Jagad av gäng...

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Jagad av gäng...

Post by AshTray »

För en timme sedan var jag och handlade på konsum.
När jag kom ut så ringde jag pizzerian och beställde en Disco, men på vägen dit så stötte jag på ett gäng, ungdomar, 15-25 år. De kanske var en 10 stycken (nästan alla invandrare), inget skit mot de som inte gör något... Men det var väl inget tänkte jag, men det visade sig att om man gick förbi dem på vägen, kunde de inte motstå att börja bråka. Först började de kasta äpplen eller nån skit på mig, sved som fan...

Jag stannade, funderade om jag skulle fråga vad fan de höll på med.
De fortsatte kasta äpplen, så då gick bägaren över...
Jag skrek : Vad fan håller ni på med!?
Då kom först den ena fram, ställde sig en meter framför mig, sen kom resten och backade upp honom...
Då är man inte så jävla katig av sig, om det står kanske 10 stycken framför en, och man är själv, har några hundra meter till pizzerian...
-Vad fan vill du, vill du brOka!?
Nej, sa jag, jag undrar bara vad fan ni kastar skit på mig för!?
Men såklart förnekar de det, och jag tänker, Im in deep shit!

Jag vänder mig om börjar gå, och hoppas bara att de inte kommer efter, men visst fan gör de det. Den uppkäftigaste jäveln först såklart, han gick bakom mig, skrek fitta, bög, hora, jävla fegis (vem fan är det som är feg 10 mot 1)...
nej, jag har inte tid, sa jag...

Jag tänkte, bara jag hinner fram till pizzerian kan jag klara mig...
hjärtat dunkade hårt, de kom närmade, började kasta mer äpplen... Jag stoppade plånboken och telefonen i fickan med dragkedja, de brukar ju sno sånt...

Men som tur var hann jag, och bagarn kollade flera gånger om de stod kvar och väntade, det gjorde de en stund men sen stack dom, vilket var tur...
Men jag kom hem helskinnad i alla fall!

Det är bara det at jag blir så förbannad, ska man behöva bli jagad genom halva stan bara för man vill att folk ska visa lite jävla hyfs i dagens samhälle!?
Ska man få skit för att man inte vill att de kastar grejjer i ryggen!?
Är det konstigt om man blir invandrarfientlig, jodå, min invandrarfientlighetsnivå har höjts en hel del!

Men man får väl hålla käften, som jag brukar när det är sån här skit, detta första gången jag vände mig om och snackade med dem...

Detta kanske inte låter så himla farligt för er, men vad fan!? Jag säger bara vad fan!

Btw, de visste hela mitt namn, får väl se om de kommer inatt eller nåt... :( :[

Har något likande hänt er!?
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

AshTrey wrote:Är det konstigt om man blir invandrarfientlig, jodå, min invandrarfientlighetsnivå har höjts en hel del!
Varför bli invandrarfientlig när du istället kan hata dom jävla idioterna som kastade äpplen på dig? Du behöver inte vara fientlig mot fler människor än dom som orsakat dig skada.

Och om något liknande hänt mig så var det en kompis från dagis (en bra kompis, då) som försökte råna mig efter att ha blivit wigger för några år sen. Iofs. så var det bara han och en kompis till honom, samt jag och en kompis till mig - så något allvar var det inte.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

Gick själv ner till busshållplatsen från träningen(som ligger under marken i en stor central) som var helt tom, förutom ett gäng invandrare. Går lungt och stillsamt mot de för att komma till min buss, men blir stoppad av "ledaren" i gänget som kommer fram till mig och ger mig en flykickspark i magen, eftersom att jag hade musik på så hörde jag inte vad någon sade.

Gänget tätnade och började snacka med mig, men jag bara bestämde mig för att ta mig därifrån, hade en redig jävla lust att ta en golfklubba eller dylikt och bara slå ner de där jävla snorungarna. Som tur var blev jag inte rånad.
Min kompis blev rånad bara veckan innan där av några invandrare, och en annan ännu tidigare.

Det är verkligen ingen hemlighet, eller något som behöver döljas att majoriteten av "Va fan sa du, vill du ha stryk!"-påhoppen när man sitter helt knäpptyst utförs av en vissa invandrare (inte alla), så är det.
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

På 80-talet innan flyktinganstormningen till mina stad var det dåliga raggare som hade den rollen, rötägg finns alltid.
Nackdelen med invandrargängen är att de sparkas mer och hårdare..
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Jag blev en gång tillfrågad av två jämnåriga killar (ja, de var invandrare) om jag hade tjugo kronor på mig. Jag sa att jag inte hade några pengar och gick vidare. Det är nog det värsta som har hänt mig på stan.
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Andrej wrote:
AshTrey wrote:Är det konstigt om man blir invandrarfientlig, jodå, min invandrarfientlighetsnivå har höjts en hel del!
Varför bli invandrarfientlig när du istället kan hata dom jävla idioterna som kastade äpplen på dig? Du behöver inte vara fientlig mot fler människor än dom som orsakat dig skada.
Jo det är sant, men vad fan, hur ovanligt är det att sådana är invandrare!?

Tobbe: Wtf, sparkade han dig!? Jävla as...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
mr_tobbe
Posts: 1407
Joined: 2003-12-31 11:13:50

Post by mr_tobbe »

AshTray wrote: Tobbe: Wtf, sparkade han dig!? Jävla as...
Ja, helt provocerat. Såg sedan från bussen att han visade sin "karate-skills" för sin balla vänner, så jag antar att han väntade in rätt svenne att testa det på.

Polisanmälde det, men inget hände ju såklart.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

staretsen wrote:Jag blev en gång tillfrågad av två jämnåriga killar (ja, de var invandrare) om jag hade tjugo kronor på mig. Jag sa att jag inte hade några pengar och gick vidare. Det är nog det värsta som har hänt mig på stan.
Men du är väl invandrare själv om jag inte minns fel?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

MURRAY wrote:Men du är väl invandrare själv om jag inte minns fel?
Nej, men jag skulle ganska lätt kunna tas för en jude. Jag vet inte om det är en fördel eller en nackdel i sådana här situationer..
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Re: Jagad av gäng...

Post by Des »

AshTray wrote:text....


Det enda som hänt mig är att 3st turkar gått emot mig när jag stog utanför en kiosk (några kompisar var inne och handlade), när mina kompisar kom ut (5st) så gick dom bara och låtsades som ingenting. :P



Slutsats: Du får helt enkelt ta med dig en jävla hög med kompisar om du ska någonstans. :-*



Edit: ADiS, wööörd!
Last edited by Des on 2006-08-17 23:51:53, edited 1 time in total.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

AshTray, jag hatar också sådana invandrare visst finns det svenskar bland dem men majoriteten är ju invandrare. Jepp jag är invandrare själv men håller absolut inte på så, beter mig som vilken normal människa som helst. Själv anser jag att sådana ska skickas ut ur Sverige, de kommer hit och utnyttjar ett land där de nästan får allt gratis! Sådana SKA själva känna på hårt arbete och slit i ett ruttet land så att de sedan kan bete sig normalt när de kommer till ett demokratiskt och civiliserat land med hjälp och stöd från andra.

Du klarade dig bra, det kunna gått värre.
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Blivit påhoppat 20 meter utanförpolisstationen i vår lila håla Mora av en pundare som kom utkutandes ur en bil å fråga varför ja säger att han e dum i huvudet för. Har haft det ämnet uppe för.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Jag brukar undvika dessa gäng :-/ ... man ser ju iaf vilka som skulle kunna försöka råna dig :)
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

jag har typ inga kompisar här ju :P
Typ en som bor utanför stan, mycket till hjälp :P

Håller med dig ADiS. Om de nu får chansen att komma hit ska de fan inte missbruka det, minsta brott och sätt dem på en båt till en annan kontinent...

Nu kommer man väl säkert bli kallad rasist för detta, det går ju inte ens ta upp en sån här sak i sverige utan att det blir massa gnäll...

Marcus.Wallen: Det var mörkt, såg inte nånting vilka det var, eller jo, en som gått i min lillasyrras klass, men han har ju ADHD och damp och all skit som finns, går ju inte snacka med han ens...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Jag har säkert blivit stoppad av "invandrargäng" 4-5 ggr, men än har dem inte gjort mig illa, mer än verbalt.. "ey svennejävel, vad vill du ?" verkar vara en populär fråga häromkring har jag märkt..

En kompis försökte dem dock råna på cykeln som han cyklade på (min cykel), och slog honom i bröstet när de hade stoppat honom, men någon cykel fick dom aldrig, sedan kom det en bil och åkte förbi och kräken sprang. (Han är fortfarande min idol som försvarade min cykel)
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

phonak wrote:Jag har säkert blivit stoppad av "invandrargäng" 4-5 ggr, men än har dem inte gjort mig illa, mer än verbalt.. "ey svennejävel, vad vill du ?" verkar vara en populär fråga häromkring har jag märkt..

En kompis försökte dem dock råna på cykeln som han cyklade på (min cykel), och slog honom i bröstet när de hade stoppat honom, men någon cykel fick dom aldrig, sedan kom det en bil och åkte förbi och kräken sprang. (Han är fortfarande min idol som försvarade min cykel)

Jag tycker det låter som att han är ganska korkad, som offrar livet för en cykel. Visst, han hade tur den gången, men fan vet.....
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Anteaeg wrote:
phonak wrote:Jag har säkert blivit stoppad av "invandrargäng" 4-5 ggr, men än har dem inte gjort mig illa, mer än verbalt.. "ey svennejävel, vad vill du ?" verkar vara en populär fråga häromkring har jag märkt..

En kompis försökte dem dock råna på cykeln som han cyklade på (min cykel), och slog honom i bröstet när de hade stoppat honom, men någon cykel fick dom aldrig, sedan kom det en bil och åkte förbi och kräken sprang. (Han är fortfarande min idol som försvarade min cykel)

Jag tycker det låter som att han är ganska korkad, som offrar livet för en cykel. Visst, han hade tur den gången, men fan vet.....
Jag hade inte gett dem ett skit :P Fast å andra sidan så kanske jag är korkad. Min kompis hade dock alkohol i blodet som kanske förklarar hans agerade, men han är fortfarande min idol ^^
Marsson
Posts: 6
Joined: 2005-04-20 16:09:34
Location: Lidköping

Post by Marsson »

Anteaeg wrote: Slutsats: Du får helt enkelt ta med dig en jävla hög med kompisar om du ska någonstans. :-*
Edit: ADiS, wööörd!
Varför ska man behöva göra det i sitt eget land? jag vill kunna gå helt själv på stan utan att bli påhoppad av invandrare (och i mitt fall har det hänt 3 ggr och dessa 3 ggr har det varit invandrare).

Efter ett gymnasie disco i stan skulle jag och några kompisar följa några tjejer hem, så fort vi gjort detta kom ett gäng invandrare och frågade va vi gjort med deras tjejer, dock var en av dessa tjejer min tjej och de andra tjejerna hade också pojkvänner så vi visste ju att dessa pojkar bara snackade strunt men sen när vi avvisade dem kom de o hoppade på oss för att vi följt "deras tjejer" hem, de fick dock så mycket stryk att de sprang fort som bara fan iväg.
Alla bögar faller på knä framför Pastor Fahlberg!
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Marsson wrote:
Anteaeg wrote: Slutsats: Du får helt enkelt ta med dig en jävla hög med kompisar om du ska någonstans. :-*
Edit: ADiS, wööörd!
Varför ska man behöva göra det i sitt eget land? jag vill kunna gå helt själv på stan utan att bli påhoppad av invandrare (och i mitt fall har det hänt 3 ggr och dessa 3 ggr har det varit invandrare).

Efter ett gymnasie disco i stan skulle jag och några kompisar följa några tjejer hem, så fort vi gjort detta kom ett gäng invandrare och frågade va vi gjort med deras tjejer, dock var en av dessa tjejer min tjej och de andra tjejerna hade också pojkvänner så vi visste ju att dessa pojkar bara snackade strunt men sen när vi avvisade dem kom de o hoppade på oss för att vi följt "deras tjejer" hem, de fick dock så mycket stryk att de sprang fort som bara fan iväg.


Du insåg inte att jag var ironisk?



Annars så var det där helt rätt, lika bra att pracka på dom, så dom kanske lär sig. :)
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Marsson
Posts: 6
Joined: 2005-04-20 16:09:34
Location: Lidköping

Post by Marsson »

jag hoppades att du var ironisk men ville bara visa vad jag tyckte men jag tror samtidigt att de flesta håller med mig.
Alla bögar faller på knä framför Pastor Fahlberg!
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

Nästa inlägg är väll någon som skriver "HEJA NATIONALDEMOKrATERNA!"

LoL säger jag
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

Nästa inlägg blir väl typ *LÅST*
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
User avatar
Invoker
Posts: 767
Joined: 2004-09-06 19:13:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Invoker »

phonak wrote:Jag har säkert blivit stoppad av "invandrargäng" 4-5 ggr, men än har dem inte gjort mig illa, mer än verbalt.. "ey svennejävel, vad vill du ?" verkar vara en populär fråga häromkring har jag märkt..
De invandrargäng som brukar cirkulera här i Göteborg består mest av fjortisar och annat löst pack. Just frasen "ey, svennejävel, vad vill du?" brukar jag svara på fast lägg till andra generellt fulare nedvärderande ord om just personen i fråga. Lustiga är att dom vågar verkligen inte göra något när man visar att man inte är rädd för kräken. Kul är även att läxa upp dem moraliskt när man ändå är igång. Antingen det eller knäcka deras så kallade "ledare".

Och varför händer det oftast när jag väntar på bussen hem på kvällen? Är det någon oskriven lag att folk som väntar på bussen skall terroriseras av hjärnlöst folk?
AMD Athlon XP 3000+ | 2xSeagate Barracuda | HIS Excalibur X800 Pro 256 Mb ICE-Q II | ND-2500A | Corsair 2x512
”Jag använder sunt förnuft när jag slår på "köra som en idiot"-läge.” - borz
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Att denna typ av diskussion blir låst med kommentaren "racism" är ändå rätt illa. Om ett gäng personer med mörkare hud än genomsnittet som bryter på något annat språk gör något är den absolut enklaste beskrivningen "invandrargäng", alla förstår vad man menar och man behöver inte säga "ett antal mörkhyade personer som bröt på något främmande språk".

Det är samma sak som en tidigare diskussion om huruvida ordet "neger" egentligen är ett fult ord.

För övrigt:
Det händer, men det är inte särskilt ofta, att ett gäng infödda bleka svenskar begår denna typ av brott. Invandrargäng har en klar överrepresentering i våldsbrott av denna typ (x personer som slår ner någon som ser ut som en infödd svensk).

Problemet med att straffa denna typ av gäng är att få tag på dem som faktiskt gjort något då det finns bra många fler likadana gäng som bara hänger ihop som kompisar, eller som hänger ihop som skydd mot andra gäng.

Vad som kommer hända förr eller senare är att svenskar börjar skapa gäng för att "ge igen" och börjar slå ner alla invandrargäng och ensamna invandrare oavsett om de gjort något eller inte, detta kommer leda till ett mer utbrett hat mot svenskar hos invandrare och våldet kommer trappas upp.
De ursprungliga gängen kommer älska detta då det ger dem ännu mer anledning att gå runt och slå ner folk.
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

du får väl lära dig o slåss,dom där invandrarna är förmodligen tuffa för dom är i gäng vilket är vanligt bland invandrare.

det är inget fel på invandrare o dom drar sig till göng då dom inte alltid är så välkommna bland alla svenskar.

du kan alltid börja träna kampsort o börsöka bli hälften så bra som bruce lee som är det inga som tjafsar med dig i onödan ;)

jag har nog inte varit utsatt för något liknande för där jag bor (en liten stad) finns det inte så många invandrare o det finns heller inga gäng typ heller.

det man kan försöka göra är o skita i dom men är det någon som kastar äpplen på en är det klart att man blir förbannad.
det är säkert en massa grupptryck där också så dom tål väl ingen skit av någon heller.
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
Post Reply