Mona Sahlin som partiledare?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

Kaleid999 wrote:Liberalismen har solidaritet med människans frihet, men inte alltid dess välbefinnande.
Det där var en fin floskel, men vad betyder orden när du satt dem i den ordningen?
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

nem wrote:
Kaleid999 wrote:T o m världsbanken börjar bli kritiskt till de s.k. fria marknaderna för det missgynnar alltför stor del av populationen, dvs koncentrationen av pengarna är inte optimal. Sen så ska man kolla vilka det gynnar, för de rikaste knösarna så är självklart privatiseringar bäst men gynnar det alltid befolkningen? Jag skulle absolut säga nej. Det viktigast är dock, finns saker som boende, skola, sjukvård, transportmedel tillgängliga för den stora massan...

Ska imorrn på kontroll för njurarna vilket skulle kosta för mig som student för mycket för att jag skulle ha råd med det i USA.
Du blandar korten. Att något sker i privat regi betyder inte att du som privatperson skall betala.

Jag har flera gånger fått hjälp på privata kliniker, men det har varken kostat mer eller mindre för mig jämfört med om jag skulle gått till en offentligt administrerad klinik.

Eftersom du satt likhetstecken mellan privat hantering och privat finansiering går det inte att urskilja något substantiellt ur ditt inlägg, utom att du tittat för mycket på SVT.
Faktiskt inte, tittar inte på SVT så mycket (inte mycket tv alls), tittar mest på dokumentärer som jag laddar ner... men jo, du har rätt, det går att blanda privatiserad drivning med statlig (skatte) betalning som t.ex. Dennis Kucinich (D) vill ha i USA...han skulle ha min röst.
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

nem wrote:
Kaleid999 wrote:Liberalismen har solidaritet med människans frihet, men inte alltid dess välbefinnande.
Det där var en fin floskel, men vad betyder orden när du satt dem i den ordningen?
Frihet går före allt. Se Asimovs citat för att veta vad jag menade.
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Post by Niklas Berggren »

Att det då ska vara så jävla svårt. Nem och Kaleid; fortsätt eran diskussion här. Fortsatta poster som inte rör Sahlin eller S-ledarskapet kommer hädanefter raderas.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Re: Mona Sahlin som partiledare?

Post by Dissident »

Betyder det att du håller med?
User avatar
Niklas Berggren
Hedersbit
Posts: 3524
Joined: 2002-03-08 17:53:04
Location: Göteborg (Skövde)
Contact:

Re: Mona Sahlin som partiledare?

Post by Niklas Berggren »

Dissident wrote:Betyder det att du håller med?
Galning vet jag inte, men visst ser jag gärna Sahlin som S-ledare.
Last edited by Niklas Berggren on 2007-01-08 20:41:49, edited 1 time in total.
"How about the government sticks to courts, police, defense and corruption and leave compassion to the people who have it?" - Penn Jillette.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Big_Bird wrote:Hey, dissa inte Rosengren, han var en bra landshövding medan det varade.
Rosengren har väl aldrig gjort något, varken bra eller dåligt. Han bara finns till, spyr ur sig några floskler i media och uppbär arvoden. Dessutom.. Landshövding? Ska vi ha sånt?
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Så här i backspegeln börjar man undra om det egentligen fanns någon annan kandidat till Sosseposten än just Mona Sahlin.
Dem andra kanske medvetet valde att stå tillbaka att kandidera eftersom Mona är det givna valet efter tobleroneaffären.
Hon är säkert revanschsugen.
Jag är glad att det inte blev någon grå soseegubbe och tror att det politiska klimatet kommer bli intressant framöver.
Persson äran är i alla fall över…och tacka Gud för det.
User avatar
Andreazz
Posts: 25
Joined: 2006-03-10 22:03:00

Post by Andreazz »

Jag är övertygad att Mona kommer ta makten tillbaka till Sossarna.
Men att det är fel Ledare fattar nog alla.
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Andreazz wrote:Jag är övertygad att Mona kommer ta makten tillbaka till Sossarna.
Men att det är fel Ledare fattar nog alla.
Finanspampen Persson var väl heller ingen stor favorit precis, men han växte i rollen som den STORA landsfadern.
Och nu är det dags för Mona att växa, som den STORA landskvinnan ;D
Men man ska samtidigt inte överdriva hennes betydelse för partiet.
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

Mr Einstein wrote:Finanspampen Persson var väl heller ingen stor favorit precis, men han växte i rollen som den STORA landsfadern.
Och nu är det dags för Mona att växa, som den STORA landskvinnan ;D
Men man ska samtidigt inte överdriva hennes betydelse för partiet.
Finanspampen blev brukspatron, inte fan blev han någon landsfader inte... Losa ett val mitt i en högkonjuktur när arbetslösheten faller, då har man lyckats väl...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Kaleid999
Posts: 93
Joined: 2006-10-24 18:15:03
Location: Skövde

Post by Kaleid999 »

ballkula wrote:
Mr Einstein wrote:Finanspampen Persson var väl heller ingen stor favorit precis, men han växte i rollen som den STORA landsfadern.
Och nu är det dags för Mona att växa, som den STORA landskvinnan ;D
Men man ska samtidigt inte överdriva hennes betydelse för partiet.
Finanspampen blev brukspatron, inte fan blev han någon landsfader inte... Losa ett val mitt i en högkonjuktur när arbetslösheten faller, då har man lyckats väl...
Hända samma sak i Norges senaste val... det mesta var ok men folket ville bara ha något nytt.
User avatar
maciato
Posts: 1798
Joined: 2002-03-17 20:14:24
Location: Gothenburg
Contact:

Post by maciato »

Inget emot henne, verkar lagom "svensson" för att klara av uppgiften.
User avatar
Fenix
Hedersbit
Posts: 6236
Joined: 2002-03-08 2:55:18
Location: Mölndal
Contact:

Post by Fenix »

Vill se Göran Johansson som partiledare men gubbfan vill ju inte :)
What is Odyssey5?

www.roaddogs.se
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Hejja Mona!
Låt oss hoppas på en snabb förändring, kanske oxå tidigare än väntat! ;)
Den nya regeringen har fått en mardrömsstart.
Aldrig tidigare har valets vinnare tappat så många röster på 100 dagar, visar en ny Sifo.
Vänsterblocket är 11 procent större än alliansen i dag.
Alliansen har förlorat sex procentenheter av rösterna sedan valet, visar en Sifoundersökning som tidningen Svenska Dagbladet publicerar i dag.
Sedan opinionsinstitutet började mäta 1967 har ingen vinnare av valet tappat lika mycket under de första 100 dagarna vid makten.
User avatar
nem
Hedersbit
Posts: 4678
Joined: 2002-04-12 15:48:33
Location: Lund

Post by nem »

De låga opinionssiffrorna är irrelevanta tills det är dags för val nästa gång.
"Rightful liberty is unobstructed action according to our will within limits drawn around us by the equal rights of others."- Thomas Jefferson
User avatar
ballkula
Posts: 2473
Joined: 2002-05-03 23:42:04
Location: Västerbotten

Post by ballkula »

nem wrote:De låga opinionssiffrorna är irrelevanta tills det är dags för val nästa gång.
Indeed...
Processor: Core 2 Quad QX9650
Grafikkort: Asus Geforce 8800GTS 512MB
Minne: 8192MB DDR2-800MHz
HD: 2xRaptor 150GB, 2x1TB Samsung F1
Moderkort: Asus P5E X38
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

Det bör påpekas att undersökningarna är gjorda innan Mona Sahlin valdes av sossarnas valberedning. Från och med nu borde det gå åt helvete. Sossarna kan inte "vinna" nästa val, däremot kan borgarna förlora det.
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
Post Reply