Merch inom underground metal.

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Merch inom underground metal.

Post by Psycroptic »

Någon som har bra sidor där man kan hitta underground metal? Eller gore brutal death metal? även teknisk och melodisk death. Hmm.. kanske borde skriva ner ett par band. :P
Det finns även metalcore band med.
:


The knife trade, Through the eyes of the dead, Psycroptic, Avenged Sevenfold, Between the buried and me, Purified in blood, Nile, Watch them die, Job for a cowboy, As blood runs black, Fairwell, Degrade, Devourment, Vital remains, Ion Dissonance, Behemoth, Turulvér, Beneath the massacre, Liturgy, Misericordiam, All shall perish, Elysia, The final burden, The concubine, Gorod, Scent of death, Putrid pile, Septycal gorge, Deeds of flesh, Crowpath, HORSE the band, Satanochio, Abysmal Torment.

Snälla! XD Gärna från Sverige. Palla inte beställa enstaka föremål av varje band. :/ Frakt kostnaden kommer ta kål på mig! ^^

Tack I förhand.
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Vill du hitta metallmusik? Eller typ band-t-shirts?? Din post och din rubrik frågar efter helt olika saker.
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
elvenman
Hedersbit
Posts: 12572
Joined: 2002-03-17 21:42:06
Location: Mora
Contact:

Post by elvenman »

MURRAY wrote:Vill du hitta metallmusik? Eller typ band-t-shirts?? Din post och din rubrik frågar efter helt olika saker.
Med merch antar jag att han menar merchandise, som väl är prylar (såsom t-thirts, posters osv) från ett visst band/serie osv.
Fråga smart "Den som spar han har, men inte roligt"
Praxidike: Q9550/8GB/5180GB/DVD±RW/GTX760/24"TFT
Io: P-M 1,73/2GB/1000GB/DVD±RW/15"TFT
U32U: E-450 1,65/8GB/64GB SSD/HD6320/13,3"TFT
Kale: E6550/4GB/640GB/46"LED
User avatar
meminus
Posts: 1055
Joined: 2003-01-18 2:02:36
Location: Snål-land
Contact:

Post by meminus »

skicka ett mail till ngn hårdrockstidning. Typ... Close-Up, de brukar ha massa konstiga band med i sina tidningar.. :)
"Varje gång en PC dör får en ängel sina vingar"
"Drivrutiner är rutiner som driver en till vansinne"
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

mnus wrote:skicka ett mail till ngn hårdrockstidning. Typ... Close-Up, de brukar ha massa konstiga band med i sina tidningar.. :)
Tack ! Jag ska försöka det.

Hmm... Jag söker mest efter t-shirts och möjligtvis. CD. men jag ahr hittat vissa sidor med CD's. men problemet är att dom har tröjor med, men inte i de banden. o_o mest bara mainstream skräp
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Psycroptic wrote:mest bara mainstream skräp
..till skillnad från HORSE the band, där har vi fina grejer.
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

HORSE the band e söta :] mainstream ja ._. vissa band är rätt kända. deras nya album äger :D PIZZA! XD
Halloj ;]
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

elvenman wrote:Med merch antar jag att han menar merchandise, som väl är prylar (såsom t-thirts, posters osv) från ett visst band/serie osv.
Han skrev det i rubriken ja, men i posten stod det inget om merchandise :)
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Teknisk Death:

Death
Meshuggah
Theory in Practice
Gojira
Terminal Function
Dissident wrote:..till skillnad från HORSE the band, där har vi fina grejer.
Det var som fan. Det trodde jag inte om dig hehe :P
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Det är alltid lika roligt att se folk försöka sätta stämplar på Meshuggah.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

fisk wrote:Det är alltid lika roligt att se folk försöka sätta stämplar på Meshuggah.
Det är räcker med dåligt. För övrigt saknar jag Cynic och Atheist på era listor.
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

egar wrote:Det är räcker med dåligt. För övrigt saknar jag Cynic och Atheist på era listor.
Åh, du är söt när du försöker trolla. ^^
Aotearoa - tino rangatiratanga
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

tölpar det hjälper ingenting :( håll er till tråden era tölpar ;] men seriöst nu. kan någon nån site? det kan finnas i europa. inte i amerika >.< typ fastnar i tullen och måste betala en hel del för tullavgiften :( Tack i förhand.
Halloj ;]
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

Psycroptic wrote:tölpar det hjälper ingenting :( håll er till tråden era tölpar ;] men seriöst nu. kan någon nån site? det kan finnas i europa. inte i amerika >.< typ fastnar i tullen och måste betala en hel del för tullavgiften :( Tack i förhand.
Om du googlar på ord du själv har skrivit in i första posten så kommer du hitta bland annat http://www.life-mailorder.de/burnyourea ... 5bce0f8331
Som kanske har något av det du letar efter.
http://www.under-satans-sun.de/artikelb ... hirts.html
Finns också tillgänglig.

Google ist krieg!
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

AH hittade Devourment t-shirt på http://www.under-satans-sun.de/artikelb ... hirts.html.

Men så tyvärr fanns det ingen bild. Fan gjorde google de? =) sökt som fan men hittar ingenting! :P
Halloj ;]
User avatar
thimp
Hedersbit
Posts: 1407
Joined: 2002-02-20 19:44:36
Contact:

Post by thimp »

Nu är jag ju inte så true som vissa andra, men är det inte mer underground att inte ha merch? Trycker man tshirts och sånt så får ju bandet publisitet och rätt som det är så är de inte underground längre och då måste ju folk sluta lyssna på dem. Komplicerat :/
&#25105;&#24605;&#12358;&#12289;&#12422;&#12360;&#12395;&#25105;&#12354;&#12426;
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

thimp wrote:Nu är jag ju inte så true som vissa andra, men är det inte mer underground att inte ha merch? Trycker man tshirts och sånt så får ju bandet publisitet och rätt som det är så är de inte underground längre och då måste ju folk sluta lyssna på dem. Komplicerat :/
-_- Underground vill menas med att de är inte kända eller "mainstream" så som g-unit ;D ;D ja men. underground är liksom ej kända band bara lokalt kända. och det är ju status att ha band av underground band ^^ men det finns vissa sidor med sådant. men ingenting med mitt val av musik :S
Halloj ;]
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Psycroptic wrote:-_- Underground vill menas med att de är inte kända eller "mainstream" så som g-unit ;D ;D ja men. underground är liksom ej kända band bara lokalt kända. och det är ju status att ha band av underground band ^^ men det finns vissa sidor med sådant. men ingenting med mitt val av musik :S
Är det viktigt för dig att inte vara mainstream?
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

fisk wrote:Det är alltid lika roligt att se folk försöka sätta stämplar på Meshuggah.
Det var snarare en generell definition ;)
staretsen wrote:Är det viktigt för dig att inte vara mainstream?
Om han vore mainstream så skulle han ju vara tvungen att lyssna på artister som N'Sync, Britney, Christina mf. Så frågan lyder egentligen:
Varför väljer du att inte tortera dig själv?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

_JesteR_ wrote:
fisk wrote:Det är alltid lika roligt att se folk försöka sätta stämplar på Meshuggah.
Det var snarare en generell definition ;)
staretsen wrote:Är det viktigt för dig att inte vara mainstream?
Om han vore mainstream så skulle han ju vara tvungen att lyssna på artister som N'Sync, Britney, Christina mf. Så frågan lyder egentligen:
Varför väljer du att inte tortera dig själv?
Hahaha! Man måste stå emot ... fan heter det? Flocken? ó_o något sådant. Nej, men. Vissa gillar inte lyssna på samma musik som alla andra. :P
Halloj ;]
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:
Psycroptic wrote:-_- Underground vill menas med att de är inte kända eller "mainstream" så som g-unit ;D ;D ja men. underground är liksom ej kända band bara lokalt kända. och det är ju status att ha band av underground band ^^ men det finns vissa sidor med sådant. men ingenting med mitt val av musik :S
Är det viktigt för dig att inte vara mainstream?
Givetvis vore det trevligare om huvudfåran innehöll bra musik, intressanta filmer och roliga böcker. Men istället har vi Pussy Cat Dolls, Bad Boys 2 och Liza Marklund.
Behövs fler frågor?
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Big_Bird wrote:Givetvis vore det trevligare om huvudfåran innehöll bra musik, intressanta filmer och roliga böcker. Men istället har vi Pussy Cat Dolls, Bad Boys 2 och Liza Marklund.
Behövs fler frågor?
Nej, du har så rätt. Men blir du arg om jag säger att jag faktiskt gillade Bad Boys 2? Om jag bara inte tänker på ettan nu.
Life's a joke, yuk it up.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Tvåan är den där de åker till Kuba och snor en hel scen från Police Story.
User avatar
Big_Bird
Posts: 7003
Joined: 2002-03-08 21:44:32
Location: Göteborg
Contact:

Post by Big_Bird »

staretsen wrote:
Big_Bird wrote:Givetvis vore det trevligare om huvudfåran innehöll bra musik, intressanta filmer och roliga böcker. Men istället har vi Pussy Cat Dolls, Bad Boys 2 och Liza Marklund.
Behövs fler frågor?
Nej, du har så rätt. Men blir du arg om jag säger att jag faktiskt gillade Bad Boys 2? Om jag bara inte tänker på ettan nu.
Man får gilla mainstream om man vill. Särskilt film, vilket kan ha en ganska skön avslappnande effekt. Gud förbjude att man bara satt och såg Eraserhead och svår fransk film om otrohet hela jävla tiden :)
Till den det berör: det som du ser skrivet ovan är min åsikt. Den är inte nödvändigtvis sann, objektiv eller absolut. Jag skiter fullständigt i vad du tycker om hur den är formulerad.
Psycroptic
Posts: 24
Joined: 2006-09-28 13:56:14

Post by Psycroptic »

._. visste inte att man brydde sig så mycket om filmer ._. men ajja, man lär sig något nytt varje dag ;[ någon som kan ha svar inom tråden? tack
Halloj ;]
Post Reply