Vikt längd, mm

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Hawklord
Posts: 179
Joined: 2005-04-03 23:44:32
Location: Uppland

Vikt längd, mm

Post by Hawklord »

I samband med Min andra tråd "Övervikt" startar jag nu denna tråd.

Helt enkelt tycker jag att det skulle vara till stor glädje om folk kunde berätta lite om sina matvanor hur mycket ni rör på er om ni är nöjda med er kropp (som att någon är det) men hur trivs ni med er själva.

Om ni har något annat att tillägga så är ni välkomna att göra det.

Jag får väl börja.

Jag är ganska kort med en ganska ”tunn” benstomme, (med det menar jag att jag har smala höfter och knän).

60 kg
173 cm lång

Vet jag väger lite!
Men jag har smala höfter!

Jag har styrketränat 2-3 gånger i veckan och spelat innebandy 2-3 gånger i veckan när det var säsong. Jag äter inte godis eller jag köper aldrig godis men om det står en skål framme äter jag lite. Chips gillar jag inte. Men jag tar gärna en kokos boll till kaffet eller 2. Jag äter rätt mycket. Gillar också att laga mat och det blir så mycket godare med smör och grädde.

Men jag försöker tänka på att äta nyttig, och jag tycker jag gör det.

Springer 6 km på 25 min.
ThomasB

Post by ThomasB »

Mycket bra skrivet!

Jag är ca 180cm och väger 62kg. Jag vet också att det är lite.
Jag tränar aldrig (har IG i gympa trots att jag är rätt duktig på det.) och äter massor av godis och massa onyttig mat som kebab, hamburgare, pizza mm.
Vet faktiskt inte varför jag inte går upp i vikt.

Känner mig verkligen smal när jag är ute och går, speciellt när jag bara har T-shirt på mig.
Försöker inte bry mig om det. Försöker gå upp i vikt, men det är verkligen svårt.

F.ö har jag en vilopuls på 80 slag/minut och det är högt.
Måste börja träna, det kanske hjälper.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ThomasB wrote:Jag är ca 180cm och väger 62kg. Jag vet också att det är lite.
Jag tränar aldrig (har IG i gympa trots att jag är rätt duktig på det.) och äter massor av godis och massa onyttig mat som kebab, hamburgare, pizza mm.
Vet faktiskt inte varför jag inte går upp i vikt.

Känner mig verkligen smal när jag är ute och går, speciellt när jag bara har T-shirt på mig.
Försöker inte bry mig om det. Försöker gå upp i vikt, men det är verkligen svårt.
Soulmate (förutom gympabetyget som inte är satt än, men det blir nog inte IG).
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

190 cm
88 kg
DDS for life!
ThomasB

Post by ThomasB »

lither wrote:
ThomasB wrote:Jag är ca 180cm och väger 62kg. Jag vet också att det är lite.
Jag tränar aldrig (har IG i gympa trots att jag är rätt duktig på det.) och äter massor av godis och massa onyttig mat som kebab, hamburgare, pizza mm.
Vet faktiskt inte varför jag inte går upp i vikt.

Känner mig verkligen smal när jag är ute och går, speciellt när jag bara har T-shirt på mig.
Försöker inte bry mig om det. Försöker gå upp i vikt, men det är verkligen svårt.
Soulmate (förutom gympabetyget som inte är satt än, men det blir nog inte IG).
Jag menade gympabetyget från 9an.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Vill bara påpeka att nio av tio ungdomar (enligt sifo) är nöjda med sin kropp ;).


Själv är jag 170 cm och väger 66-68 kilo. Rör mig i princip ingenting och äter alldeles för mycket skräpmat :D. Dock så styrketränar jag 2-3 gånger i veckan så det är inte bara fettet på magen som väger 8)
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Kan väl berätta om mig;

Väger 69,5kg och ca 179cm lång. Någon styrketräning går jag inte på eftersom jag inte ser det som nödvändigt utan jag cyklar, joggar och promenerar ibland när ja får tid men annars cykla är varje dag som jag gör. Min byggand är lite mer kraftigare kan man säga, Y formad överkropp och med något kraftiga ben av cyklingen.

Mina matvanor är väl till skillnad från andra något annorlunda. Jag äter inte direkt frulle, lunch och middag utan jag käkar lite men rätt så ofta (prova med det). Sedan ja började ägna mig aktivt med detta så har jag lyckas hålla 69,5kg i ett helt år fast jag inte växt så mkt under denna tid.

När jag är i skolan käkar ja inte mkt av skolans mat men jag dricker mkt coola under denna tid. Ändå så har jag inte blivit påverkad av detta.

Jag var inne på http://www.markazits.com/diet/bmi.php för att titta efter min BMI och ser att jag ligger i det normala.
Angående idrotten så är det inga problem där häller, fick nämligen MVG samt VG i bollsport A&B då detta skiljer sig en stor bit från vanlig idrott.

Kan också säga att MJÖLK! är något som kan hålla en person, bara det. Dricker själv nästan 2L mjölk varje dag till maten jag käkar då o då...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

~182 CM
~65 KG

Jag äter mycket socker, vitt bröd osv. Inte så mycket grovt eller fiberrikt bröd. Rör mig mycket dåligt.
Last edited by lillis on 2005-08-18 1:43:19, edited 2 times in total.
Bury
Posts: 106
Joined: 2004-05-14 16:45:23
Location: Ramlösa

Post by Bury »

185 cm
75 kg
Moo
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

183
75kg
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

61kg, 172cm(om jag inte har växt sen sist)
EDIT: Jag äterhavregrynsgröt varje dag till frukost förrutom lördag då jag steker ägg. Till middag äter jag vad min mor lagar.
Jag tränar tre gånger i veckan Taekwondo och tränar nog inte så mycket mer. Sitter för det mesta framför datorn.

Jag har en ganska tjock benstomme och jag är varken small eller tjock.
Last edited by Konto on 2005-08-18 10:40:41, edited 2 times in total.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

~188cm
~65kg

käkar godis där det finns, spelar badminton under säsong, motionerar annars inte, klättrar i träd ibland, höga träd. styrketränade förut, men la av med det då mina armar inte klarade det, fick en massa inflammationer.
Killar choklad, äter maten som mamma lagar, hon går på viktväktarna.
meh
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Vet inte exakt längd men omkring 185-188cm och väger fjuttiga 70kg.
Jag äter och äter men går aldrig upp i vikt :P Jag käkar ute nästan varje dag, skrovmål, pizza och allt möjligt. glass, godis chips går ner utan problem :P.. Jag kör mycket bil (ca >7000mil / år) och sitter en del framför datorn också, så jag kan inte påstå att jag är vältränad men har ändå en löparkropp, jag har börja springa lite den senaste tiden. Om man bortser från min allergi så är jag frisk, och jag är nöjd med min kropp, jag kanske skulle behöva gå upp 5kg...
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

187 cm, runt 92 kg.

Lite för mycket skräpmat och stillasittande. Nöjd med min kropp? Det är ju inte direkt så jag kan byta ut den mot nån annans, så jag klagar inte. ::)
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

187cm
120kg

Skapligt nöjd, lider knappast av det, och de gånger det är obekvämt får jag skylla mig själv.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

runt 185cm (har inte vägt eller mätt mej på ett par år)
runt 89kg

Inte speciellt nöjd men jag har mej själv att skylla då jag inte orkar lägga ner ngn energi på att gå ner i vikt.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

186cm
81kg

Allmänt vältränad sedan barnsben, springer milen på lite drygt 38-40min beroende på väder och vind. Åkt längdskidor sedan 5år ålder, numera blir det mest multisport samt att träna adepterna. Ska upp till fjällen till helgen på träningsläger med de små liven. Satsar på Klassikern nästa år förövrigt, som 18-åring.

Tål att påpekas att iPod shuffle är bästa träningspolarna 8)
Last edited by Halvarsson on 2005-08-23 21:05:21, edited 1 time in total.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

180cm
69kg

Slarvar som fan med maten (äter aldrig frukost, slarvar med sömnen, äter bara billys o cola på jobbet, inget hemma), jobbar kvällsskift på en industri och rör mig nästan aldrig på fritiden, mår väl inte dåligt annat än att ryggen är som ett pärlband av muskelknutar, samma med axlarna, totalraset är väl nära skulle jag tro, men jag slutar jobba snart ändå..

De som säger att magen kommer efter 20 strecket verkar ha fel i mitt fall, är 22 nu och har ännu inte fått nåt däck runt midjan eller ens anstymmelse till sådant.
Kan inget om mycket
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

191cm
66kg

Tränar inte, äter mycket skräpmat. Hade IG i gympa.
Jag är väl nöjd med generna.. inget att klaga på där. Brist på träning har ju med motivation att göra :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

186 cm
87 kg
Nöjd med min kropp, fast jfolin och mina föräldrar säger att jag är tjock =(
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
schon
Posts: 689
Joined: 2004-08-12 0:56:18
Location: Sölvesborg
Contact:

Post by schon »

179cm
91kg

För nåt år sen var det mesta muskler nu har jag fan inte tid att träna så det har bytts ut en del mot fett dock e jag inte tjock bara tung benstomme :)
itchy: Intel Core Duo 2,0ghz | 2048mb | 100gb | 13,3" | Mac OS X 10.4
apu: Intel Pentium 4 3,2ghz | 768mb | 760gb | FreeBSD 6.2
homer: Intel Celeron 667mhz | 256mb | 100gb | FreeBSD 6.2
krusty: VIA Nehemiah 1.0ghz | 256mb | 3,2gb | OpenBSD 4.0
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

... och tung benstomme får man när man är tjock (så den kan bära upp den extra vikten) ;)
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

185cm
125 kg

håller på att äta nyttigt och rör på mig mer tänkte gå ner till 100 ungefär
om jag har legat på förut

det blir så när man skaffar tjej dom göder upp en rejält
så jag skyller allt på henne ;)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

173cm
69kg

Jag ser väl mig själv som ganska liten, för det är jag ju. Att vara kort har ju både för och nackdelar, men mest nackdelar tycker jag. Jag tränar inte något direkt, men jag gillar att röra mig och har nu i sommar jobbat som brevbärare vilket tränade upp mig ganska mycket. Äter bra mat för det mesta, tack vara lilla mor gissar jag. Men skräpmat är ju så gott!
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

181cm
71kg

En students något flackiga livsstil har gjort att den enda betydande motion jag får är när jag går runt i skogen fyra till fem gånger i veckan, så vikten flaxar väl upp och ner som en jojo, direkt propertionerlig med hur mycket pengar som flyger ut ur kontot. Angående nöjdheten så är jag nog så nöjd som jag har rätt att vara, även om jag saknar att träna så hårt som jag gjorde förut.

Lycka till med klassikern förresten Halvarsson, gjorde halvan någon gång i början på gymnasiet och det sved lite i låren när man kom fram men vilken härlig känsla ändå. Halvan kan jag förvisso varmt rekommendera om man känner sig något tveksam till sin kondition men om man ändå vill prova på en utmaning, den kan klaras av de flesta enbart på viljestyrka. (Och lite teknik förvisso)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Post Reply