord^Airow
Posts: 200
Joined: 2005-06-28 13:00:03

Post by Lord^Airow »

Bad_and_ugly wrote:Hildegard_Superstar
KennyStarfighter
Baconost
Wärschpolisen
vafan är Wärsch för nåt!? ;D
Jag har hört det förut någonstans,tror att det var när någon här tog emot en drive som var inpackad med wärsch och grejjer...

TELL mE! :-/ ;D
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

jag brukade heta din mor eller hej när jag spelade förut
Post Reply