Otacksam Björn gillar inte musik

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Des wrote: Det är inte sinnessjukt att inte hålla med dig alla gånger. Däremot är det inte rätt i dina ögon. Stooooor skillnad.
Jo, denna gången vore det sinnessjukt.
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

.veronica. wrote:
MooDHooDs wrote: Din kommentar var inte oväntad.
Det var verkligen inte din heller.
Och i detta fallet är det sinnessjukt om det finns någon som inte håller med mig.
Det är snare du som är helt jävla sinnessjuk när du säger sådär.
Jag håller dock med de flesta att det var jävligt puckat av de två att ens gå in där, de förtjänade nästan att dö. Men att du ska komma och säga att man är dum i huvudet bara för att kanske någon inte håller med dig, då är du förihelvete en jävla fundementalisk mentalt instabil kvinna som inte kan acceptera vad andra tycker.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

enix wrote: Det är snare du som är helt jävla sinnessjuk när du säger sådär.
Jag håller dock med de flesta att det var jävligt puckat av de två att ens gå in där, de förtjänade nästan att dö. Men att du ska komma och säga att man är dum i huvudet bara för att kanske någon inte håller med dig, då är du förihelvete en jävla fundementalisk mentalt instabil kvinna som inte kan acceptera vad andra tycker.
I detta fallet så accepterar jag ingenting annat än att alla håller med mig.
Så mycket hopp om mänskligheten har jag iallafall.
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

.veronica. wrote:Och i detta fallet är det sinnessjukt om det finns någon som inte håller med mig.
Jag är sinnessjuk! High five!
User avatar
Des
Posts: 3843
Joined: 2005-04-22 10:27:46
Location: Härnösand

Post by Des »

Håller helt med enix. Det var inte särskilt smart av dem att gå in, och det värsta var att de sköt björnen som sagt. Men att man är sinnesrubbad för att inte tycka så är inte riktigt. Jag förstår inte varför alla är totalt dum i huvet bara för att de inte håller med dig till 100%? Ska man sitta i fängelse för att jaga på jaktsäsong bara för att du tycker att djuren ska få leva?


Jag vill inte veta vad som skulle hända om du bestämde över Sverige... hemska tanke.
There's a guy works down the chip chop swears he's elvis
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

.veronica. wrote:
MooDHooDs wrote: Din kommentar var inte oväntad.
Det var verkligen inte din heller.
Och i detta fallet är det sinnessjukt om det finns någon som inte håller med mig.
Håller med dig om vad? Att man inte borde få behålla sig liv om man sjunger för brunbjörnar?
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

Frege wrote:
.veronica. wrote:
MooDHooDs wrote: Din kommentar var inte oväntad.
Det var verkligen inte din heller.
Och i detta fallet är det sinnessjukt om det finns någon som inte håller med mig.
Håller med dig om vad? Att man inte borde få behålla sig liv om man sjunger för brunbjörnar?
Att en björn ska skjutas för att en bunke människor leker med elden på det viset är helt sjukt.
Människorna borde plågas till döds.
Ang. mina andra inlägg här så är det en smula sarkasm inblandad.
Fast det kanske inte är så lätt för alla att uppfatta.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

.veronica. wrote:
Frege wrote:
.veronica. wrote:
MooDHooDs wrote: Din kommentar var inte oväntad.
Det var verkligen inte din heller.
Och i detta fallet är det sinnessjukt om det finns någon som inte håller med mig.
Håller med dig om vad? Att man inte borde få behålla sig liv om man sjunger för brunbjörnar?
Att en björn ska skjutas för att en bunke människor leker med elden på det viset är helt sjukt.
Jag vill inte vara den som försvarar deras agerande, artikeln är trots allt från AP, men instinkt kan över huvud taget inte existera i din värld.
.veronica. wrote:Ang. mina andra inlägg här så är det en smula sarkasm inblandad.
Fast det kanske inte är så lätt för alla att uppfatta.
Nej, det har ju visat sig att många har svårt för dig och dina inlägg, varför då ens försöka dra till med något så diffust som sarkasm? Det gör inte inläggen mer lättolkade.

Jag hoppas helt enkelt på att du i stället är en antijävlavegan som i morgon beger dig till södra Skåne och befriar palsternackor.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

.veronica. wrote:Att en björn ska skjutas för att en bunke människor leker med elden på det viset är helt sjukt.
Människorna borde plågas till döds.
Ang. mina andra inlägg här så är det en smula sarkasm inblandad.
Fast det kanske inte är så lätt för alla att uppfatta.
Men tycker du på allvar att jägaren borde ha skjutit kvinnan och ägaren, istället för björnen?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
Ghlargh
Posts: 10236
Joined: 2002-07-27 18:34:53
Location: Stockholm/Bromma
Contact:

Post by Ghlargh »

Rent filosofiskt: Är det inte självklart att människor tycker att människor är viktigare än andra djur?
Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en 64bitare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!
scoby
Posts: 982
Joined: 2002-12-02 16:56:48

Post by scoby »

_JesteR_ wrote:
.veronica. wrote:Att en björn ska skjutas för att en bunke människor leker med elden på det viset är helt sjukt.
Människorna borde plågas till döds.
Ang. mina andra inlägg här så är det en smula sarkasm inblandad.
Fast det kanske inte är så lätt för alla att uppfatta.
Men tycker du på allvar att jägaren borde ha skjutit kvinnan och ägaren, istället för björnen?
Denna situationen borde inte uppstått.
Ja, dessa människorna borde dött istället för björnen, det är helt jävla självklart för mig.
Hade det hänt ute i naturen att björnen överraskat människor och attackerat vore det en annan sak.
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

Ghlargh wrote:Rent filosofiskt: Är det inte självklart att människor tycker att människor är viktigare än andra djur?
Exakt. Just därför blev björnen skjuten, och inte kvinnan.
.veronica. wrote:Denna situationen borde inte uppstått.
Jag håller med. Det var otroligt idiotiskt av kvinnan att gå och spela mandolin för björnen, eftersom björnar är som alla andra vilda djur; oförutsägbara. Det var också idiotiskt av ägaren att överhuvudtaget låta kvinnan gå in.
Ja, dessa människorna borde dött istället för björnen, det är helt jävla självklart för mig.
Menar du att du hade skjutit kvinnan, och inte björnen, eller menar du bara att björnen borde ha slitit kvinnan och ägaren i stycken?
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

_JesteR_ wrote:Menar du att du hade skjutit kvinnan, och inte björnen, eller menar du bara att björnen borde ha slitit kvinnan och ägaren i stycken?
Jag tror hon menar det sistnämnda ;)
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
_JesteR_
Posts: 2437
Joined: 2004-02-28 16:26:27
Location: Gavle
Contact:

Post by _JesteR_ »

enix wrote:Jag tror hon menar det sistnämnda ;)
Jo, men....
.veronica. wrote:
_JesteR_ wrote:Men tycker du på allvar att jägaren borde ha skjutit kvinnan och ägaren, istället för björnen?
...
Ja, dessa människorna borde dött istället för björnen, det är helt jävla självklart för mig.
...
When you pirate MP3s, you are downloading COMMUNISM
Lacolper
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Kommer vi ens någon vart i den här diskussionen?
T.o.m jag tycker att den borde självdö nu. Har inte så mycket mer att säga.

Det kommer ändå fortsätta i massa hjärndött snack (.veronica vs resten av 64bits) i all oändlighet. Tråden borde väl låsas om inte annat?
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ge mig namnen och jag kan låta skjuta dem i efterhand.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
fisk
Posts: 7485
Joined: 2003-03-18 21:09:30
Location: Örebro / Sverige
Contact:

Post by fisk »

Man är skapligt pantad i hela huvudet om man går in till björnar inlåsta på ZOO. Jag menar vad tänkte man med? "De är söta gulliga björnar", jag menar - t.om. katter som är tamdjur till en nivå kan få instinktsryck och attackera. Det här är en björn...

Man är inte så frisk i huvudet om man sätter sig och spelar mandolin en bit ifrån björnar som är mer vilda än tama.

Det borde vara Darwin awards på det här, och bilder på två idioter som blir uppätna av en björn för att de inte tänkt.

Jag ser det på ungefär samma nivå som någon som sätter sig på ett tåg 10 minuter före ankomst och spelar "Slow down Julie" för att hoppas på att tåget kommer att sakta ner och stanna (ja, före man blivit ett köttpussel).
Aotearoa - tino rangatiratanga
User avatar
Shinzu
Posts: 310
Joined: 2006-09-22 19:36:22

Post by Shinzu »

fisk wrote:Man är skapligt pantad i hela huvudet om man går in till björnar inlåsta på ZOO. Jag menar vad tänkte man med? "De är söta gulliga björnar", jag menar - t.om. katter som är tamdjur till en nivå kan få instinktsryck och attackera. Det här är en björn...

Man är inte så frisk i huvudet om man sätter sig och spelar mandolin en bit ifrån björnar som är mer vilda än tama.

Det borde vara Darwin awards på det här, och bilder på två idioter som blir uppätna av en björn för att de inte tänkt.

Jag ser det på ungefär samma nivå som någon som sätter sig på ett tåg 10 minuter före ankomst och spelar "Slow down Julie" för att hoppas på att tåget kommer att sakta ner och stanna (ja, före man blivit ett köttpussel).
Björnar och Katter,dålig liknelse :)
Enligt mig är Katter mer cyniska än vad en björnar är(En björn kan välja att avstå ifrån att äta dig medans en Katt mycket sannolikt skulle ha gjort det motsatta).

Men jag förstår vart du vill komma ;D
"An idiot is not a person who cares about his family and friends"-Andreas T. Jansson

"The world is built upon logic,use logical sense to manipulate it"-Andreas T. Jansson
User avatar
derfian
Posts: 472
Joined: 2004-02-13 0:18:46
Location: Dorotea / Linköping
Contact:

Post by derfian »

fisk wrote:Man är skapligt pantad i hela huvudet om man går in till björnar inlåsta på ZOO. Jag menar vad tänkte man med? "De är söta gulliga björnar", jag menar - t.om. katter som är tamdjur till en nivå kan få instinktsryck och attackera. Det här är en björn...

Man är inte så frisk i huvudet om man sätter sig och spelar mandolin en bit ifrån björnar som är mer vilda än tama.

Det borde vara Darwin awards på det här, och bilder på två idioter som blir uppätna av en björn för att de inte tänkt.

Jag ser det på ungefär samma nivå som någon som sätter sig på ett tåg 10 minuter före ankomst och spelar "Slow down Julie" för att hoppas på att tåget kommer att sakta ner och stanna (ja, före man blivit ett köttpussel).
Exakt min åsikt. Kunde inte sagt det bättre själv.
User avatar
Eneriz
Posts: 192
Joined: 2005-07-19 9:15:35
Location: Luleå

Post by Eneriz »

Hittade inte länken till filmen i tråden, men här kommer den iallafall: http://www.youtube.com/watch?v=6JrQrrwqGsA
Mobile AMD Athlon64 2800+/512mb Corsair value PC3200/200gb S-ATA/Asus K8N S754/Radeon 9200 128mb AGP
Dissident
Posts: 4796
Joined: 2003-01-24 21:57:32

Post by Dissident »

Eneriz wrote:Hittade inte länken till filmen i tråden, men här kommer den iallafall: http://www.youtube.com/watch?v=6JrQrrwqGsA
Att döda björnen med en motorsåg hade varit mycket manligare.
jAk
Avstängd
Posts: 147
Joined: 2002-09-03 23:40:21
Contact:

Post by jAk »

Å andra sidan spelade hon ganska dåligt..
I drink, therefor I am
User avatar
Joe_Baker
Posts: 613
Joined: 2006-10-31 17:52:36
Location: 101:sta luftburna, 502 regementet

Post by Joe_Baker »

fisk wrote:
Joe_Baker wrote:Jag har ingen förmåga för: känslor, att tycka och att vilja saker.
Verkar vara ett ganska meningslöst liv du har. Sök hjälp.
HA HA!
"Bunch of slack-jawed faggots around here."

My preasures: AMD X2 3800+ 2.0ghz(65W), MSI K9N NEO-F 550, Corsair 667mhz 2048MB,GeForce NX7800GT, NorthQ 400W ATX2.0, 250GB Samsung Spin Point.
User avatar
Joe_Baker
Posts: 613
Joined: 2006-10-31 17:52:36
Location: 101:sta luftburna, 502 regementet

Post by Joe_Baker »

Shinzu wrote:
Joe_Baker wrote: Djur har ingen förmåga för: känslor, att tycka och att vilja saker.
Vilket subtilt påstående :)

Då går du självklart med på att säga att Asiater och personer från mellanöstern inte heller har känslor?

Ps,Är du kvaliciferade för att påstå såna "vetenskapliga" slutsatser?
Huh!?, vad fasen snackar du om?

...och förresten, dagens vetenskapsmän kan ta sig i röven.
"Bunch of slack-jawed faggots around here."

My preasures: AMD X2 3800+ 2.0ghz(65W), MSI K9N NEO-F 550, Corsair 667mhz 2048MB,GeForce NX7800GT, NorthQ 400W ATX2.0, 250GB Samsung Spin Point.
User avatar
Joe_Baker
Posts: 613
Joined: 2006-10-31 17:52:36
Location: 101:sta luftburna, 502 regementet

Post by Joe_Baker »

.veronica. wrote: Ja, dessa människorna borde dött istället för björnen.
VAAA!!?

Du är ju helt sjuk i huvudet, kvinna!

Sök hjälp!!!
"Bunch of slack-jawed faggots around here."

My preasures: AMD X2 3800+ 2.0ghz(65W), MSI K9N NEO-F 550, Corsair 667mhz 2048MB,GeForce NX7800GT, NorthQ 400W ATX2.0, 250GB Samsung Spin Point.
Post Reply