Arvikafestivalen 2005

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

xianze wrote: så jag kan stolt skryta med att jag har kramat the kristet utseende och fått tku pins av dem ^^
Men fan vad avundsjuk jag blir!
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Du bodde granne med the kristet... Jag är riktigt grön av avundsjuka, faktiskt.

Edit: Hah! Såg inte Eruku's kommentar... men ja, det gäller, fy fan vad avundsjuk jag är.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

xianze wrote:Det var riktigt roligt att träffa massa folk man kände överallt och när jag satt och började snacka med syntetisk och sen kommer en vän och ropar xiiiaaanzeee till mig, så utbrister syntetisk "ÄR DU XIANZE?!? ?!?! ?!?" :P
Det va verkligen tufft :D

Jag tror att jag kramade lillis också. Hm.
xianze wrote:då jag till min stora lycka upptäcker att jag bor granne med the kristet utseende, så då fick det bli att gå in och festa med dom ett tag ;)
Vart bodde de? Vilka va de?
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

übermensch wrote:
dpinto wrote: Tror jag ska bege mig till arvika nästa år, verkar vara en trvlig festival, och så är det otroligt mycket elektronisk musik och det är mumms.

:)

Det blir mindre elektroniskt varje år verkar det som. Som om de vill bli av med syntharna och få in mer "vanligt" folk. Visserligen var det rätt många rymdtomtar och curryn där i år, men den traditionella synthmusiken verkar vara på väg ut.
Blir tyvär mindre och mindre folk oxå var bara 9000 i år var typ 14000 för 2 år sedan och 11000 förra året.
Hoppas dom hittar på nått sätt att vända trendden för jag vill dit nästa år om dom fixar lite bättre band än i år.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

xianze wrote: såg smk, dileva, bright eyes, new order, winnerbäck, the kristet utseende, vnv nation, necro facility, welle erdball, håkan hellström, infected mushroom, har säkert missat någon också.
Vad gillade du necro? Känner hela bandet sen länge och bodde med en av synth-killarna, så jag är lite nyfiken. Själv var jag längst fram vid alla med bar överkropp och röjde järnet :D
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

übermensch wrote: Vad gillade du necro? Känner hela bandet sen länge och bodde med en av synth-killarna, så jag är lite nyfiken. Själv var jag längst fram vid alla med bar överkropp och röjde järnet :D
Jag var nästan längst fram till vänster och jag tyckte dom ägde hårt faktiskt ;) blev överraskat glad över hur mycket jag tyckte om dom :)
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Efter :S.I.T.D: var vi så trötta och hade så ont i öronen (propparna skavde, och hjälpte måttligt) att vi inte pallade med att vänta i en timme på Necro Facility. Vilket är synd, tror jag hade gillat dem och Mia ville se dem egentligen.
Men så bodde vi ju ute i ingesund också, tar ett tag att få tag på en taxi.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
hetzz
Posts: 8
Joined: 2005-05-31 19:58:21

Post by hetzz »

det var helt underbart med infected :D dock var jag tvungen att dra mig ur den studsande massan på de främre raderna då någon läskig kille försökte smyga sig efter min plånbok :@ tittade argt på han och han försökte illa kvickt smyga iväg :P

missade welle pga att jag jobbade då :'(

annars var DAF och VNV helt underbara :D
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jaherregudja. Jag jobbade där. Kom dit på tisdag, åkte hem på måndag. Det var otroligt roligt. Musiken var ju skitnice, och de fyra bästa musik-relaterade upplevelserna var:

Welle: Erdball - Först var jag längst fram i publikhavet vilken var en mäktig känsla, sedan såg jag på sista halvan av konserten från backstage efter en liten olycka med en tjej som svimmade.

CK - Halvvägs in i Rosa Moln så går strömmen och all musik osv försvinner. Det blir tyst i 2 sek, men sedan är han på fötter igen och får publiken att sjunga "AND III WILL ALWAAYS LOVE YOUUU!" varpå det sedan sjungs lite mer, och efter en fem minuters paus så kommer elen igång igen och det blir fint och bra.

Lars Winnerbäck - Klockren konsert rakt igenom, har nog aldrig skrikit så mycket som när Elden blev första extranumret, trodde jag skulle börja grina.

Infected Mushroom
- Som stealth säger så var det var helt underbart. Jag jobbade just då vid nedre insläpp men jag lyckades byta loss mig så jag stod med mina tio andra vänner från Säkerhet och rejvade loss vid ingången. Även de som jobbade då dansade. En underbart euforisk känsla som inte mycket kan toppa.

Att sedan få träffa och klämma på en stor del av besökarna som jag fick i mitt jobb var även det underbart. Och mina gruppchefer samt arbetskamrater var underbara människor every last one of 'em.

Och på söndagskvällen blev det efterfest på all beslagtagen alkohol, efter nästan en veckas fysisk och psykisk utmattning! Rawr. Min gruppchef däckade i en buske efter 90 minuter. Hon är hardcore.



Det var underbart kul, och jag kommer jobba i insläpp nästa år också.

Träffade vad jag kan minnas Stealth, Xianze, Syntetisk samt Übermensch. Tror även jag såg Biggie, nu när du säger vad du hade på dig såhär i efterhand.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

übermensch wrote:
xianze wrote: såg smk, dileva, bright eyes, new order, winnerbäck, the kristet utseende, vnv nation, necro facility, welle erdball, håkan hellström, infected mushroom, har säkert missat någon också.
Vad gillade du necro? Känner hela bandet sen länge och bodde med en av synth-killarna, så jag är lite nyfiken. Själv var jag längst fram vid alla med bar överkropp och röjde järnet :D
Dom spelade på club void i kalmar i vintras, ägde stenhårt!
lillis wrote:Och på söndagskvällen blev det efterfest på all beslagtagen alkohol, efter nästan en veckas fysisk och psykisk utmattning! Rawr. Min gruppchef däckade i en buske efter 90 minuter. Hon är hardcore.
HAHAHAAHHA :D :D :D klockrent!!1!1111
Kan inget om mycket
Post Reply