Roliga historier

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Roliga historier

Post by linc »

Det var ett tag sen vi hade en sånhär tråd. Posta en rolig historia (dvs inte en vits) om du har någon bra. :)

Jag får väl börja (fick den här av Axman för övrigt):
Direktörerna för ölmärkena Heineken, Budweiser, Carlsberg och Guinness är ute en eftermiddag och spelar golf. Efter 18 hål på Gleneagles samlas man vid hål 19 i baren vid klubbhuset.
Man hann knappt sätta sig förrän en servitris uppenbarade sig, och frågade vad de ville dricka.

Carlsbergdirektören skulle ha "One bottle of Carlsberg. Probably the best
beer in the world".

Heinekenkillen fnös och beställde det han ansåg vara världens bästa öl,
nämligen en kall Heineken.

Killen från Budweiser smålog och sa på släpig Texasaccent "You guy's don't know a shit. Give me the best selling beer in the United States, a good Budweizer Bud Light".

Direktören för Guinness sade coooolt bara "I'll have a Coke".

Chockade frågade dom andra varför han inte beställt en Guinness, varpå Guinnessdirektören snabbt svarade:
"Well, if you guys don't drink beer, neither will I".
Last edited by linc on 2006-06-19 7:35:50, edited 1 time in total.
hej.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Haha ;) Den gillade jag!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

So a hippo, a rhinoceros and a zebra walk into a bar...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

linc wrote: Jag får väl börja
Riktigt skoj! :)
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

En liten flicka spelade kula med en liten pojke i parken.
När flickan vann sa pojken, Kuk också. Flickan frågade vad kuk betydde och pojken sa, det får du allt ta och fråga din mamma.
När flickan sedan frågade sin mamma sa hon att det betydde mat.
Dagen därpå spelade flickan kula med pojken igen, och vann också denna gång. Då sa pojken Fitta. Flickan frågade vad det ordet betydde och pojken sa återigen att hon skulle fråga sin mamma om det.
Mamman sa att det betydde Gäster.
Dagen efter det spelade dom kula igen, flickan vann och pojken sa Knulla. Flickan undrade nyfiket vad det ordet betydde och pojken sa att hon skulle fråga sin mamma om det.
Då flickan frågade sa mamman att det betyder att man Byter om (kläder).
Samma kväll kom det gäster, flickan öppnade och sa " Hej alla fittor, kuken står på bordet och mamma är uppe och knullar. "


*ursäkta om den var lite grov, men tror dom flesta har hört den*
The town where i was born...
User avatar
poller
Hedersbit
Posts: 4387
Joined: 2002-03-11 10:33:23
Contact:

Post by poller »

Den ena gurkan till den andre: "vad du ser blek ut!" den andre: "det är inte så konstigt, jag ska bli inlagd i morgon!"

Good one linc!
Last edited by poller on 2006-06-20 0:23:04, edited 1 time in total.
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Tror jag har fått den från detta forumet, men jag minns inte exakt. Den har legat som en textfil på disken i några år nu. :)
En mor stod i köket och kunde höra hur hennes son lekte med sin tågbana inne i vardagsrummet.
Hon hörde honom säga:
"Så har vi kommit till Malmö Central. Alla ni lata rövhål som ska av, se till att det går jävligt snabbt SÅ VI KAN KOMMA VIDARE!!!"
Mamman blev chockad över vad hon hörde, och skyndade sig in till sonen.
"Vi använder verkligen inte sådant språk i detta hus! Gå upp på ditt rum och bli där i två timmar.
Om du kan prata ordentligt när de två timmarna gått, kan du komma ner och leka med din tågbana igen."
Efter två timmar kommer pojken ner igen, och sätter sig för att åter leka med tåget.
Från köket hör mamman honom säga:
"Till alla passagerare som nu stiger av vill jag säga tack för denna resa.
Vänligen se till så att ni har alla era tillhörigheter med er. Jag vill
samtidigt önska våra nya resenärer välkomna ombord. Vi kommer att göra vårt yttersta för att göra denna resa så behaglig som möjligt."
Mamman ler stolt, och sonen fortsätter:
"... OCH OM NÅGON AV ER IDIOTER ÄR SURA ÖVER ATT VI ÄR TVÅ TIMMAR SENA, KAN NI GÅ UT OCH PRATA MED DEN FETA KÄRRINGEN I KÖKET!"
hej.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

AntzZ| wrote:En liten flicka spelade kula med en liten pojke i parken.
När flickan vann sa pojken, Kuk också. Flickan frågade vad kuk betydde och pojken sa, det får du allt ta och fråga din mamma.
När flickan sedan frågade sin mamma sa hon att det betydde mat.
Dagen därpå spelade flickan kula med pojken igen, och vann också denna gång. Då sa pojken Fitta. Flickan frågade vad det ordet betydde och pojken sa återigen att hon skulle fråga sin mamma om det.
Mamman sa att det betydde Gäster.
Dagen efter det spelade dom kula igen, flickan vann och pojken sa Knulla. Flickan undrade nyfiket vad det ordet betydde och pojken sa att hon skulle fråga sin mamma om det.
Då flickan frågade sa mamman att det betyder att man Byter om (kläder).
Samma kväll kom det gäster, flickan öppnade och sa " Hej alla fittor, kuken står på bordet och mamma är uppe och knullar. "


*ursäkta om den var lite grov, men tror dom flesta har hört den*
Den var kass. Varför skulle en mamma säga till sin dotter att kuk betyder mat och fitta betyder gäster?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

"Varför skulle en mamma säga till sin dotter att kuk betyder mat och fitta betyder gäster?"


Det kallas rolig histora, alltså behöver det inte vara seriöst.
The town where i was born...
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

linc wrote:Tror jag har fått den från detta forumet, men jag minns inte exakt. Den har legat som en textfil på disken i några år nu. :)

Haha, den var rolig.
The town where i was born...
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

AntzZ|, din historia var inte bara pubertal och tråkig, den var dessutom helt ologisk. Lincs första leder!
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

lillis wrote:AntzZ|, din historia var inte bara pubertal och tråkig, den var dessutom helt ologisk. Lincs första leder!

Antar att jag har min egen humor då.
The town where i was born...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Mindre tjafs, mer historier!

Fick den här av en granne:
Brev från dottern...
En pappa letade efter sin dotter och fann ett brev på hennes säng. Med värsta föraningar läste han brevet med darrande hand.

Kära Mamma och Pappa,
Jag är väldigt ledsen att behöva säga detta men jag har lämnat er och stuckit iväg med min nya pojkvän. Jag har funnit den sanna kärleken och han är helt underbar - speciellt hans söta piercingar, ärr, snygga tatueringar och hans stora motorcykel! Men det är inte bara det - Jag och Ahmed ska också ha barn, jag är redan i fjärde månaden. Vi kommer att bli lyckliga i hans husvagn i skogen, och han säger att han vill ha fler barn med mig. Jag har också förstått att marijuana inte alls är farligt snarare tvärt om eftersom det även används inom sjukvården. Vi odlar det i gläntan bakom husvagnen till oss själva och till hans vänner. I gengäld får vi från dem hur mycket ecstasy och andra piller som helst. Vi hoppas dock att medicinforskningen snart hittar ett botmedel mot AIDS så att Ahmed kan bli bättre - han är värd det.
Ni behöver inte ora er för pengar - Ahmeds vänner, Andrej och mr Stanislav är i filmbranschen ,och har ordnat så att jag ska bli skådespelare!!! Det är visst väldigt bra betalt, 500 kr per tagning och jag får ytterligare 500 om det medverkar fler än tre män i samma scen, och ytterligare 1000 kr om det medverkar djur (och jag som ju älskar djur, det kan knappast bli bättre!).
Oroa dig inte Mamma - jag är 15 år gammal och kan faktiskt ta vara på mig själv. Nån gång så kommer jag och hälsar på er så att ni kan få träffa era barnbarn.

Puss Puss
Anna


P.S
Pappa, detta var inte sant - jag är faktiskt bara över hos Sandra och kollar på TV. Jag ville bara få dig uppmärksam på att det finns värre
saker än, som du uttrycker det,
- ATT SVERIGE FÖRLORAR PÅ SATANS STRAFFAR!!!
hej.
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

=) linc
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

- Jag har varit i Jemen.
- Nämen?
- Jomen!

Omöjligt tråkig ;D
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
DeCaff
Posts: 2352
Joined: 2004-03-16 1:08:04

Post by DeCaff »

stealth: OLD!!!1 ;D

keep 'em comming linc :)
"I USA bestämmer Nixon hur bilarna ska se ut" -Teknikens Värld #19 1972
Ultra'an: Ph2X4 965 BE \ 8GB \ 5250GB \ DVD±RW \ EVGA GTX295
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

stealth wrote:- Jag har varit i Jemen.
- Nämen?
- Jomen!

Omöjligt tråkig ;D
;D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Får man dra skämt som dessa?

Adolf Hitler var på besök vid ett koncentrationsläger. Med anledning av det celebra besöket hade man radat upp alla judar för inspektion och bland de uppradade judarna stod en liten flicka.
Hitler: Hur gammal är du då, min lilla vän?
Flickan: Jo farbror, jag fyller 5 år i morgon.
Hitler: Nej.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Gnuet
Posts: 3736
Joined: 2003-04-06 14:20:38
Location: Savannen, Stockholm
Contact:

Post by Gnuet »

lither wrote:Adolf Hitler var på besök vid ett koncentrationsläger. Med anledning av det celebra besöket hade man radat upp alla judar för inspektion och bland de uppradade judarna stod en liten flicka.
Hitler: Hur gammal är du då, min lilla vän?
Flickan: Jo farbror, jag fyller 5 år i morgon.
Hitler: Nej.
Muahahaha ^^
iDon't care about your problems.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

"När far var i Mora, var mor i fara.."
User avatar
AntzZ|
Posts: 1529
Joined: 2005-02-15 21:48:32
Location: Göteborg

Post by AntzZ| »

"lither´s senaste"


Hahahaha, den var bra.
The town where i was born...
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Kommer inte ihåg vem jag fick den här av, men men. :)
Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan.

Till exempel. En kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger, "jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig".

Jag sade "VA??!! vad var det där?!". Så säger hon dom orden alla pojkvänner fasar att höra....
"Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man".

Hon besvarade min frågande med att säga, "Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?". När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag.
Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg.

Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta, så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble. Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad! Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa, "Det går bra älskling". Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist, "Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar". Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade, "Nej älskling, Jag känner inte för det".
Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken medett förvånat "VA?". Jag sade sedan "Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna".

Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag, "Varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dom saker jag köper åt dig?".

Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller.
Edit: Lither, skrattade som fan när jag läste den. Grym! :D
hej.
User avatar
Shinobi
Posts: 183
Joined: 2005-12-28 20:53:29

Post by Shinobi »

Kanske lite grym men men...


-Vad är skillnaden mellan en kvinna som drar ner sin gylf och en man som drar ner sin gylf?

Svar:När kvinnan gör det ramlar inte hjärnan ut ;D
-Ip 4 (2,4 Ghz)
-Geforce titanium 4200 (128 DDR)
-Pc3200 DDR (786 Mb)
-P4 mainboard.
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Det är dock inga roliga historier men de är för jäkla roliga:

Roliga svenskars namn från eniro:
http://kalvur.blogspot.com/2006/06/roliga-svenskar.html

Gobitar:
Zara Baizar Matta - Bjud inte hem henne när du har städat
Peter Hasch - Sambo med Mari Juana
Haha Blabla - Haha Blabla? Va? du kan väl lyssna på vad ska säga innan du trackar ner på mig!
User avatar
linc
Administratör
Posts: 7602
Joined: 2002-02-13 22:22:11
Location: Skåneland
Contact:

Post by linc »

Hörde den här på irc för ett antal år sen..
Hitler stod med en kpist och ett antal judar framför sig vid ett stup.. så sa han till den förste: "Ställ dig rak lång och hoppa ner". Juden gjorde det. Så sa Hitler till nästa: "Kura ihop dig och hoppa ner". Och juden gjorde det. Till nästa sa han "Hoppa ner och lägg dig horisontellt i luften", juden hade ju inget val så han hoppade ner han med...

Så kom Goebbles och sa "Men Hitler, vad gör du för nåt?"

Hitler svarade: "Jag spelar tetris."
hej.
Post Reply