Vill bli Rik!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Vill bli Rik!

Post by Stiiig »

Jag har ett stort begär av att bli en väldigt stor människa (inte tjockare) så jag kan peka på nästan allt jag vill ha å ha råd å köra den nyaste volvon varje år osv. Men hur ska man gå till väga? Just nu pluggar jag till å bli lastbils chaufför på gymnasiet. Men det kommer jag inte långt på. Någon som har nått bra tips. Och nej jag skall inte sälja vita blodkroppar till mafian.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Heh, du är ganska ung fortfarande va? Det märks lite.

Man kan inte bara säga så och si. Är du säker på att du vill bli rik? Jag menar, har ett ganska välbetalt jobb själv nu och är 19 bast men jag trivs inte till fullo. Försöker hitta ett jobb där de inte fokuserar så fruktansvärt mycket med pengarna utan med något där jag kan utvecklas som person och inom det jag verkligen, verkligen vill göra.

Annars kan du testa att gå en IT-civilingenjörslinje, tar tid men de har ganska schysst ingångslön och framtidsmål.

Eller börja sälja större mängder knark, det funkar. Fet risktagning men hey. 10 papp på en klubbsväng.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Eller så kan du alltid ställa dig på stan med lätta kläder och försäka få något... ;)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

ADiS wrote:Eller så kan du alltid ställa dig på stan med lätta kläder och försäka få något... ;)
five dollah?
Parental Advisory - Explicit Content
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

spite wrote:five dollah?
Ten dollah each.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Säger som Chris Rock. Vem fan vill vara rik när man kan vara förmögen.
Hockeyspelare är rika, de som betalar deras löner är förmögna.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Jag hade betalat han hur mkt som hällst bara han inte stog där :-X
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

@ Stiig - Köp massa trisslotter, de kan funka ;) ;D

Seriöst, vi vill ju alla ha mycket pengar, men alla har inte den förmågan att lyckas (såvida man inte har en "pappa som betalar"). Lastbilschaffisar tjänar ju bra, men de är ett jävligt drygt yrke i längden. För att bli rik så krävs de nog en kombination av "tur" och "kunskap".
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Synd att det är just tur och kunskap för det är något Stiiig tycks sakna.. :-/
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

_JesteR_ wrote: Lastbilschaffisar tjänar ju bra, men de är ett jävligt drygt yrke i längden.
I jämförelse med vad? Arbetslöshet? Lastbilschaffis är kanske inte det första man tänker på som yrka om man vill tjäna pengar.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

Tossefar wrote:
_JesteR_ wrote: Lastbilschaffisar tjänar ju bra, men de är ett jävligt drygt yrke i längden.
I jämförelse med vad? Arbetslöshet? Lastbilschaffis är kanske inte det första man tänker på som yrka om man vill tjäna pengar.
vet att en del lsatbilchaffisar tjänar rätt bra.. självklart beror det på vad man jämför med.. men men kolla hmm boken med ingångsvärde för löner.. =)


edit: du kan ju kolla där å inrikta dig på nåt yrke där du tjnar bra.. Eller kan du t.ex flytta till london börja jobba inom finans(men samtidigt flytt ain i nån skit lya utanför innerstan, så sparar du in mkt flis i månaden)

Du kan börja spela poker online, du kan hitta på nåt system att råna banker o.s.v...

Om du inte har mkt tur, eller bra kontakter så är nog brott det enklaste sättet att bli rik på.. men som sagt det e ett brott.. Så upp till dig själv, lycka till..
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Vad tjänar dom i snitt då? Några siffror förändrar situationen.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Utbilda dig till nått yrke med hög lön
Flytta från sverige
Skaffa aldrig fru och barn
:P
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Rent statistiskt sett så är det en fördel att vara homosexuell också. Särskilt bög då män i allmänhet har bättre löner än kvinnor. Ett homosexuellt par (som inte adopterat) med hyfsat stabila jobb inom ingenjörssektorn eller som ekonomer torde ha goda chanser att etablera sig som rika.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Eruku
Posts: 2650
Joined: 2002-10-16 15:43:26
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eruku »

Smuggla knark.

Hög risk jag vet, men med tanke på att du inte direkt verkar vara personen har en chans att bli rik på hederligsätt så...
Visst gör jag fel, men det är jävligt mycket mer jag gör rätt.
_______

How to ask a question
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

För stunden är jag arbetslös och har jävligt kasst med pengar, men såfort det börjar rulla in lite cash så ska jag göra en staty av mig själv, i typisk grekisk gud format. (fast inte med en liten snorre)

Någon som kan göra en sådan ?
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Hoppa av lastbilschaffislinjen, byt till natur. Börja läsa till civilingenjör och civilekonom. That's it, bättre ROI/Risk finns inte. ;)
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ja-ja-jag tror jag håller med nem... Vad är det som händer med världen? :)
Life's a joke, yuk it up.
fredo
Posts: 258
Joined: 2005-10-03 16:07:54
Location: Nässjö

Post by fredo »

Gift dig rikt. :)

Eller allvarligt talat: fundera inte på hur du ska bli rik, utan på hur du ska bli lycklig.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Värdelös lön för förare! Den är inte alls hög...

Titta på programmerare, eller CNC-operatör! inte alls låga, men sen ska man ju hitta ett sådant jobb också.

Men något som inte heller är så tokigt är IT-säkerhetsansvarig, allra flesta tjänar mellan 25 000 och 60 000 kronor per månad skriver ams.se
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Journalist i storstadspress är inte dumt. Bara så in i helvete svårt att komma åt. Se till att ha jobbat upp en bra a-kassa innan du börjar.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

Sätt dig ner och fundera ut nåt bra. Ta patent och sedan sälj idén eller börja tillverka och sälja..

Det är ofta som små, enkla sakerna som gör livet lättare.. Ta en så simpel sak som klädnypan, osthyveln eller konstruktionen på en nyckelring... Lätt att tillverka, låga tillverkningskostnader. En sån sak skulle vara perfekt att komma på. Nåt som alla använder. Problemet är ju bara att komma på vad..

Skiftnyckel (muttersvarven) är ännu ett exempel på en simpel snilleblixt.
Eller Bitshållare med magnet som håller kvar bitset.. Inte dumt..

Eller bli topp-politiker i bryssel. Slappt arbete, omoraliskt bra lön, betalda resor, fallskärm.
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

perhaven wrote:Eller bli topp-politiker i bryssel. Slappt arbete, omoraliskt bra lön, betalda resor, fallskärm.
Fast tror du verkligen att det är slappt arbete? Ibland tycker jag att politikerföraktet går till överdrift.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
perhaven
Posts: 360
Joined: 2005-01-30 23:06:06
Location: Småland

Post by perhaven »

nej för fanken. Många politiker yrken är säkerligen med 24 timmars insats.. men man har ju sett skräckexempel.. om man ska tro media villsäga..
Atlhon64 x2 5200+, Abit KN9 ultra nforce570, Crucial 2048mb, XFX Geforce 8800GTS 320mb, NorthQ 500w, 320GB spinpoint //
8125p 3dMark06
Locked