64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Mr. Hiort wrote:Mycket trevligt! Vad gick kalaset på?
Pyntade 2700 inkl sand och startkits-bra-att-ha-grejjer-för-vattnet. Sjukt billigt faktiskt. En annan butik jag kollade vill ha 2900 för bara kar och bänk, här fick jag all included lixom :o
iDon't care about your problems.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Vafan, nu dog fläkten på min mammabräda.

Edit: Nu lever den men låter som en formel 1 bil.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Andrej wrote:Vafan, nu dog fläkten på min mammabräda.

Edit: Nu lever den men låter som en formel 1 bil.
Finemang. En passiv Zalman kostar inte många pengar.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Des wrote:Finemang. En passiv Zalman kostar inte många pengar.
Jo, jag undrar om jag ska köpa den blåa eller den gula. 45 eller 69 kronor, svårt val.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Andrej wrote:Jo, jag undrar om jag ska köpa den blåa eller den gula. 45 eller 69 kronor, svårt val.
Köp båda, så kan du känna dig lite patriotisk.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Igår köpte jag sju Crystal Red-räkor för en relativt stor summa pengar :)
iDon't care about your problems.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

I förrgår hoppade jag till på dansgolvet och har sedan dess levt i en värld av ryggsmärtor. :-/

Har varit sängliggandes sedan dess. Skriker av smärta så fort jag rör på mig snabbt eller oväntat. Inte coolt.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Idag köpte jag en mal för en hundring, det var ett kap.
iDon't care about your problems.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Hade friidrott i fredags, resulterande i den sjukaste träningsvärken som jag någonsin har haft. Fick stå upp hela fredagskvällen för att musklerna drog ihop sig om jag satt ned, och när jag vaknade på lördagen kunde jag knappt komma ur sängen...och jag skulle tävla!

Men hursomhelst, spelade helt ofattbart bra när jag blev varm i kroppen och kom tvåa två gånger.
Vann presentkort från synsam på 500 kronor, och en träningsoverall värd 500 kr, så jag känner mig nöjd!
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Fick i morse reda på att nästa års humanistklass kommer bestå av 2 killar och 22 tjejer om inte någon kommer tillbaka från Australien eller dyl. Vi tar ganska hårt på det båda två.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vadådå? Är ni inte nöjda med 11 var?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Kan av erfarenhet säga att en sådan tjej/kill-ratio låter waaaaaaaaaay bättre på papper än vad det är i verkligheten. Well, heja TT iaf, hoppas du överlever.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Beror väl helt klart på om man kan hantera situationen eller ej. GL hf TT

Själv har jag vaknat med mer ryggsmärtor. Varit nere en sväng på STUK och tagit mig en kopp kaffe och en macka. Ska strax i väg på möte å valberedningens vägnar. Inte lätt att vara engagerad i saker.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

I min klass går det inga tjejer, och nej det är ingen pojkskola, det finns tjejer i andra klasser.
Glossolalia coats my skin
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

wille wrote:Beror väl helt klart på om man kan hantera situationen eller ej.
Det kan man ju säga om koncentrationsläger också ;).

Själv är jag tillbaka på jobbet efter två grymma veckor i Cali och är jetlaggad upp i röven. Gjorde den muntliga delen av EngB SP imorse fick MVG på kursen, känns bra för nu är det slut på komvuxjiddret.
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

staretsen wrote:Fick i morse reda på att nästa års humanistklass kommer bestå av 2 killar och 22 tjejer om inte någon kommer tillbaka från Australien eller dyl. Vi tar ganska hårt på det båda två.
Men det är ju dröm situation iaf i gymnasiet!
Flickorna tar all uppmärksamhet och då behöver man inte markera!

nåja, men om mig då:

Kom nyss hem från ett besök till en ortoped.
Har s.k. "Jumpers knee", skit jobbigt!
Jippie nu har jag fel i ryggen + fel i mina knän!

Och vi hade sång prov idag, och jag trodde jag skulle kunna kamma hem typ 2 poäng av 3 men jag var så nervös att jag sjöng jätte dåligt, men det säger ju alla. Vill aldrig mer sjunga, fast jag gillar jätte mycket att gnola i takt med gitarren, men nu får man ju bara skämmas då

Min dag idag = botten.. Nu vill jag bara sitta för mig själv och
vara deppig som alltid. Har på sista tiden inte haft lust att spela gitarr, göra läxor i skolan och inte orkat motionera heller! Det är jobbigt att vara deprimerad! Men vad fan skall man göra?! Inget, jag vill inte tala med någon heller, allt som rör sig i mitt huvud vill jag att skall stanna där, det tar för ont att röra om och dra upp gamla saker, då man är f.d. mobbad person.

Ursäkta grabbar att jag väller mitt dåliga humör hit men ville bara skriva av mig lite.

Nu skall jag koka kaffe.
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

Åååh, avnjuter en härlig kopp kaffe. Ledig idag, smut som fan. Ska iväg och kolla på ett nanokar till räkorna lite senare.
iDon't care about your problems.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Kommunala skolor är toppen.

Schemalagd tid: 10.05-11.20
Betald tid: 10.00-11.30
Effektiv tid: 10.10-10.45
Bonus: Gratis lunch

Att jag har fem minuter i cykelavstånd från skolan gör inte saken sämre.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:Bonus: Gratis lunch
Det där tycker jag är fusk. Får inte de andra lärarna äta gratis mat, ska inte heller vikarierna få göra det. =)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

egar wrote:
lither wrote:Bonus: Gratis lunch
Det där tycker jag är fusk. Får inte de andra lärarna äta gratis mat, ska inte heller vikarierna få göra det. =)
Jag antar att the all-seing eye inte var med på närvarolistan i dag.
Tillfället att äta mat om jag inte har lektioner efter lunchtid utnyttjar jag varje gång, utan att tveka. Skulle bamba gå med förlust, så skulle jag kunna överväga att sluta med det. Men några sådana tecken har inte givits. Någonsin.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Känner mig flippat glad över dagens bravader.
Skulle köpa ett parsolglasögon då jag vann ett presentkort på 500 kr förut, så jag åkte in och köpte ett par diskreta pilot för 375.
Sen skulle jag även köpa två nya gummiplattor då det är J-SM i helgen.
Tog då även med mig min stomme som jag hade fått av en sponsrad kompis, och frågade i butiken om jag kunde byta den mot någon annat av värde.
Så jag fick ett gummi för 429 kr och ett för 339 kr för totalt 285 kr!
Han måste ha räknat fel big time, men det var ju även lite rabatt och sånt, men vad billigt jag kom undan!
Klaar
Posts: 196
Joined: 2005-12-07 20:11:32

Post by Klaar »

Väldens bästa dag: Först ringde Volvo och sa att jag fått sommarjobb. Sen när jag kom hem hade jag fått kontrakt ifrån SGS på en studentlägenhet jag sökt.

Lite sur på mig själv dock, la på luren för volvo två gånger då jag trodde att det var min bror som ringde hem och störde mig när han borde veta att jag har sovmorgon varje dag. Alltså ännu mer flyt att dom inte gav upp och ringde vidare ;D
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

Har försökt hitta sommarjobb hela dagen.. utan resultat, helt jävla botten!
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Övningskörde för första gången idag, har prövat att backa, göra trepunktsvändning,parkera och lite såna saker. Det praktiska var ganska enkelt när man fått känslan i fötterna men jag glömde ofta att blinka och titta efter bilar bakom hörn (vi körde på båtgården i stan så det var inte mycket bilar ute men ändå) det var riktigt roligt :)
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

lither wrote:
egar wrote:
lither wrote:Bonus: Gratis lunch
Det där tycker jag är fusk. Får inte de andra lärarna äta gratis mat, ska inte heller vikarierna få göra det. =)
Jag antar att the all-seing eye inte var med på närvarolistan i dag.
Tillfället att äta mat om jag inte har lektioner efter lunchtid utnyttjar jag varje gång, utan att tveka. Skulle bamba gå med förlust, så skulle jag kunna överväga att sluta med det. Men några sådana tecken har inte givits. Någonsin.
"The all-seeing eye" är ju egentligen bambapersonalen men de vågar sällan säga ifrån att vikarier inte får äta på skolan eftersom det kan vara svårt att särskilja vikarier från lärarstudenter. Jag vet å andra sidan inte hur det är i din hemkommun men där jag gjorde min praktik så tog det ett tag innan jag fick äta gratis lunch där. Många ordinarie lärare gillade det inte. När jag sedan övergick till att äta vegetarisk kost så orkade jag inte med att specialbeställa mat från centralköket utan tog med mig egen mat hemifrån.

Kommer inte riktigt ihåg varför de ordinarie lärarna inte fick äta mat i bamba men det var något om att lunchen inte räknades som en pedagogisk lunch utan snarare som "rast".
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Post Reply