Skatteåterbäring och deklaration

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

egar wrote:Jag har fått igenom det de senaste fyra åren med busskort som jag köper för att ta mig till skolan. Nu kanske det kan bli lite knivigare i och med att jag bor närmare skolan, men innan jag flyttade in till GBG så kostade busskortet mig 990kr/månaden. Bil och cykel äger jag inte.
Sparade du kvitto osv?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

phastas wrote:Förr var det iaf så att skulder under 100 kr inte behövde betalas utan dom skrevs bara av. Kanske ett grattis till dig då?
Skulder och återbäringar under 100:- har tidigare sparats och överförts till nästa år för att man inte vill tjaffsa om struntsummor.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:
egar wrote:Jag har fått igenom det de senaste fyra åren med busskort som jag köper för att ta mig till skolan. Nu kanske det kan bli lite knivigare i och med att jag bor närmare skolan, men innan jag flyttade in till GBG så kostade busskortet mig 990kr/månaden. Bil och cykel äger jag inte.
Sparade du kvitto osv?
Inte alla.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Slappyjoe
Posts: 891
Joined: 2005-08-19 16:23:32

Post by Slappyjoe »

stealth wrote:
Vadå a.s.a.p? Menar du innan midsommar?
As soon as possible betyder det :)

Jag har jobbat ett helt år som svetsare och får bara 1900kr tillbaka.
| Q6600@3ghz
| EVGA 780i sli
| 9800GTX
| 2GB OCZ 1066mhz sli ready
| 320GB
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Slappyjoe wrote:As soon as possible betyder det :)

Jag har jobbat ett helt år som svetsare och får bara 1900kr tillbaka.
Justja. Tolkade det som "NU!" :)
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Slappyjoe wrote:Jag har jobbat ett helt år som svetsare och får bara 1900kr tillbaka.
Hur mycket du får tillbaks beror inte på hur mycket du jobbat utan har att göra med om du betalat för mycket skatt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
pozz2
Posts: 412
Joined: 2002-03-08 10:38:39
Contact:

Post by pozz2 »

har inte fått min än, e de normalt?
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

pozz2 wrote:har inte fått min än, e de normalt?
Det är normalt i den bemärkelsen att det inte är något fel på dig. Normalt som i "norm" kan det dock inte sägas vara, eftersom sådana här saker onekligen brukar inträffa lite tidigare än vad det verkar ha gjort för dig. Men hur viktigt det är för dig att vara "normal" är någonting du får avgöra helt själv. Mitt råd till dig är att låta det ta sin tid, det är mycket sällan som den inte kommer alls.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Den 20:e gick skattemyndigheten ut med att deklarationerna kommer skickas ut "denna och kommande 3 veckor", således bör du ha din deklaration innan den 14:e
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Fick deklarationen idag och deklarerade på en gång. 5883 kronor i skatteåterbäring! :D
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

jag får cirkus 4300 tillbaks på skatten
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
___--_

Post by ___--_ »

Trodde jag skulle få tillbaka ungefär 5k (Skatten för beloppet upp till 16799kr)
Men istället blev det att jag behövde betala pensionsgrej, a-kassa osv. Så det blev 82kr kvar :/. Och jag drog ändå inte in mer än ungefär 50k det året. (17år sommarjobb + extraknäck)


Kommer detta forstätta? Jag vet iaf att man får ut mindre pengar om man tjänat 16900kr än om man tjänat 16799kr
Post Reply