64-bitare på festivaler ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

64-bitare på festivaler ?

Post by maciato »

Kom och tänka på en sak, skulle vara roligt att få reda på om det är några i forumet som brukar hänga på några av våra fina musikfestivaler? Isåfall vilka?

Själv åker jag varje år på Hulstfred, Kaktusfestivaler & Augustibuller...
;D
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Augustibuller ska jag kanske dra till nästa år, om jag har råd.
I övrigt inga andra festivaler, tyvärr. Bara augustibuller som fixar bra band.
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Varit på arvika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Böjar ju bli mer och mer band man inte har sett men det lär inte vara slut än. Så underbar festival när fyllan hägrar.

Rassle 2002 och 2003. Men där har de höjt priset för en festival man bara vill festa på och kanske lyssna på slagsmålklubben eller pluxus :).

Hultsfred 2000 och 2005. Här hamnar man vi jubileumen då de drar på lite extra.
Åkte även dit 1999 då biljetterna var slut och fick hänga bakom senen och lyssna på Marilyn Manson och liknande :D Men är man 15år så blir man rätt så nöjd ändå :)

Snart borde det vara dags att ta sig ann Roskillde, Mera Luna eller WGT :D
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

i år har jag varit på sweden rock, hultsfred och augustibuller. nästa år blir det nog detsamma förutom bullret eftersom jag rycker in den 31/7 :-/
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Eneriz wrote:Augustibuller ska jag kanske dra till nästa år, om jag har råd.
I övrigt inga andra festivaler, tyvärr. Bara augustibuller som fixar bra band.
Tycker det är den roligaste festivalen varje år, möjligvis för att man är så upp i varv från alla festivaler man varit på innan och någonstans vet innert inne att det är årets sista festival (iallafall för min del).
Jag åker dock inte för att se några band där, eller USCB Allstars är ju alltid sköna ;)

Rejs wrote:Varit på arvika 2001, 2002, 2003, 2004, 2005. Böjar ju bli mer och mer band man inte har sett men det lär inte vara slut än. Så underbar festival när fyllan hägrar.

Rassle 2002 och 2003. Men där har de höjt priset för en festival man bara vill festa på och kanske lyssna på slagsmålklubben eller pluxus :).

Hultsfred 2000 och 2005. Här hamnar man vi jubileumen då de drar på lite extra.
Åkte även dit 1999 då biljetterna var slut och fick hänga bakom senen och lyssna på Marilyn Manson och liknande :D Men är man 15år så blir man rätt så nöjd ändå :)

Snart borde det vara dags att ta sig ann Roskillde, Mera Luna eller WGT :D
Du har hunnit med en hel del då ^_^
Var iväg på Arvika -03, min första festival, och "gud-i-h..vete" vad roligt jag hade, FRÄLSNING!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

I år var jag på Arvika, Hultsfred och Emmaboda-festivalen. Hade som mest kul på Hultsfred men det kanske var för att jag var konstant påverkad av något. Missade varenda band. Satt och var skitfull och skitarg mitt i gången på Hultsfred med en flaska hembränt som jag snott av några tjejer (de behövde den inte, tro mig) och påpekade att Mansons musikaliska talanger sög (fast på det mest efterblivna sättet möjligt)

Arvikafestivalen var rätt kul, som vanligt så var regnet lite segt. Var mest i rejvhuset och you know what. Samt Infected mushroom och Las palmas! Blev tagen av civilpolis på rejvteltet men de tog inte in mig till station som tur va. Skärpte till mig i rättans tid ;)

Emmabodafestivalen var inte så kul, eftersom när jag är full så måste jag börja tjaffsdiskutera med folk och det finns inte mer särpräglade mongon än de jävla indiekidsen som vägrar band tjäna pengar och vägrar lyssna på annat än de som har en gitarr som knappt funkar. Liftade hem med några alkisar som gav mig bers osv. Det var fan roligare!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

stealth wrote: Emmabodafestivalen var inte så kul, eftersom när jag är full så måste jag börja tjaffsdiskutera med folk och det finns inte mer särpräglade mongon än de jävla indiekidsen som vägrar band tjäna pengar och vägrar lyssna på annat än de som har en gitarr som knappt funkar. Liftade hem med några alkisar som gav mig bers osv. Det var fan roligare!
Ja sen är de där jävla pandorna fula och äckliga...och luktar illa...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Rejs wrote:Ja sen är de där jävla pandorna fula och äckliga...och luktar illa...
Du är synthare va? Det märks. Dryga attityden, min musiksmak är bäst alla andra kan brinna i "Jag är inte synthare"-helvetet

Panda-tjejer, don't get me started där. Ge mig alla så ska jag sköta om de på det speciella sättet.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

stealth wrote:
Rejs wrote:Ja sen är de där jävla pandorna fula och äckliga...och luktar illa...
Du är synthare va? Det märks. Dryga attityden, min musiksmak är bäst alla andra kan brinna i "Jag är inte synthare"-helvetet

Panda-tjejer, don't get me started där. Ge mig alla så ska jag sköta om de på det speciella sättet.
Du verkar inte vara så lite dryg du heller isf? Åka till hultfred för att sitta och spela arg för ingenting i en gång bara för att vara lite speciell på en festival?

Svar ja jag är synthare men inte trångsynth! ;)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Arvikafestivalen de två senaste åren. Är sugen på att åka till Roskilde igen, men får se hur det blir med det.
Kanske försöker ta mig till Sweden Rock nästa år.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Rejs wrote:Du verkar inte vara så lite dryg du heller isf? Åka till hultfred för att sitta och spela arg för ingenting i en gång bara för att vara lite speciell på en festival?

Svar ja jag är synthare men inte trångsynth! ;)
Nejnej, jag gillar Mansons musik, men jag är inte speciellt vettig när jag druckit för mycket. Omdöme eller inte.

Tror du verkligen jag åker till Hultsfred för att vara speciell? Har bättre sätt att spendera pengar på.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
übermensch
Hedersbit
Posts: 3190
Joined: 2002-03-08 0:03:05
Location: Kista
Contact:

Post by übermensch »

Jag var på Arvika i år, var rätt OK men med en grym miss av mig. Glömde kängorna hemma, så mina fötter var helt paj flera dagar efter festivalen. Dessutom var mitt tält inte komplett, så det stod upp lite halvt och rasade in massa gånger. På nätterna gick folk förbi och klämde på mig(eller resterna av mitt tält) medan jag försökte sova, vilket iofs gav en del kul reaktioner men det störde den lilla sömn man fick. Träffade lillis där med, han jobbade som säkerhets-nånting. Lyckades aldrig pricka så jag blev muddrad av honom däremot :-*

Bäst var givetvis Necro Facility =)

Såg iofs Kraftwerk där förra året, men jag vara bara där 1,5dag då, så det räknas inte riktigt.
In cars several processors are connected by a bus
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

Jag var på Sweden Rock i år och i fjol, det var riktigt roligt, båda gångerna. Öl, grillat och sen hårdrock på kvällarna, blir ju inte bättre!

Är riktigt sugen på att fara till Inferno-festival för att höra Emperor spela. :)
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Hultsfred i år och 2003, sen var jag volontär "natt-vakt" på en festival som heter kaktusfestivalen.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

übermensch wrote:
Bäst var givetvis Necro Facility =)

Såg iofs Kraftwerk där förra året, men jag vara bara där 1,5dag då, så det räknas inte riktigt.
Min lista för i år är nog

1. VNV Nation (I ösregn, underbart)
2. Welle:Erdball
3. Infected Mushrooms
4. :SITD: (Vad det står för ska vi inte snacka om...)
5. Spetznaz

och på hultsfred

Bäst Top 5:
1. Vive La Fête
2. Marilyn Manson
3. Slipknot
4. Mew
5. The Kristet Utseende
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
slaüman
Posts: 966
Joined: 2002-04-14 12:55:52
Location: Göteborg
Contact:

Post by slaüman »

stealth wrote:Tror du verkligen jag åker till Hultsfred för att vara speciell? Har bättre sätt att spendera pengar på.
Vill man vara speciell åker man till tjörn ;)
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Hultsfred Och Arvika 1999
Swedenrock 2004
Swedenrock 2005

Blir nog Swedenrock nästa år oxå dock ska det hyras en stuga så man slipper dräggen på campingen.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

det blir nog Augustibuller och kanske M'era Luna
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Rejs wrote:och på hultsfred

Bäst Top 5:
1. Vive La Fête
2. Marilyn Manson
3. Slipknot
4. Mew
5. The Kristet Utseende
Du missade alltså Moneybrother 2003?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

EZA wrote: Blir nog Swedenrock nästa år oxå dock ska det hyras en stuga så man slipper dräggen på campingen.
Va? Jag åker festival mest för att drägga på campingen. Spelningarna brukar ju inte hålla topkvalitet.
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Hultsfred var jag på 2003, tyckte inte det var så där jätte skoj, men det var ok. Var på roskilde iår dock och det var bland det bästa jag gjort, det är spikat för nästa år samt att ja ska på uppsala reggae festival.
We dance to all the wrong songs
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Eruku wrote:Hultsfred i år och 2003, sen var jag volontär "natt-vakt" på en festival som heter kaktusfestivalen.
Sweet mother off hell. Väldigt bra polare med bröderna Hammarström som startade upp det hela ;)
Skönlir till 100% den festivalen 8)
Rejs wrote: ...
Bäst Top 5:
1. Vive La Fête
2. Marilyn Manson
3. Slipknot
4. Mew
5. The Kristet Utseende
Snarare:
1. System of a Down
2. USCB Allstart - Does it as always ^_^
3. Looptroop
4. Timbuktu
5. Slayer

* Missade dock massor av band jag ville se, alkohol är en lurig sak att samarbeta med ;)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Som Übermensch sade så jobbade jag på Arvikafestivalen och kommer nog göra det nästa år med...
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Hultsfred 2004, 2005
Arvika 2002, 2003, 2004, 2005
Augustibuller 2005
Uppsala Reggaefestival 2005

Hultsfred va nog roligast i år.

Nästa år är jag sugen på Hultsfred, Roskilde, Arvika, Emmaboda och Uppsala Reggaefestival. Dock så kommer jag inte palla med alla fem så vi får se vilka det blir. Uppsala Reggaefestival har fått väldigt mycket kritik från socialtjänsten så det är inte helt säkert att de får tillstånd igen, jag hoppas att de får det. Och angående arvika, jag hörde rykten om att den här skulle varit den sista i och med att det bara har gått utför för den festivalen.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

syntetisk wrote: Nästa år är jag sugen på Hultsfred, Roskilde, Arvika, Emmaboda och Uppsala Reggaefestival. Dock så kommer jag inte palla med alla fem så vi får se vilka det blir. Uppsala Reggaefestival har fått väldigt mycket kritik från socialtjänsten så det är inte helt säkert att de får tillstånd igen, jag hoppas att de får det. Och angående arvika, jag hörde rykten om att den här skulle varit den sista i och med att det bara har gått utför för den festivalen.
Det har de iofs sagt förr men det är fan inte helt omöjligt. Det måste göra något bra om den ska vänta. Kanske sluta att bygga ut området m.m.

Om den skulle försvinna så ger det iofs möjlighet att lägga de pengarna på att dra till tyskland eller danmark på festivial. För så länge arvikafestivalen finns så måste man ju dit :D :D
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Post Reply