Tankchair =P

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Tankchair =P

Post by Stiiig »

Hej hej! HIttad denna sköna pryl i en länk i senaste Moore tror ja :P underbar. Vill ha. Vet du någon som har en?

http://www.tankchair.com/
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
borz
Posts: 2893
Joined: 2002-10-18 21:17:26
Location: Hässleholm
Contact:

Post by borz »

Hur lång är räckvidden innan batterierna tar slut? ::)
DDS for life!
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Verkar väldigt, väldigt stor på den första bilden.

Verkar mycket, mycket mindre på den andra.
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Verkar stabila osm faan om man kollar på videonrna. Och verkar gå sakpligt fort!
Tankchairs skapare: wrote:...We started walking to get closer but had to keep stopping and help my wife get her wheelchair unstuck. Anyone who has a loved one in a wheelchair knows what a pain in the nether regions that can be.
Nej men så romanstikt. En kärlekshistoria ligger bakom denna otroligt grymma leksak. Om man nu skall våga kalla det leksak!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Re: Tankchair =P

Post by _JesteR_ »

Stiiig wrote:Hej hej! HIttad denna sköna pryl i en länk i senaste Moore tror ja :P underbar. Vill ha. Vet du någon som har en?

http://www.tankchair.com/
Det här är perfekt för sånna som alltid har velat bege sig ut i vildmarken, men aldrig orkat.
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Re: Tankchair =P

Post by enix »

Stiiig wrote:Hej hej! HIttad denna sköna pryl i en länk i senaste Moore tror ja :P underbar. Vill ha. Vet du någon som har en?

http://www.tankchair.com/
Sidan ser ganska mongo ut i Vista, bara massa skumma tecken? :(
Vill ju se!
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Var läste jag om den?

Verkar ju önodig att ha. Men säkert kul om man har pengar.


EDIT: Jag hade velat se han köra ner tältet. Hade visats dens styrka (om den har nån...)
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

kr1sse wrote:Verkar ju önodig att ha. Men säkert kul om man har pengar.
Den är till för handikappade, dvs. personer som i vanliga fall inte kan ta en promenad i skogen, eller ens ta sig upp för en gräs-slänt.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ghlargh wrote:Den är till för handikappade, dvs. personer som i vanliga fall inte kan ta en promenad i skogen, eller ens ta sig upp för en gräs-slänt.
Det är orättvist! Det är bara dom handikappade som får riktigt grymma leksaker! Orblinda får datorer i skolan, dom med brutna ben får kryckor. Jag vill också ha balla grejer!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Halvarsson
Posts: 850
Joined: 2004-05-15 11:59:49
Location: Norrland

Post by Halvarsson »

Andrej wrote:Det är orättvist! Det är bara dom handikappade som får riktigt grymma leksaker! Orblinda får datorer i skolan, dom med brutna ben får kryckor. Jag vill också ha balla grejer!
Get a Mac.
"En leder, resten följer" - Steve Jobs
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Andrej wrote:
Ghlargh wrote:Den är till för handikappade, dvs. personer som i vanliga fall inte kan ta en promenad i skogen, eller ens ta sig upp för en gräs-slänt.
Det är orättvist! Det är bara dom handikappade som får riktigt grymma leksaker! Orblinda får datorer i skolan, dom med brutna ben får kryckor. Jag vill också ha balla grejer!

Bli handikappad???
Här var det tomt...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Jag kan hugga ved utan att stå bredbent som flera andra hjärndöda och vänta på att tillfället inträffar!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Re: Tankchair =P

Post by Najze »

Fredd wrote:Sidan ser ganska mongo ut i Vista, bara massa skumma tecken? :(
Vill ju se!
Likadant för mig. Är väl deras server som är knas eller nåt..

Detta verkar vara rätt sida: http://tankchair.com/

Men en googlesökning gav massa bilder:
http://images.google.se/images?q=tankch ... a=N&tab=wi
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Om den är till för invalida så tycker jag att dom skulle döpt den till något mer " o coolt " som invalid forest walker eller så, inte tankchair som för många kanske låter som en leksak ::)
The town where i was born...
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

AntzZ| wrote:Om den är till för invalida så tycker jag att dom skulle döpt den till något mer " o coolt " som invalid forest walker eller så, inte tankchair som för många kanske låter som en leksak ::)
Så du menar att rörelsehindrade inte lockas av tuffa namn på saker de köper? Om man blir rörelsehindrad, ändras ens hjärna då så man olikt resten av befolkningen slutar bry sig om vad saker heter?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Skulle vara ännu tuffare om det satt en fet kanon på den, eller?! ;D
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Ghlargh wrote:
AntzZ| wrote:Om den är till för invalida så tycker jag att dom skulle döpt den till något mer " o coolt " som invalid forest walker eller så, inte tankchair som för många kanske låter som en leksak ::)
Så du menar att rörelsehindrade inte lockas av tuffa namn på saker de köper? Om man blir rörelsehindrad, ändras ens hjärna då så man olikt resten av befolkningen slutar bry sig om vad saker heter?
Jag anar att han menade att folk kanske skulle förstå vad en "tankchair" är, om den hette något i stil med "invalid forest walker".
Carpe Diem
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Päsa_ wrote:Jag anar att han menade att folk kanske skulle förstå vad en "tankchair" är, om den hette något i stil med "invalid forest walker".
Underligt, det tog inte mig många sekunder att lista ut vad det var genom att läsa texten på sidan...
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Act
Posts: 614
Joined: 2005-12-04 17:52:35
Location: Vimmerby

Post by Act »

Ghlargh wrote:
Päsa_ wrote:Jag anar att han menade att folk kanske skulle förstå vad en "tankchair" är, om den hette något i stil med "invalid forest walker".
Underligt, det tog inte mig många sekunder att lista ut vad det var genom att läsa texten på sidan...
Nej, men jag menade om folk pratade om det i allmänhet.
Carpe Diem
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Päsa_ wrote:
Ghlargh wrote:
Päsa_ wrote:Jag anar att han menade att folk kanske skulle förstå vad en "tankchair" är, om den hette något i stil med "invalid forest walker".
Underligt, det tog inte mig många sekunder att lista ut vad det var genom att läsa texten på sidan...
Nej, men jag menade om folk pratade om det i allmänhet.
Precis vad jag menar, om någon snackade om det vid en hållplats eller så och sa " har du sett den där nya grejen, tankchair heter den, skit cool sak " och sen går jag på bussen skulle jag inte fatta att den var för invalida.
The town where i was born...
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Tuff pryl. Den skulle man ju vilja prova. :)
Andrej wrote:Det är orättvist! Det är bara dom handikappade som får riktigt grymma leksaker! Orblinda får datorer i skolan, dom med brutna ben får kryckor. Jag vill också ha balla grejer!
:P


Men frågan om det inte är bättre med en vanlig manuell rullstol. Ja kanske inte om man ska terränköra. Men för de som till 99% vistas i stadsmiljö. Då blir det ju samtidigt träning för armar och eventuellt andra delar man kan råka träna. Vara mer aktiv och så. Åtminstånde för de som är någorlunda unga och friska.


Jag kan tänka mig att Homer skulle gilla den. Kunna hämta öl (och allt annat ät och drickbart) utan att behöva gå. :P
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

AntzZ| wrote:Precis vad jag menar, om någon snackade om det vid en hållplats eller så och sa " har du sett den där nya grejen, tankchair heter den, skit cool sak " och sen går jag på bussen skulle jag inte fatta att den var för invalida.
Samma kan sägas om alla andra varunamn, hur ska man förstå att en Z550i är en mobiltelefon, den heter ju inte "mobiltelefon 550i"?

Tro inte att marknaden för handikappad skiljer sig från någon annan marknad, det gäller att sälja på så många sätt som möjligt. Bland annat genom att välja ett häftigt namn.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Gorbarog
Posts: 85
Joined: 2003-07-11 21:21:15
Location: Stockholm

Post by Gorbarog »

Vart har ni fått att det bara är rörelsehindrade som kan köpa den här prylen, ifrån? Det är fritt för vem som helst att köpa en rullstol, permobil, sänglyft eller vad det nu är du vill ha. Bara du betalar ;)
I was born to lose, but that's OK
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Ghlargh wrote:
AntzZ| wrote:Precis vad jag menar, om någon snackade om det vid en hållplats eller så och sa " har du sett den där nya grejen, tankchair heter den, skit cool sak " och sen går jag på bussen skulle jag inte fatta att den var för invalida.
Samma kan sägas om alla andra varunamn, hur ska man förstå att en Z550i är en mobiltelefon, den heter ju inte "mobiltelefon 550i"?

Tro inte att marknaden för handikappad skiljer sig från någon annan marknad, det gäller att sälja på så många sätt som möjligt. Bland annat genom att välja ett häftigt namn.
Du har väldigt rätt med att man inte förstår vad det är om personen inte nämner illverkaren utan bara siffror/bokstäver. När jag tryckte upp sidan och såg bilden tänkte inte jag " aah, en stol för invalida i skogen " gjorde du det ? Utan att ha läst texten alltså.
The town where i was born...
User avatar
cafer
Posts: 138
Joined: 2006-01-26 20:11:47
Location: Göteborg

Post by cafer »

GuessWho wrote: Jag kan tänka mig att Homer skulle gilla den. Kunna hämta öl (och allt annat ät och drickbart) utan att behöva gå. :P
Perfekt kompanjon till Mythbuster-gubbens terränggående läskapparat ...
Pessimisten: Nu kan det bara inte BLI värre!
Optimisten: Joo då!

Kakmonstret: Athlon 64 3200+ * Asus A8N-VM CSM * 2x1024 MB Twinmos * Maxtor DM10 250 GB SATA II * Sonata II * Syncmaster 913N
Post Reply