Pastafarian (Skoluppgift)

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Pastafarian (Skoluppgift)

Post by ShoGun »

Mitt liv när jag är 30

När jag är 30 är gammal är jag en pastadin av Pastafari orden och bor i storstaten AXMANIEN (Ja, versaler är ett måste). Som pastadin av Pastafari orden, så är det mitt jobb att utföra Pastorcismer, mer om det nedan.

I Pastafari dyrkar vi det Flygande Spaghetti Monstret. När vi avslutar våra böner säger vi Ramen. Jag kommer att bo i ett pasta kloster, jag kommer att utföra pastorcismer på folk som inte tror på våran religion, ja vi har tagit efter kristendomen. Jag går på korståg en gång i veckan, kastar pasta på kineser och mongoler.
Mer information om Pastafari hittar du här: http://en.wikipedia.org/wiki/Pastafarian.

Pastafari leds av diktatorn Ers Pastighet Enix, se bilden nedan.

Image

I AXMANIEN så styr Ers Pastighet Enix (Från FSM till Enix till folket). Enix brukar ibland rådgöra med sin homie Bill Gates som blev nedfrusen för ett antal år sedan. Bill Gates är trots allt nedfrusen, men han kan kommunicera med telepati. Överallt i staten ser man stora SED-skärmar monterade på husväggar och dylikt. Enix talar till folket, säger vad som är rätt, och nej det är inte år 1984 utan det är 2084 (vi åkte fram i tiden).

Eftersom att alla gruvarbetare på månen i sina kolonier kokade pasta, värmdes månens kärna upp och syre bildades av den dolda isen då kolonin Pastalitus kollapsade. Nu när det finns en varm och ångande yta på månen så kallas den för Pastellus och där frodas pastan och alla pasta älskare i fröjd.

Det finns flera pasta kolonier i vårat solsystem, däribland på Venus och Merkurius. Eftersom att vi åkte dit och orsakade pasta lagnings effekten så anpassades planeternas atmosfär så att den passar pastan, pastan frodas och sjuder livligt.

En av de största pasta kolonierna vi har, är planeten Erisis när vi upptäckte att den bestod av 90% av färskpasta sorten ravioli (med ost fyllning)

De olika kolonierna kommunicerar med varandra genom ett pasta nätverk som heter ETHERNET-OMGEGA3 (med pasta och fiskolja som smörjning), det är ett trådlöst nätverk, men eftersom man kunnat manipulera pasta strukturen så följer den ångbaserade pastan med den trådlösa signalen. Man kan tro sig se stora gasmoln ute mellan planeterna, men det är egentligen den ångbaserade pastan som åker med den trådlösa signalen för att se till att inget händer den. Detta kommunikations system styrs från Mars, Jupiter, Saturnus, Neptunus och Pluto och når hastigheter upp till 1000petabit per sekund med hjälp av alla OMEGA3-noder som finns på planeterna.


Stegen i att utföra en pastorcism.
Jag skall nu förklara de olika stegen i att utföra en pastorcism mot de otrogna, de opastiga.
Steg ett:
Spänn fast ett durkslag fylld med pasta på huvudet, med handtaget åt höger.
Höll färdig lagad köttfärssås på benen, armarna och torso, avsluta med lite parmesan på valfria ställen. Ha på valfria kryddor, en sked pesto brukar göra susen.
Har han inte konverterat, fortsätt då med steg två.

Steg två:
När du har kryddat klart ditt offer, ställ ungen på 250 grader och lägg in offret i 30 minuter.
Har han fortfarande inte konverterat, fortsätt då med steg tre.

Steg tre:
Ta ut offret ut ugnen, och bär honom (förutsatt att han inte kan gå) till Pastorcism Kiteln.
Fyll kiteln med 70 liter vatten, och fem deciliter oliv olja. Koka upp vattnet och lägg i offret, låt sjuda i tio minuter, vänd på offret och låt sjuda i tio till.

Har offret inte konverterat, eller dött, då skall han bestraffas för opasteri.
Offret skall pastas (som stenas, fast man kastar hårdkokt fullkorn pasta på denne) och offret skall (om han överlever pastningen) utsättas för Nudleri, Nudleri innebär alltså att man laddar en snöslunga med okokta nudlar. Alla åskådarna skall ropa RAmen! RAmen! RAmen!


AV: Pastadin ShoGun
Ers Pastighet Enix
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
Kalimac
Posts: 839
Joined: 2002-06-28 19:12:22
Location: Göteborg

Post by Kalimac »

Fail.
<scampwork> IN THE GRIM FUTURE OF COOKING, THERE IS ONLY NOODLES
staretsen
Avstängd
Posts: 5647
Joined: 2004-03-26 8:35:14

Post by staretsen »

Ja.
Life's a joke, yuk it up.
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Det var väldigt dåligt, ja. Titta på South Park-avsnittet 1012 - Go God Go i stället, där finns det helt klart en bättre parodisering av det flygande spagettimonstret.
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Är det mening att den här historien ska vara rolig eller vad är det för mening med den, eftersom det är en skoluppgift?
User avatar
enix
Posts: 3511
Joined: 2002-04-16 17:41:11
Location: Stockholm

Post by enix »

Den var inte ens seriös. vi hade jävligt tråkigt.
Workstation: Core i5 750 2.66GHz, 4GB DDR3, 3TB HDD, HD4890 1GB, Windows7 Pro x64
Laptop: AMD Athlon64 X2 QL-60 1.90GHz, 3GB DDR2, 250GB HDD, HD3450 256MB, Windows Vista Home Premium x86
iPhone 3G 8GB | PS3 40GB | XB360 20GB | Wii 8GB | PSP 2GB | PS2
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Den hade ingen mening whatsoever, hahaha tråkiga ni är
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
User avatar
Cappuccino
Posts: 674
Joined: 2004-01-25 2:20:00
Location: Göteborg

Post by Cappuccino »

n00b 8)
Abit K9N - AMD Athlon 64 X2 4600+, 2048MB PC4600 - SB XFi Extreme Gamer - sata 160Gb/ide 80Gb/ - dvd/cdrw - Radeon 1950Pro 512MB - Xp.proSP2 - Vista Ultimate 64 -
User avatar
Mr Einstein
Posts: 1935
Joined: 2006-07-28 13:15:02

Post by Mr Einstein »

Du beskriver processen i olika steg, men det är fel eftersom det är olika metoder du använder för att få offret att konvertera.
Det framgår inte heller varför man ska utföra en pastorsism mot de opastiga.
Pasta är pasta oavsett om den är kokt eller inte.
Dessutom är huvudingrediensen i pasta VETEMJÖL
Ingen vetemjöl – ingen pasta.

Jag kan inte föreställa mig något äckligare än en hel planet med överkokt ravioli ;D
User avatar
walliski
Posts: 1432
Joined: 2005-07-15 16:30:21
Location: Finland

Post by walliski »

Cappuccino wrote:n00b 8)
LOL... om man skall vara petnoga :P xD http://pp.kpnet.fi/wallis/n00b så är han (vad jag vet) ingen n00b :P xD
Här var det tomt...
User avatar
ShoGun
Posts: 272
Joined: 2006-09-12 14:50:38
Location: Deru

Post by ShoGun »

Bara för att var extra jobbig (uttråkad) så ska jag vid något tillfälle skriva en väldigt detaljerad guide till hur man är en pastafarian, haha.
Abyssa(Subject to change): C2D E8400 - 4870x2 - 4GB ram - Windows Vista 64bit / Mandriva - Pending
Fultjack: HP 6510b - 2GB ram - T7100 - Windows XP 32bit - Active
Lilium: - Terminated | Ceteru: - Terminated
Post Reply