Nytatuerad

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Nytatuerad

Post by phonak »

Då har även jag varit och tatuerat mig.
Det ägde rum på Mika Tattoo&Piercing i Spanien.
Den tog två timmar av ren smärta att göra och föreställer två svalor. Som ni kan se är dem placerade på magen.

Anledningen till att jag gjorde just dem tatueringarna var att Svalan bland annat står för hopp och kärlek. En svala för vardera betydelse.
Placeringen är inte så mycket att orda om. Jag tyckte det var snyggt att ha dem där helt enkelt.

Jag gick till tatueraren i tron att det inte skulle göra så ont och att det snart skulle vara över. I början så är allt lugnt, jag känner mig stor och stursk, så det skulle bli en simpel sak trodde jag. Men jag kunde aldrig ana hur jävla ont det egentligen gjorde. När han har börjat berättar han för mig att magen är ett av de ställen på kroppen som mest ont eftersom män har massor av nerver just där. Kvinnor därimot ska inte känna så mycket.
Hur som helst så håller jag på att bryta av huvudstödet på britsen när han kommer in på stjärtfjädrarna.

Efter en timma när den första är klar får jag pusta ut i ungefär 5 minuter innan han sätter igång med den andra. Och det var en av de gladaste stunderna i mitt liv när den sista delen var fylld och han konstaterade att tatueringarna var klara.

Image
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Heh, han kunde ju ha varnat att magen var ett av ställerna de gjorde mest ont på innan han började. ;)

Undrar varför killar tydligen har mycket nerver där men inte tjejer...
User avatar
Hipshot
Posts: 2372
Joined: 2002-08-01 13:56:19
Location: Stan.
Contact:

Post by Hipshot »

Moonsky wrote:Undrar varför killar tydligen har mycket nerver där men inte tjejer...
Vill du hellre bli gravid?
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Jag har länge funderat på att tatuera in något men vet inte riktigt vad. Vill gärna ha något som påminner mig om min dödlighet, att jag måste leva nu och här. Någon som har några bra idéer eller forskar inom symbolik? :D
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Heh, jag vet hur det känns att tatuera där. Tatueraren sade till mig "Jävla kaxigt av dig att sätta sin första tatuering där".

Snyggt gjort! Glöm nu inte att ta hand om den under läketid!
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
andersson
Posts: 1144
Joined: 2004-10-24 21:48:34

Post by andersson »

Najs, enda tvivlen jag har kring att tatuera mig på magen är att om jag någon gång lägger på mig så är det just strax över midjan.

Någon som har tatuerat över axeln och vet hur det känns?

Har länge funderat på något i stil med en ödla vars svans börjar på höger skulderblad och ringlar sig lite över kappmuskeln till kroppen som sträcker sig ner över bröstet.

EDIT. stavfel
Last edited by andersson on 2006-11-22 16:22:29, edited 1 time in total.
Parental Advisory - Explicit Content
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Fin tatuering.
Spite, jag har tatuerat en fet tribal över båda skulderbladen, axlar och ryggrad. Kan lungt säga att det är den värsta smärta jag upplevt hittils. :D
Axlarna är inte så farligt, men skulderblad och över ryggrad är nog de värsta man kan göra.
Gjorde en på överarmen före och det va nästintill smärtfritt. Nu har vi alla olika smärtgräns oxå... Men visst är det väldig skillnad var på kroppen man tatuerar!
Skulle själv aldrig göra något på magen just på grund av risken med för många extra kilon senare i livet. Kommer se fördjävligt ut då! :-/
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

lite OT kanske men gör det ont att pierca bröstvårtan ?
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

robbobban wrote:lite OT kanske men gör det ont att pierca bröstvårtan ?
Ganska personligt, men det är ett väldigt känsligt område. Men vad spelar det för roll? Det gör ont att pierca sig, det är grejen. Men smärtan är inte mer än 3-4 sekunder.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

robbobban wrote:lite OT kanske men gör det ont att pierca bröstvårtan ?
finns folk till allt ;)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

stealth: Tack och detsamma ;) Jaadå det ska jag inte glömma, vårdar den som en liten bebis just nu ;P

spite: Ännu en anledning att hålla sig i trim ;)

robbobban: Den var värre än den i tungan iaf om du nu skulle veta hur det känns att pierca den ? Och det tog längre tid att trycka igenom kanylen i bröstvårtan. Efteråt känns det såklart också men då är det inte så farlig. Det kommer lite var och blod de första dagarna men det är bara att tvätta ofta. Ska pierca den andra med snart hade jag tänkt mig så med andra ord så gör det inte för ont iaf ;) Men alla har som sagt olika smärttröskel.
( Jag fick en fotboll på bröstvårtan dagen efter jag gjort den, på min fotbollträning. Det var ju inte alltför skönt ;P)
User avatar
krulliz
Posts: 231
Joined: 2005-10-09 3:05:38

Post by krulliz »

phonak wrote: ( Jag fick en fotboll på bröstvårtan dagen efter jag gjort den, på min fotbollträning. Det var ju inte alltför skönt ;P)
ooh fan det kan svida till det! ;D
Det är bättre att fråga och verka okunnig, än att förbli det.
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Måste ju göra ont som fan om nån kommer och sliter i den ::)
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

robbobban wrote:Måste ju göra ont som fan om nån kommer och sliter i den ::)
I början så är det det ;P Främst när man är på krogen.. En kompis kom fram och bet mig i bröstvårtan precis när jag hade tagit den, haha
Men turbotuttar och annat skit får man stå ut med. Vill man vara fin får man lida pin helt enkelt ;)
Nu några månader efter att jag tog den känns det inget om jag drar i den.

Krulliz, nej det var inte en av mina bästa upplevelser ;) Blödde skapligt efter det med.
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

phonak wrote:
robbobban wrote:Måste ju göra ont som fan om nån kommer och sliter i den ::)
I början så är det det ;P Främst när man är på krogen.. En kompis kom fram och bet mig i bröstvårtan precis när jag hade tagit den, haha
Men turbotuttar och annat skit får man stå ut med. Vill man vara fin får man lida pin helt enkelt ;)
Nu några månader efter att jag tog den känns det inget om jag drar i den.

Krulliz, nej det var inte en av mina bästa upplevelser ;) Blödde skapligt efter det med.
Menar du på riktigt att man blir finare av att sätta fast järnbitar lite härodär på sin kropp. Personligen stör jag mig på personer med piercing, framförallt om det är i bröstvårtor och andra liknande områden.

Örhänge är väl ganska okej i jämförelse med att pierca sig...
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

fruktfanatikern_bf wrote:
phonak wrote:
robbobban wrote:Måste ju göra ont som fan om nån kommer och sliter i den ::)
I början så är det det ;P Främst när man är på krogen.. En kompis kom fram och bet mig i bröstvårtan precis när jag hade tagit den, haha
Men turbotuttar och annat skit får man stå ut med. Vill man vara fin får man lida pin helt enkelt ;)
Nu några månader efter att jag tog den känns det inget om jag drar i den.

Krulliz, nej det var inte en av mina bästa upplevelser ;) Blödde skapligt efter det med.
Menar du på riktigt att man blir finare av att sätta fast järnbitar lite härodär på sin kropp. Personligen stör jag mig på personer med piercing, framförallt om det är i bröstvårtor och andra liknande områden.

Örhänge är väl ganska okej i jämförelse med att pierca sig...
hehe jag säger inte att du blir finare :P, men enligt mitt tycke så blir jag det, ja.

Och varför stör du dig för ?och varför just de som sitter i bröstvårtar och liknande. Du ser dem ju antagligen inte så ofta ändå..
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

fruktfanatikern_bf wrote:Menar du på riktigt att man blir finare av att sätta fast järnbitar lite härodär på sin kropp. Personligen stör jag mig på personer med piercing, framförallt om det är i bröstvårtor och andra liknande områden.
Måste vara jättekul att vara så trångsynt att du går runt och stör dig på vad personer väljer att göra med sin kropp.
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
Moonsky
Posts: 2256
Joined: 2005-09-21 15:52:41

Post by Moonsky »

Piercing i tuttarna tycker jag är äckligt.
User avatar
stealth
Hedersbit
Posts: 3364
Joined: 2003-03-11 13:33:10
Location: Göteborg
Contact:

Post by stealth »

Moonsky wrote:Piercing i tuttarna tycker jag är äckligt.
Sett några tuttar som inte är i jpeg-format överhuvudtaget?
Grundare av webbyrån We made you look http://wemadeyoulook.at
User avatar
egar
Hedersbit
Posts: 4192
Joined: 2002-02-18 0:01:59
Location: Göteborg
Contact:

Post by egar »

stealth wrote:
Moonsky wrote:Piercing i tuttarna tycker jag är äckligt.
Sett några tuttar som inte är i jpeg-format överhuvudtaget?
Jag håller med honom, men jag har bara sett tuttar i avi-format. ;D
A fair judgement!
Two-way mirror in the hall
They like to watch everything you do
Transmitters hidden in the walls
So they know everything you say is true
User avatar
phonak
Posts: 810
Joined: 2004-12-16 18:53:39
Location: Silicon Valley

Post by phonak »

Moonsky wrote:Piercing i tuttarna tycker jag är äckligt.
Okej, jag tycker det är sexigt.
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Jag tycker att det är lite synd när folk som väljer att tatuera sig, tatuerar in någon som inte är speciellt inovativt. Men det är deras kropp så dom väljer själva vad dom gör med den. Men jag har fortfarande rätt att tycka att det är fult. Dina svalor är fula, i mitt tycke. Men det skiter väl du fullständigt i, av samma anledning att ja skiter i att du tycker det.

Just piercingar och tatueringa är inget som jag finner onördigt, men plastikoperationer är en annan femma. Visst, folk ska självklart få göra det om dom vill, men vet inte om jag tycker att det löser något egentligen.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

hoppas bara att du inte ångrar dig senare
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Pinto
Posts: 4539
Joined: 2002-07-29 15:40:54

Post by Pinto »

Fenix wrote:hoppas bara att du inte ångrar dig senare
Klart han kommer, han har ju duvor på magen. ;)
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Är ju sweet med piercade nipples ju... :D

Tatueringen va okey alltså, ska nog göra en runt jul har jag tänkt.... kommer bli sweet, har en målning jag ska föra över till underarmen. Ritat på ett tag så kan bli kul...
Post Reply