När sätter dom betygen för 9´orna ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

När sätter dom betygen för 9´orna ?

Post by AntzZ| »

Hej, när sätter dom betygen för folk som går i 9´an i år ? Jag har en del att plugga men är det senast imorgon eller är det tom nästa vecka ? Om någon vet någon sida med info, länka! Har bråttom om det är imorgon/nästa vecka, tackar. Obs, om dom redan har gett betyg så skriv det :P
The town where i was born...
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Betygen sattes förra fredagen. ;)
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

Är inte det upp till varje skola?
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Förra fredagen sattes dom inte, jag var inte i skolan igår nämligen, i tisdags sattes dom inte (uppenbart varför antar jag) och läraren sa till mig att göra klart samhälle över helgen+2 lediga dagar. Tycker ni jag skall plugga de sissta i boken eller är det lika bra att skita i det ?
The town where i was born...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

AntzZ| wrote:Tycker ni jag skall plugga de sissta i boken eller är det lika bra att skita i det ?
Det beror på vad du ligger på för nivå. Om du riskerar IG om du inte gör det är det bara dumt att strunta i det.
Om du garanterat får ett bättre betyg än om du struntar i det tycker jag att du ska göra det. Din lärare väntar nog på din inlämning innan hon/han sätter ditt betyg.

Fast å andra sidan fick jag VG i MaA fastän jag struntade i sista inlämningen.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

i Värsta fall blir det IG, men jag kan ju få antingen G eller VG, beror på om jag gör "de lite svårare uppgifterna" också :P men pluggar så får jag se imorgon.

Btw, tack :)
The town where i was born...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

AntzZ| wrote:i Värsta fall blir det IG, men jag kan ju få antingen G eller VG, beror på om jag gör "de lite svårare uppgifterna" också :P men pluggar så får jag se imorgon.

Btw, tack :)
Ctrl c. Ctrl v. ;D

Nejmen plugga på. Samhällskunskap är kul och allmänbildande.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Och lätt ;) :P nu kan jag inte vara inne här mer.
The town where i was born...
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Har pluggat ett tag nu, men börjar bli jävligt trött, dricker koffein men hjälper inte så mycket, något mer man kan göra ? Socker blir man väl bara pigg av i nån minut för att sedan bli tröttare än vad man var innan man åt sockret ? Rätt - Fel ?
The town where i was born...
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Betygen är redan satta, får veta mina på Tisdag när jag har avslutning.
Har inte kämpat sådär jättemycket i skolan förutom i matte där jag suger.
Får verkligen hoppas jag kommer in på gymnasiet, har sökt på: NTI, John Bauer, Thorildsplans gymnasium och S:t Eriksplans gymnasium.
Om man nu inte skulle komma in på något av dessa (få jätteusla poäng eller nåt), vadfan ska man göra då? Har man någon chans att komma in igen året efter eller så? Eller måste man bara dega hemma och hoppas på något skitjobb?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Fredd wrote:Betygen är redan satta, får veta mina på Tisdag när jag har avslutning.
Har inte kämpat sådär jättemycket i skolan förutom i matte där jag suger.
Får verkligen hoppas jag kommer in på gymnasiet, har sökt på: NTI, John Bauer, Thorildsplans gymnasium och S:t Eriksplans gymnasium.
Om man nu inte skulle komma in på något av dessa (få jätteusla poäng eller nåt), vadfan ska man göra då? Har man någon chans att komma in igen året efter eller så? Eller måste man bara dega hemma och hoppas på något skitjobb?
Skitjobben är för alla arbetslösa akademiker.. Inte lata 15-åringar..
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
Timpetö
Posts: 125
Joined: 2006-03-01 15:09:10
Location: Stockholm
Contact:

Post by Timpetö »

yes! hade skolavslutning idag och fick slutbetyget för grundskolan. Kungsholmens gymn nästa.......
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

På våran skola går vi till på fredag nästa vecka. Dom kan ändra fram tills dess.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Anteaeg wrote:På våran skola går vi till på fredag nästa vecka. Dom kan ändra fram tills dess.
Samma här fast dom skriver betygen idag, vet inte om dom kan ändra för isåfall kunde jag jobbat över helgen vilket jag inte kunde. Men jag tror och hoppas att jag kommer in på gymn, vill inte gå vinga direkt.
The town where i was born...
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Du kan ju gå sommarskola och plugga in det du behöver? Det gjorde en kompis, från IG till G på två veckor.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

I min skola var det i onsdags, igår alltså.

I min skola säger lärarna att det finns "akut-betyg" vilket betyder om du gör något som är värt G så bifogar de ett "akut-betyg" där det står att du har ett G i svenska t.ex.
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Förra fredagen i min skola. Fick betygen idag. :)
Carpe Diem
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Fredd wrote: Om man nu inte skulle komma in på något av dessa (få jätteusla poäng eller nåt), vadfan ska man göra då?
Du kan vara helt lugn. Om du nu inte skulle komma in på någon av dessa skolor är det bara att höra av sig till den kommun du är skriven och kräva en skolplats.

Om du sen inte är nöjd med skolan de tar fram åt dig är det bara att ringa en friskola. (Det är betydligt lättare att få plats på en friskola än en kommunal när tiden är knapp)

(Jag ringde till min nuvarande skola (friskola) en vecka innan skolstarten och frågade om det fanns plats)

Nu hade jag då inte så dåliga betyg, men jag ångrade mitt första skolval och kände mig tvungen att byta.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

inte göra som våran klass på gymnasiet.. alla laddade hem samma uppsats och lämnade till lärarinnan :D
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Fenix wrote:inte göra som våran klass på gymnasiet.. alla laddade hem samma uppsats och lämnade till lärarinnan :D

Jag hoppas att det var meningen. :P
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Fenix wrote:inte göra som våran klass på gymnasiet.. alla laddade hem samma uppsats och lämnade till lärarinnan :D
Pinsamt ;D

Jag har blivit påkommen för fusk en gång och det var väldigt jobbigt. Fuska aldrig!
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
Post Reply