Vad tycker ni om diverse medlemmar på forumet?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Ramza
Posts: 2002
Joined: 2002-10-03 20:35:40
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ramza »

Kan man inte rösta?

Jag vill rösta på Gussoh i så fall.
"Liksom Giraffen har lång hals kan man inte svänga vänster med ett kylskåp"
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Joel wrote: Anzy&Datorintresset = klawn
Är trött och lite seg idag men vad betyder klawn?
(Kommer säkert på d imorn ;))
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

från MadTV arnolds bad klawn ( clone ) dvs jag ser mig själv i er.
meh
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

gillar er alla så länge ni inte har nått emot mig!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
spaceman75
Posts: 245
Joined: 2004-07-04 22:55:04

Post by spaceman75 »

Coin verkar trevlig... :)
Datorhistoria:
Stationär: Abit AT8 / AMD 64 Venice / Samsung: 512Mb / Seagate 160Gb /
ATI Radeon X300se [PCIe] / NEC ND-2500A DVD / Plextor DVDR PX708A. //
Bärbar Acer 1312XC: Athlon XP-M 2000+ / 512Mb / 30Gb / DVD/CD-RW Combo / 14.1" TFT.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Jag är fan inte höger. Jag är liberal.

För övrigt gillar jag er alla, men jag har som fisk luskat reda på knappt någon tid över längre och skyller min bristande argumentationslust och förmåga på det. (Även om jag sysslar med sådant professionellt nuförtiden.) Gäller det samma, med tidsbrist, kanske även för dig fisk?

Sedan vill jag nog försvara pync lite, hade han haft mer tid på sig att växa upp och mer hyfs så att han fått stanna kunde han blivit i klass med de bästa.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Hehehe, vill bara dra till mig lite uppmärksamhet :D

Jag är kass på att skriva långa inlägg så jag kommer att fatta mig kort. Jag trivs här oändligt mycket, det är kul att läsa bataljer mellan fisken, dissident, stora fågeln och nem. Jag saknar även pync och gnuet.

Axman, Linc, Lundh, Punisher, "han-byter-nick-så-ofta-att-jag-inte-vet-vad-han-heter-nu" plus några till som sköter detta forum ska ha jättemycket credit. Dessa människor lyckas få diktatur att se ut som demokrati :D

Madmodder, Glargh, Gussoh, plus många andra som kan ge tips om man har bekymmer med data.

Stammisar på "Allmänt" (typ Lillis, Gummiboll, Veronica osv) kommer upp med roliga trådar som är alltid roliga att läsa.


Finns många andra som jag skulel vilja ge feedback på. Jag vill dock poängtera att alla medlemmar är lika viktiga, det skulle se rätt så tomt ut med bara nem, fisk och dissident.


Men nu ska jag tillbaka till jobbet, ha en skön dag!
DDS for life!
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

nem wrote:Jag är fan inte höger. Jag är liberal.
nem @ 'Persson lovar miljarder till nya jobb' wrote:Kärnan i högerpolitik handlar om frihet, vackert att höra från någon att de hatar det begreppet innerligt.
Jag arkiverar vanligen inte inlägg i skallen, men det sistnämnda citatet fick mig att vakna till lite när jag läste det. Jag vill kalla migsjälv (ny)liberal, men högerpolitik är något jag associerar med mina ärkefiender nationalism och konservatism, något jag inte är förtjust i. Nå, detta ska inte förvandlas till ytterligare en sådan debatt, tillbaka till ämnet.

Som moderator bör jag inte favorisera eller antagonisera forumiter, men vem kan undvika det? :(

Så för att nämna några;
Grim har gett mig en del goda skratt genom åren och försett olika debatter med ett par välbehövliga elaka stick.

-SE-: Redundant.

Lyckegard, Xmel, Tjacke, lillis: Troll.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Att jag respekterar Fisk, Nem och Dissident är självklart. De är duktiga och drivna debattörer som man kan reta sig till vansinne på. Men de är också roliga att ge sig i kast med, även om man kanske ska undvika ämnen man brinner för.

Glaargh är både hedersknyffel och extremt kunnig på många områden. Gillar skarpt.

Grim och Egar är gedigna hårdrockare och brukar både kunna tycka till om det mesta och formulera sig på ett sätt att man förstår vad de menar.

Fluffy kan jag reta mig på till döds, men han är i alla fall inte rädd för att säga vad han tycker och för att ge sig in i kamp på forumet.

Axman är boss, gud och profet här. Att tycka något om honom vore lika korkat som att komma och ha åsikter om syre eller vatten. Utan axman inget 64-bits och då inte heller någon av alla andra man tycker om.
(Att Axman är en hedersknyffel och väldigt trevlig är liksom bara en bonus)

IcePic är av sorten att när han skriver något då "lyssnar" man. Det är alltid kunnigt och välformulerat. Tillika intressant.

Oj, den här lista blir så lång om jag ska ta med alla. Nästan alla har en profil som man har åsikter om. Men taket här är högt och det går att respektera allihopa. Eller så gott som allihopa i alla fall.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

Kan inte någon ha en eldig åsikt om mig?
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Branstrom wrote:Kan inte någon ha en eldig åsikt om mig?
Du har alltid söta/fin avatars :-*
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Jag håller med Tjacke om Branstrom. Alltid fin och stilrena avatarer.

Bland moderatorerna så gillar jag Nicke och Elvenman. Nicke är trevlig när man frågar om saker och elvenman är lite här o var och rättar till saker i mina inlägg ibland. Som en gång var det en punkt m.m.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag tycker om ragzter och gussoh.

Jag tror att alla vet vad de själva är om de sätter sig ned och funderar lite. Jag måste ju spela ut allt det jobbiga, töntiga och omogna i mig som jag inte får spela ut när jag playar tjejer någonstans, och 64bits har blivit min lekplats.

Nu tycker jag att vi istället för att säga vad ANDRA är kan vi väl beskriva oss själva som vi verkligen är, plz?
User avatar
Zezo
Posts: 2734
Joined: 2004-01-30 14:34:41
Location: Heaven

Post by Zezo »

lillis wrote:Nu tycker jag att vi istället för att säga vad ANDRA är kan vi väl beskriva oss själva som vi verkligen är, plz?
Kommer inte man bort från ämnet, risk för låsning??

Själv är jag väldigt paranoid (finns nog inte många som förknippar mig med det :s hihi).

Finns inte så mkt mer att säga, kanske att jag är reggad på typ 15-20 andra forum ;) 'forumsberoende', dock är jag inte lika aktiv på dom flesta som här. 64bits.se/forum känns som mitt hem, blev forumist först här :P

Ps. Kan ju nästan hänvisa till tråden 'presentationstopic' ang vilka vi är (själv har jag inte haft tiden o skriva ngting där).
MB4.1 / 13.3 / 2.13 / 4GB / 500GB / 9400
A8N-SLI / 4800+ / 2GB / 1TB / X1600Pro
A8N-VM / 3500+ / 2GB / 8TB / 6150
Stop the big brother state. // "Hellre en binär etta än en digital nolla."
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Jag tycker att Phobic är söt.

Men jag gillar inte dom som gillar Macintosh.
Epic_p1
Posts: 317
Joined: 2003-09-14 11:44:24

Post by Epic_p1 »

Koukou: Aldrig hunnit bilda en uppfattning om personen, men det första impulsiva utav hans väldigt mogna och fina uttalande ovan så ogillar jag honom.

IcePic: Unixguru #1, vettig, klok, intelligent. Kan verkligen allt. (eller ja, så nära man nu kan komma allvetande)

mm_mannen: cute öbo ;-)

Xmel: Trevlig fotonörd.

Tjacke: Norrländsk kille med massvis utav projekt bollandes i luften :-)
#mac.se @ EFnet
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

borz wrote: Jag saknar även pync och gnuet.
i'm right 'ere mistah! bans can't bring me down :D

dock har jag påtokförmycket annat för mig än att mögla framför forumet som man gjorde på den Gamla Goda Tiden™... på gott och ont...

Gällande folket på forumet så gillar jag de flesta utom kanske 2-3 moderatorer, en drös av de andra och de flesta andra macanvändarna. Tjacke & Xmel är dock troll av osannolika proportioner.

Fan gillar jag någon? Eller följdfråga, vem fan gillar mig? :)
iDon't care about your problems.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Jag trollar aldrig!
#mac.se @ EFnet
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Epic_p1 wrote: Tjacke: Norrländsk kille med massvis utav projekt bollandes i luften :-)
Det är för han inte har något annat att göra.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Right, jag glömde pync. Han var en av forumets bättre medlemmar. Nu är han någonstans i Japan.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Right, jag glömde pync. Han var en av forumets bättre medlemmar. Nu är han någonstans i Japan.
Det där ska jag följa.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Koukou wrote:
Epic_p1 wrote: Tjacke: Norrländsk kille med massvis utav projekt bollandes i luften :-)
Det är för han inte har något annat att göra.

Jag älskar dig med Gustav.
:-*

Sen måste jag påpeka att de flesta människorna här inne är vettigt folk. har inget otalt med någon av er, men har väl haft mina duster med ballkula (:-*). Jag tror att mångfalden skapar ett bra forum. Sen är jag inte så dryg i verkliga livet, bara lite. ;)

Slutligen får vi inte glömma Whiz, killen med en avatar i klass med Branstroms. Han hjälpte mig mycket när jag var ny på *nix, så jag har mycket att tacka han för. Hade kanske fortfarande varit en prestandakåt gamer.

Tack Whiz.

*visar tummen upp till hela forumet*
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Nicke wrote:
nem wrote:Jag är fan inte höger. Jag är liberal.
nem @ 'Persson lovar miljarder till nya jobb' wrote:Kärnan i högerpolitik handlar om frihet, vackert att höra från någon att de hatar det begreppet innerligt.
Jag arkiverar vanligen inte inlägg i skallen, men det sistnämnda citatet fick mig att vakna till lite när jag läste det. Jag vill kalla migsjälv (ny)liberal, men högerpolitik är något jag associerar med mina ärkefiender nationalism och konservatism, något jag inte är förtjust i. Nå, detta ska inte förvandlas till ytterligare en sådan debatt, tillbaka till ämnet.
Jag hade hoppats att någon skulle gräva upp tråden om nazismen som vänsterideologi. I vilket fall var det skrivet med glimten i ögat. ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
pimen

Post by pimen »

Ghlargh äger alla, men ingen slår min avatar...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

coolkingZ wrote:Ghlargh äger alla, men ingen slår min avatar...
Nej, den är verkligen forumets fulaste.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Post Reply