Häkta en 17 åring?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

dom kanske behövde tanka :)
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

lord_vasagos wrote:dom kanske behövde tanka :)
joo de är klart. Man TANKAR! man tar inte 200L bara sådär ;D ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Stiiig wrote:OK. det spelar ju ingen roll eg vad jag stulit. Men efter som om att jag vart sugen på å knäcka kogoten så...

200 liter diesel. Men i vart tagna för fortkörning...
Jag kan säga att du bräckte min cowgoth med råge där... 200L, sjukt nice! Keep it going fan! Med skatt som vi har idag är jag inte förvånad om inte folk börjar göra det samma med mjölk snart!
Last edited by Hipshot on 2005-09-15 12:23:07, edited 1 time in total.
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Stiiig wrote:OK. det spelar ju ingen roll eg vad jag stulit. Men efter som om att jag vart sugen på å knäcka kogoten så...

200 liter diesel. Men i vart tagna för fortkörning...
Så ni blev stoppade av polisen när ni fraktade 200L bensin ^_^ måste säga att det är en av de roligare bustsen jag har hört om på senaste. Måste man inte typ ha en tankbil eller en bil med fett flak för att frakta 200L? Antar att det förvaras i tunnor?
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Hipshot wrote:
Stiiig wrote:[...]
Jag kan säga att du bräckte min cowgoth med råge där... 200L, sjukt nice! Keep it going fan! Men skatt som vi har idag är jag inte förvånad om inte folk börjar göra det samma med mjölk snart!
Borgare? ?!?


smorgar wrote: Så ni blev stoppade av polisen när ni fraktade 200L bensin ^_^ måste säga att det är en av de roligare bustsen jag har hört om på senaste. Måste man inte typ ha en tankbil eller en bil med fett flak för att frakta 200L? Antar att det förvaras i tunnor?
Öh, 200 liter är inte mycket.
Räcker med EN tunna.
Vilket, offtopic, får mig att fundera...hur mycket rymmer en random tankbil? Kommer iof mest troligt googla, men om nån vet, svara gärna. :)
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

jo men vi körde en volvo 740. Hade 8 st 25liters dunkar. 6 i skuffen 2 i kupén. Och NEJ 200 liter är inte mkt. HRRM! Vet 'en' som körde med 3 oljefat en gång... (600liter) Och bilen vi körde var ingen diesel. Jag skulle sälja Allt. För stulen diesel får man faktsikt 5 kr litern... vilket betyder ar man får 5laxar för 1 kubik!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Ligger dom utställda efter vägen eller?
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag bor i närheten av det nya E4 bygget, där har det varit ett flertal stölder, där finns det ockå disel att hämta :P
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Stiiig wrote:För ... diesel får man faktsikt 5 kr litern... vilket betyder ar man får 5laxar för 1 kubik!
Frihandel när den är som bäst!
Synd att ni säkert kommer bli bestraffade för det bara, men så är det här, företagsamhet beskattas och bestraffas...
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Stiiig wrote:jo men vi körde en volvo 740. Hade 8 st 25liters dunkar. 6 i skuffen 2 i kupén. Och NEJ 200 liter är inte mkt. HRRM! Vet 'en' som körde med 3 oljefat en gång... (600liter) Och bilen vi körde var ingen diesel. Jag skulle sälja Allt. För stulen diesel får man faktsikt 5 kr litern... vilket betyder ar man får 5laxar för 1 kubik!
Så du torska för nått som du kunde ha sålt för 1000 spänn. Men grattis då, det där kommer se fint ut i dina papper.
Om man nu ska begå brott så kan man ju tänka igenom ett par saker innan. Du lyckas sno 200 liter diesel. Sen så åker ni runt och buskör för, "oj vilket kap, det här kan vi sälja för ett lakan, fan vad vi är smarta". Och så torskar ni för fortkörning. Du kunde ju lika gärna ha gått och anmält dig själv så hade du suttit på häktet på några mer bekväma timmar.
Amatörmässigt och småskaletänkande på högsta nivå. Fast man kanske inte ska vänta sig mer. Synd bara att om man är så korkad så lär man inte lära sig av sina egna misstag.

Hipshots kofot slår dig med hästlängder, klant. Hahahaha ;D
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Ah, my mistake then. Har inte så mycket erfarenhet i detta med förvaring av flytande materia :)
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

phastas wrote:Så du torska för nått som du kunde ha sålt för 1000 spänn. Men grattis då, det där kommer se fint ut i dina papper.
Om man nu ska begå brott så kan man ju tänka igenom ett par saker innan. Du lyckas sno 200 liter diesel. Sen så åker ni runt och buskör för, "oj vilket kap, det här kan vi sälja för ett lakan, fan vad vi är smarta". Och så torskar ni för fortkörning. Du kunde ju lika gärna ha gått och anmält dig själv så hade du suttit på häktet på några mer bekväma timmar.
Amatörmässigt och småskaletänkande på högsta nivå. Fast man kanske inte ska vänta sig mer. Synd bara att om man är så korkad så lär man inte lära sig av sina egna misstag.

Hipshots kofot slår dig med hästlängder, klant. Hahahaha ;D
Jo men inte föra tt skryta lr nått. Men e du säker på att vi denna kväll bara hade 200 liter samamlagt? HAHA! PS 130 på 50 väg.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Stiiig wrote:Jo men inte föra tt skryta lr nått. Men e du säker på att vi denna kväll bara hade 200 liter samamlagt? HAHA! PS 130 på 50 väg.
Din titel klär dig, du är verkligen ett stolpskott...

Sitter och skryter på ett forum över dom olagligheter du begått...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
pimen

Post by pimen »

Borde inte detta bli en varning nästan?
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Ghlargh wrote:Din titel klär dig, du är verkligen ett stolpskott...
Hatar när folk snor orden ur min mun!=P
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

coolkingZ wrote:Borde inte detta bli en varning nästan?
...för andra kanske...
KTM + Akrapovic = [love]
pimen

Post by pimen »

för mej eller? fattar inte riktigt vad du menar, e lite seg idag
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

...den varningen har du redan fått, coolkingz.
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Äh, kan inte folk få ha lite skoj? Varför inte skratta med istället för att leka moralpolis och gnälla?
Kan inget om mycket
User avatar
Biograf
Posts: 362
Joined: 2003-12-13 16:21:19

Post by Biograf »

Ghlargh wrote:
Stiiig wrote:Jo men inte föra tt skryta lr nått. Men e du säker på att vi denna kväll bara hade 200 liter samamlagt? HAHA! PS 130 på 50 väg.
Din titel klär dig, du är verkligen ett stolpskott...

Sitter och skryter på ett forum över dom olagligheter du begått...
Håller med dig, ett riktigt stolpskott. Sen att han misslyckades totalt var ju bara allt för festligt :)
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Bad_and_ugly wrote:Äh, kan inte folk få ha lite skoj? Varför inte skratta med istället för att leka moralpolis och gnälla?
För att lagar finns i samhället av en anledning, och att bryta mot dem är inte ett skämt?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Bad_and_ugly wrote:Äh, kan inte folk få ha lite skoj? Varför inte skratta med istället för att leka moralpolis och gnälla?
Det enda som man kan skratta åt här är förmågan hos vissa kriminella...eller bristen på sådan.
...JA, jag snor en massa saker och har det i bilen medans jag svinkör så att polisen garanterat stoppar mig och syr in mig.
...JA, jag bryter mig ut ur ett fängelse bara för att upptäcka att jag eller någon av mina polare kan läsa en karta med kompass, så jag lägger mig coh trycker under en gran istället så polisen garanterat hittar mig och syr in mig.

Fritt fram och sno grejer hos bad_and_ugly, det är ju bara skoj ju :D
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Big_Bird wrote:
Bad_and_ugly wrote:Äh, kan inte folk få ha lite skoj? Varför inte skratta med istället för att leka moralpolis och gnälla?
För att lagar finns i samhället av en anledning, och att bryta mot dem är inte ett skämt?
Sä länge man inte gör dumheterna själv så.. Ungefär som att se en film.
Kan inget om mycket
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

phastas wrote:Fritt fram och sno grejer hos bad_and_ugly, det är ju bara skoj ju :D
Var det där en uppmaning?
Kan inget om mycket
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Big_Bird wrote:För att lagar finns i samhället av en anledning, och att bryta mot dem är inte ett skämt?
Vissa lagar är ett skämt. Som jag mer än gärna bryter mot.
Last edited by Pinto on 2005-09-15 15:59:17, edited 1 time in total.
We dance to all the wrong songs
Post Reply