Teoriprov = klart UppKörning = 31/1 AVKLARAT !! ! !

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
User avatar
robbobban
Posts: 501
Joined: 2006-10-17 18:10:59
Contact:

Post by robbobban »

Grattis!
CPU: Amd X2 4200+ @ 2600MHz | Minne: 2047 Pc3200 | HDD:410GB | Grafikkort: 9600SE 128MB
User avatar
phastas
Posts: 1058
Joined: 2005-01-03 0:03:53
Location: Örebro
Contact:

Post by phastas »

WTF...du skulle låna stash till att köpa bil och du har inte ens körkort?!...dude...

Men uppskrivningen nuförtiden är ju en del av kaka, när bara ett svar är rätt...tacka vet jag på gamla goda tiden när ALLA alternativ kunde vara rätt, det var nervigt.
5 teoriprov har jag gjort, fem har jag klarat. 7 uppkörningar, 5 klarade, nyah nyah...har rutin på det där nu.."tjenare bosse - Tjena phastas, ska du köra upp igen - jajamen bosse, ska vi ta volvon eller toyotan idag?!"
KTM + Akrapovic = [love]
User avatar
Longstock
Posts: 1370
Joined: 2006-05-25 10:04:03
Location: Stockholm

Post by Longstock »

Grattis Stig. Se! Nu älskar alla dig :D
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGH
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUURGH
RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAWR
User avatar
Oneway
Posts: 600
Joined: 2004-03-11 17:00:19
Location: Stockholm

Post by Oneway »

Ja vad säger man, grattis mannen!
valekerdu - "Asså Jerko.. är du verkligen utbildad? Jag är 14 år och är bättre än dig."
User avatar
Raspberry
Posts: 1808
Joined: 2006-06-16 19:51:58

Post by Raspberry »

Congratz
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Tack alla :D
Mr Einstein wrote:Jag trodde du hade körkort.
Hur gammal är du egentligen om man får fråga?
nej jag fylld 18 1aug 06. Men har ju vart hemam å vart arbetslös å då blir de inte mkt gjort... då har man helt enkelt inte ekonomi till att ta nå körkort.


Ang upkörningen så fick jag ingen tid direkt för det. Dom på körkoslan tyckte jag skulle göra en körlektion. då jag inte kört med läraren på 1 år nu! jag hade samma kontakt lärare då jag gick transport som äger trafikskolan. men jag troro jag klarar det galant. skall inte vara några större beskymmer.

Och åter igen, Tack!
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
malici0us
Posts: 1249
Joined: 2005-02-06 18:17:54

Post by malici0us »

grattis! ;D
NZXT Hush | Gigabyte GA-P35-DS4 | Q6600 @ 3,4GHz | Scythe Mugen | 8 GB DDR2 800 Mhz | LeadTek 9800GX2 | WD 640GB LaCie 1TB | Corsair 520W
Bates4000
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Grattis! Men dude, 1½ år med 3 teorilektioner i veckan!? :D
Du skulle ha spikat provet! ;)
Själv gick man aldrig på teorilektionerna, utan plugga hemma 2-3 veckor och bara skrev provet. (1 fel, men de va på den tiden det va svårt med flera rätta svarsalternativ)
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Anzy wrote:Grattis! Men dude, 1½ år med 3 teorilektioner i veckan!? :D
Du skulle ha spikat provet! ;)
Själv gick man aldrig på teorilektionerna, utan plugga hemma 2-3 veckor och bara skrev provet. (1 fel, men de va på den tiden det va svårt med flera rätta svarsalternativ)
eller ja.. det var ju inte bara teori lektioner. det var alltså allt mellan radiokomunikation till att sitta å backa mellan koner med en lastbil.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
xianze
Posts: 1350
Joined: 2002-03-08 15:02:08
Location: Göteborg
Contact:

Post by xianze »

Grattis <3
Workstation: Intel C2D 3ghz, 4gb ram, 20" pivot, 80gb ssd + 2x320gb raid1. Win 7
AtomRoger: Intel Atom 1,66ghz, 2gb ram, 250gb raid1, 2tb lagring, debian.
Laptop: Macbook sötnos (Felicia) 2,4 ghz C2D
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

fruktfanatikern_bf wrote:hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
inget för mig. det ingick i min utb.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Grattis stiiig ;)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
inget för mig. det ingick i min utb.
Hm, vad menas med det då att du fick gratis lektioner?
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

fruktfanatikern_bf wrote:
Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
inget för mig. det ingick i min utb.
Hm, vad menas med det då att du fick gratis lektioner?
ja men altså. skolan jag gick på betalade alla lektioner å kostander. Hopapde dock av den utb pga av dålig lärare.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:
Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
inget för mig. det ingick i min utb.
Hm, vad menas med det då att du fick gratis lektioner?
ja men altså. skolan jag gick på betalade alla lektioner å kostander. Hopapde dock av den utb pga av dålig lärare.
Jasså, så du gick på en trafikskola?
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

fruktfanatikern_bf wrote:
Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:
Stiiig wrote:
fruktfanatikern_bf wrote:hur mycket kostade dig alla dessa körlektioner om man får fråga ??
inget för mig. det ingick i min utb.
Hm, vad menas med det då att du fick gratis lektioner?
ja men altså. skolan jag gick på betalade alla lektioner å kostander. Hopapde dock av den utb pga av dålig lärare.
Jasså, så du gick på en trafikskola?
ok nu får jag ng förklara detta bättre.

när jag börajde gymnasiet så började jag på Älvdalens naturbruksgymnasium. Dom startade en ny linje de året jag började. En transport linje för skogs o miljötransporter. Lät helt underbart då man får alla behörigheter från B-CE gratis. Plus AGR eller vad det hette.
Så jag startade där. Dom hade ett samarbete med Mora trafikskola så man skrev automatiskt in där och läraran i ämnet var den personal som jobbar på mora trafikskola. Så då skrevs jag in på trafikskolan för B, C å CE. å startavgifterna för det är redan betalda. Så det är bara att tuta å köra så att säga. Hoppade av pga att vi fick en "examinator" som inte var riktigt friksk i början av 2an. han menade fram åt jul förra året att vi skulle göra om alla körkortsteori vi gjort i hela ettan på 2 veckor i 2an. Så jag å 2 andra hopapde av. Läraren fick för övrigt sparken 2 månader efter det.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Anzy
Posts: 2271
Joined: 2004-12-29 16:22:34
Location: Skellefteå

Post by Anzy »

Framkommer inte av storyn om du fortsatt dina körkortsstudier på C och CE kort? Men eftersom du hoppat av så antar jag att du inte gjort det?
Hur som hellst så är det ju körkortsutbildningar värde ca 40-50 000:- och troligast fast jobb direkt du gått miste om isf! :-/
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Anzy wrote:Framkommer inte av storyn om du fortsatt dina körkortsstudier på C och CE kort? Men eftersom du hoppat av så antar jag att du inte gjort det?
Hur som hellst så är det ju körkortsutbildningar värde ca 40-50 000:- och troligast fast jobb direkt du gått miste om isf! :-/
50 000?`nu är du ut eoch cyklar. Det är närmare 110 000 kr för varje person. Då det är hur mkt körning som helst. Du kan ju tänka dig var en körlektion med lastbil kostar om det kostar 500 för personbil !


NU har jag fått tid för uppkörningen. Vart 31/1. och så tar jag 5 körlektioner på dagarna före det så skall de nog gå bra. vara så jekla mkt nya regler om mijlö körning nu så hade jag kört hade jag kuggat direkt.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Gebba
Posts: 1235
Joined: 2006-06-17 17:49:51
Location: östergötland

Post by Gebba »

lycka till på uppkörningen o kör lungt så klarar du det.

det hänger nog lite på vem du kör upp med också.

ja ska också vill också ta körkort men jag måste vänta tills jag fyllt 18 :( men huvudsaken är att man har körkort innan man börjat jobba :)
"Im buying her a vacuum cleaner,i heard chicks likes them"
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Gebba wrote:lycka till på uppkörningen o kör lungt så klarar du det.

det hänger nog lite på vem du kör upp med också.

ja ska också vill också ta körkort men jag måste vänta tills jag fyllt 18 :( men huvudsaken är att man har körkort innan man börjat jobba :)
ja, jag troro det blir enklare för mig att skaffa ett jobb när jag skaffat körkortet.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

När tråden ändå är uppe tänkte jag fråga våra mer erfarna medlemmar om en enkel fråga, nämligen hur man kan börja med provkörningen när man fyllt 16 år. Vad behöver man göra förutom att ringa vägverket och boka tid för den ansvarige personen som ska ha ansvaret för dig??

Behöver man nått tillstånd eller liknande???

Tack..
User avatar
Explorer
Posts: 2285
Joined: 2004-09-19 22:33:07
Location: Vimmerby

Post by Explorer »

Du och din körledare ska väl gå på nåt möte lr nåt sånt.
Sen måste du ha Körkortstillstånd, Vilket innebär att du gör Synundersökning och fyller i nån hälsodeklaration.
PC#1: Intel E6750, Asus P5K-E/WIFI-AP iP35, PNY 8800gts 640mb, 3x500gb sata Samsung 1x74gb WD raptor sata 1x 640gb sata Samsung 4x1gb Corsair CL4
liger
Posts: 660
Joined: 2005-09-22 17:07:04

Post by liger »

Explorer wrote:Du och din körledare ska väl gå på nåt möte lr nåt sånt.
Sen måste du ha Körkortstillstånd, Vilket innebär att du gör Synundersökning och fyller i nån hälsodeklaration.
Juste, det var vad jag ville veta. Syndundersökning görs väl på egen bestämd tid bara genom att gå till en optiker och få synen undersökt eller hur?? Hm, det är väl inte helt gratis heller?? ;) :P
User avatar
palindrom
Posts: 594
Joined: 2005-01-05 13:28:03
Location: Örebro

Post by palindrom »

fruktfanatikern_bf wrote:Juste, det var vad jag ville veta. Syndundersökning görs väl på egen bestämd tid bara genom att gå till en optiker och få synen undersökt eller hur?? Hm, det är väl inte helt gratis heller?? ;) :P
Först måste du beställa och/eller hämta upp blanketter hos polisen gällande körkortstillstånd, och för att få ett godkännande behöver du genomgå en synundersökning (brukar ligga runt 200:-) där du sedan får en underskrift av en legitimerad optiker.

Sedan behöver du hitta en handledare (om du tänkte köra privat) som måste inneha körkort, och haft det i minst fem år. Denna handledare och du behöver genomgå en utbildning på tre timmar som kostar 120:-
There is a disease out there. Some of the symptoms include confrontation avoidance, approval addiction and disingenuous agreement. They call it mankind.
Post Reply