Börja plugga i höst?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

datorjaevel wrote:(Chalmers är förövrigt den enda högskolan i Sverige med denna utbildning)
Delvis fel.. Maskinteknik vid KTH har även de en Mekatronikutbildning, även om denna då finns som ett inriktningsval inom maskinteknik. Menar även minnas att det finns en motsvarighet där uppe i norr.. Om LTH har någon motsvarighet har jag inte hört något om.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Folkhögskola i stockholm, jag är för gammal för att inte ha gymnasiet bakom mig.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
datorjaevel
Posts: 23
Joined: 2005-07-24 20:54:17

Post by datorjaevel »

HLC wrote:
datorjaevel wrote:(Chalmers är förövrigt den enda högskolan i Sverige med denna utbildning)
Delvis fel.. Maskinteknik vid KTH har även de en Mekatronikutbildning, även om denna då finns som ett inriktningsval inom maskinteknik. Menar även minnas att det finns en motsvarighet där uppe i norr.. Om LTH har någon motsvarighet har jag inte hört något om.
Det beror på hur du tolkar mitt uttalande. Det jag menade var att själva civilingenjörsutbildningen automation och mekatronik endast finns på Chalmers. Sen kan man givetvis läsa delar av denna utbildning på andra ställen. Chalmers har en ingenjörsutbildning inom mekatronik men den är inte speciellt intressant för mig.
Verkligheten är en illusion skapad av brist på alkohol.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Mediadesign på 160p vid Piteå musikhögskola. 200 sökande och de tar in 20personer varje år. Jag är helt lyrisk över att jag kom in, var inte riktigt beredd på det. Kom in på mitt arbetsprov, om nån kommer ihåg det (gjorde ett skivomslag och gjorde även en tråd om det för ett tag sedan :p)

Nöjd är jag i vart fall.

:)
We dance to all the wrong songs
Post Reply