64bits Vardagssnackstråd!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
larsan
Posts: 506
Joined: 2004-11-03 18:04:48
Location: Göteborg
Contact:

Post by larsan »

ulflaban wrote:För att sammanfatta helgen:
..bilder..
Image
Mvh David

Wks: HP NC8430

"D" is for Lysdexia!
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

MarkSlap wrote:Samma här, gick sönder när jag körde in i en vägg, och det var ju då man var lite ovan också, nu går det bättre. ^^
Jag flyger numera alltid på stora öppna fält, betydligt enklare och det är riktigt kul. Och fysjutton va högt upp den kan flyga. :topgun:
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:
MarkSlap wrote:Samma här, gick sönder när jag körde in i en vägg, och det var ju då man var lite ovan också, nu går det bättre. ^^
Jag flyger numera alltid på stora öppna fält, betydligt enklare och det är riktigt kul. Och fysjutton va högt upp den kan flyga. :topgun:
Samma här. ^^

Vi får ta och bilda en billig-rc-flygplans-klubben. :)
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

MarkSlap wrote:
Longstock wrote:
MarkSlap wrote:Samma här, gick sönder när jag körde in i en vägg, och det var ju då man var lite ovan också, nu går det bättre. ^^
Jag flyger numera alltid på stora öppna fält, betydligt enklare och det är riktigt kul. Och fysjutton va högt upp den kan flyga. :topgun:
Samma här. ^^

Vi får ta och bilda en billig-rc-flygplans-klubben. :)
Såna flygplan är roliga i en vecka imo.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Des wrote:Såna flygplan är roliga i en vecka imo.
Jojo, det har jag också kommit fram till, men därför så kör jag på och lär mig hur lågt jag kan flyga och göra loopar och annat krafs. ;D
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Des wrote:Såna flygplan är roliga i en vecka imo.
Det är typ sant, men jag kör väldigt sällan eftersom jag har en bit bort till närmsta område där jag kan flyga.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Longstock wrote:Det är typ sant, men jag kör väldigt sällan eftersom jag har en bit bort till närmsta område där jag kan flyga.
Ajdå, sånt är trist.

Jag bor numera hos min fader som bor i en mindre ort, så det finns en massa planer överallt (Gräsplaner, grusplaner och annat joxx, många av dom är fotbollsplaner, vilket är smidigt). :)
vlinder
Posts: 165
Joined: 2004-05-02 22:19:19
Location: skåne.

Post by vlinder »

idag var min första dag på friskolan and i luuuv it.
får läsa sjukt intressanta kurser (psykologi a samt b, teckenspråk och drama)

nu ska jag äta lite blåbärspaj som mamma har gjort till mig.
noli turbare circulos meus
User avatar
derfl@
Posts: 683
Joined: 2005-03-06 15:03:26
Contact:

Post by derfl@ »

Började Gymnasiet idag, Elprogrammet vi började dagen med att äta bulle och dricka saft i matsalen sen gick vi ut till giraffen som det kallas (huset där alla praktiska ämnen håller till)
Där möts man av en stor sal med målat betonggolv och massor med sladdar å grejer i system på pelare och ett hus där installationselektronik ska simuleras, ser verkligen inte ut som en skola, mer som en arbetsplats! Gött!

Efter presention av oss och våra lärare tog vi ett klasskort.
14personer i klassen inga tjejer dock. ::)

Imorn ska vi ha sjukamp och tipspromenad, jag börjar redan gilla den slappa inställningen här ute i den praktiska delen av skolan. ;)
"ordning är bara för idioter genier behärskar även kaos"
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

ja började skolan idag men ja satt o spela tills klockan 5 så då tyckte ja inte det va någon idé o lägga mig :P

åkte in o hämta busskortet sen drog igen,drog ner till gymmet o sen satte ag mig vid datorn ;D

helt överfulla är bussarna i början nu när alla småungarna pricis börjat skolan.

saknar verkligen mitt sommarlov!!!!!
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

Derfl@ wrote:Började Gymnasiet idag, Elprogrammet vi började dagen med att äta bulle och dricka saft i matsalen sen gick vi ut till giraffen som det kallas (huset där alla praktiska ämnen håller till)
Där möts man av en stor sal med målat betonggolv och massor med sladdar å grejer i system på pelare och ett hus där installationselektronik ska simuleras, ser verkligen inte ut som en skola, mer som en arbetsplats! Gött!

Efter presention av oss och våra lärare tog vi ett klasskort.
14personer i klassen inga tjejer dock. ::)

Imorn ska vi ha sjukamp och tipspromenad, jag börjar redan gilla den slappa inställningen här ute i den praktiska delen av skolan. ;)
Sådär kommer det inte låta när du får ligga på nån arbetsplats och dra nätverkskabel i takrännor, fyfan säger jag bara.
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Nu har jag kommit hem efter första dagen i skolan. Satan, 1½ timme resväg enkel resa. Så jag kommer att sitta på en ful buss 3 timmar om dagen. Och idag var det såklart lite special med upprop och utdelning av busskort, så vi var där i ungefär en timme.

I morgon är det Kick Off. Vi ska mötas vid Fridhemsplan klockan 09:00 och sen ska vi iväg till rålis och ha lite olika saker, såsom frågesport och något annat skit. Klockan 12 så har dom bokat Cybertown åt oss och då ska vi skjuta på varrandra i en timme. =D

Sen är det hamburgergrillning i någon jävla park och jag kom precis på att jag inte kan äta det. Aja, shit happens. :P

Jag går på Nackademin i Solna (Bakom KI precis) för dom som är intresserade. Och för första gången så finns det två Sebastian i klassen, jag blev förvånad. ^^

Nu ska jag iväg och köpa cola.
User avatar
McTw1st
Posts: 271
Joined: 2006-01-02 7:56:01
Location: Borlänge / Örebro
Contact:

Post by McTw1st »

har bara en sak o säga... OST OST OST OOOOOSSSSSTTTTT
AMD Phenom II 550 @ 4GHz 24/7
AMD Phenom II 550 @ 4.2 Suicide Run
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Idag kom jag hem kl 06.00 efter varit ute med några kompisar, fastän jag var riktigt sjuk. Skulle vakna kl 09.00 och gå till skolan, men så blev det inte riktigt.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Ärligt talat, vad fan är det här för tråd.

Hur som helst, jag tycker att den här bilden är bra. Här har vi en kille som vet att man inte behöver ge upp att se cool ut bara för att man springer ifrån en batongvevande polis. Han ser inte ens besvärad ut.

Image
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

idag har jag %wildcard%
User avatar
Joel
Posts: 2867
Joined: 2004-09-12 19:06:06
Location: Skåne

Post by Joel »

Idag lade jag min Warcraft 3 The Frozen Throne CD på mitt skrivbord.
meh
User avatar
ziimzallabiim
Posts: 687
Joined: 2004-11-03 14:29:45
Location: Södermalm

Post by ziimzallabiim »

Idag har jag fortsatt leta lägenheter i Lund!
YOU CANT FIGHT IN HERE, THIS IS THE WAR ROOM!
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

idag har jag insett att jag borde gå till doktorn med mitt öga igen...
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Idag har jag kommit fram till att jag valt rätt gymnasielinje.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

idag spelade jag tv-spel.det var kul. nu ska jag steda! :( hejdå!!
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Såhär är det. Jag har ett längre tag haft svårt att koncentrera mig pga ångest och problem hemma och bland annat så har betygen lidit av det. I somras var jag hos en läkare som skrev ut amfetamintabletter till mig efter att jag fick diagnosen ADHD. Idag var några kompisar från skolan hemma hos mig och en av dem hittade tabletterna när han var på toa. Han frågade om han kunde få några och försäkrade mig om att ingen skulle fatta att de hade kommit från mig. Jag har alltid varit rätt blyg så jag kunde inte precis säga nej. Allt var okej en stund men efter en halvtimme tog han sig för bröstet och sjönk ihop. Jag visste inte alls vad jag skulle göra men han andades i alla fall inte så jag ringde 112. Det visade sig senare att killen hade hjärtproblem men grejen är att jag ändå känner mig väldigt skyldig för detta. I alla fall, till slut kom ambulansen men från baksidan märkte jag att det stod "Fresh" på registreringsskylten, jävligt konstig ambulans alltså... "Äh, skit i det" tänkte jag, jag måste ju hem till Bel-Air. Jag kom fram till porten vid sju åtta och ropade till chauffören, go home smell you later, såg ut över mitt kungadöme jag var äntligen där, för att sitta på tronen som prins av Bel-Air.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

MarkSlap wrote:Nu har jag kommit hem efter första dagen i skolan. Satan, 1½ timme resväg enkel resa. Så jag kommer att sitta på en ful buss 3 timmar om dagen. Och idag var det såklart lite special med upprop och utdelning av busskort, så vi var där i ungefär en timme.

I morgon är det Kick Off. Vi ska mötas vid Fridhemsplan klockan 09:00 och sen ska vi iväg till rålis och ha lite olika saker, såsom frågesport och något annat skit. Klockan 12 så har dom bokat Cybertown åt oss och då ska vi skjuta på varrandra i en timme. =D

Sen är det hamburgergrillning i någon jävla park och jag kom precis på att jag inte kan äta det. Aja, shit happens. :P

Jag går på Nackademin i Solna (Bakom KI precis) för dom som är intresserade. Och för första gången så finns det två Sebastian i klassen, jag blev förvånad. ^^

Nu ska jag iväg och köpa cola.
Slappt ;D Själv fick vi inleda vår andra dag med terminens första matematik lektion :P (går i tvåan)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Inatt har jag lipat och käkat piller för jag har så ont i armarna. Jag var tvungen att gå hem från jobbet idag också.
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

staretsen wrote:Såhär är det. Jag har ett längre tag haft svårt att koncentrera mig pga ångest och problem hemma och bland annat så har betygen lidit av det. I somras var jag hos en läkare som skrev ut amfetamintabletter till mig efter att jag fick diagnosen ADHD. Idag var några kompisar från skolan hemma hos mig och en av dem hittade tabletterna när han var på toa. Han frågade om han kunde få några och försäkrade mig om att ingen skulle fatta att de hade kommit från mig. Jag har alltid varit rätt blyg så jag kunde inte precis säga nej. Allt var okej en stund men efter en halvtimme tog han sig för bröstet och sjönk ihop. Jag visste inte alls vad jag skulle göra men han andades i alla fall inte så jag ringde 112. Det visade sig senare att killen hade hjärtproblem men grejen är att jag ändå känner mig väldigt skyldig för detta. I alla fall, till slut kom ambulansen men från baksidan märkte jag att det stod "Fresh" på registreringsskylten, jävligt konstig ambulans alltså... "Äh, skit i det" tänkte jag, jag måste ju hem till Bel-Air. Jag kom fram till porten vid sju åtta och ropade till chauffören, go home smell you later, såg ut över mitt kungadöme jag var äntligen där, för att sitta på tronen som prins av Bel-Air.
Biatch, jag gick nästan på det.

Idag har jag slappat.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Post Reply