Den officiella "Vilken Film"-tråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Är på jakt efter en lågbudgetproduktion från Peru om en familj som blir ansatt av ett våldsamt spöke i sitt hus. Publiken lär ha spytt, brustit i gråt och flytt skrikande.

Någon som vet vilken film jag söker?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Lite nekro här men sånna här trådar är väl bra att ha uppe så folk slipper posta fel :) ..


Har väldigt lite info här MEN:

Filmen jag söker handlar om nåt gäng IRA-medlemmar i Irland, det enda jag kommer ihåg var att det var med en helikopter och polisen stormade ett hus där IRA gubbarna satt i. :)
Mer än så kan jag inte komma ihåg, men vill se den igen!

Nån som vet?
Om inte, ge förslag på IRA filmer.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Kan det vara:

The Devil's Own
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Ah, när jag väl tänker efter kan det nog varit "Pittan" som var med också, så ska leta upp Devils Own nu, men inte säker, så provar crying game med :) ..

Tackar!
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
smorgar
Posts: 2091
Joined: 2002-06-10 22:21:38
Location: Göteborg
Contact:

Post by smorgar »

Mitra wrote:Någon som vet vad denna filmen kan heta..

är någon gammal skräck/(komedi) liknande grej..

jag kommer ihåg att jag såg den på femman för många många år sedan.

Allt jag riktigt kommer ihåg var att några människor, mest tjejer tror jag kom/åkte/blev tvugna eller nåt till ett stort hus på landet eller nååt där det var en "galen" professor.. tror det fanns något monster typ eller nån stor musklig man kommer inte riktigt ihåg hur det va.
Men jag kom ihåg att någon försökte rymma från stället å då körde monstre/muskel gubben i en svart bil och när han var nära personen som sprang för sitt lvi så fäldes det ut en metal grej och gubbens(som sprang) huvud flög av..och tror det fanns en korg på bilen som den landa i..


Det var en riktigt skum skräckis eller likandne, har för mig att den var lite sådär snygga 60-70 tals brudar,,"sexigt" lite humör och skräck..


ps: den är alltså rätt gammal skulle tippa slutet av 70 till mitten av 80
Denna filmen har jag och min syster letat efter i ca 5-10år. Jag minns inte mycket av den men jag minns att det var en eller två killar med skinnställ och mchjälm som var ute och cuttade skallar. Om dom satt i bilen eller åkte båge minns jag inte. Klingan fälldes ut och shopp så låg huvudet i en korg.

Jag minns att dom satt i någon sunkig källarlokal (förmodligen från något större hus som filmen säkert utspelades en del i). Jag minns att dom satt där med den onde doktorn(?) som kanske var rullstolad medans de andra som fanns där då var helt hjärndöda. Det var någon form av operationsgrej eller nått i något rum där nere i källaren med. Crazy shit. Hittar någon något spår efter denna awesome rullen så skrik tills era halsar blir hesa!
Sonny: What the hell is this?
Clemenza: It's a Sicilian message. It means Luca Brasi sleeps with the fishes.
E8200 @ 3,8GHz 1,42V | Gigabyte EP35 DS4 | OCZ Reaper 4-4-4-15 @ 2,2V | XFX Radeon 4890 Black 1GB
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

smorgar wrote:
Mitra wrote:Någon som vet vad denna filmen kan heta..

är någon gammal skräck/(komedi) liknande grej..

jag kommer ihåg att jag såg den på femman för många många år sedan.

Allt jag riktigt kommer ihåg var att några människor, mest tjejer tror jag kom/åkte/blev tvugna eller nåt till ett stort hus på landet eller nååt där det var en "galen" professor.. tror det fanns något monster typ eller nån stor musklig man kommer inte riktigt ihåg hur det va.
Men jag kom ihåg att någon försökte rymma från stället å då körde monstre/muskel gubben i en svart bil och när han var nära personen som sprang för sitt lvi så fäldes det ut en metal grej och gubbens(som sprang) huvud flög av..och tror det fanns en korg på bilen som den landa i..


Det var en riktigt skum skräckis eller likandne, har för mig att den var lite sådär snygga 60-70 tals brudar,,"sexigt" lite humör och skräck..


ps: den är alltså rätt gammal skulle tippa slutet av 70 till mitten av 80
Denna filmen har jag och min syster letat efter i ca 5-10år. Jag minns inte mycket av den men jag minns att det var en eller två killar med skinnställ och mchjälm som var ute och cuttade skallar. Om dom satt i bilen eller åkte båge minns jag inte. Klingan fälldes ut och shopp så låg huvudet i en korg.

Jag minns att dom satt i någon sunkig källarlokal (förmodligen från något större hus som filmen säkert utspelades en del i). Jag minns att dom satt där med den onde doktorn(?) som kanske var rullstolad medans de andra som fanns där då var helt hjärndöda. Det var någon form av operationsgrej eller nått i något rum där nere i källaren med. Crazy shit. Hittar någon något spår efter denna awesome rullen så skrik tills era halsar blir hesa!
Första träffen. Varför är jag så bra? Ingen vet.

edit: kollade igen, och nu är det fjärde. Filmen är i alla fall "Horror Hospital", jag ville bara visa hur man googlar.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Dissident wrote:Första träffen. Varför är jag så bra? Ingen vet.
En bra googlare vet vad han ska leta efter, det är dem rätta sökorden som ger resultat.
Det är därför du är så bra.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

egar wrote:Är på jakt efter en lågbudgetproduktion från Peru om en familj som blir ansatt av ett våldsamt spöke i sitt hus. Publiken lär ha spytt, brustit i gråt och flytt skrikande.

Någon som vet vilken film jag söker?
Hade helt och hållet glömt av den här filmen, ingen som vet vad det kan vara?
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
Post Reply