Onödigt?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Onödigt?

Post by Konto »

Är det inte onödigt att leva? Väntar ni inte på döden ibland?
User avatar
<skalman>
Posts: 2302
Joined: 2003-04-02 19:02:49

Post by <skalman> »

jo, för tillfället känns det onödigt. Jag är i princip arbetslös & extremt uttråkad.
Stacker:X2 4200+/DFI ultra-D/1024mb/37gb raptor/7800gt/1TB
User avatar
Aelrik
Posts: 410
Joined: 2002-03-18 8:13:03
Location: Umeå

Post by Aelrik »

Vänd på det.
Jag ska dö om 10 minuter. Innan dess skulle jag i så fall vilja ta farväl av familjen. Sen skulle jag dö, men jag skulle också vilja äta nybakta kanelbullar. Så jag gör det också. Nu då? Ja, jag vill nog lyssna på Led Zeppelin en sista gång också.
Så, nu kan jag dö. Eller vänta! Jag tror jag ska ringa henne också, bara så hon vet.

Jag kommer alltid hitta något jag hellre gör än dör. Därför ser jag inte livet som meningslöst.
Vem lovade dig att livet skulle vara ett långt bungyjump där adrenalinet går på högvarv hela tiden?
Jag tänkte kanske ragga lite på lördag. Det får räcka som motivation att leva tills åtminstone söndag. Då hittar jag nog något nytt att leva för.

"Life is what happens while you're busy making other plans." - John Lennon
"When my fist clenches crack it open,
before I use it and lose my cool.
And if I swallow anything evil,
stick your finger down my throat." The Who
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tycker verkligen inte att det är onördigt. Jag mår bra, de problemen jag har för tillfället är inte ens problem värt att nämna, så kallat "låtsas problem"
We dance to all the wrong songs
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

The meaning of life av monthy python.

En man som äter sig så mätt att det sprutar lite ut munnen på honom och i slutet sprängs han av att äta en liten liten kaka till.

Annars har jag hört att Galaxen Andromeda kommer på en dejt med vintergatan, och för oss drönare lär det inte vara alltför bra för hälsan, det enda vi kan hoppas på är 10^44843953759637693 * The speed of light eller liknande, bara vi kommer bort från denna utsatta och förgiftade planet illa kvickt.
meh
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Mitt liv är jättekasst just nu. Känns onödigt för jag blir bara bitter.
#mac.se @ EFnet
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

För att citera min favoritpessimist:

"Livet är det ögonblick som skitfläckar upplever straxt före de torkas bort, det du och jag gör kommer inte ens i närheten"

Han är för övrigt död nu.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det kan vara svårt att hitta anledningar till att leva, men det finns alltid anledningar till att inte dö.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Big_Bird wrote:Det kan vara svårt att hitta anledningar till att leva, men det finns alltid anledningar till att inte dö.
Det där var jädrar i min låda ett bra yttrande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Big_Bird wrote:Det kan vara svårt att hitta anledningar till att leva, men det finns alltid anledningar till att inte dö.
Vad var URL:en till den där buga-smileyn nu igen?
fisk sa det och står vid hans sida. Dags att börja fylla på citatboken.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

fisk wrote:Det där var jädrar i min låda ett bra yttrande.
Skönt att jag kan bidra med ett sådant då och då :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Innan döden är man rädd men efter, vad har man att vara rädd för då?
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

Dö?! ne fan, finns mycket jag måste göra :D oj oj så mycket skoj det finns där ute.. känner ni för att dö, ta tag i ert liv och gå ut och ha roligt...
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Glädje är bara en känsla av kemikalier.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Kemikalier = Glädje ::)
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Och dem infattar andra känslor också...
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Ni är konstiga.

Själv går man med dödsångest varje dag, jag vill inte dö som en gammal gubbe i en säng. Nej, jag vill bli ihågkommen, jag SKA bli ihågkommen...


... på något vis.

Sedan har jag att tillägga att jag, om jag nu ska bli bortglömd, hellre vill dö som en krigshjälte eller något.

"Die young, stay pretty."
DIM kalsonger As String
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Det har du rätt i.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Den enda odödlighet som spelar någon som helst roll är den rent kliniska (och jag är rätt säker på att den blir långtråkig efter ett tag). Vad bryr jag mig om jag är ihågkommen om hundra år? Om tusen (eller tio tusen) kommer jag ändå vara bortglömd.

Klart att det är obehagligt att dö, men det går ju över.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

Big_Bird wrote:Vad bryr jag mig om jag är ihågkommen om hundra år? Om tusen (eller tio tusen) kommer jag ändå vara bortglömd.
Det finns typer som är ihågkomna efter rättså många tusen år, kolla bara på de gamla grekerna.
DIM kalsonger As String
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

Det finns typer som är ihågkomna efter rättså många tusen år, kolla bara på de gamla grekerna.

Varvid man utan problem ökar skalan till ett par hundra miljoner år i stället. Eller ännu mer. Entropin vinner till slut. Man kan ju dessutom fundera över om vi verkligen minns den och dne gamla greken, elelr om det vi har kvar numer kanske bara så att säga är iden om ett minne. Det känns som att där borde finnas en (om än indivduell och luddig) gräns för hur mycket korrekt information som behöver vara bevarad för att minnet ska vara värt besväret, så att säga.

Även om jag väl personligen inte lär bry mig över hövan huruvda jag blir ihågkommen till Big Crunch, eller glöms bort under gravölen. Död lär man vara, och mycket emr med det lär det knappast vara vad mig anbelangar.

Nåväl, ursprungsfrågan.

Man lever tills man dör. Koncept som att det ska vara någon mening med fenomen är mänskliga tankekonstrukt. De må vara av vikt för att beskriva "interna" mänskliga företeelser, men ska man se till livet så måste man nog gå utanför (sett "innifrån" så blir det nästan till att applicera det "zenbuddhistiska odödlighetsargumentet") och ta det externa perspektivet, varvid det inte längre blir applicerbart.
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

Gå ut och lek med dig, så blir du glad =D
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

När jag är på samma humör som du va när du skrev det där brukar jag tänka på mina polare. eller ibland allt dumt jag jort. små grejer lite här å där. Men många bäckar små leder ofta till stor å!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Det är inte länge man lever jämfört med hur länge man ska vara död, ta vara på livet.
Kan inget om mycket
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

Aelrik wrote:
Jag tänkte kanske ragga lite på lördag. Det får räcka som motivation att leva tills åtminstone söndag. Då hittar jag nog något nytt att leva för.
Jag håller verkligen med.
Lev i nuet, men glöm inte drömmarna.
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
Post Reply