Wife1.0

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Digbit
Posts: 172
Joined: 2005-11-25 19:31:01
Location: Nyköping

Wife1.0

Post by Digbit »

TESTRAPPORT Programvara
Varning för WIFE 1.0
Fördelar och nackdelar med Wife 1.0
Vår man agent DOS 7.0 med rätt att surfa rapporterar
===================================
Förra året uppgraderade jag Girlfriend 1.0 till Wife 1.0 och upptäckte då att programmet krävde så mycket prestanda att det nästan är omöjligt att köra andra program. Jag märkte även att Wife 1.0 genererar en så kallad Child-Process som kommer att kräva ännu mer prestanda av systemet i framtiden. Inga av dessa faktorer var nämnda i manualen eller produktinformationen, men andra användare av Wife 1.0 har visserligen varnat för dessa fenomen av applikationen. Men inte bara det, Wife 1.0 installerar sig själv på ett sådant satt att det alltid är aktivt och kan övervaka alla andra systemaktiviteter.
Vi har upptäckt att vissa andra program såsom Pokernight 10.3, Beerbash 2.5 och Pubnight 7.0 inte alls kan köras och att hela systemet kraschar och felmeddelandet "DU HAR JUST NU UTFÖRT EN FÖRBJUDEN ÅTGÄRD" uppstår, fast det gått att köra dessa program tidigare. Vid installationen har man dessutom inget val att välja bort vissa oönskade Plug-ins såsom Mother-InLaw 5.1 och BrotherInLaw betaversion. Dessutom är programmet väldigt fattigt på funktioner.

Några förbättringar som vi skulle vilja se i Wife 2.0 är:
- En påminn mig inte igen knapp
- Minimeringsknapp
- En installationsguide som kan avinstallera Wife utan att ta bort vissa resurser från systemet.

Jag har själv beslutat att undvika dessa problem genom att hålla mig till Girlfriend 2.0. Men det finns problem även här. Helt uppenbart är att man inte kan installera Girlfriend 2.0 över Girlfriend 1.0 Du måste avinstallera Girlfriend 1.0 först. Andra användare säger att detta är en känd bugg som jag borde känna till. Tydligen uppstår en konflikt när de båda versionerna ska dela på komponenterna.

För att göra det hela ännu värre så funkar inte avinstallationen av Girlfriend 1.0 något vidare, den lämnar små men märkbara spår efter sig i hela systemet. En annan mycket irriterande sak att tanka på: Alla versioner av Girlfriend skickar hela tiden popup-meddelande om fördelarna att uppgradera till Wife 1.0 Wife 1.0 har också en helt odokumenterad bugg. Om du försöker att installera Vprassel 1.1 innan du avinstallerar Wife 1.0 kommer Wife 1.0 att radera alla MsMoney filer och sedan avinstallera sig själv. Efter det kommer det att vara omojligt att installera Vprassel 1.1 igen på grund av för lite tillgängliga
systemresurser. För att undvika ovan namnda bugg, försök installera Vprassel 1.1 på ett helt annat system som inte har någon form av nätverksförbindelse.
Undvik också liknande sharewareprogram som till exempel OneNightStand 2.1, som kan innehålla virus som påverkar Wife1.0.
En annan lösning är att köra Vprassel 1.0 via en Internetprovider under falskt namn. Men även här bör du se upp för virus som omedvetet laddas ner...

SLUT PÅ RAPPORTEN ;D
Digbit
"Tålamod är fiskarens bästa vän"

Antec P182 Gun Metal Black/C2D 6750 2,66GHz/Asus P5K iP35/Corsair620W/CorsairPC64002X1024MB/800Mhz/Asus GeForce8800 320Mb/Samsung S183A DVD/Samsung 320GB/Zalman CNPS9700/Vista Home Premium 32-bit
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det var gammalt på det här forumet 2002:

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... light=wife
Aotearoa - tino rangatiratanga
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

fisk wrote:Det var gammalt på det här forumet 2002:

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... light=wife
Shit?! Var den gammal? Men då är den ju inte kul längre! ::)
Bah, hade iaf inte sett den tidigare.. tyckte att den var småkul.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Pontarius wrote:
fisk wrote:Det var gammalt på det här forumet 2002:

http://www.64bits.se/forum/viewtopic.ph ... light=wife
Shit?! Var den gammal? Men då är den ju inte kul längre! ::)
Bah, hade iaf inte sett den tidigare.. tyckte att den var småkul.
Vanligtvis när man postar information (och partikulärt länkar), så gör man en sökning, för att inte upprepa något som redan postats i samma forum.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Men fisk, det här var inte information. Det var humor. Information blir utdaterad och ointressant. Humor behöver inte bli det, och humor sprids inte lika mycket som information.

Ja, det var gammalt, men du är inte moderator. Anmäl tråden om du tycker att den bör låsas, eller håll käften och sluta klaga. Bittra djävel.
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

You just made my day
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:Men fisk, det här var inte information. Det var humor. Information blir utdaterad och ointressant. Humor behöver inte bli det, och humor sprids inte lika mycket som information.
Fanns det något att tillföra, eller en god vilja att återuppdaga skämtet hade man kanske kunnat bumpa den gamla tråden?
Ja, det var gammalt, men du är inte moderator. Anmäl tråden om du tycker att den bör låsas, eller håll käften och sluta klaga. Bittra djävel.
Såja lillis, tänk på blodtrycket.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Okej, lugna ner er nu. Ja, skämtet är gammalt.. det sitter tom uppsatt på väggen i min tvättstuga, men det finns säkert folk som inte har sett det så det finns ingen anledning att muttra över det.
hej.
Grim
Posts: 1645
Joined: 2002-03-08 0:54:57

Post by Grim »

Alltid när jag läser inlägg från användare som "bråkar" med varandra funderar jag över hur de två inblandade parterna skulle bete sig om de konfronterade varandra i verkligheten. De skulle nog inte säga särskilt mycket till varandra överhuvudtaget
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Grim wrote:Alltid när jag läser inlägg från användare som "bråkar" med varandra funderar jag över hur de två inblandade parterna skulle bete sig om de konfronterade varandra i verkligheten. De skulle nog inte säga särskilt mycket till varandra överhuvudtaget
Tja... Jag har haft förmånen(?) att ha fått träffat en rad "motståndare" på nätet irl, dock inte från 64bits än så länge :P Ofta har det blivit lite komiskt då den man mött på nätet i heta debatter visar sig vara en gymnasiegrabb som knappt vågar haspla fram en mening när man träffas irl ;)
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Grim wrote:Alltid när jag läser inlägg från användare som "bråkar" med varandra funderar jag över hur de två inblandade parterna skulle bete sig om de konfronterade varandra i verkligheten. De skulle nog inte säga särskilt mycket till varandra överhuvudtaget
Ett forum är till för diskussion. Det är till för att debattera, diskutera och "bråka". Om jag t.ex. träffade fisk IRL är jag säker på att vi skulle kunna ha jätteroligt och inte bråka eller någonting alls, inte för att varken han eller jag är konflikträdda eller "gymnasiegrabbar som knappt vågar haspla fram en mening", utan för att det finns andra, roligare saker att göra irl.

Men ja, självklart finns det många som skriker på internet och gömmer sig och inte vågar prata irl.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Vill man bråka och debattera irl så finns det ungdomspartier för sådant.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

lillis wrote:Ett forum är till för diskussion. Det är till för att debattera, diskutera och "bråka". Om jag t.ex. träffade fisk IRL är jag säker på att vi skulle kunna ha jätteroligt och inte bråka eller någonting alls, inte för att varken han eller jag är konflikträdda eller "gymnasiegrabbar som knappt vågar haspla fram en mening", utan för att det finns andra, roligare saker att göra irl.

Men ja, självklart finns det många som skriker på internet och gömmer sig och inte vågar prata irl.
Ja, det är väl självklart att forumen är till för diskussion, även infekterad sådan. Det jag skrev om, är bara att betrakta som ett komiskt kuriosa, nämligen att den tuffe debattören på nätet visar sig vara en snäll och tystlåten grabb irl ;)

För 6 år sedan, då jag lirade bl.a. counterstrike i en klan, så möttes vi irl en gång, från landets alla hörn. Den av oss som var mest tystlåten och "mjuk" på nätet, var irl en två meter lång muskulös kille med crew-cut, så det kan slå åt båda hållen :D
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
Post Reply