Grymmaste och bästa bilen?
- Bad_and_ugly
- Posts: 2295
- Joined: 2004-05-16 21:46:13
- Contact:
- Jonas Lundh
- Hedersbit
- Posts: 2513
- Joined: 2002-03-07 22:43:22
- Contact:
Ett tillägg till tidigare bilar, den senaste Lotus Elise är inte helt fel. (Ja, jag föredrar brittiska sportbilar före tyska och italienska)
"One does not simply walk into the Signals and Systems exam. Its black gates are guarded by more than just exam guards. There is evil there that does not sleep."
såg en sån här i somras när jag var nere i Kroatien. Den var exakt likadan som den på bilden, utseendemässigt dvs. tog också tillfället att fota den lite men sen kom en röd ferrari och den var fan så mycket coolareLundh wrote:Ett tillägg till tidigare bilar, den senaste Lotus Elise är inte helt fel. (Ja, jag föredrar brittiska sportbilar före tyska och italienska)
Re: Grymmaste och bästa bilen?
Skulle vilja sen den bilen som klarar en 95 gradig lutningAngryTino wrote:En rysktillverkad Lada
http://fuerapiche.eresmas.com/marcas/lada%208.JPG
är förmodligen den stryktåligaste bilen man kan köpa i världen om man tänker vad man får för valutan. Har "hört" av flera personer att de klarar att ta upp sig 95 gradig lutning samt att motorerna är i samma design och stil som ryska stridsvagnar fast bara 4 cylindriga istället för 16 cylindriga. Som sagt det är vad jag har hört....rätta mig gärna om jag har fel.
Svempa - Tuff i Fluff since 1986
Oh, precis vad jag tänkte skriva. Helt enkelt drömbilen, fyfan så snygg!Trogdor wrote:Eller varför inte en Dodge Charger(Den gamla)
Eller iofs så är den nya också lite halvelak
Den nya var dock riktigt intetsägande och flummig.
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
Håller med totalt.ADiS wrote:Shelby;
GT500E - 1
GT500E - 2
GT500E - 3
GT500E - 4
Finns fan inte vackrare bil än detta.
-
- Avstängd
- Posts: 265
- Joined: 2005-04-04 22:15:23
Vadå bäst? Bäst för vems tycke? Bäst är inte bäst för alla utan skiljer sig från folk till folk.
---
En drömbil för mig skulle vara en som inte rostar eller bryts ner, ha lite lastutrymme (en mindre Combi, iaf mer än min Skoda Felicia halvkombi), drar extra lite bränsle (Under 0,5 vid blandad körning), kommer upp i 120 km/h med max 3000rpm och inte allt för långsam acceleration (Som Skodan).
Deprimerande att drömma då rostande bil är inte roligt att ha.
---
En drömbil för mig skulle vara en som inte rostar eller bryts ner, ha lite lastutrymme (en mindre Combi, iaf mer än min Skoda Felicia halvkombi), drar extra lite bränsle (Under 0,5 vid blandad körning), kommer upp i 120 km/h med max 3000rpm och inte allt för långsam acceleration (Som Skodan).
Deprimerande att drömma då rostande bil är inte roligt att ha.
Nu är det inte jag som är trådskaparen, men jag skulle tro att det menas bäst ur de som svarars synvinkel. Alltså när du svarar så är det vad du tycker är bäst som gäller.Fluffy wrote:Vadå bäst? Bäst för vems tycke? Bäst är inte bäst för alla utan skiljer sig från folk till folk.
Säg om du skulle få ärva 15 miljoner kronor från någon avlägsen släkting och bestämmer dig för att det börjar bli dags att byta bil.
Eller att du behåller din nuvarande bil som bruksbil, den du kör med mitt i vintern, när vägverket precis har lagt ut ett två centimeter tjockt lager vägsalt som är så bra för lacken, eller när du slänger in läckande färgburkar som ska till tippen, osv och uptill så skaffar du en finbil/hobbybil.
Vad skaffar du för bil då?
Angående bränslesnålhet så ska Audi A2 1.2 TDI vara ganska bra. Men de har väl inte så enormt med lastutrymme och jag har för mig att det var ganska dyra, åtminstånde om man ser till 'hur mycket bil man får för pengarna'.
- The Unknown One
- Posts: 90
- Joined: 2005-07-29 3:51:38
- Location: Smålandsstenar
men ni har ju alla glömt en helt underbar bil Indigo ni vet den svenskbyggda med en morot från Volvo
http://www.indigo3000.org/
Låter väll inte helt fel ?Vikt: 1150 kg (ca)
0-100 km/h: 6,5 sek (ca)
Toppfart: 250 km/h (med hardtop)
Motor: Rak 6-cyl, 3 liter, 24 ventiler,
helt i aluminium, dubbla överliggande kamaxlar.
Effekt: 204 Hk
Vridmoment: 267 Nm
Drivning: Bakhjulsdrift
Växellåda: 5-växlad manuell i aluminium, helt synkroniserad.
Bromsar: Hydrauliska med skivor runt om, ventilerade fram.
Framvagn: Dubbla länkarmar i aluminium med tvärliggande
bladfjäder i komposit.
Bakvagn: Multilink med subframe i aluminum och tvärliggande
bladfjäder i komposit.
Kaross: Öppen 2-sitsig roadster i komposit.
http://www.indigo3000.org/
Game: MSI K8N SLI Platinum, AMD 64 3700+ "SanDiego", Corsair TWIX 2x1024, MSI GeForce 7900GT0 512MB, Tagan 480W, Cinergy 1400 DVB-T, Chieftec BH-02.
Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat
Logitech G15
Logitech MX 518 @ Icemat