"De sjunger - för Hitler"

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

"De sjunger - för Hitler"

Post by lillis »

User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Höhö, jag är knappast överaskad. Jag tar för givet att någon redan samlat in information över vilka fans de har? Som vi redan påpekat är ju sådanna fenomen användbara.

För att vara något mer seriös så ser jag det som en självklar följd utav att många tappar fäste över det verkliga livet. Fanns artiklar om dem i holländska tidningar för några dagar sedan så ja, för en gångs skull är det inte bara aftonbladet som fått nyhetstorka iaf.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dom där kommer få stryk när som hellst på gatan, vissa har inte fått det klar för sig... Dom vet nog inte vad Hitler innebär.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Oblivion
Posts: 384
Joined: 2002-03-11 12:36:08
Location: Göteborg

Post by Oblivion »

Hehe "fina" T-shitrts :-/
Nix
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

http://www.prussianblue.net/
http://www.prussianbluesucks.info/

Verkar vara ett par rediga praktexemplar :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Vänta, har de uppkallat sig efter Preussen? Nu kan jag inte hålla mig för skratt. (Om jag inte missminner mig satte sig väl Preusssen emot nazisterna så länge som möjligt?)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

HLC wrote:Vänta, har de uppkallat sig efter Preussen? Nu kan jag inte hålla mig för skratt. (Om jag inte missminner mig satte sig väl Preusssen emot nazisterna så länge som möjligt?)
Jepp, nazism och preussisk ideologi går illa ihop. Men de har döpt sig (enligt hemsidan) efter den färg som används till blåkopior som heter preussisk blå.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

HLC wrote:Vänta, har de uppkallat sig efter Preussen? Nu kan jag inte hålla mig för skratt. (Om jag inte missminner mig satte sig väl Preusssen emot nazisterna så länge som möjligt?)
mm, det var nog så. Saken är den att dom hatar sig själva...

btw, deras hemsida suger. Man kanske skulle kunna tjäna en slant där ;D
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Herregud, det här är ju sjukt!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Mnja, egentligen inte mycket sjukare än Dirlewanger och Ultima Thule (innan de bestämde sig för att bli rumsrena) det är bara att kontrasten blir tydligare med två trettonåriga tjejer.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Big_Bird wrote:Mnja, egentligen inte mycket sjukare än Dirlewanger och Ultima Thule (innan de bestämde sig för att bli rumsrena) det är bara att kontrasten blir tydligare med två trettonåriga tjejer.
Ultimathules tolkningar av gamla barnvisor och helgsånger (jul, påsk etc.) äger! Deras övriga musik kan dock tyckas vara lite väl...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Undrar hur dom låter...

En annan som har/hade en låt om nazi, men inte så grov var Eddie Meduza med "HEIL HITLER!" så de finns andra...
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Eftersom de klassar in som Folk-rock så har jag en känsla av att de låter som två trettonåriga tjejer som trubadurar på NSF:s after-ski i Sälen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Verkligen musikaliska de där tjejerna, verkligen.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Två tummar upp.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Bättre version av Peaches?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Sexiga T-shirtar, kan man beställa dem på internet?
Life's a joke, yuk it up.
GästenVLHA
Avstängd
Posts: 615
Joined: 2005-10-11 19:18:38
Location: Inte Göteborg

Post by GästenVLHA »

Jag tycker det är bra att dem vågar stå för något de tycker. Det är inte många som skulle våga gå ut och säga/sjunga något sådant.

;D
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

GästenVLHA wrote:Jag tycker det är bra att dem vågar stå för något de tycker. Det är inte många som skulle våga gå ut och säga/sjunga något sådant.
De representerar knappast sina egna åsikter, snarare deras föräldrars.
GästenVLHA wrote:Det finns ju saker som Hitler gjorde bra, han var trots allt ett strategiskt geni och det är väl inget negativt.
Om du tycker att de saker de hyllar Hitler för är bra saker så får det stå för dig, men det handlar knappast om att han va ett strategiskt geni. Snarare om att han utrotade ett par miljoner människor (väldigt många av dem judar) och strävade efter en "arisk ras". Det känns väldigt fånigt att behöva berätta det.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

syntetisk wrote:
GästenVLHA wrote:Det finns ju saker som Hitler gjorde bra, han var trots allt ett strategiskt geni och det är väl inget negativt.
Om du tycker att de saker de hyllar Hitler för är bra saker så får det stå för dig, men det handlar knappast om att han va ett strategiskt geni. Snarare om att han utrotade ett par miljoner människor (väldigt många av dem judar) och strävade efter en "arisk ras". Det känns väldigt fånigt att behöva berätta det.
Han var väl inte särskilt strategisk, i alla fall inte militärt sett. Det Hitler kunde det var politik och tala. Och det var han jävligt bra på.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

wille wrote:Han var väl inte särskilt strategisk, i alla fall inte militärt sett. Det Hitler kunde det var politik och tala. Och det var han jävligt bra på.
Jag har inte påstått det heller :P
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

wille wrote:Bättre version av Peaches?
Menar du att nazismen är en bättre ism än feminismen?
Peaches.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Förmodligen inte den peaches.
Last edited by Big_Bird on 2005-10-24 16:43:41, edited 1 time in total.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:Förmodligen inte den peaches.
Men sluta, jag var ju lite rolig. ;)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

lol sejer jag bara haha. men shit vilket hat man får bygga upp för mörkhyade, fjolligt.
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
Post Reply