Svenska Terrorist mål.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Ghlargh wrote:Troliga mål, lite beroende på vilka skador man vill åstakomma.

Politiska mål, t.ex. riksdagshuset, slottet.

Internationellt kända mål, t.ex. turning torso, ringhalsverket, ovanstående.

Stora folksamlingar, t.ex. konserter, stora varuhus på lönelördagen, pendlartrafik under rusningen.

Stora industrier.
Sen att sverige är ett ganska osannolikt mål från början är en annan sak.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
pimen

Post by pimen »

Om de försöker skapa skräck, så tror jag mobilnätet är en bra sak, men rätt svårt att genomföra utan mycket folk...
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

MooDHooDs wrote:Minns en interjuv med en på WTC i stockholm dagen efter det hände i USA. Den som blev interjuvad sa "Jag trodde det var här när jag hörde vad om hänt på tv".
Det är ju inte förvånande, du reagerar ju om det är ngt du känner till, inte ens säkert att han känner till att WTC finns i många länder...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Hälla kopiösa mängder Lysergsyredietylamid i grundvattnet i någon småstad \o/
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

stealth wrote:Hälla kopiösa mängder Lysergsyredietylamid i grundvattnet i någon småstad \o/
vad gör det medlet?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Stiiig wrote:
stealth wrote:Hälla kopiösa mängder Lyserg syre dietylamid i grundvattnet i någon småstad \o/
vad gör det medlet?
Läs ut förkortningen.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Big_Bird wrote:
Stiiig wrote:
stealth wrote:Hälla kopiösa mängder Lyserg syre dietylamid i grundvattnet i någon småstad \o/
vad gör det medlet?
Läs ut förkortningen.
Aha :P
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
jb
Posts: 1076
Joined: 2002-08-08 3:39:12
Location: Karlshamn
Contact:

Post by jb »

stealth wrote:Hälla kopiösa mängder Lysergsyredietylamid i grundvattnet i någon småstad \o/
Där skulle jag vilja bo.
Ny låt ---> Jallabert - KRS3
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Marcus.Wallen wrote:
MooDHooDs wrote:Minns en interjuv med en på WTC i stockholm dagen efter det hände i USA. Den som blev interjuvad sa "Jag trodde det var här när jag hörde vad om hänt på tv".
Det är ju inte förvånande, du reagerar ju om det är ngt du känner till, inte ens säkert att han känner till att WTC finns i många länder...
Så.. Märker man inte om två flygplan kör rätt in i byggnaden?
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

LSD i vattnet: mmmmmmmm.... BILLIGT :D

WTC: jaha, missade att han tydligen var i byggnaden...
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Dissident wrote:Är det så dåligt?
hehe.. nej? Nån nytta får väl talibanerna göra :D
Andrej wrote:Sen att sverige är ett ganska osannolikt mål från början är en annan sak.
Precis.. de måste ju ha nånstans att samla pengar, så naiva svenskar är väl perfekt ;)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Bamse
Posts: 35
Joined: 2006-01-10 13:10:07

Post by Bamse »

Jag är inne på motivlinjen jag med, dvs. det beror helt på motivet var och vad man gör. Men om vi leker med tanken om att det vore gjort av en muslimsk extremistgrupp så tror jag mest på att målet på något sätt samtidigt måste bestrida centrala ideologier i religionen, man slår två flugor i en smäll. Jag kan tänka mig att gruppen vore oerhört koncentrerad på synkroniserade biologiska detoneringar i gallerior i Stockholm för att även göra stor materiell skada. Det är inte så svårt att lasta specialgjorda lastbilar med sprängmedel och köra in dem i gallerior och garage. En "felkörning" är väldigt lätt och väldigt svår att förhindra eftersom man inte behöver plantera bomben, det är precis så man gjorde med flygplanskapningar och jag tror att dessa terroristgrupper fortfarande är inne på den linjen. Dammar, kärnkraftverk och liknande tror jag är svåra att hantera. Vissa byggnader kan kräva en mindre bomb först för att röja upp ingången, det går enkelt med en liten och lätt bil. Så jag tror mest på att attacken skulle utföras av rörliga fordon utrustade med biologiska vapen. Mängden sådana fordonskombinationer kan man göra väldigt hög och slå ut en mängd städer samtidigt. Jag tror att London är ett mer attraktivt sådant mål, t.o.m. ett ganska sannolikt sådant mål. Men man kan tänka sig att gruppen slår till emot London, Paris, Rom, Köpenhamn och Stockholm samtidigt.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Bamse wrote:Jag är inne på motivlinjen jag med, dvs. det beror helt på motivet var och vad man gör. Men om vi leker med tanken om att det vore gjort av en muslimsk extremistgrupp så tror jag mest på att målet på något sätt samtidigt måste bestrida centrala ideologier i religionen, man slår två flugor i en smäll. Jag kan tänka mig att gruppen vore oerhört koncentrerad på synkroniserade biologiska detoneringar i gallerior i Stockholm för att även göra stor materiell skada. Det är inte så svårt att lasta specialgjorda lastbilar med sprängmedel och köra in dem i gallerior och garage. En "felkörning" är väldigt lätt och väldigt svår att förhindra eftersom man inte behöver plantera bomben, det är precis så man gjorde med flygplanskapningar och jag tror att dessa terroristgrupper fortfarande är inne på den linjen. Dammar, kärnkraftverk och liknande tror jag är svåra att hantera. Vissa byggnader kan kräva en mindre bomb först för att röja upp ingången, det går enkelt med en liten och lätt bil. Så jag tror mest på att attacken skulle utföras av rörliga fordon utrustade med biologiska vapen. Mängden sådana fordonskombinationer kan man göra väldigt hög och slå ut en mängd städer samtidigt. Jag tror att London är ett mer attraktivt sådant mål, t.o.m. ett ganska sannolikt sådant mål. Men man kan tänka sig att gruppen slår till emot London, Paris, Rom, Köpenhamn och Stockholm samtidigt.
Väldigt bra skrivet.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Bamse
Posts: 35
Joined: 2006-01-10 13:10:07

Post by Bamse »

Stiiig wrote:
Bamse wrote:Jag är inne på motivlinjen jag med, dvs. det beror helt på motivet var och vad man gör. Men om vi leker med tanken om att det vore gjort av en muslimsk extremistgrupp så tror jag mest på att målet på något sätt samtidigt måste bestrida centrala ideologier i religionen, man slår två flugor i en smäll. Jag kan tänka mig att gruppen vore oerhört koncentrerad på synkroniserade biologiska detoneringar i gallerior i Stockholm för att även göra stor materiell skada. Det är inte så svårt att lasta specialgjorda lastbilar med sprängmedel och köra in dem i gallerior och garage. En "felkörning" är väldigt lätt och väldigt svår att förhindra eftersom man inte behöver plantera bomben, det är precis så man gjorde med flygplanskapningar och jag tror att dessa terroristgrupper fortfarande är inne på den linjen. Dammar, kärnkraftverk och liknande tror jag är svåra att hantera. Vissa byggnader kan kräva en mindre bomb först för att röja upp ingången, det går enkelt med en liten och lätt bil. Så jag tror mest på att attacken skulle utföras av rörliga fordon utrustade med biologiska vapen. Mängden sådana fordonskombinationer kan man göra väldigt hög och slå ut en mängd städer samtidigt. Jag tror att London är ett mer attraktivt sådant mål, t.o.m. ett ganska sannolikt sådant mål. Men man kan tänka sig att gruppen slår till emot London, Paris, Rom, Köpenhamn och Stockholm samtidigt.
Väldigt bra skrivet.
Tack! Det var väldigt snällt sagt! ;)
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Bamse wrote:
Stiiig wrote:
Bamse wrote:Jag är inne på motivlinjen jag med, dvs. det beror helt på motivet var och vad man gör. Men om vi leker med tanken om att det vore gjort av en muslimsk extremistgrupp så tror jag mest på att målet på något sätt samtidigt måste bestrida centrala ideologier i religionen, man slår två flugor i en smäll. Jag kan tänka mig att gruppen vore oerhört koncentrerad på synkroniserade biologiska detoneringar i gallerior i Stockholm för att även göra stor materiell skada. Det är inte så svårt att lasta specialgjorda lastbilar med sprängmedel och köra in dem i gallerior och garage. En "felkörning" är väldigt lätt och väldigt svår att förhindra eftersom man inte behöver plantera bomben, det är precis så man gjorde med flygplanskapningar och jag tror att dessa terroristgrupper fortfarande är inne på den linjen. Dammar, kärnkraftverk och liknande tror jag är svåra att hantera. Vissa byggnader kan kräva en mindre bomb först för att röja upp ingången, det går enkelt med en liten och lätt bil. Så jag tror mest på att attacken skulle utföras av rörliga fordon utrustade med biologiska vapen. Mängden sådana fordonskombinationer kan man göra väldigt hög och slå ut en mängd städer samtidigt. Jag tror att London är ett mer attraktivt sådant mål, t.o.m. ett ganska sannolikt sådant mål. Men man kan tänka sig att gruppen slår till emot London, Paris, Rom, Köpenhamn och Stockholm samtidigt.
Väldigt bra skrivet.
ack! Det var väldigt snällt sagt! ;)
lugnt!!!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Post Reply