Fredrik Malm + islamister = sandlåda

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Fredrik Malm + islamister = sandlåda

Post by lither »

Liberala ungdomsförbundets ordförande Fredrik Malm har på sin blogg visat att ord tydligen kan väga tyngre än bilder - bilder som han med största sannorlikhet drömmer mardrömmar om dag ut och dag in.
En del känner kanske igen "Freedom go to hell"-plakatet, som visades upp här i samband med terroristattentatet i London-tråden. Fredrik Malm har dock visat sin goda anda och bjuder oss på fler.

Varsågoda, gott folk. Här kommer lite nerkladdad liberal kontra islamistsymbios.
http://www.fredrikmalm.com/default.asp? ... ntBlog=132
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Intressanta bilder...
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Med risk för att låta som en idiot, men är det andra religioner än Islam (med omnejd) som håller på med sådant här grovt hets?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

stealth wrote:Med risk för att låta som en idiot, men är det andra religioner än Islam (med omnejd) som håller på med sådant här grovt hets?
Image
Image

Nej, inga...
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

stealth wrote:Med risk för att låta som en idiot, men är det andra religioner än Islam (med omnejd) som håller på med sådant här grovt hets?
Nej.
User avatar
ADiS
Posts: 5732
Joined: 2003-04-04 22:24:03
Location: Gävle
Contact:

Post by ADiS »

Dom där har ta mig fan inte alla myror hemma någonstans!
Vad tjänar de med det där, det har jag aldrig förstått, om någon vet, snälla upplys mig för jag blir så trött på dem ::)
http://www.buildlog.eu - Din egna bygglogg på nätet
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Big_Bird wrote: Nej, inga...
På något sätt kan jag faktiskt inte läsa något där som toppar:

"Europe, you will get your 9/11"
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Min favorit är:
Image
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Detta är religion. Och alla vet att religion är farligt.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Big_Bird wrote:Image
Image

Nej, inga...
Är det där verkligen jämförbart med "Be prepared for the real holocaust" etc.?
User avatar
XitArS
Posts: 1726
Joined: 2002-03-08 16:45:54
Location: Göteborg

Post by XitArS »

Tror alla bilder faktiskt finns med i den gamla terroristtråden... Men så länge det finns fundamentalistiska muslimer så är bilderna alltid aktuella.
Man föredrar att tro på det man helst håller för sant.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Bra, sprid islamofobin vidare, /me like.
Vi behöver ta bort all religion så är all världens jävla problem lösta.

Eller juste, fick jag uttrycka den här personliga åtsikten? 8)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

enix wrote:Bra, sprid islamofobin vidare, /me like.
Fobi är en onormal skräck. Att motsätta sig islam är ett sundhetstecken.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

stealth wrote:
Big_Bird wrote: Nej, inga...
På något sätt kan jag faktiskt inte läsa något där som toppar:

"Europe, you will get your 9/11"
Jag bara snabbsökte på Googleimages.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
mkk
Posts: 5084
Joined: 2002-03-08 0:04:08
Location: Gefle
Contact:

Post by mkk »

Sandlåda var ordet.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Big birds jämförelse med kristna "extrema" är som att jämföra en varg med en hamster i clowndräkt. Ser vi dessa kristna flyga in i skyskrapor och utföra attentat överallt i världen?
Dissident wrote:Fobi är en onormal skräck. Att motsätta sig islam är ett sundhetstecken.
Precis
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:Är det där verkligen jämförbart med "Be prepared for the real holocaust" etc.?
Lilla bilden.
Deaht penalty for Homosexuals, as proscribed in the Bible.
Tja... det kanske inte har samma ödesmättade tyngd, men i fråga om intolerans, hets of grovhet... det är rätt löjligt när islamofobin får er att krama kristhögern.

Jag tycker att islamistisk fundamentalism är skit. Total och komplett skit. Men jag tycker nog att man skall akta sig innan man slår sig för bröstet och dömer ut religionen i sig som särdeles barbarisk i jämförelse med andra.
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Big_Bird wrote:Lilla bilden.
Deaht penalty for Homosexuals, as proscribed in the Bible.
Tja... det kanske inte har samma ödesmättade tyngd, men i fråga om intolerans, hets of grovhet... det är rätt löjligt när islamofobin får er att krama kristhögern.

Jag tycker att islamistisk fundamentalism är skit. Total och komplett skit. Men jag tycker nog att man skall akta sig innan man slår sig för bröstet och dömer ut religionen i sig som särdeles barbarisk i jämförelse med andra.
kanske inte barbarisk, men definitivt bakom flötet
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Fenix wrote:Big birds jämförelse med kristna "extrema" är som att jämföra en varg med en hamster i clowndräkt. Ser vi dessa kristna flyga in i skyskrapor och utföra attentat överallt i världen?
Akta dig. Big_Bird har ingen förmåga att resonera komparativt, så han kan mycket väl länka till en artikel om abortbombare.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Lilla bilden.
Deaht penalty for Homosexuals, as proscribed in the Bible.
Det är helt orimligt att jämföra krav från kristna på att ett straff som föreskrivs i bibeln ska skrivas in i lagen och hot om en ny Förintelse och ett 11 september mot Europa.
Tja... det kanske inte har samma ödesmättade tyngd, men i fråga om intolerans, hets of grovhet... det är rätt löjligt när islamofobin får er att krama kristhögern.
Du är nog den siste jag skulle vänta mig att komma med svart-vitargument. Jag hatar kristendomen lika mycket som islam, men av helt andra anledningar. Du försökte här jämställa vad som visas på bilderna med att kräva dödsstraff för homosexualitet, och jag och andra ifrågasatte då hur relevant den jämförelsen egentligen var. Det är en diskussion som varken berör islamofobi eller vad jag anser om kristendomen i övrigt. Att trots det komma och påstå att jag med det kramar den kristna högern på grund av min "islamofobi" är bara absurt.

Förresten tycker jag att det är missvisande att benämna de kristna herrarna här "extremister". I Gamla Testamentet säger Gud uttryckligen till Moses att homosexuella handlingar ska bestraffas med döden, och jag skulle därmed snarare vilja påstå att det är de som går emot Guds ord som inte är riktiga kristna. Jag är bekant med dina motargument sedan vår förra diskussion om det här, men jag köper fortfarande inte att det skulle finnas något sorts mellanting mellan att något är sagt av Gud eller påhittat av människorna.

Edit: Vad är förresten "hets of grovhet"?
Last edited by staretsen on 2006-09-06 17:55:38, edited 1 time in total.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Big_Bird wrote:Lilla bilden.
Deaht penalty for Homosexuals, as proscribed in the Bible.
Svårt att tro dock att några kristna fundamentalister skulle ta 3 flygplan och flyga in i Gay Pride 2007 i bibelns namn. Sen springa runt med ett plakat och säga att syndare kommer att straffas härnäst.
Last edited by stealth on 2006-09-06 18:06:55, edited 1 time in total.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

Dissident wrote:Nej.
http://www.rickross.com/groups/asahara.html

Nog för att det är en sekt som inte finns längre. Men va inte så naiv. Men mening är inte att ta någons sida, men det är dumt att säga att det inte finns liknande inom andra former av religoner. Religion i sig är bara väldigt hemskt.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Cervantes wrote:http://www.rickross.com/groups/asahara.html

Nog för att det är en sekt som inte finns längre. Men va inte så naiv.
Haha, att döma av vad som har skrivits tidigare här på forumet vet nog Dissident betydligt mer om Asahara än vad du gör. Men för att gå till sakfrågan: Menar du alltså att en sarinattack begådd av en sekt som inte på något sätt är representativ för buddhismen, och som dödade tolv personer, är jämförbar med 11 september, Madrid, London osv. samt de bilder vi fick se i den här tråden?

Edit: Nu såg jag att det hela handlade om hets och inte om terrorattacker, och då ser jag inte ens något samband längre.
Men mening är inte att ta någons sida, men det är dumt att säga att det inte finns liknande inom andra former av religoner.
Du handlar inte precis i linje med dina intentioner. Var gärna med i diskussionerna, men skriv inte att du inte är ute efter att ta någons parti. Det blir bara fånigt då.
User avatar
Cervantes
Posts: 93
Joined: 2006-08-31 18:31:49

Post by Cervantes »

staretsen wrote:
Cervantes wrote:http://www.rickross.com/groups/asahara.html

Nog för att det är en sekt som inte finns längre. Men va inte så naiv.
Haha, att döma av vad som har skrivits tidigare här på forumet vet nog Dissident betydligt mer om Asahara än vad du gör. Men för att gå till sakfrågan: Menar du alltså att en sarinattack begådd av en sekt som inte på något sätt är representativ för buddhismen, och som dödade tolv personer, är jämförbar med 11 september, Madrid, London osv. samt de bilder vi fick se i den här tråden?

Edit: Nu såg jag att det hela handlade om hets och inte om terrorattacker, och då ser jag inte ens något samband längre.
Men mening är inte att ta någons sida, men det är dumt att säga att det inte finns liknande inom andra former av religoner.
Du handlar inte precis i linje med dina intentioner. Var gärna med i diskussionerna, men skriv inte att du inte är ute efter att ta någons parti. Det blir bara fånigt då.
Det var fortfarande en terror akt för en religion, med andra ord så ser jag ingen skillnad i det hela. Och jag är mycket medveten om att den inte existerar längre. Men det finns säkerliken liknande grupper.

Du säger inte åt mig vad jag ska göra ;)
samtidigt som jag är mycket medveten om att dom islamiska fundamentalisterna är helt över huvudet galna. Så finns det säkerligen liknande saker inom religion. Aum var väl ett exempel på detta.

Edit: För övrigt så är det som det som dom muslimerna håller på med inte representativt för islam heller. Av samma anledning som att alla kristna inte är representativa för alla de korstågen som en gång ägde rum.

Kort och gott, religion är bara problem, oavsett vad det handlar om. Kan vi bara enas om det?
Last edited by Cervantes on 2006-09-07 1:46:24, edited 1 time in total.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det är också en rätt grov skillnad på gemene muslim och islamisten. Islam har i grund och botten rätt sunda värderingar och åsikter, precis som kristendom och judendom. Det som gör det hela så farligt är att islamisternas rörelse är stödd ekonomiskt och politiskt av Iran, vilket är den största maktfaktorn i mellanöstern (bortsett från Israel/U.S.A.).
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
Post Reply