Mönstring?!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Denka wrote:ja så får du göra det ändån! :p
Polaren satte sig ner hos psykologen och sa "jag vill verkligen inte göra lumpen!" sen åkte han hem med 12 bussen.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Intressant, det är fortfarande fult att sätta sig själv före sitt land.

Inser ni inte att varje gång ni sätter kollektivet före individen så trampar ni på alla individer som ingår i kollektivet också?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

nem wrote:Inser ni inte att varje gång ni sätter kollektivet före individen så trampar ni på alla individer som ingår i kollektivet också?
Varför försöker du starta en sådan diskussion här? Du vet mycket väll att tråden handlar om mönstring/värnplikt.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Wow! Jag har blivit "Ni" på grund av en ironisk kommentar som jag fällde. Vad otroligt häftigt.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Jag gjorde inte lumpen, när jag kom till inskrivningsmannen (kvinnan) fick jag valet "du får välja mellan en skrivbordstjänst i kiruna, eller att hamna i utbildningsreserven"... Mitt val var ganska klart :D
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Eruku wrote:Varför försöker du starta en sådan diskussion här? Du vet mycket väll att tråden handlar om mönstring/värnplikt.
Jag skulle inte ha några problem med att argumentera för att värnplikt och mönstring är ett övergrepp på individen och att det påpekandet således hör hemma i en sådan här tråd där man ombeds att motivera sitt motstånd mot ovanstående justitiebrott.

Vad menar du med att försöka starta en diskussion och ifrågasätta lämpligheten av mina inlägg? Du vet mycket väl att tråden inte handlar om det. ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

9 maj så smäller åker bussen till göteborg för mig, typ alla andra får åka tåg,,
Känns blä.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Kunde du inte hittat en lite äldre tråd?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Branstrom
Hedersbit
Posts: 3487
Joined: 2002-02-22 16:46:37
Location: Härnösand
Contact:

Post by Branstrom »

nem wrote:Jag skulle inte ha några problem med att argumentera för att värnplikt och mönstring är ett övergrepp på individen
Vad väntar du på? Jag vill höra. (Nu låter det kanske som att jag tvivlar, men jag är bara intresserad.)
Fredrik Bränström. Blogg + portfolio, så småningom.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

stealth wrote:Kunde du inte hittat en lite äldre tråd?
Det var ju AshTrays tråd. Han ville bara hålla oss underrättade om utvecklingen. :P
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

LoL, yep precis, men jag hade glömt vad ni skrev så jag kollade igen inför mönstringen, fasen vad förvånad jag är att nån överhuvudtaget skrev i den igen nu.. :p
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

AshTray wrote:LoL, yep precis, men jag hade glömt vad ni skrev så jag kollade igen inför mönstringen, fasen vad förvånad jag är att nån överhuvudtaget skrev i den igen nu.. :p
http://en.wikipedia.org/wiki/Anal_retentive

Det är vi det :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Ok, nu blir jag rädd :p
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
Post Reply