Fotbolls-VM

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Anzy: Elfenbenkustens smeknamn är just "elefanterna" så det var inte så konstigt.

Kim var helt klart bäst på planen i Sveriges trupp. Och hans crossbollar är underbara att se. Hoppas bara han får fortsatt förtroende.

Angående att jag tror att England tar hem VM står jag fast vid. Med VM:s klart bästa mittfält och en stark offensiv samt defensiv kommer dom bli tunga att möta. Bara Robinson i kassen kommer igång ordentligt så vinner dom. Han är enligt mig Premier Leagues bästa målvakt när det stämmer för honom, men tyvärr har han haft det tungt på sista tiden.
Jag tror att England kommer vinna tämligen enkelt över ett svagt Sverige. Jag hoppas det inte, men jag tror det !

Efter att ha sett Argentina praktiskt taget krossa Serbien Montenegro tror jag fortsatt på att Argentina kommer gå långt.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

phonak wrote:Kim var helt klart bäst på planen i Sveriges trupp. Och hans crossbollar är underbara att se. Hoppas bara han får fortsatt förtroende.

Angående att jag tror att England tar hem VM står jag fast vid. Med VM:s klart bästa mittfält och en stark offensiv samt defensiv kommer dom bli tunga att möta. Bara Robinson i kassen kommer igång ordentligt så vinner dom. Han är enligt mig Premier Leagues bästa målvakt när det stämmer för honom, men tyvärr har han haft det tungt på sista tiden.
Jag tror att England kommer vinna tämligen enkelt över ett svagt Sverige. Jag hoppas det inte, men jag tror det !

Efter att ha sett Argentina praktiskt taget krossa Serbien Montenegro tror jag fortsatt på att Argentina kommer gå långt.
Kim klarade sig, som vanligt, ungefär i 20 minuter. Han fick till en bra träff, som vanligt, och slog några bra bollar. Därefter var han på samma nivå som Chippen blir, cirkus -1.

Att England kommer långt i VM tvivlar jag på. De ligger på ungefär samma nivå som Sverige vid detta nu, någon nivå över, men behöver inte heller överprestera i sin sista match.

Som inflik till Argentina-Serbien & Montenegro: visst spelade Argentina underbar fotboll och visst var det en ren utklassning, men mycket hängde på att S&B:s prestation efter 2-0 var under all kritik. Värre än Ukraina mot Spanien, mycket mycket värre.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

jag har inte sett en match och jag kommer inte att titta på nån
jag har abslout inget intresse för fotboll
det känns ungefär lika spännande som ricky lake :P
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Anzy wrote:Hänger faktiskt inte alls med i ditt resonemang, men ..men
Beteende?
Jag har lirat fotboll i säkert 19år, och om det är bråk och prestationer utanför och på planen du syftar på så är det vardagsmat.
Sådan är lagsport! Man kan inte va vän med alla, och man har rätt att kritisera sina egna lagkamrater om man finner att någon kanske skulle gjort något annorlunda. Inte heller är man prestationsmässigt på topp i all alla matcher.
Det är bara löjligt som media håller på och ska förstora upp varenda liten insident som om det vore något..
Svenska landslaget har inte några attitydprolem så långt mitt öga kan se.
Tror ärligt talat inte att det förekommer så mycket av sådant på den (spel)nivån i något landslag som just nu spelar VM.
Sverige var helt klart värda segern igår, och spelade riktigt bra!
Bara för att bolljäveln inte alltid går i mål i vartenda anfall så gör inte det automatiskt att Sverige gör "en dålig match"! ::)
Tror och hoppas att målen kommer nu iom att nollan är borta.
F.ö så underbart att se Kim istället för Anders på mittfältet!
Piggt inhopp av Elmander oxå, kanske även skulle ta å peta chippen för honom! :D
Kunde inte sagt det bättre själv!
Skönt att se någon ge en vettig analys istället för att köpa in på medias prat om "skandaler" med bråk och liknande. Kom ihåg att media säljer på superlativ, det är inte för inte som de har en förmåga att blåsa upp saker ur sina egentliga proportioner för att inte tala om sammanhang.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

lord_vasagos wrote:jag har inte sett en match och jag kommer inte att titta på nån
jag har abslout inget intresse för fotboll
det känns ungefär lika spännande som ricky lake :P
Du vet inte vad du går miste om, glädjen, spänningen, sammanhållningen för att inte tala om ölen och allt annat som symboliserar fotbollsVM.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

phonak wrote:Anzy: Elfenbenkustens smeknamn är just "elefanterna" så det var inte så konstigt.
Ok, det visste jag faktiskt inte.. :)


phonak wrote:Angående att jag tror att England tar hem VM står jag fast vid. Med VM:s klart bästa mittfält och en stark offensiv samt defensiv kommer dom bli tunga att möta. Bara Robinson i kassen kommer igång ordentligt så vinner dom. Han är enligt mig Premier Leagues bästa målvakt när det stämmer för honom, men tyvärr har han haft det tungt på sista tiden.
Jag tror att England kommer vinna tämligen enkelt över ett svagt Sverige. Jag hoppas det inte, men jag tror det !

Efter att ha sett Argentina praktiskt taget krossa Serbien Montenegro tror jag fortsatt på att Argentina kommer gå långt.
Kan tyvärr inte hålla med dig ang England´s chanser i VM.
Deras strategi eller kalla det spelsätt är och har alltid varit man mot man och genom klassiskt engelskt kriga ute på plan vinna matcher.
England har tyvärr för "engelska" spelare. Vet inte riktigt säkert, men tror det är bara Beckam som lirar i en annan europeisk och mer tekniskt skickligare liga?
Som jag ser det så är det Rooney och möjligtvis Joe Cole som sticker ut och kan göra det lilla extra "icke typiskt engelskt".
Annars så hänger mångt och mycket på Beckham´s crossbollar och frisparkar.
Få riktiga lirare som tekniskt kan hitta på något konstruktivt och annorlunda.

Ang Argentina så har jag sagt det förut, där har vi troligvis VM´s bästa lag.
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

coin wrote:Bra, ni har skapat världens mest meningslösa diskussion. Grattis!
Bra du lyckades skapa världens mest meningslösa off topic inlägg! :[
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

coin wrote:Bra, ni har skapat världens mest meningslösa diskussion. Grattis!
Du gillar inte fotboll, fint.

Nu vet vi, fint.

Diskussionen blir dock inte meningslös för detta.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Nu har jag kommit hem från Tyskland och det har varit fyra fantastiska dagar. Att se Sverige-Paraguay på plats var riktigt fräckt. Samtidigt så var det kul att se alla andra matcherna och framför allt alla de som åkte omkring i Berlin och firade i bilar efter att deras lag vunnit. Riktigt god och billig mat kombinerat med god tysk öl har varit riktigt kanon!

För övrigt verkar det som att Argentina är det hetast laget just nu. De spelar riktigt attraktiv fotboll.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Anzy wrote: Bra du lyckades skapa världens mest meningslösa off topic inlägg! :[
Och jag vill bara skriva något :-X
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Personligen tror jag starkt på att Brasilien, Holland eller Argentina tar hem VM-pokalen. Väldigt starka och kraftfulla lag.

Sedan kan naturligtvis Tyskland och Ecuador överraska eller utgöra stora hot, men som sagt tror jag på det första alternativet.
x-axeln vs y-axeln
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Kan tyvärr inte hålla med dig ang England´s chanser i VM.
Deras strategi eller kalla det spelsätt är och har alltid varit man mot man och genom klassiskt engelskt kriga ute på plan vinna matcher.
England har tyvärr för "engelska" spelare. Vet inte riktigt säkert, men tror det är bara Beckam som lirar i en annan europeisk och mer tekniskt skickligare liga?
Som jag ser det så är det Rooney och möjligtvis Joe Cole som sticker ut och kan göra det lilla extra "icke typiskt engelskt".
Annars så hänger mångt och mycket på Beckham´s crossbollar och frisparkar.
Få riktiga lirare som tekniskt kan hitta på något konstruktivt och annorlunda.

Ang Argentina så har jag sagt det förut, där har vi troligvis VM´s bästa lag
Man kommer långt på att kriga ^^
Nej men det skickliga mittfältet som England har är det ingen som slår. Varken Brasilien eller Argentina har samma klass på mittfältet.
Och så har dom många många hungriga spelare som vill visa upp sig. Skulle vara kul att få se Theo Walcott en match.

Brasilien ser lite loja ut, blixtrar till men ingen WOW upplevelse precis. Hollander inlädde likaså svagt för att inte tala om Frankrike och Tjeckien som är lite av en besvikelse.

Ska bli kul att få se Spanien idag igen. Dom har sett heta ut, och framförallt David Villa som fått chansen.

Jag tror på England - Argentina i final, där England vinner med ett långskott från Gerrard och en storspelandes Robinson i kassen ;)
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Jag tror verkligen inte att England tar sig till final, varken de eller Sverige har imponerat speciellt mycket. Jag har inte någon koll på vilka som kan mötas i finalen men jag är nästan säker på att ett av lagen är Argentina.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Jag tror på England - Argentina i final
Kom just på att dom inte kan mötas i final :P
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Image
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
MoNsTeR
Posts: 236
Joined: 2002-06-04 21:56:43
Contact:

Post by MoNsTeR »

Last edited by MoNsTeR on 2006-06-25 10:15:31, edited 1 time in total.
MacBook Pro Unibody 2.8GHz
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Ännu ett klart tecken på att han var partisk.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Diamond-A wrote:
Ännu ett klart tecken på att han var partisk.
Lucic bjöd honom på dejt vid det ögonblicket, därav leendet.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

lither wrote:Lucic bjöd honom på dejt vid det ögonblicket, därav leendet.

Ändå fick han rött kort. ;)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

Diamond-A wrote:
lither wrote:Lucic bjöd honom på dejt vid det ögonblicket, därav leendet.
Ändå fick han rött kort. ;)
Domaren var kanske inte gay.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

egar wrote:Domaren var kanske inte gay.

Eller så ville han vara diskret.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Diamond-A wrote:Ännu ett klart tecken på att han var partisk.
Ungefär som den tvivelaktiga straffen och att Jonson endast fick gult kort för sin attack mot Ballack? Jag tror du bara sorterar bort det du inte vill se.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

TinyTeeth wrote:
Diamond-A wrote:Ännu ett klart tecken på att han var partisk.
Ungefär som den tvivelaktiga straffen och att Jonson endast fick gult kort för sin attack mot Ballack? Jag tror du bara sorterar bort det du inte vill se.
Straffen var ganska solklar tycker jag.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Ja då får vi satsa på nästa landskamp.....
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

TinyTeeth wrote:
Diamond-A wrote:Ännu ett klart tecken på att han var partisk.
Ungefär som den tvivelaktiga straffen och att Jonson endast fick gult kort för sin attack mot Ballack? Jag tror du bara sorterar bort det du inte vill se.

Jag försökte vara lite ironisk. Jag har aldrig sett en domare döma en match och göra endast rätt beslut. Däremot kan dom försöka vara rättvisa.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Post Reply