Actionpolisen

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Actionpolisen

Post by Najze »

En rolig liten film som visar hur skurkarna ska tas!

>> Url

(säkert gammal men för er som inte sett den..)


Att inte svenska poliser gör så? Mycket underligt, verkar ju effektivt ;)
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

De där är rätt riskabelt med tanke på trafiken. Men en oväntad scen dick, när han hoppade över till förarens bil, trodde dom bara gjorde sånt i filmer ;D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

_JesteR_ wrote:De där är rätt riskabelt med tanke på trafiken. Men en oväntad scen dick, när han hoppade över till förarens bil, trodde dom bara gjorde sånt i filmer ;D
Frågan är om inte polisen ifråga har blivit lite inspirerad ;)
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Vilket låtsasland var det där i?
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Dissident wrote:Vilket låtsasland var det där i?
Öst-Tyskland
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

_JesteR_ wrote:De där är rätt riskabelt med tanke på trafiken. Men en oväntad scen dick, när han hoppade över till förarens bil, trodde dom bara gjorde sånt i filmer ;D
Det där var en film, men du kanske är så internetskadad att du inte märker skillnad på saker du sett som film på internet, och saker som sker i verkliga världen rakt framför ögonen på dig :D

Hursomhelst, jag tror att det där var extremt fake, eller så handar det om någon öststat, för amerikanska poliser får absolut inte beté sig på det sättet, dom åtalas ju om en arresterad brottsling råkar slå huvudet i dörrkarmen på bilen, så vad händer om dom kastar brottslingen ur ett rullande fordon?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fruktapa
Posts: 121
Joined: 2005-10-26 13:28:17

Post by fruktapa »

skulle inte förvåna mig om det är på riktigt, har uppfattningen att de ryska poliserna leker cowboys ganska mycket.
- Insha'Allah
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

fruktapa wrote:skulle inte förvåna mig om det är på riktigt, har uppfattningen att de ryska poliserna leker cowboys ganska mycket.
Jo iofs, och dom kör även med exakt likadana polisbilar som stora delar av USA använder.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag tycker klippet var gay, i ordets ursprungliga mening.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Ghlargh wrote: Hursomhelst, jag tror att det där var extremt fake, eller så handar det om någon öststat, för amerikanska poliser får absolut inte beté sig på det sättet, dom åtalas ju om en arresterad brottsling råkar slå huvudet i dörrkarmen på bilen, så vad händer om dom kastar brottslingen ur ett rullande fordon?
Just poliser brukar väl ha större makt och vara mer skyddade från juridiska efterspel än gemene man i staterna?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

wille wrote:Just poliser brukar väl ha större makt och vara mer skyddade från juridiska efterspel än gemene man i staterna?
Jo, men dom är även mest utsatta för anmälningar, och dom får så vitt jag vet inte fortsätta jobba som vanligt under en utredning.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
aiwass
Posts: 1845
Joined: 2002-03-07 23:43:40
Location: Annorstädes

Post by aiwass »

fruktapa wrote:skulle inte förvåna mig om det är på riktigt, har uppfattningen att de ryska poliserna leker cowboys ganska mycket.
Särskilt som filmsnutten avslutades med att visa följande adress: yourpsp.com/pursuitforce...
Gold for the mistress, silver for the maid
Copper for the craftsman, cunning at his trade
Good said the baron, sitting in his hall
But iron, cold iron, is master of them all
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Sony verkar vara bra på att göra reklam, det var ju inte länge sen denna tråd var uppe:
Världens vackraste reklamfilm!
och pursuitforce såg ganska fräkt ut från trailern.


Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också...men det var väl inte det tråden handlar om.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

GuessWho wrote:Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också...men det var väl inte det tråden handlar om.
Att du själv skulle säga det...
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Andrej wrote:
GuessWho wrote:Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också...men det var väl inte det tråden handlar om.
Att du själv skulle säga det...
Det har sagts en del om det i tråden: Varning för Sony
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

GuessWho wrote:Det har sagts en del om det i tråden: Varning för Sony
Jag får väl förtydliga mig lite om jag var oklar.
GuessWho wrote:Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också...men det var väl inte det tråden handlar om.
Förstår du nu?
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Andrej wrote:
GuessWho wrote:Det har sagts en del om det i tråden: Varning för Sony
Jag får väl förtydliga mig lite om jag var oklar.
GuessWho wrote:Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också...men det var väl inte det tråden handlar om.
Förstår du nu?
Detta blir aningen ironiskt, du frågar om jag förstår och jag ger mig på ett försök att förklara...



Mitt "Sen har ju Sony gjort en del mindre bra saker också..." var för att nämna att jag inte helt plötsligt älskar allt som Sony har gjort bara för att de kommer med lite fräck marknadsföring, att jag inte plötsligt glömt allt det andra. Det tog ju bara 11 ord att säga så det var ju inte så farligt. Sen som en liten förklaring till mitt kortfattade och diplomatiska uttryckssätt angående det negativa, så sa jag att det inte var väl inte det tråden handlade om, för att försöka undvika att starta en debatt om drm o dyl. i denna tråden också.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Varför, varför pratar ni om Sony?

edit: Oj.
Last edited by Dissident on 2005-11-12 0:11:34, edited 1 time in total.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:Varför, varför pratar ni om Sony?
PSP kom in i bilden, i slutet av filmen.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Dissident wrote:Varför, varför pratar ni om Sony?
För att det verkar som att det var en reklam för Pursuit Force
aiwass wrote:Särskilt som filmsnutten avslutades med att visa följande adress: yourpsp.com/pursuitforce...
http://games.yourpsp.com/pursuit-force wrote:PURSUIT FORCE IS A TRADEMARK OF SONY COMPUTER ENTERTAINMENT EUROPE
Post Reply