Israel vs Hezbollah

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Andrej: Du kan få lite löst skvaller från Information Clearing House.

Mellanösternfrågan sätter tidigare konventioner ur spel, eller varför inte en nazist i Palestinasjal?

Image
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Dissident wrote:Mellanösternfrågan sätter tidigare konventioner ur spel, eller varför inte en nazist i Palestinasjal?
Israels regering borde få Nobels fredspris: för bedriften att ena muslimer, kommunister och nazister i ett gemensamt hat.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Att nazism och muslimsk anti-sionism/judehat går hand i hand är ju knappast någon nyhet.
Ahmed Rami har ju varit nassarnas bäste vän rätt länge nu, och det var väl Himmler som uttryckte sin beundran för de muslimska "Handschar" SS-förbanden.
Att en nasse tar på sig det mest laddade anti-israeliska plagget är väl snarast en självklarhet. De gillar palestiner skarpt, bara de håller sig nere i mellanöstern och spränger skolbussar eller arméposteringar.

Det här är ett drömläge för extremister i alla läger. Bosättaridioterna får säkerligen mer stöd än på länge. Hamas och Hizbollah frodas. "Svenska motståndsrörelsen" (eller vad de gökarna nu kallar sig idag) kan hoppas på att massor med judar och araber dör. De enda som förlorar är de som tycker det vore vettigt om man försökte hitta en hållbar tvåstatslösning och skapa lite fred.
Vilken sida de än står på.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Bunker
Posts: 68
Joined: 2005-09-08 9:49:25
Location: Dalarna

Post by Bunker »

Andrej wrote:Så, är det någon som har hittat en källa som bekräftar användingen av vit fofsfor, vacuum eller andra omstrida och kontroversiella stridsmedel?
En sk "Fuel air bomb" var det första jag kom att tänka på från mina dagar med CnC:Generals. Wikipedia hade lite läsning på ämnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon

Sen så kan ni även inspektera Hizbollahs/Hezbollahs sektion: http://en.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
Jag tänker då främst på den här bilden då nya rekryter svär trohet. Har vi sett denna hälsning förut?
Image
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Med Big_Bird's inlägg är ju den hälsningen mkt "lämplig"....
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Bunker wrote:Har vi sett denna hälsning förut?
Image?
User avatar
Bunker
Posts: 68
Joined: 2005-09-08 9:49:25
Location: Dalarna

Post by Bunker »

Jepp, romarna var väl officiellt först och det är allmänt kännt att nazisterna hämtade mycket inspiration från romarna. Dock så trodde jag att romarna hade handflatan riktad framåt, dvs som ett stopptecken, med med samma vinkel på armen som en "nazisthälsning". Minns att jag såg det i en Asterixserie och jag borde ha kontrollerat fakta innan jag postade.

Som den Wikipediafanatiker som jag är så kontrollerade jag det här
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Cappuccino wrote:
Dissident wrote:Mellanösternfrågan sätter tidigare konventioner ur spel, eller varför inte en nazist i Palestinasjal?
Israels regering borde få Nobels fredspris: för bedriften att ena muslimer, kommunister och nazister i ett gemensamt hat.
Det är ganska kul, för litet mer än en handfull tiotal år sen så var kommunismen en judisk konspiration.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Bunker wrote:En sk "Fuel air bomb" var det första jag kom att tänka på från mina dagar med CnC:Generals. Wikipedia hade lite läsning på ämnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Thermobaric_weapon
Just det, nu när du säger det så har jag faktiskt till och med läst om det i lumpen :P

Angående hälsningen men lite mer ot. Såna symboler förekommer ju även i sverige, kolla bara på polisens symbol, vad ser man där om inte två spoknippen. Och vad var även en symbol som flitigt användes under fascismen.

polisens spöknippen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Polisen

Spöknippen som användes under fascismen:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Fascism

bara lite ot...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Vem man hejar på?

Post by Mr Einstein »

Israel kan aldrig förlora kriget därför att man har världens bästa backup om det skulle börja gå dåligt i kriget mot Hizbollah.

Jag hejar dock inte på religiösa galningar som vill bestämma och diktera regler hur man ska leva sitt liv.
Rensa ut dessa religösa galningar och börja bygga upp ett land som folk kan leva i.
Ut med Hizbollah!!!
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Haha, att al-quaida är dumma i huvudet är inget nytt...

visste ni för övrigt att de även är emot shiamuslimer?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

ja, ja men även...

Post by Mr Einstein »

....även Göran Persson skulle kunna gå ut i media och uppmana alla svenskar att sluta supa.
Men frågan är hur många som skulle följa uppmaningen.

Jag tror inte det är många av världens muslimer som är villiga att offra sig för dessa skäggiga gubbar.
Låt dem spränga sig själv i luften istället...så vore vi av med problemet.
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Andrej wrote:Så, är det någon som har hittat en källa som bekräftar användingen av vit fofsfor, vacuum eller andra omstrida och kontroversiella stridsmedel?
På CNN för någon dag sedan så var det en reporter i Live sändning som sa att de hade funnit spår på att Israel använt vit fosfor i en attack. Och då började han snacka om sönderbrända barnkroppar...Nyhetsankaret i studion var dock snabb med att säga "tack och på återseende". Blir säkerligen svårt att få något sådant bekräftat då det aldrig skulle medges från officiellt håll.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

XitArS wrote:På CNN för någon dag sedan så var det en reporter i Live sändning som sa att de hade funnit spår på att Israel använt vit fosfor i en attack. Och då började han snacka om sönderbrända barnkroppar...Nyhetsankaret i studion var dock snabb med att säga "tack och på återseende". Blir säkerligen svårt att få något sådant bekräftat då det aldrig skulle medges från officiellt håll.
Jänkarna erkände tillslut hur de använde "shake n' bake" i öppningen av Iraq invasionen. Varannan spräng, varannan vit fosfor.

Den stora frågan är om dom leverarar vit fosfor från sina plan eller om dom håller sig till artilleri.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Andrej wrote:Den stora frågan är om dom leverarar vit fosfor från sina plan eller om dom håller sig till artilleri.
Vad är det som säger att de inte använder båda två?
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

CSM101 wrote:Vad är det som säger att de inte använder båda två?
Inget, men förbudet, som vissa länder har skrivit på gäller juridiskt endast planlevererade brandbomber.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Andrej wrote:Inget, men förbudet, som vissa länder har skrivit på gäller juridiskt endast planlevererade brandbomber.
Just nu verkar Israel inte bry sig något vidare om några förbud eller liknande i mina ögon...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

CSM101 wrote:
Andrej wrote:Inget, men förbudet, som vissa länder har skrivit på gäller juridiskt endast planlevererade brandbomber.
Just nu verkar Israel inte bry sig något vidare om några förbud eller liknande i mina ögon...
Jag kan bara hålla med dig..

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/s ... 85,00.html

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp? ... nderType=6

Justee Israel hade skickat varningar i form av flygblad, vilket de civila inte hade ngn aning om, och därav finner jag inget felaktigt i att man bombar sönder ett hus med handikappade och små barn eftersom man redan skickat varningar.. :-X :P
x-axeln vs y-axeln
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Det jag tycker är illa är att FN ingriper för mycket mindre saker vanligtvis. Just FN borde göra något mer konkret, speciellt efer att ha fått fyra fn-soldater _mördade_ av israel.

Men klart, storebror är ju med i fn...

Så löjligt att silkesvantarna åker på så fort det är israel det rör sig om, för det är ju bara såååååå farligt ifall man skulle stämplas som antesemit...

Hade det varit som så att israel varit ett muslimskt land och libanon kristet (med kristna som liknar europeer) då hade helvetet brutit lös...
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

CSM101 wrote:Det jag tycker är illa är att FN ingriper för mycket mindre saker vanligtvis. Just FN borde göra något mer konkret, speciellt efer att ha fått fyra fn-soldater _mördade_ av israel.

Men klart, storebror är ju med i fn...

Så löjligt att silkesvantarna åker på så fort det är israel det rör sig om, för det är ju bara såååååå farligt ifall man skulle stämplas som antesemit...

Hade det varit som så att israel varit ett muslimskt land och libanon kristet (med kristna som liknar europeer) då hade helvetet brutit lös...
Det är mycket sant. Bland annat anledningen till varför tyskarna, franskmännen, engelsmännen och andra europeér inte vågar yttra ett enda ord för att stämplas som antisemit.
x-axeln vs y-axeln
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

En sak jag älskar med Sverige är att Sverige inte är (lika) feg som de andra länderna. Är det något fel så säger vi till, även om vi riskerar få antisemitstämpel.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

CSM101 wrote:Så löjligt att silkesvantarna åker på så fort det är israel det rör sig om, för det är ju bara såååååå farligt ifall man skulle stämplas som antesemit...
http://www.middleeastnews.com/unresolutionslist.html
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

Återigen, silkesvantar. Att komma med massa resolutioner innebär ingenting., att påpeka när något är uppenbart fel är heller inte värt någonting. Det är när de gör något åt saken som är det viktiga och hittills har jaginte sett något göras (som är av eventuell betydelse för att få isreael att tex respektera mänskliga rättigheter).

Men när det gäller tex nordkorea, då minsann ska sanktioner införas och en rad andra aktioner, men när det gäller Israel (som i mina ögon är farligare än nordkorea) då sitter alla tysta och säger bara att det är fel.

Silkesvantar.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Släta ut rynkorna med Israel. Beirut före och efter.

Image

Dahieh.

Image
Post Reply