Xbox 360 1'a serie kan vara defekt!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
SWEDISH_-_M@SSACRE
Posts: 166
Joined: 2005-10-19 16:12:22

Xbox 360 1'a serie kan vara defekt!

Post by SWEDISH_-_M@SSACRE »

Då ett flertal oroväckande trådar dykt upp på div forum som härrör Xbox 360 och denna "Next gens" konsolls förmåga att krasha så ställs man inför frågan, vilken konsoll som kommer att ta hem priset.

Och om MS kanske har tagit sig vatten över huvudet genom att pusha sin produkt för tidigt.

Det ser ju verkligen inte ljust ut för Microsoft, om detta nu visar sig vara sant.

Till detta kan även tilkläggas att priser på Ebay har nått nya höjder, runt 20-25000 kr kan man få tänkas betala om man vill vara först i granskapent med en 360.

Även mer drastiska händelser har inträffat, då människor fått köa upp till 28 timmar för att få köpa sin konsoll, och det finns även folk som tagit till vapen för att säkerställa sig en ny julklapp!

Mer finns att läsa här!, Men då man av vissa skäl ej får länka till sk Warez sidor så väljer jag att kopiera texten helt enkelt.

Dock vill jag påpeka att denna sidan bland många "Inte" propagerar för användandet av Sk warez!, bara för att undanröja eventuella missförstånd.

Borde kanske kolla upp lite mer noggrant innan ni klassar sidor som warez vänliga!

***********************'
*********************
**************'****

Hey Peeps

Just bought two Xbox 360 Core Bundles from Futureshop here in Canada.

One of them always crashes while loading games, but plays DVD movies fine.

Anyone else have a defective console??

jROC


''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

actually just picked mine up from best buy brought it home put in some need for speed played it for i dont know about 10 minutes and in the middle of a race it just hung and the screeen scrambled. so i shut the system off and ejected the disc and seen that now my brand new game is completely scratched with like 6-7 rings all the way around. so yeah i am pissed. anyone else have this problem?

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''


I am getting "E 74" error code on my 360 and the top right light on the circle is flashing red, cannot get through to tech support as they are overloaded right now.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

I got to play PDZ for under five minutes before my 360 froze. When/if I turn it back on with or without game inserted I get red lights in sectors 1,3, and 4. I called MS and was told this indicated a hardware failure. After the brilliant tech support told me I should just restart it and call back if it happened again, I was afraid we would get nowhere fast. I then explained that my 360 would not turn back on and was now only a $400 piece of plastic that blinked red lights at me. After some more miscommunication, he said he would schedule a repair man to come out and take a look when I called back with my serial number! Wow, MS does house calls. Before commiting to that though, I called the store where I purchased it and was told that fortunately, someone cancelled their preorder and they had an extra one they had not put out yet. So now for round two, hopefully just one in a million. I did have fun for the five minutes it worked!

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Yeah, I got a core at EBGames, thing was flashign red in all but one of the lights on front the first time I plugged it in, so I unplugged it and let it sit, plugged it back in, worked fine all night; now it's doing it 3/4 of the times I turn it on, and if I get it to start, it freezes up with vertical lines on the screen shortly afterwards.

On hold with MS support for 3 hours now. EBGames didn't have any spares to swap out and said it'd be awhile before they had another shipment. Damnit. Any ideas?

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

I live in the middle of Missouri, but from what I gathered from talking to the support at 1 800 4MY XBOX and reading other forums, sending a repair man is the standard operating procedure. I even asked if it would be faster if I sent/took it somewhere, but since it was brand new he said they were doing house calls. Just tell them you have hardware failure and sectors 1,3, and 4 are flashing red. I don't know how far in the future the appointment will be. Fortunately, my store has a replacement so I am just going to get a new one.

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

I called 1-800-4-my-xbox, they said they would have to send a box out and I'd send it back to them, 2-4 weeks total turnaround, and they said they absolutely don't do housecalls, anywhere, so I don't know about that. EBGames says at least a week before they get another shipment and they won't refund this one. I'm outta luck and out of $800 worth of shit for a week or four. Damnit.

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

ugh 3 hours in playing COD2 and Amped3 and I go the black screen of death and now it won't recover.

I turned off the game with the contoller and now it won't start up (it goes straight to the black Error 74 screen)

Anyone have an Idea?

I have tried the following:
1. Restarting
2. Unplugging and replugging in everything
3. Removing the hard drive and starting without it
4. Restarting with and without a game in the console

I am going to call MS but I am not hopeful this wil get it fixed

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Detta är bara några axplock av vad man kan läsa på div xbox 360 forum
runt om i världen.

Och det är många som påtalar liknande fel, så frågan är om europa releaserna är likadana?

Jag personligen kommer dock att vänta ett tag med mitt köp, dock kan man förstå folks Irritation då det finns folk som köpt en produkt för cirkus 8000 sek och inte kan använda den p.g.a av tekniska fel och väntetider för reparation - garantibyte på upp till 14 dagar!.

/SM
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Jag hoppas fortfarande att jag får en av den första sändningen här i Svea Rike :)
iDon't care about your problems.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Hårda bud.
föredettamixbox
Avstängd
Posts: 265
Joined: 2005-04-04 22:15:23

Post by föredettamixbox »

Därför köper man inte något innan någon annan prövat, jag väntar.
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Microsoft - Är företaget som uppfann bluescreen och är ledande på att göra krachande produkter
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

486-Moddare wrote:Microsoft - Är företaget som uppfann bluescreen och är ledande på att göra krachande produkter
De har gjort lite annat också. Det finns ett skäl till varför miljoner, t.om miljarder använder Windows.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Ser ingen anledning att ha en splitter ny konsol.
Konsolen brukar vara en hel del dyrare och spelen brukar bli ganska mycket mer utvecklade bara ett litet tag senare.

Microsoft har ju en onlineservice för att kunna patcha spel, tror inte det kostar något.

Det som är bra med detta är väl att de kommer kunna uppdatera spel/lösa problem
Den negativa sidan är att spel kommer testat mycket mindre och precis som på pc-sidan kommer mycket släppas förhållandevis ofärdigt.
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Utan Microsoft skulle vi fortfarande bo i hyddor.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Dissident wrote:Utan Microsoft skulle vi fortfarande bo i hyddor.
Och Göran Persson skulle ha Klamydia.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

stealth wrote:
Dissident wrote:Utan Microsoft skulle vi fortfarande bo i hyddor.
Och Göran Persson skulle ha Klamydia.
Ni säger bägge två dessa saker som om ni tycker det vore något dåligt.
Tänk vad mysigt det vore att bo i en hydda tillsamans med en långsamt ruttnande Göran Persson... nej det var visst syfilis...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Dissident wrote:Utan Microsoft skulle vi fortfarande bo i hyddor.
För att vi kör linux istället eller?. tänk om.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

486-Moddare wrote:
Dissident wrote:Utan Microsoft skulle vi fortfarande bo i hyddor.
För att vi kör linux istället eller?. tänk om.
Det är iofs lite hydd-aktigt att köra linux. Det är ju 'gratis'.
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

Så man ska behöva betala för att få någonting bra, NEJ!. Men nu tycker jag att diskutionen har spårat ur (Delvis mitt fel). Nu går vi tillbaka och postar kommentarer om vad tråden handlar om.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

486-Moddare wrote:Så man ska behöva betala för att få någonting bra, NEJ!. Men nu tycker jag att diskutionen har spårat ur (Delvis mitt fel). Nu går vi tillbaka och postar kommentarer om vad tråden handlar om.
Även har solen har fläckar. Allting har fel, alla program har fel, alla spel har buggar, alla patchar fixar inte alla fel.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Att folk får stå och köa för att få sina konsoller är väl inte något som Microsoft kan beskyllas för?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
ta_bort_mig

Post by ta_bort_mig »

ville bara att alla fattar ironin med defekten, att även konsollen kan kracha. Windows är vad jag vet mindre känt för att kracha.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

486-Moddare wrote:ville bara att alla fattar ironin med defekten, att även konsollen kan kracha. Windows är vad jag vet mindre känt för att kracha.
Du menar egentligen att Windows är välkänt för att krascha?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Ehh, microsoft för datorn, renodlade konsoll företaget Nintendo för konsoll ;D
Skulle aldrig köpa x-box, försöker ju bara vara en dator, och misslyckas :P
User avatar
mr b0m
Posts: 1109
Joined: 2002-03-08 10:54:25
Contact:

Post by mr b0m »

Jag tror inte det här problemet är så enormt stort som vissa vill få det att se ut...
I haven't ahd any problems at all. The DVD drive is a little loud as has been discussed in that other thread but that hasn't really been an issue.

Then again, the 2 PS2s that I've owned both worked for the first few months then started with the Disk Read errors so we will just have to wait and see.
I have mine sitting on it's side in an open component rack and played it last night for several hours without issue. Swapping games, jumping on the dashboard, send voicemail messages etc. etc..
I have mine upright, on top of my A/V tower (no airflow obstructions). I've got about 6 hours of gameplay on it, including a 3 hour stretch. No problems whatsoever
I've played with mine for about 3 hours last night and had no problems whatsoever, except for the noise. It does get quite warm and blows out a lot of hot air out the back but there were no issues.
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

* Maciato * wrote:Ehh, microsoft för datorn, renodlade konsoll företaget Nintendo för konsoll ;D
Skulle aldrig köpa x-box, försöker ju bara vara en dator, och misslyckas :P
Det är väll ganska allmänt känt att det går bättre för både sony och ms vad det gäller försäljning och framtryckning av teknik på området konsoller.

egar wrote:
486-Moddare wrote:ville bara att alla fattar ironin med defekten, att även konsollen kan kracha. Windows är vad jag vet mindre känt för att kracha.
Du menar egentligen att Windows är välkänt för att krascha?
Troligen, fast han vet inte vad han pratar om.

mr b0m wrote:Jag tror inte det här problemet är så enormt stort som vissa vill få det att se ut...
Det är det alltid. Inte så troligt att hela förstaserien är defekt liksom.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Den där sidan har antagligen samlat alla dödsfall dom kan hitta, eller?

Det är dels självklart att man inte kan släppa en så stor produkt med mer än några procent fel, är felet så stort som det verkar påstås skulle man inte kunnat släppa konsollen då det skulle kosta mer i utbyten än att dra in den och fixa felet.

Dels är det självklart att en helt ny produkt som släpps så brett på samma gång kommer ha ett stort antal (även om det inte är en stor andel) trasiga enheter.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
ekke
Posts: 60
Joined: 2003-06-09 21:49:42

Post by ekke »

Har folk glömt bort lanseringen av PS2 ???? där kan vi snacka problem!

xbox1 var istort sätt felfri i jämförelse ..

frågan är hur det blir med ps3an nu ...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

SWEDISH_-_M@SSACRE wrote:Till detta kan även tilkläggas att priser på Ebay har nått nya höjder, runt 20-25000 kr kan man få tänkas betala om man vill vara först i granskapent med en 360.
Man kan ju köpa en ett par riktigt fina burkar för dom pengarna.

Död åt konsollerna 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Nja, hoppas ps3 blir bra i alla fall, även om kontrollen ser ut som en dubbeldildo...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

AshTray wrote:Nja, hoppas ps3 blir bra i alla fall, även om kontrollen ser ut som en dubbeldildo...
Ytterligare ett användningsområde, det kan ju aldrig vara negativt eller?
Parental Advisory - Explicit Content
Post Reply