present till en vän.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

present till en vän.

Post by Mitra »

Hej har en vän som fyller år i nästa vecka. Så tänkte köpa eller göra en present till henne..

Vi är rätt bra vänner så fina och trevliga present ideer är välkomna.. inte ute efter något skojjigt eller skämtsamt och inte några intima presenter inte i den snuskiga andan iaf.. men känslosamma saker är nog ett bra tips

Om jag ska köpa nåt kan jag dock nog bara sträcka mig till max 200 (inklusive frakt)

jag tillverkar gärna något också ifall ni kommer på något trevligt.. Gör hellre något än att köpanåt ifall jag kan..

Hur som om ni kanske kommer på nåt bra heller kanske gett någon nära vän av motsatt kön en present av liknande kaliber så berätta gärna om den saken.. kanske t.o.m om personen reaktion av den..

tack tack
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Intressen? Vad gillar hon?
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Ett trippel-CD sett med OpenBSD 3.8, hon kommer att älska det!
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Enklast är ett pressentkort i någon affär som hon tycker om. Då får ju hon välja vad hon vill ha och så blir hon nöjd och du behöver inte känna om det var bra eller dåligt.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
bupp2
Posts: 577
Joined: 2002-03-07 23:18:16
Location: Falun
Contact:

Post by bupp2 »

Gav min tjejkompis Jenna Jamesons självbiografi "Att älska som en porrstjärna" när hon fyllde 20. Det var uppskattat. :D
<bupp2> Axman, vad gör du?
<Axman> bupp2, vet inte.
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

ADiS wrote:Enklast är ett pressentkort i någon affär som hon tycker om. Då får ju hon välja vad hon vill ha och så blir hon nöjd och du behöver inte känna om det var bra eller dåligt.
Enklast är tråkigast
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Du känner väl din vän bättre än oss, så något personligt måsde du ju kunna skrapa fram. Jag har en nära vän till mig som gillar att skriva dagbok. Till henne köpte jag en vanlig skrivbok, tom på framsidan och liknande. Så satt jag och klippte och klistrade in massa olika kort på henne och mig och en massa andra polare på framsidan och skrev lite roliga saker och så vidare. Hon blev jätte glad, personliga presenter får mest uppskattning, och så är de roligare att ge bort.
We dance to all the wrong songs
User avatar
Ibis
Posts: 814
Joined: 2002-03-08 15:07:11
Location: Göteborg
Contact:

Post by Ibis »

Pinto wrote:Du känner väl din vän bättre än oss, så något personligt måsde du ju kunna skrapa fram. Jag har en nära vän till mig som gillar att skriva dagbok. Till henne köpte jag en vanlig skrivbok, tom på framsidan och liknande. Så satt jag och klippte och klistrade in massa olika kort på henne och mig och en massa andra polare på framsidan och skrev lite roliga saker och så vidare. Hon blev jätte glad, personliga presenter får mest uppskattning, och så är de roligare att ge bort.
Wörd. Presenter som faktiskt betyder något och som det lagts ner tid på är alltid trevligare :)
Big_Bird wrote:Ibis, om jag inte vore så jävla hetrosexuell skulle jag kyssa dig dirket på munnen. Men det säger jag bara för att det är nyårsafton och jag är full som ett dretsvin.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Presentkort är något av det mest korkade som skapats, man byter ut riktiga pengar mot något med samma monetära värde, men som har ett bäst-före-datum och bara går att använda på vissa ställen.
Presentkort på en specifik sak är dock roligare än presentkort på ett visst antal kronor. Exempelvis ett presentkort på personens favoritmåltid på denns favoritrestaurang.

Enda anledningen till att folk tycker att presentkort är finare att ge bort än pengar är att handelsorganisationerna har indoktrinerat oss till att tycka det.

Bra presenter är enligt mig något som personen kommer ha nytta av. Förbrukningsvaror riktade mot personens hobby eller liknande är alltid poppis. (bildkonstnärer får färg av rätt sort, gitarrister får en uppsättning reservsträngar etc.)
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

spite wrote:Enklast är tråkigast
Jag tycker att pengar är det roligaste man kan få.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

jallabert wrote:
spite wrote:Enklast är tråkigast
Jag tycker att pengar är det roligaste man kan få.
Tror att du missade poängen, pengar är enligt mig nämligen också det absolut tråkigaste man kan ge bort.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Jag gav bort Opeths Morningrise (LP) signerad av Mike Portnoy till en tjejkompis på hennes födelsedag. Det är grejer 8)
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Löskuk uppskattas utav tjejer, vet att de köper sexleksaker tillvarandra iafl... :)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

ADiS wrote:Löskuk uppskattas utav tjejer, vet att de köper sexleksaker tillvarandra iafl... :)
"Strapon - the gift that just keeps giving"

Men mnja.. det är nog inget jag skulle ge bort till en kompis om det inte var rent uppenbart frågan om ett skämt (som när vi gav en gigantisk "Riesenschwanz mit bälle" i genomskinlig röd gel till en kompis som skulle flytta till Kina för att ingen kunde komma på något karln verkligen önskade sig eller behövde).

8)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

spite wrote:Tror att du missade poängen, pengar är enligt mig nämligen också det absolut tråkigaste man kan ge bort.
Jag missade inte poängen, jag tycker att pengar är trevligt att få.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

jallabert wrote:
spite wrote:Tror att du missade poängen, pengar är enligt mig nämligen också det absolut tråkigaste man kan ge bort.
Jag missade inte poängen, jag tycker att pengar är trevligt att få.
Vilket hänger ihop med mitt tidigare yttrande på vilket sätt?
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Big_Bird wrote:
ADiS wrote:Löskuk uppskattas utav tjejer, vet att de köper sexleksaker tillvarandra iafl... :)
"Strapon - the gift that just keeps giving"

Men mnja.. det är nog inget jag skulle ge bort till en kompis om det inte var rent uppenbart frågan om ett skämt (som när vi gav en gigantisk "Riesenschwanz mit bälle" i genomskinlig röd gel till en kompis som skulle flytta till Kina för att ingen kunde komma på något karln verkligen önskade sig eller behövde).

8)
Fast det var kul när Meshuggah-medlemmarna gav bort penispumpar till samtliga i Tool eftersom de är så pretto. 8)
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

egar wrote:
Big_Bird wrote:
ADiS wrote:Löskuk uppskattas utav tjejer, vet att de köper sexleksaker tillvarandra iafl... :)
"Strapon - the gift that just keeps giving"

Men mnja.. det är nog inget jag skulle ge bort till en kompis om det inte var rent uppenbart frågan om ett skämt (som när vi gav en gigantisk "Riesenschwanz mit bälle" i genomskinlig röd gel till en kompis som skulle flytta till Kina för att ingen kunde komma på något karln verkligen önskade sig eller behövde).

8)
Fast det var kul när Meshuggah-medlemmarna gav bort penispumpar till samtliga i Tool eftersom de är så pretto. 8)
Inte dissa Maynard, aja baja! ;) (jo det var kul)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

egar wrote:Fast det var kul när Meshuggah-medlemmarna gav bort penispumpar till samtliga i Tool eftersom de är så pretto. 8)
Det där lät jävligt kul. När hände det? :D
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Re: present till en vän.

Post by Des »

ADiS wrote:Löskuk uppskattas utav tjejer, vet att de köper sexleksaker tillvarandra iafl...
Mitra wrote: inte några intima presenter inte i den snuskiga andan iaf..


Testat läsa någon gång?


Annars skulle jag nog gett henne ett presentkort, är väldigt många som uppskattar det. Speciellt tjejer.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Annars är smycken väldigt omtyckta. Det behöver inte vara något flashigt i guld eller så, ett enkelt smycke är lika uppskattat om det är rätt smycke.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Anteaeg, jag sa uppskattas, inte att han skulle, du kanske skulle ta och läsa vad ja skrev innan det också...

Btw, vad som räknas till snuskigt är till var och en att avgöra.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag tycker att det är skönare att få presentkort än pengar eftersom man inte kan slösa bort pengarna på annan skit som öl eller pizza. Nu när jag fyllde 25 så fick jag ett presentkort på 1000kr hos Ikea av mina vänner. Det passar mig utmärkt eftersom jag håller på att fixa till mitt sovrum vilket gör att jag behöver ha lite inredningsprylar, men samtidigt så känns det som att jag är lite låst efter att ha läst Husmusens blogg i någon månad nu.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
2mAz
Posts: 284
Joined: 2005-03-17 21:47:57
Contact:

Post by 2mAz »

Lillbabs kokbok ska vara grym har jag hört.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

wille wrote:Annars är smycken väldigt omtyckta. Det behöver inte vara något flashigt i guld eller så, ett enkelt smycke är lika uppskattat om det är rätt smycke.
Eller om man gör det själv. Gör ett armband eller ett halsband i olika snygga pärlor. Sånt är uppskattat.
We dance to all the wrong songs
Post Reply