Rika människor

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Dissident wrote:
Erik Blomqvist wrote:
Anteaeg wrote:
AshTray wrote:Rika är fan inte mer värda än fattiga, jag hatar rikt folk...
Word.
Vem gillar dom?
Det finns mängder.
Det där är ju helt bisarrt. Jag trodde i min enfald att det ansågs ofint att skryta, även bland överklassen.
Hela tråden gör mig kluven. Utgör han majoriteten av hans släkte eller inte? I så fall är det ännu mer bisarrt än jag någonsin vågat (mar)drömma om.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Erik Blomqvist wrote:Hela tråden gör mig kluven. Utgör han majoriteten av hans släkte eller inte? I så fall är det ännu mer bisarrt än jag någonsin vågat (mar)drömma om.
Jag trodde faktiskt inte att det fanns. Erik, du har öppnat mina ögon för att se en mycket hemsk sak som jag önskar att jag aldrig någonsin hade stött på.
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Andrej wrote:
Erik Blomqvist wrote:Hela tråden gör mig kluven. Utgör han majoriteten av hans släkte eller inte? I så fall är det ännu mer bisarrt än jag någonsin vågat (mar)drömma om.
Jag trodde faktiskt inte att det fanns. Erik, du har öppnat mina ögon för att se en mycket hemsk sak som jag önskar att jag aldrig någonsin hade stött på.
Varsågod.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Åh, jag såg mången flådig Sthlm-jetsettare när jag var på Utö i somras.

De är roliga att granska när de rör sig i flock.

... och vilka diskussioner. Hur roligt kan det vara att upprepa: "Big spender"? Uppenbarligen jätteroligt. I flera timmar.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

fisk wrote:Åh, jag såg mången flådig Sthlm-jetsettare när jag var på Utö i somras.

De är roliga att granska när de rör sig i flock.

... och vilka diskussioner. Hur roligt kan det vara att upprepa: "Big spender"? Uppenbarligen jätteroligt. I flera timmar.
De skrattar åt dig, du skrattar åt dem. Alla är glada och har roligt, men i slutändan är det du som flippar burgare.

Jag riktar alltså inte det här mot dig personligen, fisk.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

lillis wrote:
fisk wrote:Åh, jag såg mången flådig Sthlm-jetsettare när jag var på Utö i somras.

De är roliga att granska när de rör sig i flock.

... och vilka diskussioner. Hur roligt kan det vara att upprepa: "Big spender"? Uppenbarligen jätteroligt. I flera timmar.
De skrattar åt dig, du skrattar åt dem. Alla är glada och har roligt, men i slutändan är det du som flippar burgare.
Men de är de som ställs mot väggen när revolutionen kommer.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
lillis
Hedersbit
Posts: 6841
Joined: 2002-03-08 18:03:45

Post by lillis »

Big_Bird wrote:Men de är de som ställs mot väggen när revolutionen kommer.
Och det är vi som sitter på internetforum och drömmer om revolutionen som aldrig kommer att hända.

Jag är verkligen inte för någon slags rik överklass som slår ned alla oss vanliga människor, men samtidigt är det så förbannat pinsamt att folk sitter här (och speciellt i originaltråden) och tror att de sitter på alla svar och kan så mycket mer och mår så mycket bättre än killen som bränner minst 10 lax varje gång han är på en krogrunda. Det bara skriker avundsjuka och självförsvar när man säger "Jaaa men vi har iallafall kul för pengarna vi tjänar!". Jag tror att herr Patrik von Leijon har djävligt kul han med.

Om han sedan inte gått livets hårda skola och inte kan uttrycka sig skriftligt så är det en helt annan deal, jag tror inte han lider av det det minsta, och det handlar ju som bekant inte om vem som är bäst, utan om vem som känner sig bäst. Vi mår bra av att se "brats" som tror att de kan köpa lycka och vänner och han mår bra av att se "bönder" som aldrig kommer tjäna så mycket pengar i månaden som han bränner på kläder.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

lillis wrote:men i slutändan är det du som flippar burgare.
Faktiskt inte.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Erik Blomqvist wrote:
Anteaeg wrote:
AshTray wrote:Rika är fan inte mer värda än fattiga, jag hatar rikt folk...
Word.
Vem gillar dom?
Det finns mängder.
Image

Cheers mate, cheers
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

fisk wrote:
lillis wrote:men i slutändan är det du som flippar burgare.
Faktiskt inte.
lillis metade får, men gjorde det på fel person.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Marsson
Posts: 6
Joined: 2005-04-20 16:09:34
Location: Lidköping

Post by Marsson »

Hela den här tråden får mig att fundera över om ni ens vet vad en rik person är, eller ni kanske engång i tiden sett någon rik och sedan dragit alla över en kant?
Verkar väldigt märkligt att nästan alla här hatar rika vad har de gjort mot er som är så fel? att de klär sig olika OCH? de gillar hur de ser ut, dår får de se ut så.
Jag säger som det sagts flera gånger innan och det är Avundsjuka.

Killen på bilden tillhär verkligen inte majoriteten av rika, det är ett fåtal som väljer att se ut så, då endast bratts.

Sen det där om att rika inte klarar av att gå på ett fabriksgolv i 8 timmar om dagen, kan vi ju bara vända på, de som gör det skulle inte klara av de uppgifter som högt uppsatta person har.
Alla bögar faller på knä framför Pastor Fahlberg!
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

De rika jag träffat är alldeles för snobbiga och "stora" till sättet för att jag skulle kunna acceptera dem.


But hey, that's only my opinion.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

Marsson: Klart vi är avundsjuka, därför gillar ci inte rika människor som inte vill betala mer i skatt så att vi kan få mer pengar vi också. Läs tråden innan du skriver, då kommer du att svara "Jag har ju läst tråden". Nej, inte tillräckligt noga.

Jag har absolut inte något imot rika. Förutom dom som tror att dom står över allt, och att alla ska anpassa sig efter dom, sånna människor är inte okej. Därför gillar vi inte rika.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

markmc wrote:Marsson: Klart vi är avundsjuka, därför gillar ci inte rika människor som inte vill betala mer i skatt så att vi kan få mer pengar vi också. Läs tråden innan du skriver, då kommer du att svara "Jag har ju läst tråden". Nej, inte tillräckligt noga.
Vad i helvete? Så rikt folk ska betala mer skatt för att fattigt folk ska FÅ mer pengar?
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

TÄVLING! Den som har minst pengar i plånboken vinner! TÄVLING!
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Jag har ingen plånbok. Jag vann.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Jag har minst om några minuter. 0kr ;D

Vinner jag? vad får jag? ;) :P
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Det finns rika som har arbetat för sina pengar, haft en bra idé, förvaltat den bra, fått bra chanser och gjort något av dem, har investerat sina pengar klokt och nu kan leva gott.
De skall ha all världens respekt. Klart man kan vara avundsjuk på dem, men de har förtjänat sina pengar.

Sen finns det deras bortskämda barn.

Ungar skall hållas kort och på en begränsad budget till de har slutat studera och skaffat sig ett eget jobb. Sen kan man ge dem en lyxbil eller vad man nu känner för.

Har du inte jobbat för dina pengar är du bara en utgiftsmaskin, om dina föräldrar vill dras med en värdelös parasit så är det deras problem iofs. Men att göra av med en massa pengar är inte särskilt svårt. Det skulle jag också kunna göra, om jag vann på Lotto. Men inte fan skulle jag någonsin ta på mig ett skärt plagg för den saken. Eller något med Logon sydd eller tryckt i annat än diskreta färger på ett inte allt för uppseendeväckande ställe.

Bara för att man råka ha mer pengar än genomsnittet behöver man inte lämna den goda smaken vid dörren när man checkar in.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Konto
Posts: 1450
Joined: 2005-02-16 22:22:51

Post by Konto »

Jag bryr mig inte om personen i fråga är rik eller fattig. Jag utgår ifrån anständighet.
Last edited by Konto on 2006-08-23 16:51:20, edited 3 times in total.
criscros
Posts: 787
Joined: 2005-01-20 15:34:58

Post by criscros »

Hata inte rika människor. Många har slitit arslet av sig för pengarna. De som inte ahr gjort det skadar er inte.
Pentium D 930 3ghz 2x512mb xms5400 seagate 7200.10 250gb ESC 19-a SLI xe msi7600gt
kqr
Posts: 3077
Joined: 2005-09-05 17:23:20
Location: Stockholm

Post by kqr »

Jag skulle inte försöka vara något speciellt om jag hade mycket pengar.

Faktiskt så skulle jag om jag fick en massa pengar nu skänka bort det mesta och spara lite. Jag har inte mycket, men jag är inte så intresserad av matriella ting heller.

Angående personers "värde" så finns det nog inget universellt som går att "mäta" i. Älskar jag en person så är den mer "värd" för mig. Kanske inte värd ett dugg för andra dock.
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

enix wrote: vad får jag? ;)
Dude... ;D
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Longstock wrote:
enix wrote: vad får jag? ;)
Dude... ;D
Jag hoppas du förstod att jag skojade ;)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
AshTray
Posts: 2099
Joined: 2005-06-19 16:26:22

Post by AshTray »

PilotPencil wrote:
enix wrote:Jag hoppas du förstod att jag skojade ;)
Jag hoppas att du förstod att han skojade. ;)
Jag hoppas ni förstår att ni skojar...
Gigabyte GA-P55A-UD4 ♦ Intel Core i5-750 ♦ Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2 Gb ♦ XFX Radeon HD 5850 Black Edition ♦ Samsung Spinpoint F3 1Tb ♦ Corsair TX Series 650W PSU ♦ Windows 7 Home Premium 64bit eng
Post Reply