Vittnesförhör

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
pimen

Vittnesförhör

Post by pimen »

Har blivit kalad till vittnesförhör imorgon, eftersom jag bara e 14 så undrar vad som e det värsta som kan hända om jag inte kommer.

Dom ska spela in allt på video, kan man vägra till det?
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Frågan är, varför ska du vägra? Vill du att en brottsling ska gå fri?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
pimen

Post by pimen »

Det är min pappa, och det enda han gjorde va att säga lite väl otrevliga saker när han va arg som min mamma anmälde, tror inte det kommer hända nåt iaf, vill inte det iaf.
User avatar
EvilGhozt
Posts: 494
Joined: 2002-03-07 22:36:11
Location: Luleå
Contact:

Post by EvilGhozt »

säg bara "Jag har inte sett eller hört något, jag minns inte vad som hände och jag är bara 14 år så vad förväntar ni er?"... sen är det bara att spela dum och blir det för jobbiga frågar så minns du inte något... Boy whatcha gon do? Act a fool!
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Tycker att svenska kvinnor är för kännsliga... dom bryter ut pga ord som säges till dom men det dom inte accepterar är när dom säger samma sak till maken ex. Om ni har kollar på sex sence på discovery så sa dom att kärleken i ett förhållande behöver gräl osv... det är just då man älskar varandra som mäst. Tycker att din morsa ska lugna ner sig lite. och du byta bild ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

ADiS wrote:Tycker att svenska kvinnor är för kännsliga... dom bryter ut pga ord som säges till dom men det dom inte accepterar är när dom säger samma sak till maken ex. Om ni har kollar på sex sence på discovery så sa dom att kärleken i ett förhållande behöver gräl osv... det är just då man älskar varandra som mäst. Tycker att din morsa ska lugna ner sig lite. och du byta bild ;)
Alltså, du har ju ingen aning om hur allvarligt det här fallet var. Jag tycker inte du borde yttra dig om det, inte prata om kvinnor i allmänhet så där och speciellt inte uttala dig om hans morsa, för du har som sagt inte den minsta aning om omständigheterna.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

ADiS wrote:Tycker att svenska kvinnor är för kännsliga... dom bryter ut pga ord som säges till dom men det dom inte accepterar är när dom säger samma sak till maken ex. Om ni har kollar på sex sence på discovery så sa dom att kärleken i ett förhållande behöver gräl osv... det är just då man älskar varandra som mäst. Tycker att din morsa ska lugna ner sig lite. och du byta bild ;)
Jävligt kasst sagt tror du dom bor tillsamans när man anmäler varandra?
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

TinyTeeth wrote:Alltså, du har ju ingen aning om hur allvarligt det här fallet var. Jag tycker inte du borde yttra dig om det, inte prata om kvinnor i allmänhet så där och speciellt inte uttala dig om hans morsa, för du har som sagt inte den minsta aning om omständigheterna.
Du är dum du! mina föräldrar grälar ibland.. går min morsa och anmäler min farsa då eller???

EZA, det står inget om att dom inte bor tillsamman. Jag kan säga dig att majoriteten av alla skillmässor i Sverige är just pga dessa saker. Föräldrarna hakar upp sig på små saker...
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Ljug som fan. Hitta på en massa skit. Snacka om helt oviktiga saker. Börja prata om smurfar som kom in. Ljug lite till. Dra knäppa Star Wars-referenser. Ljug ännu mera. Hitta på lite till.

Du kan säga precis vad du vill i ett förhör. Men om det kommer till rätten måste du tala sanning.
Dessutom, om du blir satt att vittna mot din pappa i en rättegång så har de ditt förhörsprotokoll. Om du då tar tillbaka ALLT du sagt i förhöret tappar du hela din trovärdighet och du slipper förhoppningsvis vittna mot din pappa.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

"I plead the fifth" ;)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

ADiS wrote:Du är dum du! mina föräldrar grälar ibland.. går min morsa och anmäler min farsa då eller???
Det beror väl på hur allvarligt det är, eller? Jag skulle då säga att det är du som är dum, du verkar inte kunna se längre än till din egen situation. Alla föräldrar grälar men ibland kan det gå så långt att det handlar om brott från någon eller båda parterna.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
phade
Posts: 481
Joined: 2005-01-24 18:53:00
Location: Södermalm - Stockholm
Contact:

Post by phade »

Big_Bird wrote:"I plead the fifth" ;)
Kan du bara göra om du ska vitta mot dig själv.
No person shall be held to answer for a capital, or otherwise infamous crime, unless on a presentment or indictment of a Grand Jury, except in cases arising in the land or naval forces, or in the Militia, when in actual service in time of War or public danger; nor shall any person be subject for the same offence to be twice put in jeopardy of life or limb; nor shall be compelled in any criminal case to be a witness against himself, nor be deprived of life, liberty, or property, without due process of law; nor shall private property be taken for public use, without just compensation.
ATHLON 2400@3800+|ASUS A8N-SLI DELUXE|ATI RADEON X850XT|2x512 KINGSTON PC3200@200MHz|MAXTOR 6B200M0 200GB|SEAGATE BARRACUDA 400GB

"What we experience, is not nature itself but nature according to our method of questioning." - Werner Heisenberg
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Till trådskaparen: Plugga på Salad Fingerscitat flitigt.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

phade wrote:
Big_Bird wrote:"I plead the fifth" ;)
Kan du bara göra om du ska vitta mot dig själv.
No person shall be held to answer for a capital, or otherwise infamous crime, unless on a presentment or indictment of a Grand Jury, except in cases arising in the land or naval forces, or in the Militia, when in actual service in time of War or public danger; nor shall any person be subject for the same offence to be twice put in jeopardy of life or limb; nor shall be compelled in any criminal case to be a witness against himself, nor be deprived of life, liberty, or property, without due process of law; nor shall private property be taken for public use, without just compensation.
Eller framför allt om jag bor i USA.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Salad fingers LOL! :D
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
pimen

Post by pimen »

Gick inte på förhöret, mamma ville igentligen inte att jag skulle det heller, så hon lyckades snacka mej ur situationen.Så allvarligt är det inte, pappa hotade med att slå sönder mina saker, vilket jag inte tog på allvar även om jag blev lessen. Anledningen till han sa så var att jag har velat flytta till mamma i 2,5 år, men pappa har inte låtit mej göra det, så jag tog helt enkelt cykeln å cyklade till mamma direkt efter skolan en dag, varav pappa blev förbannad när jag inte ville träffa honom. Mer detaljer vill jag inte säga då vem som helst kan läsa detta.
User avatar
Dynamitsven
Posts: 1268
Joined: 2004-02-17 9:34:48
Location: Typ Halmstad / n ö Skåne

Post by Dynamitsven »

TinyTeeth wrote:Till trådskaparen: Plugga på Salad Fingerscitat flitigt.
Du vill verkligen ha in killen på psyket? :D


@ han med janneloggan: Sicken hemsking till far du verkar ha, han hotade ju med datormord! Får inte barn i din ålder bestämma själva om de ska bo hos modern eller hos fadern?
DIM kalsonger As String
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Du får välja själv var du vill bo.
#mac.se @ EFnet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Dynamitsven wrote:
TinyTeeth wrote:Till trådskaparen: Plugga på Salad Fingerscitat flitigt.
Du vill verkligen ha in killen på psyket? :D
Jaaa... vadå då? :)

Edit: Men vad fan... är inte det är olaga hot dessutom? :-/
Last edited by staretsen on 2005-10-05 18:49:47, edited 1 time in total.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Bad_and_ugly
Posts: 2295
Joined: 2004-05-16 21:46:13
Contact:

Post by Bad_and_ugly »

Att ha sönder nån annans grejer är lågt. (men inte lika lågt som glocalnet)
Din far verkar ha allvarliga problem.. Föreslår att du bor hos din mor istället.
Kan inget om mycket
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

ADiS wrote:
TinyTeeth wrote:Alltså, du har ju ingen aning om hur allvarligt det här fallet var. Jag tycker inte du borde yttra dig om det, inte prata om kvinnor i allmänhet så där och speciellt inte uttala dig om hans morsa, för du har som sagt inte den minsta aning om omständigheterna.
Du är dum du! mina föräldrar grälar ibland.. går min morsa och anmäler min farsa då eller???

EZA, det står inget om att dom inte bor tillsamman. Jag kan säga dig att majoriteten av alla skillmässor i Sverige är just pga dessa saker. Föräldrarna hakar upp sig på små saker...
Gräl och hot är inte samma sak så du vet.
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Kanske ett jobb för Supernannyn på TV4 att ta hand om?

//Redigerar.

Nej men seriöst, det låter inte direkt roligt och det låter som din far har något sorts problem även om det kanske inte låter direkt roligt att höra det eller säga så. Själv har jag växt upp utan min far och vet hur jävla idiotiska just fäder kan vara.. vet inte riktigt varför, verkar inte som män är så bra på att ta ansvar för sina handlingar? eller är det bara fäder födda på 50-talet det gäller?
Last edited by xianze on 2005-10-05 19:11:01, edited 1 time in total.
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Att leva i ett hem där en förälder hotar om att förstöra ens materiella ting (vissa av dem är faktiskt oersättliga, eller iaf. med dom medel man har tillgängliga i den åldern) är faktiskt inget skämt, det är allvarligt kränkande.

Det hela leder till paranoia och en djupt rotad känsla av att ens friort, där man bill känna sig trygg, blir skändad om man lämnar huset/rummet.

Det är faktiskt en riktigt jävla risig situation att sitta i.

Hoppas du står ut CookingZ, eventuellt så kanske du blir av med dem som kränker dig.

Edit: Ja, jag visar sympati.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
pimen

Post by pimen »

Bad_and_ugly: ja, jag bor hos min mor nu sen jag stack, bara en fråga, tycker ni jag gjorde rätt i å sticka? Har fått vissa skuldkänslor efter vad pappa har sagt, vet att han kan va rätt manipulativ ibland.
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Av det jag har läst här så tycker jag att du gjorde rätt. Du är 14 år, du ska inte behöva tänka på allt och alla. Se till ditt eget bästa i första hand.
Post Reply