Några sommar bilder! [Bildtråd] Obs, stora bilder!

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

EDIT: buggat forum ::) allt försvann när ja la till en smil...

Bitte
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

ADiS wrote:EDIT: buggat forum ::) allt försvann när ja la till en smil...

Bitte
Det tackar jag för. :D
Carpe Diem
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

-SE- wrote:
markmc wrote:
Vad kör du med för kamera? Tyckte att det var ganska korniga bilder, annars kul grejj =)
Bilderna var korninga, pga. att det regnade. Så det är säkert regnet du ser. Förövrigt har det aldrig blivit så förr, så det måste vara därför.
Högt ISO-tal skapar sådant brus. Har du en billig digitalkamera, med säg ISO100 eller ISO200 (som det ser ut att vara i detta fall), beror oftast bruset på sensorstorleken, men jag tvivlar på att det finns några i 3 000 kronor-klassen (läs: nybörjardigitalkameror) i dagsläget som har det.
Nu finns det förvisso kameror som har vissa brusreduceringsfunktioner, som inbyggda brusreduceringsalgoritmer som kopplas till långa exponeringstider.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

lither wrote:
-SE- wrote:
markmc wrote:
Vad kör du med för kamera? Tyckte att det var ganska korniga bilder, annars kul grejj =)
Bilderna var korninga, pga. att det regnade. Så det är säkert regnet du ser. Förövrigt har det aldrig blivit så förr, så det måste vara därför.
Högt ISO-tal skapar sådant brus. Har du en billig digitalkamera, med säg ISO100 eller ISO200 (som det ser ut att vara i detta fall), beror oftast bruset på sensorstorleken, men jag tvivlar på att det finns några i 3 000 kronor-klassen (läs: nybörjardigitalkameror) i dagsläget som har det.
Nu finns det förvisso kameror som har vissa brusreduceringsfunktioner, som inbyggda brusreduceringsalgoritmer som kopplas till långa exponeringstider.
Vad vill du säga? Att min kamera är en budgetkamera eller att det finns högprestandakameror med brusreducering?
Skitsamma, nu är det regnet som syns iaf.

Tog en lite smått omogen men kul bild idag under skolavslutningen (tycker jag).
Nazistisk präst?

markmc: Det är en Hp Photosmart R717
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

"Det är en Hp Photosmart R717"

Den kameran har bra betyg på de flesta ställen vad jag vet.
The town where i was born...
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

-SE-: Står det Bön och välsignelse på programmet?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Hehe, fråga mig inte. Vanligtvis kollar jag vilken tid det är, sen slänger jag pappret. När jag väl sitter i kyrkan fjantar jag eller sover.

Och ta det inte så seriöst, den där bilden är naturligtvis ironisk.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Regnade det i kyrkan? ;D
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

MooDHooDs wrote:Regnade det i kyrkan? ;D
Hehe, nej. Anledningen till att den bilden blev något korning vet jag inte, men om du jämför med den med solnedgången så är det juh ingenting. Förmodligen är bilden bara dåligt tagen, en del bilder blir perfekta, en del inte. Skulle tro att de bilderna så blir lite så där fnykiga beror på att jag är ovan.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

-SE- wrote:Hehe, nej. Anledningen till att den bilden blev något korning vet jag inte, men om du jämför med den med solnedgången så är det juh ingenting. Förmodligen är bilden bara dåligt tagen, en del bilder blir perfekta, en del inte. Skulle tro att de bilderna så blir lite så där fnykiga beror på att jag är ovan.
Och det kan ABSOLUT inte vara som de nämner här ovanför eller?
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Koukou
Posts: 253
Joined: 2003-03-07 13:01:44

Post by Koukou »

Hp Photosmart R717 verkar vara en riktig skitkamera. Billig som fnös var den också.
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Rejs wrote:
-SE- wrote:Hehe, nej. Anledningen till att den bilden blev något korning vet jag inte, men om du jämför med den med solnedgången så är det juh ingenting. Förmodligen är bilden bara dåligt tagen, en del bilder blir perfekta, en del inte. Skulle tro att de bilderna så blir lite så där fnykiga beror på att jag är ovan.
Och det kan ABSOLUT inte vara som de nämner här ovanför eller?
Att det regnar i kyrkan menar du? Näe.

Koukou: Det är den veterligen inte, det är nog du som har en riktig skithjärna om du säger att kameran är skit. Billig, ja, det är en budgetkamera som vunnit flera tester, och från början kostade 3000.
Tror nog du har såpass mycket kunskap att du kan läsa mitt tidigare inlägg där jag skrev att det är jag som är ovan.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

-SE- wrote:Vad vill du säga? Att min kamera är en budgetkamera eller att det finns högprestandakameror med brusreducering?
Skitsamma, nu är det regnet som syns iaf.

Tog en lite smått omogen men kul bild idag under skolavslutningen (tycker jag).
Nazistisk präst?

markmc: Det är en Hp Photosmart R717
Att det med största sannorlikhet är en budgetkamera och att brus är vanligt förekommande i dessa fall.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Var idag och kände på min stora kärlek, Olympus E-500. Gifter mig förmodligen snart med den ;(
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

-SE- wrote:Att det regnar i kyrkan menar du? Näe.

Koukou: Det är den veterligen inte, det är nog du som har en riktig skithjärna om du säger att kameran är skit. Billig, ja, det är en budgetkamera som vunnit flera tester, och från början kostade 3000.
Tror nog du har såpass mycket kunskap att du kan läsa mitt tidigare inlägg där jag skrev att det är jag som är ovan.
Nej det lither sa om ISO och det...
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
-SE-
Posts: 2783
Joined: 2004-12-06 18:40:11
Location: R-by
Contact:

Post by -SE- »

Rejs wrote:
-SE- wrote:Att det regnar i kyrkan menar du? Näe.

Koukou: Det är den veterligen inte, det är nog du som har en riktig skithjärna om du säger att kameran är skit. Billig, ja, det är en budgetkamera som vunnit flera tester, och från början kostade 3000.
Tror nog du har såpass mycket kunskap att du kan läsa mitt tidigare inlägg där jag skrev att det är jag som är ovan.
Nej det lither sa om ISO och det...
Att det ofta blir så med budgetkameror och att högprestandakameror stämmer naturligtvis.
"Inget kräver så mycket förberedelse som ett improviserat tal."
- Winston Churchill
Post Reply