Tv-showen Bullshit angående 9/11

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Locked
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Tv-showen Bullshit angående 9/11

Post by ulflaban »

så kan det gå
Last edited by ulflaban on 2006-10-24 0:40:52, edited 1 time in total.
User avatar
Hawkwing
Posts: 140
Joined: 2002-11-17 17:07:09

Post by Hawkwing »

Penn and Teller har vid upprepade gånger sågat Bushadminstrationen så några Bushälskare är de inte. Båda är nyliberaler och uttalar ganska ofta i politiska frågor.

Det där programmet stämmer dessutom med största sannolikhet. Det finns mängde med konspirationsnissar i USA men ingen har kunnat ge något bra bevis. Hade ett sådant bevis funnits hade amerikansk vänstermedia som ju är i majoritet varit på Bushadminstrationen på nolltid.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Kan hålla med om att det som du beskriver som en "lekstuga" efter 9/11.
Men måste nog mot min vilja hålla med om att mycket av konspirationsteorierna är just fakta som satts ihop och tolkats lite fel.
Dock har jag hört många teorier som skulle kunna stämma.
Men flertalet är bara löjjeveckande och irriterande.
Missade dock programet, men har iallafall fått min sak sagt i frågan så...
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

minsann
Last edited by ulflaban on 2006-10-24 0:41:07, edited 1 time in total.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

ulflaban wrote:Det som togs upp i programmet var t.ex. att planen var radiostyrda och att passagerarna finns vid liv på nån hemlig flygplats - verkar ju totalt vrickat. Men dom nämnde även att tornet föll av bomber vilket jag nästan är övertygad om. Men min poäng är att programmet eller iaf inslaget kändes som beställt direkt av USAs regering. Klarade inte av att titta färdigt på det ens... blev så jävla upprörd.
Bomber? Va något nytt, har jag missat något ?

Tror ioförsig att två stora jädrans passagerarflygplan samt lite halvrackig konstruktion räcker gott och väl för att sänka en byggnad ;D
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

mycket riktigt
Last edited by ulflaban on 2006-10-24 0:41:21, edited 1 time in total.
Mig med
Posts: 2336
Joined: 2005-06-17 10:33:09

Post by Mig med »

maciato wrote:Bomber? Va något nytt, har jag missat något ?

Tror ioförsig att två stora jädrans passagerarflygplan samt lite halvrackig konstruktion räcker gott och väl för att sänka en byggnad ;D
Har du sett Loose Change? Där tar dom upp detta...
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

markmc wrote:
maciato wrote:Bomber? Va något nytt, har jag missat något ?

Tror ioförsig att två stora jädrans passagerarflygplan samt lite halvrackig konstruktion räcker gott och väl för att sänka en byggnad ;D
Har du sett Loose Change? Där tar dom upp detta...
Nej inte gjort det ännu, väntar på att någon ska ha den, verkar vara bland de bättre "konspirationsteorierna" av vad jag hört iallafall så.

Ska spana in det så fort jag får chansen ;)
User avatar
xxKRILLE-THE-KILLERxx
Posts: 1318
Joined: 2002-11-03 21:29:46
Location: Västerås

Post by xxKRILLE-THE-KILLERxx »

Vet ni vad som är mer upprörande?

En massa snorungar på internetforum som går på samma gamla (helt tragiskt felaktiga) konspirationsteorier gång efter gång.
Om det är någon teori angående 9/11 som inte är logiskt försvarbar så är det den "officiella" som sprids via (kontrollerad)media till hela världen. "Konspirationsteorierna" är däremot väldigt mycket mer logiskt försvarbara (iaf de flesta).
* beep - Najze censurerade *

Jag tar tillfället i akt att säga adjö. Inte för att min pappa skriver sanningar om mig på forumet. Inte för att Bush vill stoppa min yttrandefrihet. Helt enkelt eftersom forumet blivit en lekstuga för en lätt förståndshandikappad, pseudodyslektisk pöbel. Tack och kyss.

/tossefar
Guybrush: If I gave you your arm back, what would you do with it?
Murray: I'd terrorize the South Seas! I'd torture the living! I'd demolish the...er... What I meant to say was, I'd use it to pet kittens.
Guybrush: Nope. You blew it.
Murray: Drats.
User avatar
Andrej
Posts: 3465
Joined: 2005-05-01 7:56:58
Location: Stockholm

Post by Andrej »

Hawkwing wrote:[...] hade amerikansk vänstermedia som ju är i majoritet [...]
Jag ställer mig tveksam till den delen.

Och när det gäller konspirationsteorier ang. 9/11 så har vi framförallt två läger, "Made it happen on purpose" och "Let it happen on purpose". MIHOP brukar även trassla in sig i "Den sataniska eliten", Rothschild familjen och en hel del skrattretande saker som oftast direkt kan härledas till Zions vise. Wikipedia har en del ganska bra (iaf för ett halvår sen) artiklar om "The 9/11 truth movement".

Loose Change är nog en av de mest rumsrena "konspirationsdokumentärerna".
Ödmjuk är jag, det är inte mitt fel att ni har fel.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Hawkwing wrote:amerikansk vänstermedia som ju är i majoritet
Curse you, liberal media!

On topic så var just delen om "9/11" extremt dålig; de använde inga argument alls, bara svor och sprang runt. Men de om Kennedy och månlandningen var bra.

* beep - Najze censurerade *
User avatar
Najze
Hedersbit
Posts: 4992
Joined: 2002-03-09 13:14:24
Location: Mölndal

Post by Najze »

Håll er till ämnet i fortsättningen tack. Inga mer personliga påhopp.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

...
Last edited by ulflaban on 2006-10-24 0:41:30, edited 1 time in total.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

ulflaban wrote:Känns som jag rör upp lite för mycket i det här forumet.
Ja, dina pregnanta iakttagelser blir för mycket för oss vanligt folk.
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Dissident wrote:
ulflaban wrote:Känns som jag rör upp lite för mycket i det här forumet.
Ja, dina pregnanta iakttagelser blir för mycket för oss vanligt folk.
En förklaring och utveckling på enklare ssvenska skulle uppskattas.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Demokrati är bättre än alternativen. Demokrati är bättre än alternativen. Demokrati...
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

ulflaban wrote:En förklaring och utveckling på enklare ssvenska skulle uppskattas.
Att ge fan i att radera inlägg viktiga för debatten skulle också uppskattas.

Vad det gäller myndigheternas möjlighet att ligga bakom attacken, när de ändå ska ta livet av en massa människor i WTC, varför skulle de då ta sig jobbet att få ut folk ur flygplanen? Hade det inte varit absolut enklast att radiostyra planet, med passagerare, rätt in i husen? Eller ännu bättre: Skaffa ett gäng religiösa galningar som gör det åt en!
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Avsaknad av bevis, i den benämningen att konspirationsteoretikerna tar fram en mängd hypotetiska scenarion som "det saknas bevis för att det inte är sant" är konspirationsteoretikernas högsta tillflyktsort.

Jag är övertygad om att saker och ting förvrängts och distorterats av media, amerikansk media är experter på att vrida ting till närmast oändlig besynnerlighet.

Dock är jag därmed inte någon som villigt köper att 9/11 skulle vara någon slags kupp för att ha ihjäl sina egna invånare. Tror man detta så har man tittat för mycket på 24.

Det finns nog en hel del luckor i vad som berättats från regeringens sida. Orsaken till dessa luckor är oviss, men det är knappast ett unikt förfarande. Vissa data undanhålls gissningsvis av säkerhetsskäl.
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Är det någon som har information om vad som egentligen hände med den så kallade mystiska byggnaden building 7.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
ulflaban
Posts: 1399
Joined: 2006-02-02 18:36:09

Post by ulflaban »

Efter ett mysigt påhopp vägrar jag uttala mig om något i den här tråden. Ser gärna att någon låser den då jag skrev första inlägget mycket dåligt samt att folk verkar bli upprörda.
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

ulflaban wrote:Efter ett mysigt påhopp vägrar jag uttala mig om något i den här tråden. Ser gärna att någon låser den då jag skrev första inlägget mycket dåligt samt att folk verkar bli upprörda.
Image
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

ulflaban wrote:Efter ett mysigt påhopp vägrar jag uttala mig om något i den här tråden. Ser gärna att någon låser den då jag skrev första inlägget mycket dåligt samt att folk verkar bli upprörda.
Nu låser jag inte tråden av den anledningen. Tråden har helt enkelt spårat ur totalt. Dessutom har du redigerat alla inlägg som kan vara av intresse.
Om du för övrigt vill att en tråd ska låsas, anmäl den då. Skriv det inte direkt i tråden.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
Locked