Vad betyder denna smärtan ?

Här får ni fråga, tipsa eller prata om det mesta.
Post Reply
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Vad betyder denna smärtan ?

Post by Mind »

Har en starkt brännande och stickande smärta i min ena Triceps precis vid armbågen, ganska lik den smärta som man kan få av att någon gör "tusen nålar" alltså om någon tar händerna runt din underarm och vrider huden precis som man vrider ur en trasa. fast betydligt ondare.

Smärtan uppstår om jag belastar tricepsmuskeln relativt mycket eller om jag böjer armbågen och lyfter armen ovanför huvudet.
fram tills nu har smärtan försvunnit samma sekund som jag slutat sträcka på muskeln men av misstag sträckte jag den väldigt mycket och nu är det en ihållande "brännande" känsla.

Smärtan dök upp efter ett träningspass av just triceps.

Finns det någon nätdoktor som kan spekulera vad för typ av skada jag har fått ?
User avatar
Stiiig
Posts: 1672
Joined: 2005-07-21 0:08:34
Location: Evertsberg - Älvdalen
Contact:

Post by Stiiig »

Skulle chansa på dålig blodcirkulation.
Inga kommentarer?
Allt-i-allo egen företagare med bred kompetens!
Tänker btw INTE byte ut min julavatar förens tidigast påsk 2019
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

Stiiig wrote:Skulle chansa på dålig blodcirkulation.
Extremt brännande smärta ?
Lust att utveckla ?
1337_pojke

Post by 1337_pojke »

Tränat för hårt eller pajat något.
Kolla upp det om det inte går över ganska snabbt o träna inte armen på ett tag.

Sånt blir lätt värre om man inte passar sig :P
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Det låter som en muskelsträckning som inte uppmärksammats tidigare. Förmodligen sträckte du muskeln mer ordentligt när det började göra ont. I värsta fall kan den bli inflamerad. Använd inte muskeln på ett tag, ät nyttigt, kontakta även en läkare om ev. åtgärd.

Angående smärtan efter träningspasset, fick du den precis efter du tränat eller kom den smygande som träningsvärk brukar? Hur länge har smärtan suttit i?
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
lither
Hedersbit
Posts: 9507
Joined: 2002-03-09 21:12:13
Location: Göteborg
Contact:

Post by lither »

Värmer du verkligen upp ordentligt? Gör du inte det, kan risken för att få löst brosk vara relativt hög. Det är väldigt vanligt vid de moment som du beskriver.

Nätdoktor? Google ger dig, hör å häpna, Netdoktor.se
1. Nigger guy, two words which by themselves are harmless, but when combined they form a verbal missile of hate.
2. Vivaldi
3. Buffalos ...
User avatar
Mind
Posts: 1032
Joined: 2002-12-26 22:22:04
Contact:

Post by Mind »

wille wrote:Det låter som en muskelsträckning som inte uppmärksammats tidigare. Förmodligen sträckte du muskeln mer ordentligt när det började göra ont. I värsta fall kan den bli inflamerad. Använd inte muskeln på ett tag, ät nyttigt, kontakta även en läkare om ev. åtgärd.

Angående smärtan efter träningspasset, fick du den precis efter du tränat eller kom den smygande som träningsvärk brukar? Hur länge har smärtan suttit i?
Jag har haft lätta känningar i någon månad i bottenläge på hantelpress att det sträckte lite i muskeln, men ingen smärta.
Men smärtan dök upp först ett par timmar efter träning då jag kom på att jag inte stretchat, böjde lite lätt på armarna och Voila! den rörelsen kan jag inte göra för då gör det ont.

Ser ut som du har rätt, en sträckning med chans till inflamation.
User avatar
wille
Posts: 4039
Joined: 2002-03-10 19:08:58
Location: Göteborg, bor i Luleå
Contact:

Post by wille »

Försök bara att röra så lite som möjligt på den utsatta muskelgruppen så ska det nog ordna sig. Är du orolig tycker jag att du ska söka upp en läkare så får du ett exakt svar. Kanske även går bra att fråga någon handledare på gymmet eller liknande, de borde ha koll på vad man ska göra.
"...det spelar ingen roll hur många gånger du lyckas få med "pseudo-" i svaret"
Vägen mot perfektion
User avatar
rofl.
Posts: 167
Joined: 2007-01-02 1:55:22
Location: eskilstuna

Post by rofl. »

jag hade ont i min axel i över 3 veckor de måste vara dom sjukaste veckorna jag gick till skolan endå men jag kunde inte röra armen och gick i ciklar flera timmar om nätterna de var riktigt jobbigt jag höll på och bryta ihop. efter det försvann då var jag helt klen i armen:D
Post Reply