Arvikafestivalen 2005

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Arvikafestivalen 2005

Post by xianze »

Nu sitter jag här på Dreamhacks datorhörna på Arvikafestivalen, har träffat syntetisk och stealth hittils, några mer som är på arvika?
//xianze
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Image
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Arvikafestivalen 2005

Post by Dissident »

lillis är där tror jag.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag hade lite funderingar på att åka dit, men jag ångrade mig då jag gjorde av lite för mycket pengar på roskilde.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Post by Trogdor »

Muahaha, det där var nog en av de bästa gifanimationer jag sett ;D
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Jag är ganska här.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Var på Peace and love förra helgen känns iaf som det är typ samma band.
Kul med en synth festival där Håkan Hellström och The ark spelar. :P

Dom verkar ju hel desperat med att sälja biljetter blir npg R.I.P snart tyvär
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

http://www.bulldozer.nu/festival/2005_arv/index.php3

Om ni ser en kille som står i fotodiket med en patetiskt liten kamera och en T-shirt med uppochnervänt kors på så finns det en chans att det är jag. 8)

Deltahead var nog det grymmaste jag sett på länge. Fick mig att må riktigt jädra bra.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Arvika va riktigt kul ;D
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

En del av de mest otippade banden var riktigt roliga.
New Order var gubbrockiga, som väntat, dock.

Gillade Frida Hyvönen starkt. Och jag har aldrig haft så kul som när jag plåtade Welle Erdball och Path of No Return. Där hände det grejer hela tiden.

Mest missnöjd är jag över att ha missat Cult of Luna och Arise.

Ska försöka fixa upp en sida med de konsertbilder jag blivit mest nöjd med men inte haft plats att använda. Bara jag orkar göra det, blir i veckan någon gång.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Jag var också där, såg stealth ett par gånger men han aldrig jaga ikapp honom. Stämmer även att lillis var där, träffade honom flera gånger.

Jag är fortfarande öm i föttern och lite sur över att W:E fick en för liten scen, i övrigt nöjd med festivalen. Höjdpunkten var nog DAF som överraskade med livetrummor och bra drag fastän de börjar bli lite gubbiga numera. Der Mussolini blir aldrig gammal ;)


edit: glömde ju Di Leva, stod längst fram vid stängslet när han spelade. Kanske inte... ehm.. den bästa artisten eller ett bra Covenant-substitut(Covenant skulle dyka upp egentligen.... ryktet säger att sångaren åkte in på avgiftning....), men vafanken, så illa var det inte :)
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
cyb
Posts: 111
Joined: 2003-11-10 16:53:28

Post by cyb »

Jag var också där och träffade syntetisk(fast han kände inte igen mig :( )

VNV och Welle var bäst. Jag köpte dessutuom en signerad Welle-LP och fick en signerad affisch. Och så tog jag ena tjejen på handen när hon publiksurfade.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

cyb wrote:Jag var också där och träffade syntetisk(fast han kände inte igen mig :( )
Gjorde du? Gjorde jag inte? :o
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

cyb wrote:Och så tog jag ena tjejen på handen när hon publiksurfade.
Hahahaha.

Åter till ämnet.

Jag hade skitkul på festivalen. Åker inte för bandens skull utan snarare för campingen och festandet. Synd att det regnade så mycket på Fredag till Söndag, men det är smällar man får ta. Det är jue känt för att vara lerigt liksom.

Jag såg skazi och har aldrig haft så mycket rysningar som på den. Stod längst fram och hörde några minimala toner komma upp samt en viskning "Skaaaaaaaaaaaaaziiiiiiiiiiiiiii" shit vad publiken och alla andra röjde sönder till 3 på natten. Blev tagen av en civilpolis men det syntes tydligen inte att jag haft lite roligt .)

Sen ska vi inte börja tala om Infected Mushroom! Vilken ljud och ljusanläggning fyfan, kolla här;
Image
Stod och dansade där när en pinnsmal perfekt xtc-torsk till brud börjar gnida på mig och ta av sig tröjan och leka med mig! Perfekt konsert ,D

Ah, lyckat. Dock sabbade regnet en hel del men!
User avatar
cyb
Posts: 111
Joined: 2003-11-10 16:53:28

Post by cyb »

syntetisk wrote:
cyb wrote:Jag var också där och träffade syntetisk(fast han kände inte igen mig :( )
Gjorde du? Gjorde jag inte? :o
Ja du träffade xianze och satt bakom vårt tält. Så sa jag hej :/
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

cyb wrote:
syntetisk wrote:
cyb wrote:Jag var också där och träffade syntetisk(fast han kände inte igen mig :( )
Gjorde du? Gjorde jag inte? :o
Ja du träffade xianze och satt bakom vårt tält. Så sa jag hej :/
Hoppsan :]
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Är det sant att de har stängt ner alla discotält osv och festival området stänger typ 3? Bara för att försöka få stopp på allt knark som flödar. Har hört några rykten nämligen.



Och jag bli grymt avis, fan vad jag hade velat se mushroom..
Last edited by Pinto on 2005-07-18 13:53:12, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

dpinto wrote:Är det sant att de har stängt ner alla disco tält osv och festival området stänger typ 3? Bara för att försöka få stopp på allt knark som flödar. Har hört några rykten nämligen.

Och jag bli grymt avis, fan vad jag hade velat se mushroom..
Näh, inte för knarket. Utan för att polisen inte gav de tillstånd att ha öppet längre i Folkets park.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

stealth wrote:Näh, inte för knarket. Utan för att polisen inte gav de tillstånd att ha öppet längre i Folkets park.
Ok, fan va trist.
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

dpinto wrote:
stealth wrote:Näh, inte för knarket. Utan för att polisen inte gav de tillstånd att ha öppet längre i Folkets park.
Ok, fan va trist.
Fast de Civila var inte direkt diskreta. Efter att jag blivit tagen kommer mina speedade polare fram och börjar prata helt vanligt med mig. Efter att de sagt "Du behöver inte hänga med till stationen" så sprang de iväg illa kvickt. De trodde att det var mina föräldrar eller något ><
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

stealth wrote:Fast de Civila var inte direkt diskreta. Efter att jag blivit tagen kommer mina speedade polare fram och börjar prata helt vanligt med mig. Efter att de sagt "Du behöver inte hänga med till stationen" så sprang de iväg illa kvickt. De trodde att det var mina föräldrar eller något ><

Hehe, det var just det som var så skönt på Roskilde. Inga beväpnade vakter någonstans, förutom det sissta dynget då de börjar älda tält hehe. Folk stog med sina jointar lite över allt. Ingen bryr sig. Och jag har för mig att Roskilde är den festivalen det händer mist skit på utav alla festivaler också, trotts sin enorma folkmängd.

Tror jag ska bege mig till arvika nästa år, verkar vara en trvlig festival, och så är det otroligt mycket elektronisk musik och det är mumms.

:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

dpinto wrote:
stealth wrote:Fast de Civila var inte direkt diskreta. Efter att jag blivit tagen kommer mina speedade polare fram och börjar prata helt vanligt med mig. Efter att de sagt "Du behöver inte hänga med till stationen" så sprang de iväg illa kvickt. De trodde att det var mina föräldrar eller något ><

Hehe, det var just det som var så skönt på Roskilde. Inga beväpnade vakter någonstans, förutom det sissta dynget då de börjar älda tält hehe. Folk stog med sina jointar lite över allt. Ingen bryr sig. Och jag har för mig att Roskilde är den festivalen det händer mist skit på utav alla festivaler också, trotts sin enorma folkmängd.

Tror jag ska bege mig till arvika nästa år, verkar vara en trvlig festival, och så är det otroligt mycket elektronisk musik och det är mumms.

:)
Fast det var en rätt salig blandning detta år med t.ex Bright Eyes osv.
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

dpinto wrote: Tror jag ska bege mig till arvika nästa år, verkar vara en trvlig festival, och så är det otroligt mycket elektronisk musik och det är mumms.

:)

Det blir mindre elektroniskt varje år verkar det som. Som om de vill bli av med syntharna och få in mer "vanligt" folk. Visserligen var det rätt många rymdtomtar och curryn där i år, men den traditionella synthmusiken verkar vara på väg ut.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

übermensch wrote:
dpinto wrote: Tror jag ska bege mig till arvika nästa år, verkar vara en trvlig festival, och så är det otroligt mycket elektronisk musik och det är mumms.

:)

Det blir mindre elektroniskt varje år verkar det som. Som om de vill bli av med syntharna och få in mer "vanligt" folk. Visserligen var det rätt många rymdtomtar och curryn där i år, men den traditionella synthmusiken verkar vara på väg ut.
Vilket definitivt är fel väg att gå. Sverige behöver inte en till mainstreamfestival.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Tjo såhär efter arvikafestivalen så kan jag bara säga att det var skitroligt.. :)
såg smk, dileva, bright eyes, new order, winnerbäck, the kristet utseende, vnv nation, necro facility, welle erdball, håkan hellström, infected mushroom, har säkert missat någon också.
Det var riktigt roligt att träffa massa folk man kände överallt och när jag satt och började snacka med syntetisk och sen kommer en vän och ropar xiiiaaanzeee till mig, så utbrister syntetisk "ÄR DU XIANZE?!??!?!?!?" :P
annars var sista natten väldigt nice, då jag till min stora lycka upptäcker att jag bor granne med the kristet utseende, så då fick det bli att gå in och festa med dom ett tag ;)

så jag kan stolt skryta med att jag har kramat the kristet utseende och fått tku pins av dem ^^

tycker även att det var helt underbart att se hur schyssta alla vakter var och träffade även lillis en gång när jag var dyngfull och han stod och kollade folk i ingången ^^ :P
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
Post Reply