Jackor?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

fisk wrote:Hur satan skall man skapa "en ny generation" i de där kläderna?
Man kan ta av sig kläderna.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Vattentäta och vindtäta jackor finns det många av i friluftsbutiker, många av dem är även flamavisande i några sekunder i alla fall.
Moonsky wrote:Tänk dig att en taliban kommer och spränger en bomb eller nån dyker upp med en flak cannon. Då blockar din jacka det och du slipper bli skadad från splitter och annat.
Varför i hela friden skulle någon skjuta dig med en luftvärnskanon och vad ger dig föreställningen att du behöver något mindre än en skön stridsvagn för att överleva en fullträff?

Moonsky, som din profet så anser jag att din humor är en gnutta jobbig. Den skär sig lite med sig själv och för det mesta så är det svårt att skilja dumheten från vad som är med glimten i ögat. Än så länge vägrar jag tro att du är så dum som du målar upp digsjälv.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Mephisto wrote:Är du otroligt paranoid?
EMP säker känns ganska meningslöst såvida du inte har en Pacemaker som eventuellt kan slås ut.

Känns som du mest försöker vara rolig med dina önskemål, du misslyckas fatalt tycker jag.
Nej det är inte meningslöst då man kanske har ett USB minne eller liknande i fickan som man inte vill få raderat?
Den där metal dräkten är allt för tung och svår att röra sig i och opraktisk.
Och angående rolig, så sug på en duk din högjävle.

Andrej wrote:Vattentäta och vindtäta jackor finns det många av i friluftsbutiker, många av dem är även flamavisande i några sekunder i alla fall.

Varför i hela friden skulle någon skjuta dig med en luftvärnskanon och vad ger dig föreställningen att du behöver något mindre än en skön stridsvagn för att överleva en fullträff?

Moonsky, som din profet så anser jag att din humor är en gnutta jobbig. Den skär sig lite med sig själv och för det mesta så är det svårt att skilja dumheten från vad som är med glimten i ögat. Än så länge vägrar jag tro att du är så dum som du målar upp digsjälv.
Vet du någon sådan friluftsbutik/kejda?
Varför nån skulle göra det kan man aldrig riktigt veta innan det händer, och även då så vet man fortfarande ofta inte just varför.
Och angående att vara dum. Givetvist förstår du inte innehållet eftersom du ej är kapabel att betrakta det från en filosofisk vinkel!
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Moonsky wrote:
Mephisto wrote:Är du otroligt paranoid?
EMP säker känns ganska meningslöst såvida du inte har en Pacemaker som eventuellt kan slås ut.

Känns som du mest försöker vara rolig med dina önskemål, du misslyckas fatalt tycker jag.
Nej det är inte meningslöst då man kanske har ett USB minne eller liknande i fickan som man inte vill få raderat?
Den där metal dräkten är allt för tung och svår att röra sig i och opraktisk.
Och angående rolig, så sug på en duk din högjävle.

Andrej wrote:Vattentäta och vindtäta jackor finns det många av i friluftsbutiker, många av dem är även flamavisande i några sekunder i alla fall.

Varför i hela friden skulle någon skjuta dig med en luftvärnskanon och vad ger dig föreställningen att du behöver något mindre än en skön stridsvagn för att överleva en fullträff?

Moonsky, som din profet så anser jag att din humor är en gnutta jobbig. Den skär sig lite med sig själv och för det mesta så är det svårt att skilja dumheten från vad som är med glimten i ögat. Än så länge vägrar jag tro att du är så dum som du målar upp digsjälv.
Vet du någon sådan friluftsbutik/kejda?
Varför nån skulle göra det kan man aldrig riktigt veta innan det händer, och även då så vet man fortfarande ofta inte just varför.
Och angående att vara dum. Givetvist förstår du inte innehållet eftersom du ej är kapabel att betrakta det från en filosofisk vinkel!
Förstår inte direkt vilken sida du påpekar när du menar filosofiskt, det är ju knappast troligt att man ska utsättas för en bombattentat här och så ska jackan skydda dig, det verkar som om du hade lite tråkigt när du skrev ditt inlägg. ;D
x-axeln vs y-axeln
User avatar
trappski
Posts: 2310
Joined: 2004-09-25 23:53:15
Location: Örebro

Post by trappski »

Moonsky wrote: Nej det är inte meningslöst då man kanske har ett USB minne eller liknande i fickan som man inte vill få raderat?
Sannolikheten för att du ska råka bli träffad av en ElektroMagnetiskPuls måste kunna betraktas som obefintlig.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

You exaggerate everything! Det är ingen idé att överdriva med bombsäkra eller skottsäkra jackor, det dumförklarar dig bara --> till trådskaparen.
x-axeln vs y-axeln
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Moonsky wrote:
Andrej wrote:Vattentäta och vindtäta jackor finns det många av i friluftsbutiker, många av dem är även flamavisande i några sekunder i alla fall.

Varför i hela friden skulle någon skjuta dig med en luftvärnskanon och vad ger dig föreställningen att du behöver något mindre än en skön stridsvagn för att överleva en fullträff?

Moonsky, som din profet så anser jag att din humor är en gnutta jobbig. Den skär sig lite med sig själv och för det mesta så är det svårt att skilja dumheten från vad som är med glimten i ögat. Än så länge vägrar jag tro att du är så dum som du målar upp digsjälv.
Vet du någon sådan friluftsbutik/kejda?
Varför nån skulle göra det kan man aldrig riktigt veta innan det händer, och även då så vet man fortfarande ofta inte just varför.
Och angående att vara dum. Givetvist förstår du inte innehållet eftersom du ej är kapabel att betrakta det från en filosofisk vinkel!
Inne i stan så finns det otroligt många sådan kedjor, i alla fall nära ett dussin.

Filosofiskt perspektiv? Du menar principiellt perspektiv. Att man skall vara redo och klara vad som helst när som helst. Även det kan jag förstå.

Tidigare så klankade jag ner på ditt olidligt dumma och osannolika exempel där någon skulle anfalla dig (direkt eller indirekt) med en luftvärnskanon. Varför inte vara rädd för något som är mer troligt? Att du råkar bli stucken av en HIV smittad kanyl?

Jag förstår principen, skall du veta, men du går till överdrift. Många av oss har liknande tankar kring det hela att man skall ha en utväg nästan hela tiden, paranoia är trots all en överlevnadsdrift.

Slår en EMP våg ut USB minnet du har i fickan är det nog ingen fara, ty hade du haft det skärmat så hade du haft kvar all information men det hade nog vart allmän brist på datorer som funkade.

Jag menar att jag förstår en del av det du slänger ut dig, och att jag är lite attraherad av tanken, av principen, men du min bäste Moonsky, du drar det in i det absurda och förlöjligar andras vardags paranoida.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

gore tex är väll bra?
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
Illuwatar
Hedersbit
Posts: 2116
Joined: 2002-02-21 11:14:49
Location: Haninge
Contact:

Post by Illuwatar »

Med tanke på kraven är kanske ställen som dessa man bör leta på?

http://www.militaryshop.se/
http://www.garderoben.se/
Born to mod..
Inget är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid.
Quad Core - som fyrhjulsdrift för datorer: Du kommer alltid vidare även när det tar emot...
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Om du inte vill ha en "modebögig" jacka så kan jag rekommendera http://www.thisway.se eller http://www.badcompany.se
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
User avatar
EZA
Posts: 872
Joined: 2002-04-07 3:31:48
Location: Avesta
Contact:

Post by EZA »

Image
Cosmos E.M.U Jacket
Material

nylon full dull oxford
Features
20,000mms/5,000grms
Pre-Molded Panels and Pockets
LED Lights on Shoulders
Welded Waterproof Zippers
Crossflow Venting
Mesh Lined Pit Zips
Mesh Lined Back Vents
Fulltime Contour Hood
Fleece Lined Handwarmer Pockets
Removeable Waist Gaiter

LED Lights on Shoulders låter ju coolt. ;D

Eller om du vill ha en som är lite mer clean

Image
AK 3L Jacket
The sophisticated high-tech leader.

With an updated style and the finest features, the AK 3L fulfills the needs of riders like Jussi and Jeremy Jones. The new, lightweight GORE-TEX Soft-Touch 3 L Softshell material offers next-generation weatherproofing and durability, and a super soft handfeel. Engineered to move with you instead of against you, the 3L's Exo-COntour hood and action back expansion panels allow you and the AK 3L to become one.
Features
New GORE-TEX Soft Touch 3L Softshell
Gore-Tex 3-Layer Softshell

GORE-TEX softshell garments deliver the same legendary rugged weather protection of a 3-layer GORE-TEX fabric, but with a softer, more comfortable feel. They are the only durable waterproof softshell pieces to come with the Guaranteed To Keep You Dry promise. With mid-layer comfort and mobility and the waterproof, windproof and breathable protection of GORE TEX outer shell fabric, our GORE 3L softshell offers versatility, confidence and freedom in a rugged package.
Action Back Expansion Panels
Fulltime Exo-Contour Hood
Crossflow Venting
Mesh-Lined Pit Zips
Venting Chest Pockets with Welded Waterproofs Zips
Magnetic Stormflap
Bellowed Handwarmer Pockets
Ellbow Articulation
Pack-Friendly Seams
Welded Pass Pocket
Stretch Waist Gaiter
Stretch

By adding elastic fibers to the knit of a fabric, you can create a 2-way or 4-way dynamic stretch that allows for ultimate movement and flexility. Stretch fabric is ideal for use in you insukating layers where you need freedom without bulk.

Båda och mer finns på http://www.hot-zone.tv
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

En "Ronin Espionage Jacket" är nog nått för dig

Image


Länk
#mac.se @ EFnet
Post Reply