Livet i allmänhet, som jag ser det...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by Gnuet »

Livet leker, solen skiner, semestern är slut (:() - och allt annat är bara härligt peachy :)

Nyutflugen ur boet och boende i en härlig liten etta på 28m2, flickvännen/fästmön boende bara ett par hundra ynka meter bort, hunden mår bra och jag är frisk som en nötkärna, jobbet känns lika roligt och stimulerande nu som då. Inväntar spänt hösten, roliga event att se fram emot, en till hund (modell större; Laekenois), sköna musiksläpp framöver...

Ja, man kan lätt säga att livet leker, jag mår bra.

Nu vet jag ju att jag kommer få massa onödiga svar som typ: "Skit ner dig!", "Jag bryr mig verkligen...", "Onödig tråd 2005 OMFG LOLZ!111" och så vidare - men ser jag ut att vara den som bryr mig? Nejdå, jag bara ler och fortsätter med att leva mitt underbar bekymmersfria rent ut sagt underbara liv med mig, min flickvän och våra hundar.
iDon't care about your problems.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Jag kan väll bara gratulera dig då, Grattis, du mår bra och är nöjd med ditt liv och du fruktar inte hösten som alla andra vettiga människor.

Enjoy
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Mind wrote:Jag kan väll bara gratulera dig då, Grattis, du mår bra och är nöjd med ditt liv och du fruktar inte hösten som alla andra vettiga människor.

Enjoy
Gnuet är inte vettig... ;) Take it from one who knows...
#mac.se @ EFnet
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Re: Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by Trogdor »

Gnuet wrote:flickvännen/fästmön boende bara ett par hundra ynka meter bort,
Varför inte dela lägenhet ?

Välkommen tillbaka förresten..
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Re: Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by Pinto »

Trogdor wrote:Varför inte dela lägenhet ?

Välkommen tillbaka förresten..
28m2

Gissar jag på, det är inte mycket plats för två personer, eller så kanske de inte är redo för det steget än.


Jag personligen känner som dig Gnuet, livet leker. Kom in på önskat progam på högskolan, har kirrat lägenhet och flyttar om 2 veckor. Ska bli grymt skönt.

:)
We dance to all the wrong songs
User avatar
Trogdor
Posts: 1680
Joined: 2002-03-08 9:08:54
Location: Örebro
Contact:

Re: Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by Trogdor »

dpinto wrote:
Trogdor wrote:Varför inte dela lägenhet ?

Välkommen tillbaka förresten..
28m2

Gissar jag på, det är inte mycket plats för två personer, eller så kanske de inte är redo för det steget än.


:)
Menade, varför inte en större att dela på. Fast å andra sidan jag å min dam delade på en lägenhet av liknande storlek. Funka bra.

Är rätt glad jag också, fick min semester beviljad så jag kan åka hem till Sverige och hälsa på tanten lite.. =)
iMac 20" + 20" : 2,4Ghz Core 2 Duo : 3GB PC2-6400 : 250 + 500GB HD
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Tackar gott folk, ni vet väl att ni inte blir av med Plågan från Högda... förlåt, Bandhagen!

Det är bara utrymmet som spelar roll faktiskt... men jag ligger inte direkt i bajset för att byta upp mig från den här hyperfräsha ettan till en två sen när jag vill det :) Det är liiite trångt med två pers och fyra hundar i en etta, faktiskt. Fick ju trots allt den här hyreslägenheten, förstahandskontrakt och allt efter bara tre månaders köande ;) Det ni... man ska vara lite nöjd :)
iDon't care about your problems.
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

Vad trevligt för dig. Mitt liv ser också rätt bra ut, nästan för bra. Så just nu inväntar jag en framtida katastrofen, så det blir lite balans.
ThomasB

Post by ThomasB »

Vad kul för dig Gnuet!
Ironi
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Lät ju nice förutom hundarna.
User avatar
Rince
Posts: 68
Joined: 2003-06-24 9:54:40
Contact:

Post by Rince »

Mitt liv ser oxå ut att ordna upp sig.
Uppsagd från jobbet i mars i år, med 3 mån arbetsfrihet.
har slappat och gått arbetslös.

Börjar på måndag på mitt nya jobb, ser fram emot det med tillförsikt
;D
"Alltså, jag ska berätta för er om min kuk. Jag var stolt över min kuk, jag kunde stå o titta på den i timmar, prata med den..."

Jalla Jalla
User avatar
Dk
Posts: 93
Joined: 2004-11-02 18:16:46

Post by Dk »

Mind wrote:Jag kan väll bara gratulera dig då, Grattis, du mår bra och är nöjd med ditt liv och du fruktar inte hösten som alla andra vettiga människor.
Äh, hösten är ju mysig :) *längtar*
"If you want to make an apple cake from scratch you must start by creating the universe"
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag borde vara glad över min nuvarande situation då jag idag kör sista dagen på ett jobb jag hatar och att studier osv kommer att ordna upp sig farmöver. Livet är faktiskt relativt väldigt bra mot mig just nu. Men det är nånting som gnager som jag inte listat ut och jag är inte riktigt glad utan snarare halvsur och lättirriterad.

Men grattis Gnuet för allt det bra, men nu när du flyttar från Highvalley (eller iaf dess närhet) så flyttar du vart?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Re: Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by nem »

dpinto wrote:
Trogdor wrote:Varför inte dela lägenhet ?

Välkommen tillbaka förresten..
28m2
Jag bodde med min flickvän på 26 kvm, det är alldeles tillräckligt. ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Andrej wrote:Men grattis Gnuet för allt det bra, men nu när du flyttar från Highvalley (eller iaf dess närhet) så flyttar du vart?
Bandhagen, 500 meter fågelvägen från päronen ;)
iDon't care about your problems.
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Haha tro inte att du kommer kunna byta din etta nu när du har dragit in massa hundar i lägenheten haha, det var det dummaste du kunde gjort.

Förresten bra att du har ett bra liv, själv så är det enda jag behöver oroa mig för är polisen. ha ett bra liv puss
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

föredettamixbox wrote:Haha tro inte att du kommer kunna byta din etta nu när du har dragit in massa hundar i lägenheten haha, det var det dummaste du kunde gjort.

Förresten bra att du har ett bra liv, själv så är det enda jag behöver oroa mig för är polisen. ha ett bra liv puss
Hund/rök lägenheter är det värsta som finns
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Re: Livet i allmänhet, som jag ser det...

Post by Pinto »

nem wrote:Jag bodde med min flickvän på 26 kvm, det är alldeles tillräckligt. ;)
Känns lite för svettigt för min smak, men sure det kanske funkar för vissa.

;)
We dance to all the wrong songs
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Du förtjänar det, homie.
Mitt liv är helt ok, även om jag suger på kärlek.
User avatar
madr
Posts: 998
Joined: 2004-08-24 11:12:39
Contact:

Post by madr »

Jag och min flickvän bodde på 25 kvadrat. Det går, såvida man har någon sysselsättning (studier, praktik, jobb) som får en att komma utanför lägenheten av och till.

Blir man dock hemma mycket är det inte direkt att hurra för. :p
antlion: 3,2 GHz i7 | 32GB | 180GB+120GB SSD SATA III | 2TB SATA III | Dell u2410 | GF 5600ti Arch linux + Win 7
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ah, jag vill också ha lägenhet i Bandhagen/Högdalen. Det vore optimalt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Skit ner dig Gnutte ;)

Det e väl gôtt att livet är ljust.. :) Själv har man en lite djupare svacka nu men man repar sig, som alltid.
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
slackarn
Posts: 68
Joined: 2004-10-02 19:31:33
Location: slackarn@gmail.com

Post by slackarn »

mOhahaahahaha detta är bara lunget före stormen vänta på hösten du, folk brukar bli som galna av sig själva utan någon som helst anledning.
Så sug i dig av detta sköna lung för snart är det full spruta vänta får du se annars har du väl bara en massa tur, och det ska väl någon ha, vissa vinner på lotto andra får det lungt ;D
slackarn = x & ·2 taaa daaaa
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Jag kanske har annat jobb på G.. så lite småglad är man nog allt.
Kan inget om mycket
Post Reply