64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

helt.random wrote:Varför inte bara starta en blogg om man vill skriva av sig och sen länka den ?
Jag har försökt, men der gick inget vidare. =/
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Gnuet wrote:måndag morgon, önskar livet skulle ha färre måndagar. jag är värdelös på att sova söndag->måndag. blä. och inget kaffe förän jag är på jobbet om en timme... brrr...
Gör en Brenda Ann Spencer när du kommer till jobbet!
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

helt.random wrote:Varför inte bara starta en blogg om man vill skriva av sig och sen länka den ?
För att det oftast börjar väldigt ambitiöst för att sedan sluta i en blogg med ett inlägg per månad och bokstavligen inga besökare.
Då är det väl bättre att "skriva av sig" då och då i en gemensam tråd som alla "bloggare" besöker?
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Mr. Hiort wrote:
helt.random wrote:Varför inte bara starta en blogg om man vill skriva av sig och sen länka den ?
För att det oftast börjar väldigt ambitiöst för att sedan sluta i en blogg med ett inlägg per månad och bokstavligen inga besökare.
Då är det väl bättre att "skriva av sig" då och då i en gemensam tråd som alla "bloggare" besöker?
Nej, det tycker jag inte.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

egar wrote:Gör en Brenda Ann Spencer när du kommer till jobbet!
Hahaha, ne jag hotade en kollega med kniv istället.
iDon't care about your problems.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Okej, som ni såg i min förrförra post i denna tråd så hade det blivit bättre mellan mig och mitt ex och allt sånt. Allt var perfekt.

Men!

Min morsa har blivit en jävla bitch. En riktigt jävla häxa. Värre än någonsin. Hon är ungefär som hon brukar vara när hon träffar en ny kille, fast trettontusen gånger värre. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att hon blir så, eller vad hon gör iöht. Förutom att bli nästintill apatisk och ta allt så jävla personligt. Innan hon träffade micke i september förra året så var vi grymt bra kompisar och vi bråkade aldrig. Nu vågar jag knappt röra mig i lägenheten utan att hon ska bli sur.

Hon klagar på att jag sitter inne på mitt rum hela tiden. Klart som fan jag gör det, vad skulle jag annars göra. Visst, jag är ute och cyklar väldigt mycket. Men annars vill jag bara ta det lugnt och sitta inne på mitt rum. Hon vill att jag ska komma ut till vardagsrummet och vara social. Men det är så jävla trångt där ute så att jag hellre vill vara här inne. Jag är nästan aldrig sur, utan mest bara trött. Och då när hon kommer in och säger till mig att göra något så tror hon att jag blir sur, utan när jag egentligen bara samlar kraft till att resa mig upp. Och då tror hon att jag blir sur på henne och tar det personligen.

Hon tar allt så jävla personligt, jävla bitch. Jag vill defenetivt inte bo här utan hos min fader. Problemet är att han bor i Rimbo och jag går i skolan på norrmalm. Vilket tar ett jävla tag att åka till. Sen hatar jag i princip dom flesta som var mina "kompisar" när jag bodde där. Det bästa är att det bara är någon vecka kvar utav skolan så att jag kan få komma bort från detta helvete. Äntligen.

I morgon ska jag fan inte ens prata med henne. Bitch.
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

markmc wrote:Okej, som ni såg i min förrförra post i denna tråd så hade det blivit bättre mellan mig och mitt ex och allt sånt. Allt var perfekt.

Men!

Min morsa har blivit en jävla bitch. En riktigt jävla häxa. Värre än någonsin. Hon är ungefär som hon brukar vara när hon träffar en ny kille, fast trettontusen gånger värre. Jag vet inte riktigt vad det är som gör att hon blir så, eller vad hon gör iöht. Förutom att bli nästintill apatisk och ta allt så jävla personligt. Innan hon träffade micke i september förra året så var vi grymt bra kompisar och vi bråkade aldrig. Nu vågar jag knappt röra mig i lägenheten utan att hon ska bli sur.

Hon klagar på att jag sitter inne på mitt rum hela tiden. Klart som fan jag gör det, vad skulle jag annars göra. Visst, jag är ute och cyklar väldigt mycket. Men annars vill jag bara ta det lugnt och sitta inne på mitt rum. Hon vill att jag ska komma ut till vardagsrummet och vara social. Men det är så jävla trångt där ute så att jag hellre vill vara här inne. Jag är nästan aldrig sur, utan mest bara trött. Och då när hon kommer in och säger till mig att göra något så tror hon att jag blir sur, utan när jag egentligen bara samlar kraft till att resa mig upp. Och då tror hon att jag blir sur på henne och tar det personligen.

Hon tar allt så jävla personligt, jävla bitch. Jag vill defenetivt inte bo här utan hos min fader. Problemet är att han bor i Rimbo och jag går i skolan på norrmalm. Vilket tar ett jävla tag att åka till. Sen hatar jag i princip dom flesta som var mina "kompisar" när jag bodde där. Det bästa är att det bara är någon vecka kvar utav skolan så att jag kan få komma bort från detta helvete. Äntligen.

I morgon ska jag fan inte ens prata med henne. Bitch.
:P

Morsan ska laga pannkakor åt mig idag ^^
... vilket är bra och så, däremot har jag inte pallat lämna in runt fyra fysiklaborationer, och deadline börjar krypa närmare. Biologiprov på fredag, föredrag på måndag, fysikprov nästa fredag, hmm. Fick en fotbollsribba i pannan idag, gjorde inte särskilt ont egentligen, men slapp spela mer - de e najs.

Försöker lära mig en låt på gitarr men det går långsamt, bävar inför allt skolskit som ska göras.
meh
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

ida' jobbade jag, på lunchen var jag på stans trevligaste akvariebutik; akvariekällarn i vasastan och köpte mig lite Endlers (vildguppy typ) och flytväxter till räkakvariet. sjukt lång dag, 10-19 - förstår fan inte hur jag står ut med den tiden... nu sitter jag och avnjuter en trevlig kopp kaffe och kollar på akvarierna :D
iDon't care about your problems.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

...
Last edited by Mig med on 2007-11-17 16:56:37, edited 1 time in total.
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Jag fick träffa Big_bild irl på Metaltown som hölls i Göteborg för ett tag sedan. Han tyckte jag var olik hunden som jag har som avatar. Det var kewl.
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

bupp2 wrote:Jag fick träffa Big_bild irl på Metaltown som hölls i Göteborg för ett tag sedan. Han tyckte jag var olik hunden som jag har som avatar. Det var kewl.
Men Patrik, tycker du att han ser ut som en fågel då?
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Min semester börjar imorrn :)
iDon't care about your problems.
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Gnuet wrote:måndag morgon, önskar livet skulle ha färre måndagar. jag är värdelös på att sova söndag->måndag.
För att dra ett citat:
"Jag älskar måndagar. Det är den dag i veckan när det är som längst till nästa måndag."
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Idag har jag hackat min grannes AP och upptäckt att jag har buksyskon. Jag är sååå svartsjuk.
Life's a joke, yuk it up.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Jag har limmat dit den vänstra motorn på "mitt" R/C-flygplan för andra gången. Första gången lossnade det av att jag flög in i en stor sten som ligger på våran tomt, andra gånger var för att det krashlandade på hustaket för elfte gången. Jag har dessutom limmat fast nosen, vettefan hur länge den kommer att hålla dock.

Sen har jag som vissa vet blivit vegeterian, vilket jag tycker är väldigt mysigt. Jag kom fram till att jag får offra köttfärs och någon enstaka korv för att slippa allt annat skit. Det smakar verkligen eeeew. Jag åt kräftor och räkor igår, som en minikräftskiva typ. Jag kände på direkten att det var fel och jag höll på att spy hela tiden, men åt för att jag var så jävla hungrig. Det fick bli en vändpunkt och nu kommer jag att leva på grönsaker och annat gott. :)

Jag har bott hos min pappa hela sommaren vilket har gått hyffsat bra, jag har fått två rum i källaren after att Daniel flyttade till Eskilstuna. Så nu har jag servern i mitt vardagsrum och lappyn sitter i sin docka i sovrummet. Jag måste skaffa nya möbler och annan kuriosa till detta då, som lither sa, det ser väldigt kalt ut. Men men, det fungerar bra hittils. :)

Jag håller tydligen på att få ihop det med Ida, igen. Vilket jag inte visste om förrens igår, hopp. Jag som bara ville ha någon att gosa med på en filmkväll...

Jag saknar Mel som fan och vill grymt mycket åka ner till Malmö, men har inga pengar. :(

Aja, på onsdag börjar den jävla skolfan igen och jag vet inte om jag ser fram mot det eller inte, har precis kommt in i en inte-göra-någonting-rytm, vilket suger. Men jag vill fortfarande ha något att göra. :(

Jag funderar även på om jag ska sätta dit ett primitivt landningställ på planet, men det känns som att det kommer att bli föööööör tungt för det stackars planet. :P

Nu ska jag vänta på att planet laddas lite så att jag kan ut och flyga. ^^
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

MarkSlap wrote:Jag har limmat dit den vänstra motorn på "mitt" R/C-flygplan för andra gången. Första gången lossnade det av att jag flög in i en stor sten som ligger på våran tomt, andra gånger var för att det krashlandade på hustaket för elfte gången. Jag har dessutom limmat fast nosen, vettefan hur länge den kommer att hålla dock.
Wohoo, jag har också ett radiostyrt plan =)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:Wohoo, jag har också ett radiostyrt plan =)
Det är najs. ^^

Vad är det för plan? :)
Jag har ett sånt där Silverlit X-Twin grejj för 300kr. Grymt kul, men funderar på att gå upp till något mer roder. :)
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

MarkSlap wrote:Jag har ett sånt där Silverlit X-Twin grejj för 300kr. Grymt kul, men funderar på att gå upp till något mer roder. :)
Jag har liknande :D .
Image
Jag blev dock lite missnöjd då det stod "Flygkroppen är gjord i tålig EPP-plast och tål många typer av krascher (dock inte alla!)."
Första gången jag körde så gick nosen av.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:Jag har liknande :D .
[img]*bild*[/img]
Jag blev dock lite missnöjd då det stod "Flygkroppen är gjord i tålig EPP-plast och tål många typer av krascher (dock inte alla!)."
Första gången jag körde så gick nosen av.
Precis ett sånt jag har, fast det är gult. ;D

Samma här, gick sönder när jag körde in i en vägg, och det var ju då man var lite ovan också, nu går det bättre. ^^
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Idag har jag slappat rätt mycket. Försökt att skicka lite mejl och ordna med saker men ingenting har fungerat idag. Vissa dagar går saker bara inte som de ska helt enkelt. Imorgon är det styrelsemöte, får se hur det går. Förhoppningsvis klarar vi av alla punkterna snabbt och kan ha lite givande diskussioner sedan. Det är där som jag känner att man kan göra någon nytta.

Just nu suger livet ännu mer, för jag har bara en cigg kvar i paketet. Affären öppnar inte förrän 10:00. Oh the dread.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Börjar skolan om cirka 34 timmar, och jag är inte sugen alls.

Önskar att jag hade lika tur som en ytlig kompis som lärde sig att spela poker på sjuklig nivå för att sedan investera vunna pengar i ett litet pokerföretag över atlanten, som sedan gick tokbra, och sålde nyligen företaget som han då hade 80 % andelar i och fick ut 65 miljoner kronor.

Han lever gott nu.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

För att sammanfatta helgen:
Image
Image
Glossolalia coats my skin
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Image
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

ulflaban wrote:För att sammanfatta helgen: [img]*mysig%20bild*[/img]
Det verkar som en lyckad helg. :)
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Senaste trenden på 64bits. Skriva meddelanden i knark. Jisses. Det var bättre förr då man var ute på gatorna och sprayade sönder stan till 64bits ära.

Pync for president!
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply