Svenska Terrorist mål.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Svenska Terrorist mål.

Post by Stiiig »

satt å funderade på hur det skulle vara om Sverige var lika hotat av terrorister som tex USA. Undra vilka mål dom valt ifall dom velat spränga nått då. Jag skulle chansa på typ trängsel dammen och riksdagshuset. Men vad skulle eg terrorister vilja oss svenskar med detta? vad har vi som dom inte har? Finns det några aktiva terrorist grejer i Sverige?
Undrar hur stort område som skulle täckas med vatten om trängsel dammen skulle brista. jag menar den är ju ändå 122 meter hög och är sveriges största dammbyggnad. hur stort område skulle dom släcka!


http://www.fortum.com/gallery/PressServ ... gslet1.jpg
^Bild på trängslet dammen. Den är då verkligen inte liten.
ser ni att på höger sida om dammen så är det några beting rejer som sticker ut. det är ingången till "bergakungens sal" ett ställe där militären höll till lång nere i berget. Vet inte alls vad som finns där nu. men vor ekul å veta.
880 milj m³ rymemr damen.
Last edited by Stiiig on 2006-07-24 1:54:28, edited 4 times in total.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Svenska Terrorist mål.

Post by Dissident »

Det fanns en tv-serie om det.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Svenska Terrorist mål.

Post by Stiiig »

Dissident wrote:Det fanns en tv-serie om det.
Om svenska terrorist mål? vad hette den? vilken kanl gick den på?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Re: Svenska Terrorist mål.

Post by staretsen »

Stiiig wrote:Undrar hur stort område som skulle täckas med vatten om trängsel dammen skulle brista. jag menar den är ju ändå 122 meter hög och är sveriges största dammbyggnad.
Med tanke på var den ligger skulle den nog kunna översvämma en areal stor som Danmark utan att vara ett attraktivt terroristmål.
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Re: Svenska Terrorist mål.

Post by Stiiig »

Tack! hade sett lite av den serien. men trodde det var skit bara!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Dom kan väl lika bra anfall World Trade Center här också? ;)
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

markmc wrote:Dom kan väl lika bra anfall World Trade Center här också? ;)
hehe kanske inte riktigt samma sak. vad är det stälelt till för eg? såg ddet för första gången i veckan då ja var på väg till centralen. vad gör dom där?
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Kan tänka mig att WTC finns lite över allt. Det är ju bara ett litet hus i bland alla andra ;)
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Det är dags för att vara rädd för terrorister här i sverige och låta Bodström legislera bort fler av våra rättigheter. Nem håller med.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Alla dammar uppe längs de norrländska älvarna. Brister de så blir de stora städerna i norrland lagda under vatten. Luleå har till exempel järnverk vilket kan vara en bra idé att slå ut.

Jag skulle dock snarare slå till emot lättatackerade mål. Dammar är ett helvete att spränga smidigt och obemärkt. (om du inte kapar ett flygplan och flyger in i dem)

Gröna Lund, Liseberg, Stockholms Tunnelbanenät, Stockholms Centralstation, Gallerian, Nordstaden, valfritt IKEA och Turning Torso.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
CSM101
Posts: 1568
Joined: 2006-03-16 22:39:51

Post by CSM101 »

till att börja med så är sveriges politik sådan att den inte... skapar "porblem" för dessa terrorister, och när det väl gör det så är det befogat.


MEN; hade det nu varit ett hot så hade drottningholm, slottet och rosenbad varit attraktiva mål, då syftet snarare är att slå till mot byggnader som är av betydelse för folket än att döda så många som möjligt.
Silverstone Temjin TJ05B | Rampage Formula | Q66@3,6 | 8GB Domniator 1066MHz | HD4890 | X-Fi Xtremegamer Low Profile | F1 1TB | F1 750 GB | T166 320GB | Corsair HX520 |
User avatar
lord_vasagos
Posts: 4075
Joined: 2002-11-01 6:23:59
Location: falun

Post by lord_vasagos »

Kärnkraftverk borde vara skapliga mål för terorister
Asus mobbo fx 8120 8gb ram ati 7850 oc
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lord_vasagos wrote:Kärnkraftverk borde vara skapliga mål för terorister
De är för bra bevakade för att de ska vara lämpliga mål för terrorister, precis som kraftdammar.
Vad du vill ha är ett mål som har låg säkerhet och stor genomströmning av folk, helst civilister.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Det är ju bara att spränga Kaknästornet dådå... ;)
Spindeln i radio och TV-nätet och knutpunkten för Teracoms radio och TV-trafik, BORTA! :P
User avatar
HLC
Posts: 2146
Joined: 2004-09-25 10:08:21
Location: Kista

Post by HLC »

Big_Bird wrote:Vad du vill ha är ett mål som har låg säkerhet och stor genomströmning av folk, helst civilister.
Plattan? ;)
"Broadcom and Apple are the antithesis of free disclosure of information." - Theo de Raadt
"Unconditional love costs extra." - Sun Microsystems
Fredde
Posts: 185
Joined: 2002-03-09 13:52:47
Contact:

Post by Fredde »

Framtiden för terrorister är biologisk krigsföring... Sverige kommer indirekt drabbas om det sker. Tror däremot att sverige omedvetet kan vara delaktiga med våra universitet. Det är så dålig koll på vilka utbytesstudenter som kommer och går så det är inte omöjligt att sverige utbildar nästa generations terrorister...
Wazzup
User avatar
Xmel
Posts: 1874
Joined: 2003-04-11 21:36:59
Location: Stockholm

Post by Xmel »

Stiiig wrote:hehe kanske inte riktigt samma sak. vad är det stälelt till för eg? såg ddet för första gången i veckan då ja var på väg till centralen. vad gör dom där?
http://www.wtc.se/start.aspx
#mac.se @ EFnet
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

HLC wrote:
Big_Bird wrote:Vad du vill ha är ett mål som har låg säkerhet och stor genomströmning av folk, helst civilister.
Plattan? ;)
Ett par rejäla spikladdningar i en självmordsbombning på plattan lär göra underverk för att skrämma slag på svenskar. Särskilt om man samtidigt slår till i Nordstan i Göteborg och på Möllevångstorget i Malmö.
Bra mycket lättare att genomföra än en attack på ett kärnkraftverk dessutom.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Pridefestivalen skulle nog bli bombad..
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Fenix wrote:Pridefestivalen skulle nog bli bombad..
Är det så dåligt?
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Dissident wrote:
Fenix wrote:Pridefestivalen skulle nog bli bombad..
Är det så dåligt?
Tja, som om någon skulle bomba Stockholm Jazz Festival eller Hultsfreds ungefär.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Dissident wrote:Är det så dåligt?
Ja.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
MooDHooDs
Posts: 2229
Joined: 2006-03-03 22:26:11
Location: Stockholm
Contact:

Post by MooDHooDs »

Stiiig wrote:
markmc wrote:Dom kan väl lika bra anfall World Trade Center här också? ;)
hehe kanske inte riktigt samma sak. vad är det stälelt till för eg? såg ddet för första gången i veckan då ja var på väg till centralen. vad gör dom där?
Minns en interjuv med en på WTC i stockholm dagen efter det hände i USA. Den som blev interjuvad sa "Jag trodde det var här när jag hörde vad om hänt på tv".
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Troliga mål, lite beroende på vilka skador man vill åstakomma.

Politiska mål, t.ex. riksdagshuset, slottet.

Internationellt kända mål, t.ex. turning torso, ringhalsverket, ovanstående.

Stora folksamlingar, t.ex. konserter, stora varuhus på lönelördagen, pendlartrafik under rusningen.

Stora industrier.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
Post Reply