Spott( och spe?)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

Spott( och spe?)

Post by Ancalagon »

Jag kom att tänka på fenomenet spott, att spotta!
Har spottat sedan jag var liten och det känns ganska naturligt ... :D
(1)Finns det någon av er som inte spottar? (2)Varför?

Och slutligen: (3)Tycker du att spott väcker anstöt?
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Jag spottar aldrig, jag ser ingen anledning. Jag har full kontroll över mina kroppsvätskor :P

Klart att det väcker anstöt, men jag har aldrig träffat en vuxen människa som spottar inför folk.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Jag har nog aldrig spottat sådär spontant. Nej, det är inte naturligt och ja, det väcker anstöt. Sluta med det.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Dissident wrote:Jag har nog aldrig spottat sådär spontant. Nej, det är inte naturligt och ja, det väcker anstöt. Sluta med det.
Agree. Det är bara äckligt att gå runt och göra det spontant.
We dance to all the wrong songs
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Jag gör det inte heller, tycker det ser otrevligt ut och jag har aldrig ens en tanke på det hur som helst.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Dissident wrote:Jag har nog aldrig spottat sådär spontant. Nej, det är inte naturligt och ja, det väcker anstöt. Sluta med det.
Samma här.
hej.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Efter att ha slutat med nikotinet så var det lätt att sluta spotta.
Oavsett om man rökte eller snusade så spottade man en massa.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Håller med de flesta i tråden, aldrig förstått varför många känner tvång att slabba ur sig en loska var 5:e minut, smått äckligt och ohyfsat på något vis.
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Har aldrig gått runt och spottat. Enda gångerna jag spottar är när jag får någonting i munnen som smakar äckligt, jag spottar då ut detta föremål/"eller dylikt". OCh så spottar jag när jag borstar tänderna (spottar ut tandkrämen), but that's it!

Tycker det är otroligt fult och äckligt med folk som går runt och spottar på gatan spontant. Varför gör ni det?
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Tycker också det är otroligt äckligt med folk som spottar.. Speciellt sådanna som harklar sig också. Varför varför varför!!
#mac.se @ EFnet
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

Jag spottar, dock inte ofta. Och när jag är snorig så harklar jag och spottar ut. Kan tillägga att det bara är när jag är och fiskar eller liknande aktivitet. Inte när jag går på stan.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Jag brukar spotta på sommrarna men jag antar att det beror på min pollenallergi, båda ögon och näsa är på fullt ös ibland så jag antar att det bildas mer saliv samt att det kliar nått så fruktansvärt i halsen ibland.
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Jag spottar aldrig för att det är så förbannat äckligt.
Hellre en stor knytnäve i huvudet än en loska.
ThomasB

Post by ThomasB »

IcePic wrote:Efter att ha slutat med nikotinet så var det lätt att sluta spotta.
Oavsett om man rökte eller snusade så spottade man en massa.
Håller med dig där!
Jag har spottat kanske 3 gånger offentligt dvs ute på stan, alla tre då jag verkligen behövt det.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag spottar rätt mkt, men jag har väldigt mkt slem i helsen. Det är äckligt att svälja. Kan bero på rökning.
ThomasB

Post by ThomasB »

syntetisk wrote:Jag spottar rätt mkt, men jag har väldigt mkt slem i helsen. Det är äckligt att svälja. Kan bero på rökning.
Troligtvis.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Spottas aldrig för jag tycker det är ohyfsat och äckligt som så många andra människor tycker här. Om jag känner mig slemmig i halsen då försöker jag få tag i vatten att dricka istället för att harkla mig och spotta ut.
User avatar
Ancalagon
Posts: 550
Joined: 2002-03-08 14:16:41
Location: Stockholm

Post by Ancalagon »

Det var många och "skarpa" svar ..

Varför frågar ni?
När man var mindre var väl tanken att "äta snor" inte så tilltalande, då känns det bättre att spotta ut det. Antar att det levt kvar i mitt undermedvetna. Men klart att man anat att folk stöter sig på det - därav frågan ;)

Till mitt försvar kan jag ju referera till http://en.wikipedia.org/wiki/Spitting och hävda att jag hör hemma i en annan tid..

Jag antar att jag kommer sluta gradvis, tack!
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag brukar spotta om det behövs
känner jag mig slemmig eller är förkyld så gör jag det även om jag skulle vara på stan
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Det är fult att äta snor men inte att svälja. Bättre att man sväljer det en att spotta ut det så andra får se hur äckligt slem man har.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag spottar ofta, mest när jag röker. Försöker undvika att spotta när jag är på någon annans gård eller ute på stan när det är mycket folk runtomkring. Det kan ju som sagt väcka anstöt hos folk.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
Post Reply