Den officiella "Vilken Film"-tråden

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Den officiella "Vilken Film"-tråden

Post by Mig med »

Såja, äntligen kommer en "Vilken film"-tråden eftersom det har blivit populärt att fråga efter filmer i Allmänt Prat numera. Su nu kan ni fråga efter filmer i denna tråd i stället för att skapa en ny tråd om det ;)

Jag kan börja! Det är en film som heter någonting "Don't be a meneace.." eller någonting åt det hållet. Jag tror att dom som vet vad den heter känner igen den =)

//Sebastian
User avatar
Xerbee
Posts: 1491
Joined: 2004-01-11 21:24:20
Location: Göteborg

Post by Xerbee »

Life, loathe it or ignore it, you can't like it.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Mmm, gissa vart mitt namn kommer från :p

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood...
Eller kort och gott, Ghettoblaster..
Asbra, som de flesta vet att jag tycker...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

AshTray wrote:Mmm, gissa vart mitt namn kommer från :p

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood...
Eller kort och gott, Ghettoblaster..
Asbra, som de flesta vet att jag tycker...
Jag bokstavligen grät av skratt när han nitar mormorn tvärs över bordet.

;D
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Säg aldrig, aldrig Ghettoblaster. Plz.
User avatar
snigel
Hedersbit
Posts: 9632
Joined: 2002-03-08 15:06:33
Location: Göteborg

Post by snigel »

Dissident wrote:Säg aldrig, aldrig Ghettoblaster. Plz.
Det är väl ungefär lika illa som att säga den svenska översättningen på valfri film?
http://sniglom.blogspot.com
Work |i5 760@4.2GHz|16GB|P55|GTX 670|850 500GB|Xonar D2|2TB
Extra |q9550@3.4GHz|8GB|P45|GTX 670|830 256GB|Audigy 2
MacB.|p8600@2.4GHz|8GB|320m|BX100 500GB
Serve|c1037@1.8GHz|8GB|NM70|X25-M 80GB|Seagate 4TB
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

AshTray wrote:Mmm, gissa vart mitt namn kommer från :p

Don't Be a Menace to South Central While Drinking Your Juice in the Hood...
Eller kort och gott, Ghettoblaster..
Asbra, som de flesta vet att jag tycker...
Japp, förstod att ditt namn kom därifrån! ;) Skönt, då kan jag namnet på den också. Äntligen ladda ner...hrm...köpa... ;)
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Jag såg en film när jag va på hultsfreds festivalen, men jag vet inte va den heter.

Det handlar om en kille som jobbar i en skobutik (eller ett varuhus, han kanske jobbar som vakt). Sen är det en tjej som blir kär i honom.

Vaktens son (max 10år skulle jag tro) som sitter och sexchattar på nätet med en betydligt äldre kvinna.

Det är bara den sista halvtimmen jag har sett så det som jag beskriver här är alltså saker som har hänt mot slutet.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

syntetisk wrote:Jag såg en film när jag va på hultsfreds festivalen, men jag vet inte va den heter.

Det handlar om en kille som jobbar i en skobutik (eller ett varuhus, han kanske jobbar som vakt). Sen är det en tjej som blir kär i honom.

Vaktens son (max 10år skulle jag tro) som sitter och sexchattar på nätet med en betydligt äldre kvinna.

Det är bara den sista halvtimmen jag har sett så det som jag beskriver här är alltså saker som har hänt mot slutet.
http://www.bulldozer.nu/avtryck/meandyou.html ?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Är någon film med sean connery, han var en berömd författare. Han blir kompis med någon 17 åring som går på collage. Det är vad jag minns.. Ganska ny eftersom han var gammal.
Den kändes lite B i vissa scener =)
Last edited by MooDHooDs on 2006-06-19 21:56:21, edited 1 time in total.
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Big_Bird wrote:
syntetisk wrote:Jag såg en film när jag va på hultsfreds festivalen, men jag vet inte va den heter.

Det handlar om en kille som jobbar i en skobutik (eller ett varuhus, han kanske jobbar som vakt). Sen är det en tjej som blir kär i honom.

Vaktens son (max 10år skulle jag tro) som sitter och sexchattar på nätet med en betydligt äldre kvinna.

Det är bara den sista halvtimmen jag har sett så det som jag beskriver här är alltså saker som har hänt mot slutet.
http://www.bulldozer.nu/avtryck/meandyou.html ?
Exakt, tack så jättemycket :D


moohoo, tror inte att sean connery var med, tack ändå :)
castor
Posts: 28
Joined: 2005-10-21 20:41:02
Location: vem vet?

Post by castor »

MooDHooDs wrote:Är någon film med sean connery, han var en berömd författare. Han blir kompis med någon 17 åring som går på collage. Det är vad jag minns.. Ganska ny eftersom han var gammal.
Den kändes lite B i vissa scener =)
http://www.imdb.com/title/tt0181536/
Last edited by castor on 2006-06-19 21:57:21, edited 1 time in total.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Okej är ute efter en film där det är en äldre man (känd skådespelare) som vill träffa sin dotter på födelsedagen men har besöksförbud.

Han går genom staden med en portfölj med vapen sen händer det lite olika saker så han får ta till dem.

T.ex går han inte på mcd och vill ha frukost fast de säger att de har slutat med det för dagen. Då rycker han fram ett/två vapen och säger att han vill ha det.

Han får det och han betalar och sätter sig och äter...

Någon som vet?
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
dystopin
Posts: 280
Joined: 2004-04-13 20:38:35

Post by dystopin »

Rejs wrote:Okej är ute efter en film där det är en äldre man (känd skådespelare) som vill träffa sin dotter på födelsedagen men har besöksförbud.

Han går genom staden med en portfölj med vapen sen händer det lite olika saker så han får ta till dem.

T.ex går han inte på mcd och vill ha frukost fast de säger att de har slutat med det för dagen. Då rycker han fram ett/två vapen och säger att han vill ha det.

Han får det och han betalar och sätter sig och äter...

Någon som vet?
Falling Down.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

dystopin wrote:Falling Down.
Så ska det se ut! Tack!
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Jag söker ett klipp där det är 2st ungar som sitter bredvid varandra, när den ena hickar så skrattar den andra. Var med på AFV för ett tag sedan. Har sökt som en galning men hittar inget.



(Tack MarkMc för tipset, hade glömt den här tråden)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

Hej! Söker en svensk film som jag såg liet av när jag var liten.

Mot slutet så är det en äldre farbror som får på sig eller i sig något gift från ett par tallrikar. Den här scenen tror jag utspelar sig i ett gammalt hus alternativt på en soptipp.

Någon som har någon idé?
User avatar
d4kanale
Posts: 330
Joined: 2006-03-19 22:10:10
Location: Linköping

Post by d4kanale »

Tjena
Söker en film som jag såg flera gånger på nån sån där udda b kanal när jag var liten.
Den utspelar sig typ medeltiden eller nåt och hela handlingen är typ ett rugby lag, alla ser jättefarliga ut och de får typ använda vapen i matcherna.
Alltså dör massa folk på matcherna och så.. Lite "bloodbowl" över det hela.

Kommer ihåg att den var svinbra!
Sen låten i slutet har jag sökt i massa med år..
Kommer ihåg att den gick nåt med "I have the world......" med en tjej som sjunger.
AMD Athlon 64 AM2 X2 4200+ , MSI K9N NEO-F, Sapphire Radeon X1900XT 256mb, 250gb WD Caviar, Hiper M-series 580W..
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Okej denna är en svår säkert eftersom det inte är någon storfilm direkt :)

Såg den en natt för riktigt länge sen.

Den handlar om två killar som inte vill annat än att få knulla. Så de går på fester i sin hemstad och de ljuger om att de har fått ligga på fester och sådant.

Sedan bestämmer de sig för att de ska dra till Ibiza och fixa det. Först får de inte för deras föräldrar men sedan ge de med sig...dock med föräldrarna. Där träffar de den "största" DJ. Där händer det massa och DJ driver med dem och kompisarna blir ovänner.

En kväll så filmar kompisen den andras föräldrar när de knullar. Detta får DJ tag på och gör till en film med samlingar från kompisarna när de snackar om att de vill ligga.

Sedan slutar det med att DJ spelar upp detta på en storklubb tillsammans med en låt som kompisarna har gjort och deras föräldrar kommer till klubben och ser det.

Detta får iaf kompisarna att få ligga :D

SLUT! :)

Den är brittisk och har lite officehumor typ. Inte seriös för ett öre.
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Rejs wrote:Okej denna är en svår säkert eftersom det inte är någon storfilm direkt :)

Såg den en natt för riktigt länge sen.

Den handlar om två killar som inte vill annat än att få knulla. Så de går på fester i sin hemstad och de ljuger om att de har fått ligga på fester och sådant.

Sedan bestämmer de sig för att de ska dra till Ibiza och fixa det. Först får de inte för deras föräldrar men sedan ge de med sig...dock med föräldrarna. Där träffar de den "största" DJ. Där händer det massa och DJ driver med dem och kompisarna blir ovänner.

En kväll så filmar kompisen den andras föräldrar när de knullar. Detta får DJ tag på och gör till en film med samlingar från kompisarna när de snackar om att de vill ligga.

Sedan slutar det med att DJ spelar upp detta på en storklubb tillsammans med en låt som kompisarna har gjort och deras föräldrar kommer till klubben och ser det.

Detta får iaf kompisarna att få ligga :D

SLUT! :)

Den är brittisk och har lite officehumor typ. Inte seriös för ett öre.
Google-fu.
User avatar
Rejs
Posts: 694
Joined: 2005-10-07 17:12:13
Location: Nybro
Contact:

Post by Rejs »

Dissident wrote:Google-fu.
Varför får du mig att känna mig så dum? ;)
Immortelle: Windows XP Pro » MSI K8N Platinum » AMD Athlon 64 +3800X2 » Gainward 6800GT » Western Digital Caviar 120GB + 200GB » Chieftec Mesh 400W
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Rejs wrote:
Dissident wrote:Google-fu.
Varför får du mig att känna mig så dum? ;)
Nej dum ska du inte känna dig, det är inte enkelt att söka. Välj ut de ord som är speciella för just det du söker efter. Börja med vad du söker efter, "movie" är en självklar start. Lägg till alla attribut du kan, här har vi "british". Näst viktigast är namn på personer eller platser, ju mer utmärkande desto bättre. "Ibiza" hjälper verkligen här. Ge dig inte på att få in att de är desperata att få kopulera - det kan skrivas på för många olika sätt. Vad kan inte formuleras om? Vi får "DJ" och "parents" - ord som det inte finns synonymer för. Voila.
User avatar
Mitra
Posts: 1517
Joined: 2002-04-07 2:47:49
Location: Hässleholm
Contact:

Post by Mitra »

Någon som vet vad denna filmen kan heta..

är någon gammal skräck/(komedi) liknande grej..

jag kommer ihåg att jag såg den på femman för många många år sedan.

Allt jag riktigt kommer ihåg var att några människor, mest tjejer tror jag kom/åkte/blev tvugna eller nåt till ett stort hus på landet eller nååt där det var en "galen" professor.. tror det fanns något monster typ eller nån stor musklig man kommer inte riktigt ihåg hur det va.
Men jag kom ihåg att någon försökte rymma från stället å då körde monstre/muskel gubben i en svart bil och när han var nära personen som sprang för sitt lvi så fäldes det ut en metal grej och gubbens(som sprang) huvud flög av..och tror det fanns en korg på bilen som den landa i..


Det var en riktigt skum skräckis eller likandne, har för mig att den var lite sådär snygga 60-70 tals brudar,,"sexigt" lite humör och skräck..


ps: den är alltså rätt gammal skulle tippa slutet av 70 till mitten av 80
varför 100% när 60% duger mer än väl?
User avatar
syntetisk
Posts: 2708
Joined: 2002-03-28 23:48:58
Location: Uppsala

Post by syntetisk »

En vild gissning, kan det vara http://www.imdb.com/title/tt0094721/ ?
Post Reply