Lite kul, Lite mystiskt.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Lite kul, Lite mystiskt.

Post by phastas »

Öppna notepad, och skriv "Bush hid the facts". Spara det som en .txt fil med vilket namn somhelst. Stäng fönstret. Öppna igen.

Google kommer upp med en (1) orelaterad hit på just den frasen...
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

det händer inget för mig ?
The town where i was born...
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

AntzZ| wrote:det händer inget för mig ?
Texten blir till fyrkanter.
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Funkar inte om du har med " ". ;)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Jag provade med och utan, sparade med 3 olika namn "namnlös" "blabla" och "Bush" :P
The town where i was born...
User avatar
TOVi
Posts: 367
Joined: 2005-12-31 21:41:52
Location: Farsta

Post by TOVi »

om man sparar med kodningen Unicode kan man se det igen :P
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

För att vara helt ärlig, läskigt. Mycket läskigt.

Edit: Conspiracy!?!?!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
bankler
Posts: 61
Joined: 2004-10-24 22:19:13

Post by bankler »

Jupp det har med ANSI / uincode att göra. Om man specar vilken kodning man vill använda blir allt normat. Det sjuka är att den vill öppna just det dokumentet i fel kodning av default. Riktigt skumt... :P
User avatar
Ballistic
Posts: 171
Joined: 2005-03-13 12:08:52
Location: Haninge - Sthlm

Post by Ballistic »

Det spelar ingen roll vad man skriver så länge de fyra orden har 4, 3, 3 och 5 tecken. Exempelvis "this app can break" eller "sdfs sdf sdf sdfsd"
User avatar
bankler
Posts: 61
Joined: 2004-10-24 22:19:13

Post by bankler »

Coolt, testade du fram det själv?
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ballistic wrote:Det spelar ingen roll vad man skriver så länge de fyra orden har 4, 3, 3 och 5 tecken. Exempelvis "this app can break" eller "sdfs sdf sdf sdfsd"
Du förstör vår konspirationsteori!
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Ballistic
Posts: 171
Joined: 2005-03-13 12:08:52
Location: Haninge - Sthlm

Post by Ballistic »

bankler wrote:Coolt, testade du fram det själv?
Näe, jag har en slav som sitter och bankar olika kombinationer tills det att han får fram ett godtagbart svar. ;D
Han hade läst en artikel om just denna bugg. Sen krävdes det inte speciellt mycket för att lägga ihop två och två.
Andrej wrote:Du förstör vår konspirationsteori!
:-/
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

Jefla nerd-forum! Finns det något dator-relaterat som ni kan låta bli att dissektera in i minsta detalj och kunna allt om. Så vi vanliga paranoida konspirations kamrater kan få frodas och må bra en liten stund iaf!

;)
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

Jag kanske är dum, men får det fortfarande inte att funka, någon som kan görs step by step åt mig ?
The town where i was born...
User avatar
Ballistic
Posts: 171
Joined: 2005-03-13 12:08:52
Location: Haninge - Sthlm

Post by Ballistic »

AntzZ| wrote:Jag kanske är dum, men får det fortfarande inte att funka, någon som kan görs step by step åt mig ?
1. Högerklicka på ditt skrivbord
2. Välj Nytt-> textdokument
3. Öppna textdokumentet
4. Skriv in this app will crash i textdokumentet.
5. Spara som crash.txt på skrivbordet
6. Stäng fönstret.
7. Öppna crash.txt som ligger på skrivbordet
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ballistic wrote:Det spelar ingen roll vad man skriver så länge de fyra orden har 4, 3, 3 och 5 tecken. Exempelvis "this app can break" eller "sdfs sdf sdf sdfsd"
Pop!

*psschhhhhh....*

Edit: !!!
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

TinyTeeth wrote:Pop!

*psschhhhhh....*

Edit: !!!
Mörkade är inte ett direkt vanligt ord i t.ex. tidningar och webnyhetssidor som skulle kunnat ta upp den nyheten, dessutom är det en sökning på svenska.

Jag finner det långt mer skrämmande att trots 2 bush-presidenter med många underliga förfaranden, ett antal krig startade, allt under stora delar falska fakta finns det bara en träff på google på frasen "Bush hid the facts", ett tiotal träffar på Altavista och två träffar på MSN search.

Vidare är en av träffarna på Altavista denna sida: http://djtechnocrat.blogspot.com/ som har lite ytterligare info där det visas att det inte bara är antalet tecken som styr.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Det ser ut att vara tradionell kinesiska i detta fallet.
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ghlargh wrote:Mörkade är inte ett direkt vanligt ord i t.ex. tidningar och webnyhetssidor som skulle kunnat ta upp den nyheten, dessutom är det en sökning på svenska.
Medan "Bush hid the facts" (exakt de orden, exakt den meningsuppbyggnaden etc.) är det?

Lägg ner med era konspirationsteorier.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

TinyTeeth wrote:Medan "Bush hid the facts" (exakt de orden, exakt den meningsuppbyggnaden etc.) är det?

Lägg ner med era konspirationsteorier.
exakt den meningsbyggnaden är skrämmande att den bara kommer upp en enda gång på google med tanke på, som sagt, alla engelskspråkiga media och att det funnits två suspekta bush-presidenter.

samma antal träffar på "bush hid the truth"
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
GuessWho
Posts: 1650
Joined: 2004-01-09 22:01:48

Post by GuessWho »

Ghlargh wrote:
TinyTeeth wrote:Medan "Bush hid the facts" (exakt de orden, exakt den meningsuppbyggnaden etc.) är det?

Lägg ner med era konspirationsteorier.
exakt den meningsbyggnaden är skrämmande att den bara kommer upp en enda gång på google med tanke på, som sagt, alla engelskspråkiga media och att det funnits två suspekta bush-presidenter.

samma antal träffar på "bush hid the truth"

Jag får mer än 1 träff på Google på "Bush hid the facts", men det verkar som att majoriteten av träffarna handlar om Notepad buggen...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Udda hur Microsoft har lyckets med en sån konstig bugg i ett så simpelt program...
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

det finns väl något annat man kan skiva o göra om i wingdings i word o få fram rätt... häftiga bilder:P
nåt i stil med 9/11 och flgplansnumret o dyl..
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
xerxes
Posts: 835
Joined: 2002-03-08 21:48:21
Location: Lund
Contact:

Post by xerxes »

CSM101 wrote:det finns väl något annat man kan skiva o göra om i wingdings i word o få fram rätt... häftiga bilder:P
nåt i stil med 9/11 och flgplansnumret o dyl..
http://www.snopes.com/rumors/wingdings.asp
There are 2 kinds of people in the world: Those who understand hexadecimal, and those who don't.
pimen

Post by pimen »

Vem fan orkar ta reda på såna här saker?
Post Reply