Naturkatastrofer - Kina / USA

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

fisk wrote:
Phobic wrote:Alla människor är lika värda. Att påstå något annat är ju bara absurt och dumt.
Betänk ditt uttalande.

Är Saddam Hussein lika mycket värd? Om översvämningen drabbar en bosättning full av Al-Quaida-tränade soldater, är de lika mycket värda?

Jag tror att man missar en hel del med att göra ett så romantiserat uttalande såsom "Alla människor är lika värda", det är inte så, det är möjligen i en perfekt värld som det möjligen kan hända.
I sverige är det så ;), bra eller dåligt?
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Säg det till invandrarna som är undanskuffade i förorter, eller varför inte de utbrända sjukskrivna som behandlas som simulanter av staten.

"Jo, men egentligen är ni lika mycket värda som Göran"

Likvärdighet är en illusion för de sovande.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Dissident wrote:Ja jag orkar då inte städa upp här, var är nem när man behöver honom?
Jag behövs inte. De kommer att växa upp ändå förr eller senare.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Märkligt hur alla i Sverige är "utbrända".

Invandrarna i Sverige är idag så många att det finns som ingen annan stans att placera dem än i förorterna. Eller vill vi kanske betala villor till dem alla? I Göteborg spelar det som ingen roll vart man är, invandrarna är i majoritet överallt, utom då i "fina" områden (områden med villor/dyra lägenheter). Men dom börjar leta sig hit också. Flyttade in en sådan familj i ett hus här i mitt område för någon månad sedan. Det började med att de VUXNA i familjen plockade äpplen från mitt äppelträd, på min tomt, åt sina ungar. Visst, de kanske bara har missuppfattat det här med allemansrätten, men man blir rätt frustrerad ändå. :D. När man senare berättade för ungarna (som skulle göra som de vuxna dagen efter) att det är en privat tomt och att de inte får ta äpplen här så svarade de med "Vad ska du göra ha?". Tänkte efter nån sekund och kom fram till att det inte finns någonting jag kan göra åt det (utom att ringa polisen då, men seriöst), så jag gick in i huset igen. :[

Har det för övrigt någonsin funnits ett samhälle på jorden där alla individer har varit lika värda?
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

XitArS wrote:Märkligt hur alla i Sverige är "utbrända".
Det är de inte. Så sluta vara orolig.
Invandrarna i Sverige är idag så många att det finns som ingen annan stans att placera dem än i förorterna.
Invandrarna i Sverige är 1/9 av befolkningen. Det klassificerar jag inte som "många".

Det behövs ett vettigare integrationsprogram än att 1. Lära dem svenska 2. Skicka dem till Fittja ...
Eller vill vi kanske betala villor till dem alla?
Eftersom det där är ren fördomsfullhet, och noll insikt, så tänker jag inte bevärdiga det med ett svar.
I Göteborg spelar det som ingen roll vart man är, invandrarna är i majoritet överallt
Så på något vis så har majoriteten av landets invandrare hamnat i Göteborg? Det låter lite komiskt, men om det nu är så att du har rätt, tycker du inte att integrationspolitiken borde se till att de kunde spridas ut över landet... jag får för mig att toleransen skulle öka.
Men dom börjar leta sig hit också. Flyttade in en sådan familj i ett hus här i mitt område för någon månad sedan.
Okej, nu börjar jag istället fråga mig själv varför jag vill diskutera invandring med en rasist.
Det började med att de VUXNA i familjen plockade äpplen från mitt äppelträd, på min tomt, åt sina ungar.
Från ditt äppelträd? Nej, vad fruktansvärt... det hade ju aaaldrig en svensk familj gjort.
När man senare berättade för ungarna (som skulle göra som de vuxna dagen efter) att det är en privat tomt och att de inte får ta äpplen här så svarade de med "Vad ska du göra ha?". Tänkte efter nån sekund och kom fram till att det inte finns någonting jag kan göra åt det (utom att ringa polisen då, men seriöst), så jag gick in i huset igen. :[
Dagens I-landsproblem? (Invandrarnas barn stjäl mina äpplen)
Har det för övrigt någonsin funnits ett samhälle på jorden där alla individer har varit lika värda?
Vad är det du vill ha sagt med det? Att vi lika gärna kan gå tillbaka till monark- och feodalsamhället?

Ni rasister är lite komiska måste jag säga. Du lyckades i alla fall inte med att dra klassikerna:

"Hur fan har dom råd med så dyra bilar, jävla bidragsfiskare."

eller

"De stjäl våra jobb"

och klassikern:

"Deras jävla otrevliga attityd"


Men visst Xitars, du har det säkert hemskt jobbigt.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Är du inte lite kall nu, fisk? Jag kan hålla med Xitars på vissa punkter, inte för att jag någonsin skulle orka göra något åt det, men kan inte du också känna att det är lite...."fattigt" att andra folkslag kommer hit med sin fundamentalistiska kulturer och vägrar acceptera våra lagar?
T.ex. hedersmord och annat skit. Vad tänker du när en man och hans kvinna kommer in på tåget, och hon är helt täckt i sjalar?
Självklart kan det vara kvinnan som vill detta, men ärligt talat, chansen är ganska liten, det handlar snarare om fruktan för mannens synpunkter om kvinnans rättigheter.

jag har säkert fel, för jag är bara 15. Men erkänn att du har mer än argument, dvs känslor?
meh
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

fisk wrote: "Hur fan har dom råd med så dyra bilar, jävla bidragsfiskare."
Det kanske inte är likadant i hela Sverige men här i stan är det ofta unga invandrare som kör fina bilar, särskilt BMW. Det är få svenskar i den åldern som har råd med sådana bilar. Så jag vet inte om det bara är ett påhitt...

De är väl mer företagsamma antar jag.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

De går ihop flera familjer och köper en gemensam bil. De har inte samma rädsla för andra, och jantelagen är inte riktigt lika närvarande i deras kultur.

Hur ofta knackar svenska grannar på hos främlingar och "ger grannen nybakt bröd"?

För i vår kultur så tänker man: "Undrar vad i helvete hon har haft i den här".

---

Take me the hell away from this country.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Joel wrote:Är du inte lite kall nu, fisk? Jag kan hålla med Xitars på vissa punkter, inte för att jag någonsin skulle orka göra något åt det, men kan inte du också känna att det är lite...."fattigt" att andra folkslag kommer hit med sin fundamentalistiska kulturer och vägrar acceptera våra lagar?
T.ex. hedersmord och annat skit. Vad tänker du när en man och hans kvinna kommer in på tåget, och hon är helt täckt i sjalar?
Självklart kan det vara kvinnan som vill detta, men ärligt talat, chansen är ganska liten, det handlar snarare om fruktan för mannens synpunkter om kvinnans rättigheter.

jag har säkert fel, för jag är bara 15. Men erkänn att du har mer än argument, dvs känslor?
Först av allt, du får inte förglömma din etnocentrism. Det vill säga att du upplever det som du är uppväxt med / de seder du är vana vid som normala, och allting annat som, minst, "lite konstigt".

Kulturkrockar sker förvisso lite mindre ofta mellan svenskar (eftersom vi har en någorlunda likartad sociokulturell uppväxt) - men visst sker de likaväl mellan svenskar! Se bara på alla fördomar (och allt skitprat) mellan hårdrockare, punkare, gothare, hippies, emo, synthare etc.

Jag orkar inte ha ytterligare en diskussion om "normalt", men allt som uppfattas som normalt är lika onormalt som allting annat.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Joel wrote:Men erkänn att du har mer än argument, dvs känslor?
Är känslor mer än argument?
Är äpplen mer än tangentbord?

Lite svårt att få någon klarhet i det. Man skulle ju kunna påstå att känslor kan driva fram argument, men också att man inte behöver känslor för att argumentera.

Är känslor saker som gör en känslig för populism, månne? Är det så att vi känner för mycket och tänker alldeles för lite och där med tar alldeles fel beslut?
Joel wrote: Jag kan hålla med Xitars på vissa punkter, inte för att jag någonsin skulle orka göra något åt det, men kan inte du också känna att det är lite...."fattigt" att andra folkslag kommer hit med sin fundamentalistiska kulturer och vägrar acceptera våra lagar?
Fattigt? Det är fattigt att ha en bokstavstrogen och kompromisslös kultur, eller, förstår jag dig rätt nu Joel? Acceptera våra lagar? Du menar att dom begår brott. Ja, det är sannt, människor begår brott. Vi hade brotsslighet redan när vi själva invandrade hit till sverige från de varmare länderna i söder. Dom kanske står för en högre procentuell andel av brott, mycket möjligt.
Men att skylla problem i ett land på ett (eller fler)folkslag, det är ganska nytt, eller? Nej! Vänta! Det har hänt förr! Ett land i södern gjorde det för bara 60 år sen, det slutade ganska illa vill ja minnas.

Rent allmänt så kan det vara en bra idé att försöka greppa helheten och att i alla fall tidvis sträva efter en objektiv synvinkel.
Joel wrote:jag har säkert fel, för jag är bara 15.
Du har redan blottat det du upplever som din största svaghet så uppenbart att om någon skulle välja att träffa dig där så har du alltid möjligheten att säga "Vad var det jag sa?" och skaka av dig skadan utan att behöva beröras. Duktigt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Jag tror bestämt att Andrej föll på Goodwin's Lag där.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Phobic
Posts: 2062
Joined: 2002-03-08 10:22:59
Location: Borås Stad

Post by Phobic »

fisk wrote:
För i vår kultur så tänker man: "Undrar vad i helvete hon har haft i den här".
Det stämmer ju tyvärr :(
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Andrej wrote:Du har redan blottat det du upplever som din största svaghet så uppenbart att om någon skulle välja att träffa dig där så har du alltid möjligheten att säga "Vad var det jag sa?" och skaka av dig skadan utan att behöva beröras. Duktigt.
Jag har frågat dig förut, du svarade mig inte, jag frågar dig igen.

Har du problem med mig?

Ja det har du, av någon barnslig anledning. Det enda du skriver om mina inlägg är en massa negativ kritik, kan du inte vara mogen som fisk t.ex. och ta hänsyn till omständigheterna?
meh
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

fisk wrote:

Det är de inte. Så sluta vara orolig.
Fler än det är i andra I-länder. Sedan om det beror på att SVenskarna jobbar så otroligt mycket, eller på andra faktorer kan man ju diskutera.



Invandrarna i Sverige är 1/9 av befolkningen. Det klassificerar jag inte som "många".
Siffran är lite högre, och jag klassificerar det som "många", men det är väl relativt. Om man bor i områden med väldigt få/skötsamma invandrare så klagar man knappst, annat är det när man bor mitt i smeten :-/ .
Det behövs ett vettigare integrationsprogram än att 1. Lära dem svenska 2. Skicka dem till Fittja ...
Håller med, även om majoriteten av invandrarna skickas till andra ställen än Fittja. Jag skyller på politikerna i den här frågan.

Eftersom det där är ren fördomsfullhet, och noll insikt, så tänker jag inte bevärdiga det med ett svar.
Villor och villor. Det jag menar är att om vi inte sätter invandrarna i förorterna (där priserna är låga) är alternativet att placera dem i villaområden/fina lägenhetsområden vilket ger högre kostnader för oss skattebetalare.

Så på något vis så har majoriteten av landets invandrare hamnat i Göteborg? Det låter lite komiskt, men om det nu är så att du har rätt, tycker du inte att integrationspolitiken borde se till att de kunde spridas ut över landet... jag får för mig att toleransen skulle öka.
Göteborg har en otroligt hög andel invandrare. Där jag bor (Bergsjön i Göteborg = Sveriges fattigaste förort där 80% av invånarna (ca 17000) lever på socialbidrag och 70% av invånarna är invandrare) blir man förvånad om man ser en svensk/vit människa. Och i stan/vid evenemang tycks invandrarna vara fler än svenskarna.

Vet inte ifall det skulle vara bättre att sprida ut alla dessa människor i olika delar av Göteborg. (Finns typ inga förorter som redan är fulla av dem). Alternativet är då att flytta dom till "finare" områden. Eller att flytta dom till Norrland, vilket redan sker i en viss omfattning. Jag anser att istället för att sprida ut dem, så borde man lägga resurser på de områden där de redan finns.

Men dom börjar leta sig hit också. Flyttade in en sådan familj i ett hus här i mitt område för någon månad sedan.

Okej, nu börjar jag istället fråga mig själv varför jag vill diskutera invandring med en rasist.
Så har vi det där igen, minsta lilla negativa ord om en invandrare och man är rasist. Jag hade ett par gäster från Norrland här förra veckan, de sjöng nationalsången och viftade med svenska flaggor på kvällen. RASISTER! eller ?

Anledningen till att jag skrev om den familjen är just för att i det område där jag bor är så gått som alla svenskar. Och det var den första muslimska familjen som bosatt sig här uppe. Och jag har då aldrig sett vuxna svenskar, plocka äpplen till sina barn från en annans tomt. Jag har heller aldrig sett svenska barn palla äpplen med en sådan attityd.

Att kalla mig rasist för att du själv inte har sett allt elände som invandrare ställt till med är bara dumt. Ungefär som när jag diskuterade segregationen i Bergsjön med en moderat från Örgryte (ett väldigt "fint" område i Göteborg) som aldrig knappt hade sett en svart människa, det går liksom inte att komma någon vart.

Från ditt äppelträd? Nej, vad fruktansvärt... det hade ju aaaldrig en svensk familj gjort
.

Nej, en svensk familj hade aldrig stått och plockat äpplen från grannes träd samma dag som de flyttade in.
Dagens I-landsproblem? (Invandrarnas barn stjäl mina äpplen)
Du verkar ha svårt för att se helheten...
Jag kan skriva en lång lista med negativa fakta om situationen, ifall det behövs så visst. Det kanske verkligen är så att majoriteten av alla svenskar tror att invandrare är en utsatt och hjälplös grupp som man måste klappa på huvudet.
Ni rasister är lite komiska måste jag säga. Du lyckades i alla fall inte med att dra klassikerna:

"Hur fan har dom råd med så dyra bilar, jävla bidragsfiskare."

eller

"De stjäl våra jobb"

och klassikern:

"Deras jävla otrevliga attityd"
Inga mer personangrepp, då jag inte är rasist. Så gott som alla mina polare är invandrare och jag tycker mycket om dem.

Med tanke på hur fattigt det är i Bergsjön är det märkligt hur många Mercedes, BMW och sportbilar det finns här, det är fakta! Likaså cyklar alla barnen på splitternya 21-växlade cyklar och alla har den senaste mobiltelefonen och märkeskläder. Ifall detta beror på att socialbidragen är offantligt höga/grejerna är stulna/de får pengar från släktingar runt om i hela världen/eller något annat, vet jag inte.

Men visst Xitars, du har det säkert hemskt jobbigt.
Nej, men jag undrar hur det ska gå ifall det fortsätter såhär. Ta en sväng till Bergsjön och gå en promenad så förstår du vad jag menar.
Last edited by XitArS on 2005-09-05 21:31:25, edited 2 times in total.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
IcePic
Hedersbit
Posts: 6061
Joined: 2002-03-08 16:09:38

Post by IcePic »

Joel wrote:Är du inte lite kall nu, fisk? Jag kan hålla med Xitars på vissa punkter, inte för att jag någonsin skulle orka göra något åt det, men kan inte du också känna att det är lite...."fattigt" att andra folkslag kommer hit med sin fundamentalistiska kulturer och vägrar acceptera våra lagar?
Som om vi inte prackat på hotellen i arabiska länder olaten att servera sprit
trots att alkohol inte alls är förenligt med islam. Sen blir vi lipiga om att etioperna
vill föra in massa kat i Sverige och inte kan acceptera att vi inte är drogliberala
här.

Men man kan se lite lagom ensidigt på alla problemen så blir det lätt att göra
en lång lista över andra folks fel.
Oh give me a clone, my very own clone,
with the Y chromosome changed to X!
And since she's my own, of my own flesh and bone,
she'll be thinking of nothing but sex!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

XitArS wrote:Fler är det än i andra I-länder.
Så därför är svenskarna simulanter? Kom igen för i helvete!

XitArS wrote:Siffran är aningen högre, och jag klassificerar det som "många", men det är väl relativt. Om man bor i områden med väldigt få/skötsamma invandrare så klagar man knappst.
Jag bor i Varberga, här är det 70% invandrare, närmaste bostadsområde, Markbacken är det nästan 85%. Att alla dessa invandrare skulle vara särskilt annorlunda (50% muslimer / 40% Orthodoxa Syrianer)

Varför säger jag det här? Jag vill tala om för dig att du inte är ensam om att bo i ett område packat med invandrare.
XitArS wrote: Villor och villor. Det jag menar är att om vi inte sätter invandrarna i förorterna (där priserna är låga) är alternativet att placera dem i villaområden/fina lägenhetsområden vilket ger högre kostnader.
Det finns faktiskt fler alternativ än betongdjungel och lyxkvarter.
XitArS wrote: Göteborg har en otroligt hög andel invandrare. Där jag bor (Bergsjön i Göteborg = Sveriges fattigaste förort där 80% av invånarna (ca 17000) lever på socialbidrag och 70% av invånarna är invandrare) blir man förvånad om man ser en svensk/vit människa. Och i stan/vid evenemang tycks invandrarna vara fler än svenskarna.
Så, vad sägs om att hjälpa dem integreras, istället för att köra med den här tråkiga "vi och dom"-mentaliteten du kör med?
XitArS wrote: Vet itne ifall det skulle vara bättre att sprida ut alla dessa människor i olika delar av Göteborg. (Finns typ inga förorter som redan är fulla av dem). Alternativet är då att flytta dom till "finare" områden. Eller att flytta dom till Norrland, vilket redan sker i en viss omfattning. Jag anser att istället för att sprida ut dem, så borde man lägga resurser på de områden där de redan finns.
Eller så ser vi dem som fullvärdiga svenskar, och låter bli med att negativt särbehandla dem?
XitArS wrote: Så har vi det där igen, minsta lilla negativa ord om en invandrare och...
Du har ett ytterst litet perspektiv på vad det är du yttrar. Du säger det inte explicit, men implicit så är du irriterad på "dom", "de är överallt", "förstör" et cetera. Då detta grundar sig i intolerans och fördomsfullhet är det svårt att se att du är något annat än rasist. Det är tufft att flytta till ett främmande land och bli behandlad av lokalbefolkningen som skit, undanskuffad i förorter, och att ha en kanonutbildning, men få ta jobb som svenskarna är för bortskämda för att ta (städjobb, osv.).

Du, liksom många med dig har den här skeva uppfattningen att invandringen på något sätt förstör för Sverige - det här är människor som oftast kommer från vilt skilda kulturer, från krigshärjade områden... de är vana att leva under livshot... att föreställa sig att detta borde göra dem "ödmjuka" är att göra det lätt för sig.

Eftersom jag är ganska säker på att du inte gått och pratat med föräldrarna till ungarna som "tog äpplen" av dig, utan agerat som majoriteten av folkskygga svenskar och gått in i stugan och gnällt på precis allt annat än din egen oförmåga att lösa situationen - så förstår jag att du är frustrerad.

Vad gör du om det är en svensk familj (som är nyinflyttad) som stjäl äpplen från din gård (det händer, oavsett din idyllbild av svenskar). Gå och prata med människorna, förklara för dem varför de inte får ta äpplen från din gård, och bete dig som en vuxen människa, istället för en gnällande närking.
XitArS wrote: Jag hade ett par gäster från Norrland här förra veckan, de sjöng nationalsången och viftade med svenska flaggor på kvällen. RASISTER! eller ?
Uttalade fördomar om invandrare = rasism.
Sjunga svenska nationalsången och vifta med svenska flaggor = (möjligen) nationalism.

Det var väl inte så svårt?
XitArS wrote: Jag har heller aldrig sett svenska barn palla äpplen med en sådan attityd.
Jag har gjort nästan exakt det du beskriver när jag var liten. Jag pallade plommon från en gård, och blev påkommen ... husägaren kom utspringande och skrek att han skulle ringa polisen. Jag hade lärt mig att polisen har viktigare för sig än gamla gubbar som blivit av med en påse frukt från sitt träd, så jag skrek åt honom något i stil med "Gör det du!, Det skiter jag i".

Några dagar efteråt stötte jag och min mor på samma gubbe på stan, varvid han gav både mig och min mor en rejäl avhyvling (om uppfostran, och så vidare).

Ärligt talat, är det inte lite väl larvigt att reagera så på stulna frukter från trädet? (Både min mors och mina reaktioner).

Polisen har inte hört av sig ännu, men inte fan vågade jag mig till gubbens gård igen (jag pallade från granngården istället).
XitArS wrote: Att kalla mig rasist för att du själv inte har sett allt elände som invandrare ställt till med är bara dumt.
Dumt för dig, ja.

Elände ställs inte till enbart av invandrare, min blinde herre.

XitArS wrote: Nej, en svensk familj hade aldrig stått och plockat äpplen från grannes träd samma dag som dom flyttade in.
Det finns gott om svenska excentriska familjer, så jag är övertygad om att det finns minst ett par.
XitArS wrote: Du har svårt för att se helheten...
Ironiskt uttalande från en som misslyckas inse att alla som bor i Sverige är människor, med vad allt det innebär (olika uppväxt, familjekultur, religion, osv.).
XitArS wrote: Inga mer personangrepp, då jag inte är rasist. Så gott som alla mina polare är invandrare och jag tycker mycket om dem.
Ah, samma argument som Wyndon B. Price hade.
"Well, I don't have anything against these niggers, in fact, I have lots of them around me all the time, and they're quite unbothersome."

Behandla varje invandrare efter hur de beter sig, istället för att i din lilla värld skocka ihop dem till något de som grupp inte är. Idioter finns i alla kulturer och kretsar.
XitArS wrote: Med tanke på hur fattigt det är i Bergsjön är det märkligt hur många mercedes/BMW och sportbilar det finns här, det är fakta!
Där kom den. Tack för bekräftelsen.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Du är så härligt kontinental, fisk.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Joel wrote:Jag har frågat dig förut, du svarade mig inte, jag frågar dig igen.
Det har jag inte noterat, jag är ibland lite tankspridd och har missat det. My bad. PM svarar jag dock alltid på.
Joel wrote:Har du problem med mig?
Ja det har du, av någon barnslig anledning.
Ovanstående är visserligen något motsägelsefullt då du först ställer en fråga och sedan svarar på den själv, men jag skall ge dig ett svar i alla fall.
Nej, jag har inte ett problem med dig på grund av någon barnslig anledning, däremot känner jag att jag kan irritera mig måttligt på både vad du utrycker och hur du utrycker dig, en meningsskiljatlighet har du och jag, helt enkelt. Sånna som vi har många av på detta forum.
Joel wrote:Det enda du skriver om mina inlägg är en massa negativ kritik, kan du inte vara mogen som fisk t.ex. och ta hänsyn till omständigheterna?
Omständigheter? Jag vet faktiskt inte alls vad du menar. Om du menar att jag inte får vara lika kritisk mot dig som jag är mot alla andra som postar här... Om du vill att jag skall bete mig som fisk är du fel ute, jag är mig själv och mitt epitet här till vänster, alldeles under mitt namn är en ledtråd.

Om du vill diskutera mer, Joel så är du väldigt välkommen att PM'a mig, kasta helst inte ur dig anklagelser i en tråd.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Vilka intriger! O_o
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Två herrar behöver använda PM. Gör det, eller lugna ner er, omgående.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

USA > Kina
New Orleans > Alla slätter i Kina
Potatis > Ris
Cowboy > Risplockare
Bensin > Kyoto-avtalet
Vatten > Blir överkörd av en tank på Himmelskafridenstorg.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Tack Biggie, jag trodde att jag var den siste icke-rasisten på det här forumet.
Aotearoa - tino rangatiratanga
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

OT: Google-reklamen är på japanska. Det står sutafu saabisu soryuushon, alltså "staff service solution". I Japan är användadet av engelska ord skrivna med fonetiska tecken närmast en epidemi. Denna pseudoengelska är ironiskt nog en av huvudanledningarna till att japaner är så dåliga på främmande språk och att läsa och förstå den är en konst som få västerlänningar bemästrar.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Tråd delad. Nu var jag snäll ...
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Post Reply