64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

07:45 Ankan väcker mig och frågar om inte jag ska gå upp nu, jag säger till henne att jag ska sova tills 8.
07:55 Mitt mobilalarm ringer, stänger av skiten..
08:00 Min mobil ringer igen, stänger av den igen, sover vidare.
08:10 Ropar min syster på mig igen och säger att jag måste gå upp och låsa dörren efterhenne eftersom hon är sen som vanligt, jag kliver upp klär på mig och cyklar den 2minuter långa biten till skolan.
08:20 Skolan börjar, har so. Tråkar igenom mig själv den lektionen.
09:20 So:n slutar, cyklar hem för att byta tröja då jag insåg att jag hade spillt dagen innan på tröjan.
09:25 Matten börjar, sitter och degar, pratar med Nicklas, Niklas och Rasmus lite.
Sen efter matten har vi Språkval Engelska, inte för att jag behöver Engelska, de är lätt.. Min lärare blev lite sur för att jag kom försent..
11:00 Har vi 45minuter lång lunch, fixar igång bredbandet, köper en ny router och tp-kabel, sticker till skolan vi 11:40 då jag börjar 11:45.
13:25 Jag slutar skolan efter som jag inte har Elevensval på torsdagar, utan på måndagar, har haft en ganska kul no lektion där vi bygger så elmotorer, min funkade visserligen inte, men ändå. Jag cyklar hem som vanligt, sätter mig vid datorn, slår lite på stereon som har hängt sig lite, då skivan är repig...

Ungefär så ser en vanlig dag ut...Lite grå och trist men de tar jag ut på helgerna då man är med tjejen =)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Inte för att vara taskig markmc, men du kanske bör satsa lite på skolan med tanke på hur din meningsuppbyggnad och allmänna grammatik ser ut.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

markmc wrote: ...cyklar hem för att byta blöja då jag insåg att jag hade spillt dagen innan...
Oj, vad man kan läsa fel när man läser snabbt.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Egar: Nja, jag är väldigt bra på både svenska och engelska visserligen, men kruxet är att jag inte orkar vara så jäkla noga på att skriva ordagrant när man är på nätet :P
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

markmc wrote:Egar: Nja, jag är väldigt bra på både svenska och engelska visserligen, men kruxet är att jag inte orkar vara så jäkla noga på att skriva ordagrant när man är på nätet :P
Varför inte? Snackar du otydligt när du pratar med någon IRL också? Det är trots allt via det skrivna språket som du skapar din identitet på nätet och skriver man illa på nätet så får man en identitet som en kass person ganska tidigt.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

egar wrote:Det är trots allt via det skrivna språket som du skapar din identitet på nätet och skriver man illa på nätet så får man en identitet som en kass person ganska tidigt.
Amen.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

0620: Klockan ringer, snooze.
0630: Klockan ringer, går upp.
0631: Pissar
0632: Får spel på katterna som rivit ner nån blomma och ätit på fisken som var inplastad, låg för att tina på diskbänken.
0645: Fiberfrukost
0720: Pussar frugan adieu då hon åker till jobbet.
0740: Bussresa i 30 minuter.
0817: På jobbet, surfar lite.
0900: Fika! (Nej! skrek jag, möte vart det visst)
1025: Hungrig = banan och 64bits-surf.
1110: Lunch
1200: CSI-avsnitt.
1300: Nytt möte
1415: Fika!
1500: Jobba(!)
Nu: 64bits-surf på jobbet.

Åsså undrar folk varför jag är missnöjd med min lön ;)
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Gick upp i tid idag, kom till skolan i tid (helt otroligt). Skulle göra ett prov men de 2 andra i gruppen var inte där så det blev inget av det :[
Den här dagen har varit väldigt lugn och inget speciellt har skett, när jag kom hem så slappade jag framför datorn som vanligt. Sen började jag möblera om på skrivbordet och fixa om min dual screen kombo :)
Klockan är nu runt 19:17 och morsan är fortfarande inte klar med maten, får nog gå ut och hjälpa henne lite så vi kan äta någon gång ;)
Over and out!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Försov mig idag, skulle börja 9:25 med HKK teori men ja det gick som det gick. Kom kraftigt försenad till bildlektionen runt 11:15 (slutade den lektionen runt 11:30). Sen var det skolans äckliga lunch som vanligt, fast det är ju fredag och alla vet ju vad som serveras då i skolorna. Efter det var det lite SO som gick helt smärtfritt. Sen var det svenska (fick reda av läraren att hon gett mig VG+ för provet jag gjorde för ett tag sen, nationella ;D). Sen var det gympa som jag som vanligt sket i och gick hem direkt. Väl hemma så slängde jag mig framför datorn, sen kom detta underbara erbjudande av en kille på msn att jag skulle få köpa moderkort och cpu till mitt framtida serverbygge (enda som saknas, och kolla sign). Sen har jag slappat framför datorn, väntar på att morsan och syrran kommer hem så vi kan äta middag någon gång. Over and out!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vaknade lagom kring 12 idag. Ägnade några minuter i självförakt åt den missade tentan. Käkade sedan frukost och begav mig till Pontus för att plugga. Detta tog upp ungefär hela dagen, vilken vi avslutade med en brakmiddag. Ungsstekta kycklingfiléer som marinerats. Efter maten räknade vi lite mer fysik. Runt 10-11 tiden gick vi ut på äventyr, men hittade inga tappra hjältar att följa oss åt, så vi gick tillbaka till Pontus. Sen kom Viktoria över och vi glodde lite på southpark. Halvkul dag med perfekt avslutning.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Nu är det snart dags att dra iväg på fest, sitter här med en kall pilsner och väntar. Väntar på flickvänn, ibland är dom inte snabba. I detta läget är det inte helt fel kanske, få ju ett par minuter extra framför datorn med en kall i handen.
Hoppas på en våt kväll, och till er andra som har många fina timmar i datorstolen framför er får ha det så bra.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Idag ska vi fira min födelsedag i förskott (fyller år på tisdag) eftersom det blir mycket bekvämare då alla är lediga osv.

Har gjort lite fina bakelser som nog är otroligt goda, även fast det var första gången vi testat dessa sorter:
http://img301.imageshack.us/my.php?image=10002287xm.jpg
http://img212.imageshack.us/my.php?image=10002293gs.jpg

Det kommer bli smaskens och hoppas på finfina presenter.

Inte många nationella prov kvar nu, uppsats engelska denna vecka, som ABSOLUT inte har läckt ut på internet ::)
Ska nog börja skriva SO-arbete om förintelsen också, fyfan.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Rensade.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Jag vill verkligen, verkligen, verkligen skriva om min vardag men jag är så rädd att ni kommer att dö av chock så jag vet inte om jag vågar. Min vardag är mer som ett enda stort kaos där jättestora händelser och beslut kommer titt som tätt och jag är ständigt omgiven av älskvärda människor och följer aldrig något som helst schema.

Om någon faktiskt vill höra så skriver jag gärna, annars känns det bara som om jag försöker att spela Allan.

(Jag går på folkhögskola)
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

lillis wrote:Jag vill verkligen, verkligen, verkligen skriva om min vardag men jag är så rädd att ni kommer att dö av chock så jag vet inte om jag vågar. Min vardag är mer som ett enda stort kaos där jättestora händelser och beslut kommer titt som tätt och jag är ständigt omgiven av älskvärda människor och följer aldrig något som helst schema.

Om någon faktiskt vill höra så skriver jag gärna, annars känns det bara som om jag försöker att spela Allan.

(Jag går på folkhögskola)
Skriv gärna! Kul att höra om andra som också har kaos i sin vardag =D
User avatar
kajs
Posts: 1025
Joined: 2003-12-29 13:34:00

Post by kajs »

halv elva kom pappa in och frågar (med hög röst) om jag vr vaken. jag var inte men blev... han tyckte visst jag skulle rulla ur sängen och äta frukost då jag är så grinig med att jag måste äta i god tid innan springningen. fruksot blev det, och en timme senare begav sig jag och far min till skatås. 4 km skulle springas. tråkigt kort egentligen, men det var ju bara en vecka sen min rygg återhämtat sig från den misslyckade landningen sista dan där i italien. skönt att springa trodde jag det skulle bli, särskilt med tanke på att jag hade en så förbannad mensvärk och det enda som brukar få den att släppa är att träna, men nänä, så bra skulle det inte bli idag. efter halva sträckan blev den värre istället så inte pallade jag springa mer. istället skulle vi ta en genväg, vilken det visade sig att snön trivdes på. fint värre. men hem kom jag i alla fall.
väl hemma var jag mer sugen på att krypa upp i soffan med senaste nummret av sonic istället för att göra nytta. men man kan inte alltid göra vad man vill så jag bildade mig lite istället. jag vet riktigt mycket om islam nu! det är läskigt.
jag somnade mellan plugg och middan. sova till the concretes är en riktig höjdare, även om att sova middag av någon konstig anledning gör mig så mycket mer allergisk och gör att det svullnar upp i bihålerna och får det att kännas som en sumobrottare står på mitt ansikte.
plugg och sonic blev det efter middan. och sen hamnade jag här spelandes betapet. och pratandes med den människan jag ´saknar allra mest. det behövdes!
User avatar
MadModder
Posts: 3297
Joined: 2002-03-20 19:43:10
Location: Madland
Contact:

Post by MadModder »

Vaknade idag kl 9 i rum 305 på Scandic en bit utanför Luleå centrum.
Åt frukost 9:20. Bacon, äggröra, mackor med skinka och tomater på, skogsbärste, apelsinjuice, fruktyoghurt mm. Det var gott.
Efter några minuters vila på rummet packade jag in väskan och alla instrument i firmabilen, och åkte därifrån 10:15. 87 mil senare anlände jag till kontoret här hemma.
Under hemresans gång tryckte jag på en knapp på radion det stod RDS på. Å VARFÖR hade jag inte tryckt på den tidigare? Ända sedan i tisdags har jag själv bytt frekvens på radion för att få in den närmsta sändarstationen. Det är ett jäkla bytande när man åker mellan alla berg i norrland...

Nåja, klockan var strax efter 21.
Parkerade bilen, och gick till kallgaraget på gården där jag ställt min privata bil i tisdags, och blev lite arg för batteriet ville inte vara med på noterna. Fick gå tillbaks till huvudbyggnaden (50m är jobbigt att gå när man är inställd på att åka hem) och köra ut firmabilen till min bil, och använda startkablar. Bah...
Nu sitter jag här 23:40 efter att ha fått igång den hängda routern som gjort min server otillgänglig sen i fredags.
Imorgon är det jag som köper nytt bilbatteri. Det är dags att byta...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Fair enough.

Jag vaknade imorse vid 07:40, gick upp och duschade i en timme, kommer ut ur duschen och möts av Kristin, Petra och Sara (tre av tjejerna i min korridor). Kristin lägger den nu ganska invanda kommentaren "Runkade du?" och jag sade "Nej, jag filade fötterna."

Jag äter två mackor med smör i bara handduk. Det är gott eftersom jag inte har ätit just mackor på ungefär en månad. Jag har inte orkat med att handla det. Men nu när jag och Sara precis blivit sambos (ett beslut som gjordes på ungefär 24 timmar, flyttning inräknat) så känner jag mig lite manad att handla proper mat för en gångs skull. Speciellt då hon betalar större delen av den eftersom hon just nu bor gratis.

Vi går till skolan för att ha något av ett klassmöte. Våran ordinarie lärare har varit sjukskriven i två veckor men hon är nu tillbaka och vi pratar lite om tiden som varit, tiden som skall komma samt om lite allmänna mysgrejer. Efter cirka en timme går vi till en större sal där skolans särklass har en slags teaterföreställning i cirka en timme. Den handlar om kärlek och alla klappar plikttroget händerna. Läraren som spelar piano och sjunger med dem sjunger ohyggligt falskt.

Efter att detta är klart börjar en såkallad "skaparvecka" i skolan. Det är en vecka där man är med i olika aktiviteter som handlar om skapande på ett eller annat sätt. Jag har valt att hålla på med digitalfoto och fotomanipulering.

Vi tog lite foton, fick lära sig hur man beskär bilder i Photoshop Elemens 2.0 ( ::) ) och sådär. Det blev lunch, jag åt lite, diskuterade vid matbordet om p-piller, penisstorlekar och att höra någon ha sex i rummet bredvid.

Lektionen började igen, vi grejjade lite mer med något i stil med "hur man använder penseln i photoshop".

Lektionen slutar vid 15.00, jag går och har ett litet privatsnack med min lärare om inget speciellt, jag kände mig mest pratsugen.

Hon frågar om jag vill filma en grej åt henne på fredag och jag säger ja, så jag följer med henne till hennes arbetsrum där jag får låna hem en DV-kamera med diverse roliga tillbehör.

Jag tar kameran i händerna och går till ett av korridorhusen, säger hej till mina vänner David och Staffan som sitter och spelar Super Mario Sunshine. Jag lånar en plattång av David.

Jag kommer hem till Sara, hon plattar mitt hår out of boredom och det blir jäääättefult.

Det är väl det. Snart dags för mat, skall se om mina kära korridorskamrater har tänkt ut vad vi skall laga idag.


Och det här kanske inte låter som en heeelt craaazy dag men ingen dag är den andra lik och det är det som är så underbart.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

lillis wrote:text
Förlåt för att jag inte vet, och förlåt för OT, men var någonstans pluggar du?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

wille wrote:
lillis wrote:text
Förlåt för att jag inte vet, och förlåt för OT, men var någonstans pluggar du?
Ljungskile folkhögskola, Ljungskile. :)
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

wille wrote:
lillis wrote:text
Förlåt för att jag inte vet, och förlåt för OT, men var någonstans pluggar du?
Ljungskile folkhögskola, Ljungskile. :)
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Bjuder på lite bloggskrift. Fick gästblogga på min kompis blogg. (Hiortto=jag, Rajhoe=kompis)

Gästhörnan

Eftersom jag fortfarande e BloggBakis från SUPERBLOGGEN har jag bjudit in en gästspelare; Hiortto. För övrigt har jag (Rajhoe) haft en bra dag idag, en av de trevligare faktiskt!:) Ajja hursomhelst TAADAAA här kommer första gästen på Nv-One:

Jag har nu fått äran att vara den första gästbloggaren på Nv-One, och med jag menar jag såklart mig själv; Tobias. Går i nian och spelar bordsrugby där jag känner Rajhoe ifrån. Jag brukar kallas olika namn, såsom hjorten (av uppenbarliga skäl), hiortto, men vanligast Tobbe eller som en av mina kära tränare presenterade mig som för småknattarna; mössan (ett hett tips är min hårväxt på huvudet).

Okej, innan jag då sätter igång med ”gästbloggen” ska jag bara redogöra om vilka två krav som ställdes på mig; förklara varför man hatar X:et/Okänd anledning och göra minst en lista.
Eftersom X: et är en komplicerad människa/varelse/djur börjar jag helt enkelt med den utlovade listan.

Gissa citatet (svar längst ned):
1:”A quiet night at the library…not!”
2: “I don't step on toes, LittleJohn, I step on necks!”
3: ”Du kan åka skridskor på din balkong!” (Svårighetsgrad: Omöjlig)
4: Genom att du säger nej, till självmedömkan, Wiieeeh! Iiiiiiiiiiih!Deeeåååih! Iiiiiiiiiih!Iiiiiiiiiiiiaah! Iiiiiiih!
5: ”Fick ni något arbetsmaterial till läxan” (Galen lärare ger ”tillfoga er själva en orgasm” i läxa)


FACIT FÖR OVANSTÅENDE:

1: La grunden för ”…not-fenomenet”; Svar: Gareth Keenan i The Office.
2: Kan bara vara en person! Svar: Chuck Norris!!!
3: Petar Petrovic, AKA: Pett, Pett-Pett, Petto, Pettofil, Pettson, Pett-Pett luktar svett, Pet ó pe.
4: Öhhh, hörde ni den eller? Svar: Carola i religiöst sammanbrott/galenskap.
5: Svar: Tror nog det var jag som la den ytterst perfekta kommentaren vid limbordet.

Såå, nu kommer det ni alla väntat på. Historian om X: et!
Det var en gång ett gäng pingisspelare som åkte till Östhammar för att återigen offra en vecka av sitt sommarlov till ren sporttortyr. Tortyr bestående av uppstigning klockan tidigt (runt halv 7 på morgonen) för att sedan träna, äta, sova, träna, sova, äta, kanske mer träning, sova, äta, sova gånger 7. Det var under denna period Rajhoe och jag lade märke till en lokal förmåga (eller ska man kalla honom en global förmåga då han är ett charterbarn, förklaring längre ner) som tydligen hade börjat spela pingis och åkt med på lägret.
Den första reaktionen var inte något speciellt, som alla andra människor under 25 hatar jag/Rajhoe barn vilket gjorde oss extremt skeptiska till alla små 1,20-varelser. Men! Plötsligt sticker han, X: et, ut från mängden som en julskinka på midsommarafton och gör hela veckan till ett rent jävla helvete psykosocialt iaf (träningshelvetet klarade kulan, swesse å hopprepsmannen av utan hjälp från konstiga barn). Än idag är det svårt att förklara varför han var så irriterande vid den tidpunkten, han hade inte gjort något speciellt, han bara var där liksom. Men ack så irriterande. Han fick då namnet X:et eller ”Okänd anledning” pga sin förmåga att göra hela sin omgivning tokförbannade bara genom att typ hosta eller liknande.

När vi senare kom hem utmattade och hjärntvättade från lägret (men bättre?!...tveksamt) blev det värre med X:et. Fortfarande denna okända anledning, fast ännu mer irriterande, hatet växte…
Botten nåddes nyligen, till träningen glider killen in med sin solklara tröja bak och fram, utan att märka det! I två pass inklusive paus i rad! ! ! Och det värsta var att det som var menat att vara fram var ett relativt stort bröstmärke, och den menade baksidan hade en jättestor logga, alltså helt solklart för vem som helst, men ändå lyckades han sätta den åt fel håll. Dagen efter lyckades han sätta tröjan rätt, men i gengäld hade han två olika rutiga (!) strumpor med en tröja, en tröja som återanvändes dagen efter…hopplöst tänkte vi.
Det var fortfarande svårt att definiera honom, han hade inte direkt varit provocerande eller så, bara X:ig. Men en vacker träningsdag kom vi på det! (Rajhoe tillägger *host* Jag kom på! *hrrm*), Han var ett riktigt Charterbarn!
Ett Charterbarn är en sån där som åker på charterresor till resorter bredvid underbara stränder men ändå placerar sig i 2 veckor inom 10 meters radie till barnpoolen, blir brun trots babysolkräm, äter baklängesmiddag, går i bamseklubben, tjatar på sina föräldrar om att de ska kasta boll, äter glass med chokladtopping samt vill ständigt köpa en ny uppblåsbar plastvarelse.
Noteras bör att Rajhoe är lyckligt lottad, för jag blev oundvikligt uppmärksammad på att ”Charter” går i samma skola som jag. Sanna mina ord, undergången e här!

Som sista grej vill jag bara upplysa er om att sovrens är ett ytterst vanligt men icke omtalat ämne/fenomen.
För er som inte vet; Sovrens är den lukt (troligen bakteriesamlingar) som avsöndras under natten när man sover och luktar, för en annan person som inte sovit där, illa. Sovrenset trivs bäst med nerdragna gardiner och dylikt. Det kan vara en obehaglig upplevelse vid större folksamlingar där många har sovit (läs Östhammar och X: ets rum)

Konstateranden:
1: Allt är relativt.
2: Muffinsfabriken har stora muffins.
3: Babelfish är din språkvän.
4: Nationella proven finns alltid på Internet.
5: Man ska ha stora hörlurar.
6: Du har antagligen tagit någon slags psykedelisk drog om du:
6.1: Tror att du är en säl som äter snö för att sedan få reda på att du låg och bet på din kompis ben.
6.2: Mitt ute i skogen börjar se lila kaniner som på något sätt kryper upp från tusentals hål i marken med en himmel som liknar ett läckande rutnät och sedan märker att du har fått ett par nya blommiga byxor, de finaste du har sett.
6.3: Om du frågar din kompis hur man pissar för att sedan försöka, men till slut bestämma sig för att lära sig pissa någon annan gång.

Nu får det nog ta och räcka, men som en sista bonus skickar jag med ett foto på mig, in action på danskväll! Med ”SVÄNZONS- Vi spelar bättre än vi stavar” som liveband!
(OBS: Jag vann skandalöst nog inte buggtävlingen!)

(Orkar inte lägga in bild här)

//Hiortto, mannen med det fula spexfotot


Analys av bilden, "För att kunna dansa måste man vara rörlig. Är man vig är man rörlig. För att bli vig måste man stretcha. Spelar man i Spåret stretchar man inte. Med andra ord; Spårvägare kan inte dansa!" // Rajhoe
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Väcktes av min far idag mellan 11.00 och 12.00, min katt klös låg sträckt över hans axel. Rusade till toa när erektionen försvann, klär på mig tröja från tidigare i veckan, klämmer några finnar.

Två mackor till frukost, efter det förklarar jag för min far att jag råkat knäcka hans plektrum. Efter det luktade mina armhålor rikligt.
Satte mig vid datorn, som vanligt. Först musik, sedan msn, sedan mail, sedan 64bits. Ska nog spela dota eller måla lite ogres idag, om inte mina vänner tar initiativ och ringer mig.
Lyssnar just nu på en live-version av "Cigarettes".
Och förresten, skolan väger tungt just nu, en jävla massa prov och skit som ska lämnas in eller skrivas nästa vecka. Orkar inte med tanken på det.
meh
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Väcktes alledes för tidigt idag, kl. 10:30, aenkan ville ha tillbaka sitt visa-kort som jag lånade igår när jag handlade på Handlarn. Skulle ta ut kortet ur byxfickan, men fick inte upp höger arm, försökte verkligen, men den helvägrade, så jag fick lyfta upp min högra arm med den vänstra, att armar väger så mkt. Hon hade dessutom bråttom till jobbet i Arninge, så hon frågar wtf jag håler på med, -Får inte upp armjäveln. Sen fipplade jag iaf fram visa kortet som låg med mitt maestro-kort i en plastkort-hållare ifrån handelsbanken. Så äntligen sova, tänkte jag ja... Nehepp kan inte sova, sätter i gång skärmen som står tillsammans med min dator på en datastol som står vid min säng, fipplar fram tangentbord och mus och öppnar 64.

Men jag fick bara sova i 11timmar inatt, inte mkt med tanke på att jag var vaken i 36timmar innan då jag och 486-moddare lanade i fyra dagar och tre nätter, så just nu har jag lite ont i huvet, så jag tog en dusch så just nu är jag ganska blöt i håret...

Senare så funderar jag på att ut och cykla, men jag vet inte vart jag ska cykla bara. Kanske upp till Liesta där jag bodde förut, som ligger en sisådär 3,5km här ifrån, hoppas att det fina vädret håller sig isf. Sen måste jag städa ganska mkt då det ser ut som ett helvete här just nu, sen står det wtf?! med grå folie på min dörr också... Jaja, det var väl det som har hänt sedan 11:30 =)

//Sebastian
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Idag så vaknade jag runt 01:50 av nån märklig anledning, märkte inte att jag var vaken förens efter en 10minuter då jag började uppfatta att jag levde och att klockan gick... Så jag somnade om igen. Då sov jag till klockan 07:25 då mitt mobilalarm ringde, snoozar, ringer var femte minut efter detta, går sedan upp 08:10, klär på mig snabbt som faen, sticker ner i köket, möter en försenad anka som säger åt mig att inte låsa dörren. Jag cyklar iväg, fipplar igång mp3:n, lyssnar lite på BloodHound Gang - Kids in america varefter Burn Motherfucker.

Kommer till skolan 08:17 skyndar iväg överskolgården till träslöjdssalen, är tillochmed lite för tidig, PA blev förvånad över att se mig där så tidigt, fick nog lite pluspoäng för det. Fipplar omkring inne på träslöjden, prövar en trasig dremel, tycker synd om fanskapet, även fast motorn har brunnit så måste den arbeta, den fattar nästa eld. jag kilar iväg därifrån kl 09:20 när vi igentligen slutar 09:40, kilar hemåt och byter hörlurar då dessa har packat ihop, möter Suchy på vägen, frågar när språkvalet börjar, 09:45, okej tänker jag, då hinner jag dricka cola också. Cyklar tillbaks till skolan runt 09:40, kommer fram, parkerar cykeln, springer in, sätter mig i en soffa och väntar på att Sukhy ska komma. Pratar lite med Emma, Nicklas, Linn, Sabbe och Kalle om ingenting speciellt.

Spreng gick ganska bra. Äntligen lunch, sticker hem, fick tyvärr Nicklas efter mig, men han störde mig inte så mkt, fick ett 256mb sdram som inte verkar vilja funka av han. Monterar ihop min p3:a 800mhz med lite minne och installerar win xp pro. Blir klar, Nicklas sticker iväg till Jumpan som jag aldrig är med på, inte för att jag har tskig kondition, för de har jag, jag och 486-moddare cyklade två mil utan anledning i söndas. Iaf, Steven kommer över i en halvtimme, vi pratar lite, fipplar med datorerna. Runt 12:54 upptäcker jag att klockan va lite mkt så jag sticker iväg till skolan för att ha SO, kommer dit ungefär 12:57, Ingegerd blev int sur eftersom alla var sena efter jumpan. Har lite Historia, frågar om datorerna funkar, men icke, fortfarande inte. So:n slutar, går till soffan igen, pratar rent allmänt med alla, 13:30 börjar engelskan med Sukhy, vi kör nått spel för att förbereda oss lite inför Nationella proven i nian. Vi slutar runt 14:20. Sticker hem, hämtar min andra cykel för att cykla hem till min far, men träffar Steph på vägen, vi går hem till mig för att hon ska få tillbaka hennes tv-spel, av någon konstig anledning så saknar jag henne... Börjar ångra lite grann att jag gjorde slut med henne i början av påsklovet...

Men iaf, följer med henne hem då hon bor i samma byggnad som datacenter ligger i, kedjan hoppas precis utanför så jag slänger skiten på marken och går in. Dom tyvker som vanligt att jag har konstiga idéer för mig. Steven dycker upp lite senare, vi cyklar hem till mig, fipplar ännu mer med datorerna. börjar lite med baslåde projektet igen, ett halvår gammalt projekt. Byter ut baksidan då den andra så ut som ghetto, och det är inte vad jag vill att den ska se ut som. Vid nio-tiden på kvällen sticker Steven hem, jag följer med, cyklar förbi pappa och tar ett glas med vatten och cyklar hem igen. Väl hemma så får jag för mig att sätta ihop min 600mhz:are igen, sätter i 8gigaren och 256mb minne och drar igång den, den dator som jag nu sitter på =)

Det var min dag =P

//Sebastian
Post Reply